Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Воден интеркулер / Water intercooler

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Воден интеркулер / Water intercooler

    Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
    Това добре, но някой карал ли е голям атмосферен дизел в София при 35°С на сянка, което в задръстване са +10-15°С ?...
    Осъзнавайки, че тук си говорим за дизелови ДВГ, все пак за сваляне нивото на притеснения поднасям следната информация...
    Накратко - там пише, че при определяне на октановото число на бензина по изследователския (RON) и моторния (MON) методи, температурата на горивовъздушната смес се поддържа постоянна, съответно 49 *С (RON) и 149 *С (MON)... и тези условия на теста не са подбрани произволно...
    Под капака на автомобили с бензинови ДВГ от едно време, температурата в зоната на карбуратора е нормално да достигне, а нерядко и прескочи 120 *С и като си чука на празен ход, температурата на горивовъздушната смес е почти толкова и тя...
    V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

    Коментар


    • #47
      От: Воден интеркулер / Water intercooler

      Може. Само споделям проблема който се появява в яките жеги и, поне за мен, е доста изнервящ.
      Кое ще се турбинира не е ясно, но докато му дойде реда според вида гориво ще се мисли по-конкретно.

      Външният радиатор в комплект ли си го взел и колко е по-голям от вътрешният, а и какво имаш предвид, че при теб кулера е преоразмерен ?
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #48
        От: Воден интеркулер / Water intercooler

        Първоначално публикуван от Juiced Преглед на мнение
        Винаги има смисъл от повече хладен въздух, няма мотор, който да не се чувства по-добре от по-хладен въздух.
        За момента не виждам по-ефективен и прантичен нащин за охлаждане на въздуха към мотора. Температура от 40 градуса в интейка при пълно натоварване на мотора е напълно приемлива и това, че не пада под околната температура важи също и за въздуух/въздух. Разликата е, че имаме много по-къс път до мотора, никакъв лаг и минимален прешър дроп.
        На печката перфектно лепва кулер който е на мястото на въздушният филтър, който пък е на педя от главата, и който е вързан към колекторите посредством пет маркуча.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15397998442201.jpg
Прегледи:2
Размер:706.3 КБ
ID:5808509

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15397998557332.jpg
Прегледи:2
Размер:671.2 КБ
ID:5808510

        Всички други заводски варианти са с алуминиеви твърдо вързани турбопътища което пък ги прави перфектни термомостове, освен че са много близо около мотора.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #49
          От: Воден интеркулер / Water intercooler

          Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
          ....

          При такава температура трудно си отварям капака на мотора, а металната щека за подпиране мога да хвана само с парцал защото ми излизат мехури.
          .
          Е те тука те направо изби рибата.Бах тая София ....

          Коментар


          • #50
            От: Воден интеркулер / Water intercooler

            Друг вариант на тези 5 маркуща е дебела гарнитура между главата и колектора от пластмаса например. Но при такъв обемен като площ колектор се губи смисъла ако няма принудително пълнене и висок дебит(плюс охлаждане). Алуминия като се нагрее и става Ад.
            Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
            Ford Fiesta 1.4 Tdci

            Коментар


            • #51
              От: Воден интеркулер / Water intercooler

              Първоначално публикуван от ivo-police Преглед на мнение
              Е те тука те направо изби рибата.Бах тая София ....
              Он е каба и с ръкавици
              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

              Коментар


              • #52
                Воден интеркулер / Water intercooler

                А не е ли по-добре да се помисли за охлаждането на този мАтор. Щото след като се надуе, кулер некулер ще станат по-зле нещата.

                Ето интелигентен вариант за въздушен:



                Не знам колко място имаш отпред за кулер.

                Но явно си си наумил да е воден, така че няма защо да се разубеждаваш.
                Последно редактирано от Jimi; 08-02-19, 21:47.
                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                Drag Grand Canyon Daily
                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                LZ1JYM

                Коментар


                • #53
                  От: Воден интеркулер / Water intercooler

                  Става и от бакър, и не е трудно
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • #54
                    От: Воден интеркулер / Water intercooler

                    Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                    Външният радиатор в комплект ли си го взел и колко е по-голям от вътрешният, а и какво имаш предвид, че при теб кулера е преоразмерен ?
                    Всеки елемент е купуван отделно - топлообменник или както е популярно воден кулер (от БГ сайт за тунинг части), воден радиатор (от ибей), водна помпа (от представителя на Вебасто в БГ), разширителен съд, маркучи, щуцери, скоби и т.н. Водният радиатор има ядро с площ около 1/3 от това на нисанския воден радиатор на двигателя.
                    Преоразмерен означава, че съм избрал компоненти съответстващи по размер за двигател, развиващ около 350 к.с., което в песимистична прогноза, покриваща неотчетените грешки в прогнозата, означава примерно 300 к.с. За моя ДВГ със значително по-ниска мощност, тази система ще охлажда с необичайно високо КПД за интеркулер - моите очаквания са около 85% КПД на охлаждане. Обичайните стойности на КПД на интеркулера за повечето ДВГ от тези години са около 70-75%, на съвременните ДВГ са по-високи - около 80-85%.

