Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Offroad tunning - характеристики и предимства ??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Offroad tunning - характеристики и предимства ??

    Отварям тази тема с надеждата да получа мнения от хора, подобрили заводските характеристики на автомобилите си особено окачването.
    Има доста информация за гуми и лебедки, но много малко впечатления на "собственици" на такива автомобили

    Темата произлиза от

    http://forum1.offroad-bulgaria.com/viewtopic.php?t=5928

    и се надявам , че споделените от колегите с опит конкретни впечатления ще помогнат на много НОВАЦИ като мен да изберат правилния начин за тунинговане на автомобила. В България източниците на информация за това са много ограничени (както сигурно всички като мен са забелязали)

    Ще започна със МИНИМАЛНИЯ опит , който имам аз и ще очаквам истинските ЕКСПЕРТИ ( всички от форума забелязваме експертизите) да ни помогнат

    Моя автомобил има следните "подобрения":

    Предна "силова" броня (булбар)
    Освен, че предпазва колата от удари за мен основното предимство на замяната на стандартната броня е ,че мога да изкачвам и спускам много по-стръмни наклони. С подобна броня гумите директно "допират" баира и качването е доста по-лесно , а при спускане колата не "забива" нос .

    Лебедка
    Лебедката е подобрението, което най-малко се нуждае от обяснения( щото ползата се вижда).
    Освен за изваждане на "затънали" къде ли не автомобили , лебедката помага много и при изкачване на "невъзможни" баири.
    Има и хубава тема по темата в систематизираната информация на форума


    Окачване TrailMaster

    Е тук незнам к'во да пиша . Аз имам сменени пружини и амортисьори на задния мост и нови амортисьори с натегнати торсиони отпред.

    Плюсовете , които може да има ( и аз ги знам) - по-голям ход на гумите и в двете посоки, възможност за слагане на по-големи гуми,
    цвлото окачване става "по-здраво" т.е. по-малко неща (полуоски, шарнири, лагери, торсиони) се чупят

    Това е от мен. Дано специалистите във форума се "отзоват"
    Nissan Patrol Y61

  • #2
    Re: Offroad tunning - характеристики и предимства ??

    Първоначално публикуван от Novice
    Окачване TrailMaster

    ... цялото окачване става "по-здраво" т.е. по-малко неща (полуоски, шарнири, лагери, торсиони) се чупят
    не знам защо реши, че като смениш амортесьорите и ще ти се чупят по-малко лагерите и шарнирите...

    би трябвало да се чупят повече заради по-големия ход на окачването и най-вече от по-големите гуми...

    основното предимство на оффроуд окачването е, че ще можеш да се движиш по-бързо и по-конфортно извън пътя /а също и по "хубавите" нашенски шосета и улици /...
    няма да се плашиш от бабуни и най-вече от "спящите полицаи"

    задната броня също е важно да е "тунингована", а стоповете задължително качени - днес гледах едно Паджеро от новите - и на него откачалките са сложили фабрично светлините в бронята, а горе са само за мъгла първото водно препятствие и оставаш без стопове...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #3
      Тука има интересни неща за "внедорожника"
      http://www.g-class.ru/index.asp?zz=m122322326
      четири е повече от два

      Коментар


      • #4
        Основната идея при лифт-тунинга на окачването за ОффРоуд е да се вкарат по големи гуми, при това в никакъв случай за сметка на по-малък ход. Щото иначе става като новата G класа. Окачването е като на Ауди куатро ама за щастие Мерцедес измислили Оффроуд пакет които вдига колата с 10см. дрън дрън Като се вдигне става като висок болид от Ф1. Никъв ход. А това на пресечена местност означава по-малко гуми в сцепление с терена. От там блокажите спират въздушните колела и дават въртящ момент на тези които са в тракция. Така в някои ситуаций цялана кола се носи от една полуоска която рано или късно се чупи. Абе чист мъртвец.

        Коментар


        • #5
          Темата е безкрайна.
          Приканването "специалистите" и "експертите" да се произнесат поставя знаещите тук в малко неловко положение (според мен).. При всички положения, е изключително ценно ако хората споделят опита си тук, но смятам, че всеки случай се решава частно за конкретната цел и предназначение.

