Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пружини (тунинг)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пружини (тунинг)

    някой има ли идея как се изчисляват пружините на окачването ?
    drive alive

  • #2
    Като всички пружини. Започва се от исканата енергоемкост, после се определят якостно, накрая геометрично.

    Коментар


    • #3
      имах предвид нещо използваемо, формули, методи, знам че не е просто но все пак хора го правят
      drive alive

      Коментар


      • #4
        Е ето това е и методиката. Формули има в машинните елементи, таблици обаче нямам.
        Кво искаш - да смяташ нови или да проверяваш съществуващи?

        Коментар


        • #5
          идеята е да се смятат нови. въпроса е какви данни трябват и как да се изчисли

          из нета пише че твърдостта на пружината се изчислява в кг/см или паунди/инч и това има отношение към теглото което пада върху колелото, хода на окачването и дължината на рамото на което е закрепена пружината но никаде нищо конкретно не намирам
          drive alive

          Коментар


          • #6
            Почти съм сигурен (за съжаление), че с подобни изчисления няма да се постигне желаният резултат.
            http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

            Коментар


            • #7
              )) Това се и казва енергоемкост Па ако ще да е в ЦГС, а не в налудничави оки/лакът.
              Това е реда на смятане. Но предполагам че специално за автомобилните не може да минеш без смятане на напречните модове, така че ... Не знам дали трябва да си взимаш грях на душата, освен формули трябва и просто инженерна интуиция. Която идва от много опит и много знания.
              Някъде може да има Аутокад с богата библиотека, ама не знам никой който има лицензен. По-добре е разбира се на Ансис, обаче такова пък изобщо не се сещам къде може да се търси. Крадено няма, и да има е безполезно, библиотеките се следят. Остават просто хартиените библиотеки.

              Коментар


              • #8
                интересно ми е какво пише по темата в руските форуми, до които за съжаление нямам достъп. руснаците са царе на правене на нещо от много други неща, неможе да не са разработили някакви методи
                drive alive

                Коментар


                • #9
                  Чакай бе, какви форуми. Пружините са част от талмуда Машинни елементи. Това е законна, широко известна и публикувана част от машинното инженерство, и крайно омразен за студентите от машинните факултети трисеместриален изпит. Почти като съпромата Там няма никакви тайни, литература има не да се заринеш, ами да умреш от старост още в началото. Това аз нямам таблици, не че няма въобще.
                  За автомобилните просто има тънкости и специфика. Единият проблем е че пружината е свободна, без направляваща, и търпи напречни колебания и усуквания. Освен това те са знакопроменливи, от различни посоки и се наслагват с другите и колебания. Като цяло става неустойчива, работи едновременно не само по оста си, и се усуква сложно.
                  Другият проблем е характеристиката. Сега рядко се използват пружини с постоянна стъпка. Промените на стъпката в краищата се използват за какво ли не, не само за получаване на прогресивна характиристика. Обикновено се съобразяват с конструкцията и монтажните размери на амортисьорите или само на опорите си. Всичкото се съобразява с общите резонансни честоти на окачването и на носещата конструкция (купето на самоносещите или на рамата и кабината). Така се определя пък типа на пружината.
                  Ама има още много ...

                  Коментар


                  • #10
                    значи беим отбой и плащаме на някой по - умен от нас да го направи, а ние да стоим и да гледаме отстрани ....

                    явно доста хора по света се справят с тази материя защото ако пружината не е част от някой си кит за едикакво си се продава в насипно състояние по характеристики и това го правят адски много фирми. като кажем искаме пружина и те казват ето ви каталога изчислете си коя е вашата и ще ви я продадем
                    drive alive

                    Коментар


                    • #11
                      Естествено За болтовете, дето уж просто болтове колко номенклатура има ... И кви каталози ...

                      http://www.korova.ru/humor/pics/post-77-1098781447.gif

                      Коментар


                      • #12
                        Според мен по-просто ще е грубо да се определи какво ще се иска като килограми и ходове (съответствие с подобна машина) и да се пробва с такава пружина. Например за някои модели TJM произведат до 5 модела окачване които се различават основно по килограми в + и комфорт. Би могло да се комбинира нещо, за присъединителни размери не вярвам да има проблем, ако има може да се направи нова чашка, което не е сложно... Разбира се има и фирми, които могат да навият пружина по определени параметри, но в случая определянето на параметрите ми се вижда по-сложната част. И да не забравяме качеството на метала в края на краищата, защото много фирми правят пружини, но малко умеят... TJM не случайно притежават собствени 2 металургични заводи за специални стомани в Aвстралия и в USA…
                        VPetrov.photography

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от go go go
                          ако пружината не е част от някой си кит за едикакво си се продава в насипно състояние по характеристики и това го правят адски много фирми. като кажем искаме пружина и те казват ето ви каталога изчислете си коя е вашата и ще ви я продадем
                          Добре дай ако си виждал някви такива характеристики (каталог) да видим за какво става дума, защото характеристиките на прожината се изчислява най-сложно... да снемеш данните от прожината, за да започнеш другите изчисления независи само от интелектуални умения! Все пак са необходими опънови, натискови и още ред неща, който несе постигат с чеп и тел, а с доста сложни съоражения...
                          Ако имаш някви характеристики ще се мачим да изходим от тях какво би следвало да се пресмята и да търсим съответните в другите прожини дет са от "купчината"... То тва е най-сложния дял от механиката попринцип, ама пък с желание всичко се постига...
                          4ао
                          Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                          Коментар


                          • #14
                            Изглежда е набарал някъв каталог на пружинен завод, значи някаква номенклатура има. Но не знам дали е с автомобилни пружини. Ако са типизирани и по вида окачвания, тогава може да се избира по теглото на колата. Но пък трябва да има данни и за скоростните режими.

                            Коментар


                            • #15
                              поговорихме с умните хора и ми пратиха това: http://www.swayaway.com/calculator.htm#step3

                              става дума пак за австралия, но за името racerunner, можеби най - добрите в правене на пружини и амортисьори в света.

                              просто било, мериш изчисляваш и поръчваш. хубавото е че пружините не са много скъпи и ако стане грешка не е много страшно.

                              започвам да експериментирам
                              drive alive

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X