                    За сведение, понеже споменавам КПД на охлаждане (интеркулер) - това е отношението на реализирания температурен спад в кулера към максималния възможен, ако въздуха след кулера има температурата на охлаждащия въздух, т.е.
                    КПД = (Тic1 - Tic2) / (Тic1 - Tamb)
                    Tic2 - температура на сгъстения въздух на изхода от кулера
                    Tic1 - температура на сгъстения въздух на входа в кулера
                    Tamb - температура на въздуха, с който се охлажда интеркулера (най-често това е външната температура, но може да бъде и друга стойност, зависи от конструкцията.

                    П.П. коригирах формулата, че първия път беше грешна.
                    Последно редактирано от Postman; 08-02-19, 22:05.
                    V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                    Коментар


                    • #55
                      От: Воден интеркулер / Water intercooler

                      На този мотор турбо нямя дя се слага
                      Като му направите перманентно студен входящият въздух и ще върви нормално само летно време по баира към телевизионната кула
                      Ма изживейте го това детство и техниката я правете
                      Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Воден интеркулер / Water intercooler

                        Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                        А не е ли по-добре да се помисли за охлаждането на този мАтор. Щото след като се надуе, кулер некулер ще станат по-зле нещата.

                        Ето интелигентен вариант за въздушен:



                        Не знам колко място имаш отпред за кулер.

                        Но явно си си наумил да е воден, така че няма защо да се разубеждаваш.
                        Въобще не искам да правя чудеса от храброст, но и не искам от турбината директно в колектора без охлаждане.
                        На следващото купе има с кулер, като пътищата минават под гредата на капака с едни смачкани за целта тръби, но при мен няма да стане та за това.

                        Понеже темата не е конкретно за мен, а за воден интеркулер, и за да не я цапаме излишно, метни моля те на лично линка от където си свалил снимката, че е баш като моят случай.
                        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                        Коментар


                        • #57
                          От: Воден интеркулер / Water intercooler

                          http://www.superturbodiesel.com/std/...d.php?tid=5060
                          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                          Drag Grand Canyon Daily
                          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                          LZ1JYM

                          Коментар


                          • #58
                            От: Воден интеркулер / Water intercooler

                            Спомена се нещо, което е важно... Да обърна внимание.
                            Файда от кулер има при относително високи налягания на свръхпълнене. Атмосферния дизел на Мусото, и без друго няма да го бъде с такива.
                            Най-вероятно ще ти е по-изгодно засилването с пропан-бутан, и може би ще има по-добри резултати, включително и като ресурс.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #59
                              От: Воден интеркулер / Water intercooler

                              Аз чак сега виждам темата. След като Явор е писал тук, аз едва ли има какво да кажа в повече.

                              Накратко, при мен - отказах се от воден кулер преди време, макар, че ми харесва като идея и противно на мнението на повечето не смятам, че е особено сложна и капризна система. Също от личен опит, имах най-добрия air to air интеркулер в тази част на галактиката на една от предишните ми Тойоти и ще кажа честно, че не бях толкова впечатлен, колкото е цената на кита. Още повече огромен N-ти радиатор отпред, е не, мерси. Отгоре да, но при моята баба трябва доста да се пообмисли. В крайна сметка и за съжаление - тук е много важно кой й как ще настрои горивоподаването след това. А и кой и как ще ти направи генерацията. В една Австралия, това го правят на всеки ъгъл. Но в София и за Тойоти - аз познавам само един човек и дори по приятелска линия при него се чака с месеци. Човека с генерациите също е един (по мои наблюдения) и там също е със записване напред във времето.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Воден интеркулер / Water intercooler

                                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                                Спомена се нещо, което е важно... Да обърна внимание.
                                Файда от кулер има при относително високи налягания на свръхпълнене. Атмосферния дизел на Мусото, и без друго няма да го бъде с такива.
                                Най-вероятно ще ти е по-изгодно засилването с пропан-бутан, и може би ще има по-добри резултати, включително и като ресурс.
                                Абстрахирай се от конкретиката.
                                Говорим за системата и + и - в сравнение с въздух/въздух, като предвид Форума, акцентираме какво се случва с нея когато е на джипки, като не говорим за строго спортна употреба, смесено-всякаква примерно.

                                ... просто никой нищо не е писал на български по този повод до сега, или аз не успях да намеря.
                                ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X