Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

    Здравейте,

    Търсейки си регулатор за налягане на горивото на инжекциона, и стигайки до извода че такова животно не може да се намери за мойта джипка (това в подписа ми), попаднах на ето това:

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...m=200249703699

    Пише че се регулира и ставало за всякакви коли с инжекцион.

    Някой пробвал ли е? Някой продава ли тук такова на сносна цена? Изобщо, има ли смисъл от цялата работа?

    Не го правя от лигавщина. Просто НОВ регулатор за налягане на горивото на Daihatsu Feroza не намирам под никаква форма, никъде. Фигурира в каталозите на BOSCH, обаче никъде не се продава. По информация от представители на BOSCH, включително и колега от форума, се ползва само за оригинално вграждане и не се продава отделно.

    Предварително благодаря на отзовалите се.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  • #2
    До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

    Всяка кола с инжекция има FPR. На много отт тях налягането е регулируемо. Друг е въпросът, че обокновено регулиращият винт е пломбиран, но не е проблем да махнеш пломбата и да регулираш налягането според изискванията на твоята кола.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #3
      До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      Всяка кола с инжекция има FPR. На много отт тях налягането е регулируемо. Друг е въпросът, че обокновено регулиращият винт е пломбиран, но не е проблем да махнеш пломбата и да регулираш налягането според изискванията на твоята кола.
      Смятам че моя е тромав. В смисъл, прави ми номерца при студен двигател. После си работи както трябва, или поне приблизително. Всичко друго е проверено, и остана това да е. Или евентуално ламбда сонда, макар че според процедурата за проверка в сервизното ръководство си е напълно в ред, и е далече от граничните стойности. Така и не намерих кой да ми премери нялягането, а 90% от "майсторите", ми приказват откровени глупости, и се вижда че точно от тая система нямат и най-бегла представа.

      На студен двигател - първото палене за деня, в началото (може секунда) си държи нормални обороти за студен двигател. После падат почти до угасване (ако е под нулата - гасне). След около 5-6-7-10 секунди, се стабилизират и стават каквито трябва да са. От там нататък няма видими проблеми.

      Друго - зимата (пък и лятото, но се забелязва по-трудно), след известен престой на вече заграт двигател изгасен (например половин час), след запалване оборотите са по-ниски, двигателя по-тромав, с понижена мощност. Това първата минута-две. После се оправя.

      Всичко проверявах, според мен е ниско налягане на горивото и недостиг на такова, докато ламбда сондата е студена, понеже компютъра няма как да разбере каква му е сместа и да компенсира ниското налягане на горивото с повече подаване от дюзите.

      За тия, дето не познават конкретната система, тя е с MAP сензор, сензор за температура на входящия въздух, сензор за температура на охлаждаща течност, сензор за положение на дроселовата клапа (отчита само крайно затворено и крайно отворено положение), и една ламбда сонда, без подгряване. Всички датчици са проверени и са в норма. По запалителната система всичко е на 6 (а тя е с делко - там компютъра няма думата). Входящия колектор е щателно почистен и изглежда като нов. Няма запушвания и замърсявания.

      Изобщо, всичко, което мога да проверя е проверено. Манометър за налягане на горивото нямам, и не съм намерил някой да продава. Затова и се съмнявам в регулатора на налягане. Не виждам какво друго би могло да е. Помпа не вярвам да е, по простата причина, че при натоварване и високи обороти по разходки из гората, си работи нормално.

      Моля, кажете си мнението, ако някой се е борил със същото.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

        MAP-сензорите стареят по подобен начин. Стават вяли и бавно си местят показанието. Но иначе показват, за да ти е гадно.

        Ламбдата колкото и да е зле, не може да мести качеството на сместа в такива широки граници, че да ти гаси двг.

        Манометърът за гориво е диференциален манометър, но ти можеш да свържеш там обикновен манометър за гуми и пак ще ти станат ясни много неща. Аз пък мога да ти дам манометър за колекторни тръби, от двата ще посмяташ малко.

        Удачен debug tool е волтметър, свързан на ламбдата. Можеш да нанижеш такава с подгряване, да я подгрееш преди запалването и да видиш точно какви ги замешва компютърът в трудния момент.

        Как е направен при теб повишеният празен ход? Клапан за допълнителен въздух или стъпков дросел?

        Коментар


        • #5
          До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

          Повишения празен ход е по 2 начина - Има електрически клапан, но това най-вече при натоварване. И има някакъв механичен клапан, влияещ се от температурата на двигателя, тоест като загрее, затваря - като термостат, ама на обратно. Вграден си е в корпуса на EFI-то.

          Празния ход се регулира с отделно болтче - просто пуска определено количество въздух.

          MAP-а според мен е в ред, поне като реакция. Мерих го (е, нямаше как с абсолютно налягане понеже нямам необходимото оборудване) за атмосферно налягане е в норма. Като реакция също. Като подавам рязко вакуум със спринцовка, си мени показанието, при това съвсем пъргаво. Понеже нямам вакуум помпа, няма как да го тествам при различни вакууми какво му е показанието. Но е пъргав още - това е сигурно.

          Всичко що може да се провери с мултицет е проверено. Изобщо, 99.9% съм сигурен че проблема не е електрически. Ама човек не може да е съвсем сигурен. Водих я на 3-ма "разбирачи", и всички вдигат рамене. Пълен цирк. Тя се кара и така без проблем, ама ме дразни.

          В сервизното ръководство е описано че се проверява с обикновен манометър - не диференциален. И е дадено налягането - между 2.3 и 2.7 kgf/cm2. Ама от къде да изнамеря такъв за гориво?


