Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ход на амортисьора

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ход на амортисьора

    глождят ме едни въпроси.

    значи виждал съм амортисьори монтирани по най - различни начини, вързани на най - различни места и си мисля как ли би трябвало да бъде.

    според вас кое е по - добре, по - къс амортисьор монтиран вертикално или по - дълъг монтиран под ъгъл.

    и после идва въпроса какъв ъгъл, на каде да е наклонен, каде да е закрепен.

    ужас, май небива да съм толкова любопитен
    drive alive

  • #2
    Ставало е дума - за бързо каране - макферсън. Това значи вътре в пружината, тя - където има място от други съображения за цивилна кола.
    За другите - различно. Колкото по-близо до надлъжната ос на колата са закрепени амовете, толкова по НЕефективни са. Има много съображения да се закрепват по-навътре или по-навън. Има и за това защо да не е макферсън, кога да са повече от един, кога да са двойнодействащи и кога това е опасно или групаво. Кога маслени, кога газови, кога всичко да виси на пневматика. Кога да са прави, кога наклонени и накъде. Обаче темата "автомобилни окачвания" е по-дълга отколкото даже аз мога да напиша наведнъж) Особено без вдъхновение(((

    Коментар


    • #3
      защо, любопитството не е лошо нещо. ето аз например съм любопитен какво аджеба строиш сега? нещо такова ли? тука амовете са вертикални
      Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
      http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
      http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

      Коментар


      • #4
        )) Това е братчед на фадромата, за пълзящи скорости. То няма друго освен амовете, и те са колкото оня да не изпадне съвсем от седалката. Това не може да мине и сто метра по шосето. Обаче се кълчи на пилона, те и ония не ходят така по улицата))

        Коментар


        • #5
          аз си правя скромния вранглер да си карам по нашенските състезания и в хода на правенето изкачат въпроси

          принципно, като ровя и гледам из нета положението е такова.

          ако колата е за траяли коиловерите /макферсони/ са наклонени перпендикулярно на надлъжната ос на колата, както са направили колегите от авалнч - http://www.avalancheengineering.com/contender.htm които са известни че правят едни от най - добрите бъгита за рок кролинг.

          ако колата е за бързо каране тогава има не само коиловери, а и разни байпаси и други амортисьороподобни и всички са наклонени успоредно на надлъжната ос на колата, като горния им край е по напред от долния. но това се отнася за задното окачване, предното независимо дали е на А рамена или цял мост, конструкторите се мъчат да сложат амортисьорите колкото може по изправени - http://www.bilstein.com/offroad_9300.php

          после като погледнем колите от шампионата на ФИА виждаме, че там всички коиловери са си вертикални .... тук картинка не намерих

          някой има ли си идея защо са така тия работи
          drive alive

          Коментар


          • #6
            Ъ-ъ, сичко е безидейно, и тъпа груба сила.
            Представи си детска рисунка. Прасе, куче, котка. Все тая - едно яйце, от него четири чертички надолу, крачетата значи. Сега си представи походката на такивато животни. Ето това е цялата история. Обичайните главни натоварвания идват с такова направление, удрят на това място, и създават такива изкълчващи и прекатурващи усилия. Противодействието срещу тях е общо взето в обратната посока, с необходимите или неизбежни ъгли на отклонение. Векторният анализ на картинката е съвсем същото като задачите по физика в девети клас. Реално оптимумът е недостижим, компромисите естествено излизат от гимназиалната физика, но принципът е това. Така се и стига до различно изкривени конструкции за решаване на малък кръг конкретни задачи. Трияли всякакви и ралита с дискотеки. А съвършенството разбира се е сфера, накисната в маслен слой в друга сфера с могъщи грайфери с променлива геометрия

            Коментар


            • #7
              кето чета и си мисля и все едно разбирам

              стефане, твоите мисли ми припомнят нещо, което четох отдавна и тогава не му обърнах внимание.

              значи ако имаме рамо на окачването, закрепено от единия рай на шасито, а на другия му край е моста с амортисьора, горния край на амортисьора трябва да е закрепен на шасито някаде по окръжността с център закрепването на рамото за шасито и радиус разстоянието от тази точка до там кадето е закрепен амортисьора на рамото.

              и понеже рамото не е успоредно на надлъжната ос на колата, хода му е в една равнина, която е леко наклонена спрямо вертикала и не е успоредна на надлъжната ос на колата.

              мястото кадето тази равнина и въпросната окръжност пресекат рамата, там е най - доброто място за закрепване на амортисьора.

