Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За ресорните окачвания и лифта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За ресорните окачвания и лифта

    След като прочетох поредната тема в която се дискутират вариянтите за лифтоване на машината, се обедих, че все още са ми твърде нвясни резултатите които дават различните схеми и най вече принципните разлики и ограниченияата в крайния резултат. Значи да започнем с целта - подобряване на проходимостта чрез: увеличаване на клиренса, удължаване на ходовете на окачването и повишаване способността на окачването да поема енергията от по силни удари. Към това естествено прибавяме необходимостта от носене на лебедка отпред и достатъчно багаж отзад. Естествено заводските качества е добре да се запазят, т. е. говорим за разумни неща 1.5-3''
    Вариянтите които съм виждал са 3 - ново тунингово окачване, слагане на допълнителен лист н/у тези на оригиналното и качване на ресорите над моста. (боди лифт с подложки разни се изключва, защото там полза явно няма)
    От общи съображения предполагам, че най добрия вариянт е първия, но не знам какви точно са предимствата. Освен това всеки въпрос за цената на такава операция се посреща с мълчание. Кажете поне нещо ориентировачно моля (аз предполагам че сигурно 2-3000 трябва да стигат, ама знам ли, може и мнооого да бъркам). Все пак най важното е какво печелим след като направим тази операция.
    Втория вариянт, ако се изпълни от майстор който си е играл с достатъчно джипки и си знае работата (тука знаем че има такива) ми се струва че доста трябва да се доближи до първия. ако не е така, моля обяснете защо?
    Последния вариянт (качването на ресорите) ми се струваше много голфаджийска работа, но напоследък видях доста такива машини (специялно за патрол говоря) особено в русия, и много от тях изглеждаха сериозно направени, а и мвстата на които бяха снимани го потвърждава. И при дваат самоделни вариянта. обаяе остава необходимостта от нови амове предполагам, което не знам дали не прави спестяването на пари твърде нищожно?
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    Re: За ресорните окачвания и лифта

    Първоначално публикуван от icerunner
    ...Вариянтите които съм виждал са 3
    - ново тунингово окачване
    - слагане на допълнителен лист м/у тези на оригиналното и
    - качване на ресорите над моста...
    Много накратко:
    Трите варианта са крайно различни, като цели, резултат и качества.
    От 3.000лв. нагоре ще ти е ресьорно тунингово окачване. Говоря наизуст, но има предвид, че ресьорите са (като цяло) по-скъпи от пружината, но пък при тях няма тампони, кастор китове и други (като при пружината). Това за ново тунигово окачване. Сметни си 3 години по 2 шпренгования в годината и си го платил.



    Ако гледаш за него, два варианта за които знам за Y260 са TrailMaster - 2.5" лифт, силно препоръчвам и Dobinson 1.5" лифт, можеш да пробваш ако желаеш, има го монтирано на Y260 (но къс). TJM за съжаление правят за Y160 и GR, за Y260 имат само задни.

    Шпренговането ще е много далеч от поведение, качествата (ходове, возия и всичко) на новото, особено ново тунингово, и става за закърпване на положението. Никога обаче няма и да разбереш какво може колата с това окачване.

    Ресьорите над моста за Y160 и Y260 е много популярно решение в Русия (върви чудно с 35"-ци ), но за какво ти е тук (сега ще скочат много хора)? Като ясно говорим, че това се прави с изправни и работещи ресьори, а не с леко затоплени. Имай предвид, че принципно се променя поведението на колата на пътя, управляемост и т.н.

    Bottomline:
    Ако смяташ да си караш колата с години, сложи си ново тунингово очаване.

    Успех!

    Коментар


    • #3
      Благодаря на Yaro, приемам мнението почти без резерви, но за съжаление си оставам в неведение за същинските разлики, явно ще ми трябва повечко собствен опит за да разбера някои неща. Дано да разбера сам колко е хубаво тунинговото окачване, но както знаем всичко опира до бакалски сметки накрая.
      п.с. трябва да се видим някой ден да ти покажа колата, все пак имаш основен принос в избора, макар и само с постването на един линк към мобилето, но както са казали хората "малко акъл трябва, ама навреме", пък и на мен ще ми е много интересно да поразгледам тойотката.
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #4
        Енергоемкостта на окачването няма особено отношение към геометрията на конструкцията. Това си е чисто динамична история.
        Никаква промяна в окачването не променя клиренса радикално.
        Удължаването на ходовете не е свързано с горните две неща еднозначно. И увеличава проходимостта само в някакви си случаи.
        Лифт не ти трябва. Не и докато не разбереш за кво става дума.