          Още нещо - MAP сензора също не мога да намеря никъде. А на старо не смея да купувам, понеже не се знае дали не е в същото състояние.
          Иначе ако имя накуде нови и на разумна цена - бих се пробвал.
          Последно редактирано от sparkybg; 01-09-08, 10:42.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

            АЙ!!!!! Маа.. му и прасе!!!

            Едно нещо не съм се сетил да проверя - вакуума от колектора, който ползват MAP сензора и регулатора на налягане на горивото минава през филтърче. Ако това филтърче е позапушено, а то надали някога е сменяно, това ще доведе баш до тромава работа на MAP сензора и регулатора. Тъпото е че сигурно и то е невъзможно за намиране.

            А пък вакуумния регулатора на делкото си взима вакуум от входа на колектора (един от по-навътре, и един на границата на клапата - дръпва аванса при начално отваряне на клапата. Това го чистих, и е в ред. Ама изобщо не съобразих че тъпото филтърче може да е причината за тия ядове.

            Заплес съм!!!! И това ще проверя. Това поне е лесно - отвиваш и духаш.

            Ключовия момент е що за филтърче е това? С активен въглен, за да абсорбира бензиновите и маслени пари, или най-обикновено филтърче.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

              Ако мислиш, че е ниско налягането, най-добре е да го измериш. Има вероятност и помпата да се е отклонила от служба. Филтърът също.
              Най-добре е да измериш налягането директно от помпата, както и дебита и. След това да измериш след FPRа а ако мислиш, че налягането в рейката с дюзите е ниско защо не защипеш с едни чирашки клещи маркуча между нея и регулатора и да видиш дали се изменя работата на ДВГ. Или просто да махнеш маркуча за вакуума на FPRa. и да видиш дали при това положение от изхода за обратното гориво тече бензин.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #8
                До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

                Горивния филтър е нов. Двигателя работи нормално при високи обороти и натоварване - ще рече че е малко вероятно да е помпата. Тоест, дебит има, въпроса е дали вдига достатъно налягане. Обаче обратен бензин има - това го проверих. Щом тече обратен бензин, значи вдига по-високо налягане от това на регулатора. Иначе обратен бензин няма да има. Демек си има и налягане.

                Не съм се сетил са стисна маркуча - най-очевидното и лесно от всички действия, ама като съм тАп! Не съм се сетил и да откача вакуума към регулатора - пак просто и лесно, ама човек трябва да има акъл, а на мен в случая явно ми е кът.

                Ще проверя. Благодаря за идеите.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

                  Ако мембраната на регулатора е пробита, освен всичко ще ти вкарва и бензин в колектора. Пробвай при откачен маркуч за вакуум, дали връща бензин през изхода към резервоара. Ако го прави и без вакуум нещо не е наред
                  Особено, ако при надуване през вакуумния маркуч не спира обратното гориво. Би трябвало под някаква заводска пломба да има рег. винт.
                  Най- правилно е да закачиш манометър и да видиш за какво става въпрос. Првил съм го с китайски манометър за гуми с монтиран тройник между клапана и рейката.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

                    Значи с манометър за гуми става. Ще купя, и ще пробвам. Тройник с горе-долу нужния рамер - имам.

                    Мембраната мисля че не е пробита, но и това ще проверя - тогава ще пуска бензин през входа за вакуума. Не съм тествал дали тече обратенбензин с откачен вакуум - това също ще се пробва. Със закачен вакуум и на празен ход, тече.

                    Винтче не видях. Пломба-също. Той регулатора е горе-долу с размерите на вакуумния регулатор на делкото на Жигула. Дори май по-малък. Капсулован. Болтче и пломба не съм видял, но ще огледам пак.

                    На първо време ще гледам да се обзаведа с манометър - електронния, който имам, няма как да се закачи. Дизайна му е изчекнат и става само за гуми. Ще си купя един китайски, като за изходното налягане на компресор за сгъстен въздух. Даже май знам и откъде.

                    Пак благодаря! Даваш много ценни съвети! Ще пием бири (или каквото пиеш) при удобен случай.
                    Последно редактирано от sparkybg; 01-09-08, 12:03.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

                      В общия случай налягането в рейката трябва да е около 3bar.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

                        По книга при изгасен двигател, налягането трябва да е между 2.3 и 2.8 kgf/cm2.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

                          Ами просто го измери И виж откъде се регулира FPRa, в случай че е извъм параметрите. Не бързай да го сменяш.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #14
                            До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

                            Ъъъ .. такова на Ферозата НЕ СЕ регулира ....

                            Спарки ... вземи си един обикновен Български манометър до 3 или 5 бара!
                            Закачи го на входа с тройник и гледай .... това е.
                            Аз дори имам някъде и такъв с глицерин ... или нещо подобно вътре ... да гаси хидро пулсациите, ама не го ползвам.
                            Ползвам други ... до 5 и до 10 бара ...
                            А, ако ти се дава някой лев ... вземи си един комплект за пълнене на фреон ... маркучи, тяло с кранчета и манометър ... ще ползваш този само за ниското налягане (синия).
                            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Регулируем регулатор за налягане на горивото: Има ли той почва у нас?

                              Манометър още утре ще си взема. Аз дефакто имам, ама не искам да го демонтирам от кондензоотделителя на плазмения резак. Иначе си е перфектен.

                              Ще си купя същия. Продаваха някъде. Надявам с е Петък да имам време да проверя налягането. Тука по сервизите нещо ми се мотляват и не щат да свършат тая работа. Ще трябва сам да го боря.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X