              звъчи разумно
              drive alive

              Коментар


              • #8
                О, да. Това е методиката за определяне на кинематиката. Това значи да забравиш всички подробности, да мислиш за всичките железа като чертички с някаква дължина, и да гледаш къде се мотаят краищата им при всички движения, които могат да извършват. Специално за амовете е по-сложно, защото краищата им ще описват не дъги или сектори, ами сегменти, значи не само повърхността на сфери, ами дебели парчета от кълба.
                След решаването на тоя въпрос чертичките се разглеждат още веднъж, но като вектори. Това са динамичните изчисления, там вече ги има и силите. Картинката става цветна.
                Когато всичко това вече работи без една част да закача друга или да я чупи, при всички възможни места и натоварвания на всичките части, при всички възможни варианти на общо натоварване, тогава имаш криво-ляво макет.
                После остава само най-дребното - анализа на надеждността. Значи да разгледаш всички възможности за всички натоварвания от всички посоки на работещата във всякакви режими конструкция, само че когато нещо е счупено, после когато са счупени няколко неща, когато няколко съседни неща, когато са счупени съседни неща на различни места. Тогава обикновено всичките години труд и пари отиват на буклука, и всичко започва отново. Но накрая все пак става, и всичко е едновременно и цветно и стерео.
                Примерно това се казва проектиране на изделие. Разработката е друго, по-голямо и сложно нещо, проектирането е само част от нея.

                Коментар


                • #9
                  Бързо измислете как да си рисуваме картинки, че само с писане и обяснения почва да ме боли глава. Темата е много интересна също като тази за пужините, но май и тук в крайна сметка ще се прибегне на варианта проба-грешка.
                  http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                  Коментар


                  • #10
                    разбирасе че ще стане с проба, но нали и пробите трябва да започнат от някаде
                    drive alive

                    Коментар


                    • #11
                      Значи, рисуването на картинки е ключов фактор за успеха. Категорично! И една само картинка предотвратява куп грешки, които струват много-много пари. Повече отколкото имаме, ако ще да съберем всичките накуп. Това и е безценното на теорията, че в нея са събрани всички предишни грешки и успехи. Може да е много трудно да се смята, обаче пък е евтино.

                      Коментар


                      • #12
                        Според мене въпроса който искате да решите е доста сложен и да кажа, че отчасти си го задавам и аз всеки миг когато няма закакво да мисла, защото и на мене ми предстои генерална промяна (може би) на окачването отпред!
                        Изхождайки от всичко, което досега съм мислил съм стигнал до извода, че възловите точки (амортисьор, прожина, носач) на окачването са първо и най-важно предопределени от центъра на тежестта на самата кола(джип). Тя зависи от теглото, разположение на натоварванията върху рамата и мостовете и от куп други неща. Но преди това трябва да се съобразим и с факта, че искаме да имаме съответно дълги или по-къси ходове на окачването, което пък предопределя дължината на рамото (носача) и от там се променят до голяма степен и възловите точки, като всичко трябва да се компенсира, за да постигнем най-добрия център на тежестта. И така за мен най-иделаното 4х4 е тогава когато сме постигнали равни натоварвания върху двете оси (мостове)...
                        А сега и едно малко въпросче. Тъй като ако искам да си преправя предното окачване с прожинно са ми необходими амортисьор с пружина (макферсон) като това дето съм исчертал на схемата!
                        червеното трябва да е поне 10-ина см! Та въпроса ми е: тъй като мислех да изполазвам някакъв макферсон на готово, но неми идва на ум нищо подобно с ухо от долу, пък и всички за които се сещам са твърде слаби за моята конструкция... се питам от какво може да се приспособи... или може ли да го направя като кожух, който да е достатъчно масивен и вътре да пъхам съответно някакъв амортисьор (пълнител) и има ли въобще пълнители за натоварването което ми трябва...някви идеи да имате?
                        (става въпрос за тойота хилукса ми)
                        4ао
                        Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                        Коментар


                        • #13
                          Дини, най-добре е да го направиш с две пружини, лежащи една върху друга, мека и твърда. При незначителни неравности работи меката, а при по-сериозни сработва твърдата, когато меката е вече прибрана до края. За амортесьорите има доста видове и размери, мисля че все някой ще ти пасне.
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #14
                            според мен първо трябва да вземеш мерките от колата да си го нарисуваш и после да си поиграеш с този http://www.swayaway.com/calculator.htm калкулатор за пружини, зада определиш твърдостта им при желаните от теб размери.

                            после трябва да се огледаш за кола с подобни характерисктики и да ползваш готов макферсон.

                            това с двойните пружини не е добра идея, там работата е много сложна и вероятността да нестане нищо е огромна.
                            drive alive

                            Коментар


                            • #15
                              Абе ти все пак виж статията за TLC за ралирейдове в раздела "автомобили 4Х4"
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X