          Ако разгледате темите в систематизираната информация ще видите различните концепции, в зависимост от това дали колата се готви за траялна машина, трофи, всичко в едно, експедиции и т.н..

          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
          ...основното предимство на оффроуд окачването е, че ще можеш да се движиш по-бързо и по-конфортно извън пътя...
          Съгласен съм с Тедо, но смятам, че не е само това. Цялостно се променя стъпката и возията на колата, може да държи на допълнителни товари (тези, които са с "constant load" ***кг.) - лебедки, яки брони отпред/ отзад и други...

          Коментар


          • #6
            Ъхъ, напълно бездънна тема. Кажи поне какво искаш да правиш с колата, та да има откъде да почнем да я ръфаме. Във всеки случай тъкмо лифта е една от най-досадните разправии, всичко което дава е възможността да се сложат само МАЛКО по-големи колела, но пък докарва ред големи неприятности, така че в планинска местност реално намалява проходимостта.

            Коментар


            • #7
              Ще напиша няколко думи колкото да очертая рамките на темата която е прекалено голяма и с много аспекти.

              Когато един автомобил се конструира в това начинание обичайно се влагат огромни суми. Стотин и понякога хиляди конструктори се занимават с отделните детайли напасване и т.н. И във всички случаи тези хора имат съответното образование, инфраструктура, стендове за проверка и цели лаборатории където могат да проверяват концепциите си. Мисля на всеки разумен човек става ясно, че няма как този огромен труд и средства да бъде лесно подобрен като с магическа пръчка.

              Всяко окачване и конструкция са конструирани и произведени, за да удовлетворяват конкретни изисквания към тях т.е. задание към автомобила. Част от параметрите са и дълговечност, ремонта пригодност, цена на производство, цена за поддръжка, удовлетворителни параметри на работа при различни по тип и вид условия на експлоатация и т.н.

              Тунинг подобренията и въобще промените в конструкцията са призвани да променят баланса на параметрите в една или друга посока. НЯМА НАЧИН СЛЕД ЦЯЛОСТЕН ТУНИНГ АВТОМОБИЛА ДА ПРЕВЪЗХОЖДА ПО ВСИЧКИ ПАРАМЕТРИ ОРИГИНАЛНОТО ОКАЧВАНЕ НАПРИМЕР. Сега изпреварвайки хора от гласове бързам да добавя, че под всички имам в предвид наистина всички включително и цена, ремонта пригодност и сервизна готовност...

              Всъщност целта на извършваните промени следва да е ясно дефинирана и да е ясно още в началото кой параметър ще се влоши за сметка на друг. Съвършено ясно е например че повдигането на автомобила ще доведе до влошаване на неговите параметри при крен и склонност за преобръщане. Компенсацията на тези ефекти довежда пък до влошаване на управляемостта и комфорта по шосе. Естествено е, че при автомобил, който ще се експлоатира в тежки условия сме склонни да се откажем от комфорта на шосе за сметка на по-дълги ходове на окачването съчетани с по-голяма енергоемкост. Въобще генерално погледнато удължаването на ходовете на окачването е винаги добре за тежък терен и зле за автомагистрала и скоростно каране. Наличието пък на лебедка задължително изисква промяна на окачването с такова което да има "нулево" положение при по-високи килограми и т.н.

              Ето защо всеки, който се заема с т.н. тунинг следва преди всичко да е наясно какви компромиси ще направи и в името на какво точно, а всичко това се определя от целта и местата, където се предвижда да се експлоатира определен автомобил.

              Въобще тунинга изисква обширни познания, много експерименти и направени автомобили както и наблюдение върху резултатите. Много по-евтино и най-вече резултантно ще бъде, ако вместо всеки да трупа опит на гърба си и най-вече на кесията си просто се обърне към специалисти, които отдавна са изминали този път...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #8
                накратко офроуд тунинга е мехлем за душата и окото + злокачествен рак с разсейки за джоба
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X