        Коментар


        • #5
          Много хора за лифта слагат подложки под ресиорите.Моето мнение е че примерно с шпренгване и с слагане на по твърд ресиор от нещо по-голямо върши работа!
          https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от ДиДжейДавел
            Много хора за лифта слагат подложки под ресиорите.Моето мнение е че примерно с шпренгване и с слагане на по твърд ресиор от нещо по-голямо върши работа!
            А би ли ми казъл къде има твърди ресори за УАЗ например?
            Луд умора нема,само се поти!!!

            Коментар


            • #7
              На нашта улица има едновремешни още гранитни бордюри. Големи, дълги, дебели. Може да изкопаем нощеска и да пробваме да изрежем. Имам едни големи хартии, ще прерисуваме ресорите на УАЗа и сигурно ще успеем да ги докараме ... Трябва да станат твърди и напречно. ИМХО де ...
              Ма ако някой иска да ми помогне.

              Коментар


              • #8
                с риск от повторение: най доброто естествено е тунингово окачване. повечето неща са сметнати, идва и с необходимите допулнения - кастор кит, подложки за ъгъла на задния кардан и тн. сега, по отношение на цената е, който си има брада, трябва да си има и гребен. шпренгването не го коментирам, неведнъж съм казвал тук моето отношение по въпроса за шпренгвани ресори и гуми регенерат . и сега за третия вариант - SpOA, или ресор върху моста . често срещан вариант е при тойота, джип и сузуки. когато е грамотно направен си върши перфектно работата. основно изискване обаче е оригиналните ресори да не са уморени/с изтекъл срок на годност. щото инак нищо не правиме - масажираме дървен крак . виждал съм дори комбинация тунингови ресори и РВМ. правят го с цел вкарване на макс. големи гуми - примерно от 37 нагоре, все пак сумарния лифт надхвърля 7". практикуват също и вариант, при тръкове, които заводски са с РВМ - слагат подложка(блокче) м/у моста и ресора, но тази практика е рядко срещана и общо взето хмм... неразумна
                Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Стефан
                  На нашта улица има едновремешни още гранитни бордюри. Големи, дълги, дебели. Може да изкопаем нощеска и да пробваме да изрежем. Имам едни големи хартии, ще прерисуваме ресорите на УАЗа и сигурно ще успеем да ги докараме ... Трябва да станат твърди и напречно. ИМХО де ...
                  Ма ако някой иска да ми помогне.
                  Е много тежки ще станат бе Стефане.

                  Па и ще смажеш античните бордюри с твойте извращения за тунинг на Уаз
                  Луд умора нема,само се поти!!!

                  Коментар


                  • #10
                    Не бе братче, ние тънко-тънко ... Хич ли няма да стане, а? (отива си осополивен в дълбока скръб).
                    Стига бе Мите, човекът не прави разлика между колелата и бурмите им, ти лифтове ... Ше се качи от неква асфалтова гюрултия на джип, тутакси и на дигнат, и ... Ше му земат книжката за драскане на държавния асфалт със задното стъкло. Тука е ивропа ръзиъш ли, има си ред! Забрави ваште варварства.

                    Коментар


                    • #11
                      мен ако питаш варианта е един, окачване от някой добър производител. но и с тези неща трябва да се внимава има много глупави китове за лифт, които ще ти съсипят колата.

                      това което ти трябва не е лифт кит,а човек който може да оцени колата която имаш, да ти предложи най - доброто решение за твоите нужди и после да го изпълни. неискам да те плаша, но трудно ще намериш такъв човек.

                      ... каква е жипката ?
                      drive alive

                      Коментар


                      • #12
                        Да, тука не може да се спори. Шумни производители и втрещяващи глупости. По моята статистика това е и обичайното явление. Савата може и да не иска да го каже, но аз го подкрепям напълно. Реални китове няма. Заради което и си трябва конструктор на място. И технолог, пак да види колата, тогава още по-добре. Другото са пари на вятъра. После монтажът не е принципен проблем.
                        Част от изтрезняването на тая тема, въпреки мойте предварителни приказки, дойде именно от Савовите много пари, така че пренебрегването на тоя негов съвет ще е крайно глупаво.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от go go go Преглед на мнение

                          ... каква е жипката ?
                          Patrol 260, момента за смяна на окачването още не е дошъл, но се опитвам да си изградя някаква представа, за да знам накъде да гледам. Иначе първите средства ще са за други работи (първата беше гуми и е изпълнена, после се надявам и до там да стигна.
                          Technical Rescue Direct - life lies in courage
                          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X