някой има ли идея как се изчисляват пружините на окачването ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Пружини (тунинг)
Свий
X
-
идеята е да се смятат нови. въпроса е какви данни трябват и как да се изчисли
из нета пише че твърдостта на пружината се изчислява в кг/см или паунди/инч и това има отношение към теглото което пада върху колелото, хода на окачването и дължината на рамото на което е закрепена пружината но никаде нищо конкретно не намирамdrive alive
Коментар
-
)) Това се и казва енергоемкост Па ако ще да е в ЦГС, а не в налудничави оки/лакът.
Това е реда на смятане. Но предполагам че специално за автомобилните не може да минеш без смятане на напречните модове, така че ... Не знам дали трябва да си взимаш грях на душата, освен формули трябва и просто инженерна интуиция. Която идва от много опит и много знания.
Някъде може да има Аутокад с богата библиотека, ама не знам никой който има лицензен. По-добре е разбира се на Ансис, обаче такова пък изобщо не се сещам къде може да се търси. Крадено няма, и да има е безполезно, библиотеките се следят. Остават просто хартиените библиотеки.
Коментар
-
Чакай бе, какви форуми. Пружините са част от талмуда Машинни елементи. Това е законна, широко известна и публикувана част от машинното инженерство, и крайно омразен за студентите от машинните факултети трисеместриален изпит. Почти като съпромата Там няма никакви тайни, литература има не да се заринеш, ами да умреш от старост още в началото. Това аз нямам таблици, не че няма въобще.
За автомобилните просто има тънкости и специфика. Единият проблем е че пружината е свободна, без направляваща, и търпи напречни колебания и усуквания. Освен това те са знакопроменливи, от различни посоки и се наслагват с другите и колебания. Като цяло става неустойчива, работи едновременно не само по оста си, и се усуква сложно.
Другият проблем е характеристиката. Сега рядко се използват пружини с постоянна стъпка. Промените на стъпката в краищата се използват за какво ли не, не само за получаване на прогресивна характиристика. Обикновено се съобразяват с конструкцията и монтажните размери на амортисьорите или само на опорите си. Всичкото се съобразява с общите резонансни честоти на окачването и на носещата конструкция (купето на самоносещите или на рамата и кабината). Така се определя пък типа на пружината.
Ама има още много ...
Коментар
-
значи беим отбой и плащаме на някой по - умен от нас да го направи, а ние да стоим и да гледаме отстрани ....
явно доста хора по света се справят с тази материя защото ако пружината не е част от някой си кит за едикакво си се продава в насипно състояние по характеристики и това го правят адски много фирми. като кажем искаме пружина и те казват ето ви каталога изчислете си коя е вашата и ще ви я продадемdrive alive
Коментар
-
Естествено За болтовете, дето уж просто болтове колко номенклатура има ... И кви каталози ...
http://www.korova.ru/humor/pics/post-77-1098781447.gif
Коментар
-
Според мен по-просто ще е грубо да се определи какво ще се иска като килограми и ходове (съответствие с подобна машина) и да се пробва с такава пружина. Например за някои модели TJM произведат до 5 модела окачване които се различават основно по килограми в + и комфорт. Би могло да се комбинира нещо, за присъединителни размери не вярвам да има проблем, ако има може да се направи нова чашка, което не е сложно... Разбира се има и фирми, които могат да навият пружина по определени параметри, но в случая определянето на параметрите ми се вижда по-сложната част. И да не забравяме качеството на метала в края на краищата, защото много фирми правят пружини, но малко умеят... TJM не случайно притежават собствени 2 металургични заводи за специални стомани в Aвстралия и в USA…
Коментар
-
Първоначално публикуван от go go goако пружината не е част от някой си кит за едикакво си се продава в насипно състояние по характеристики и това го правят адски много фирми. като кажем искаме пружина и те казват ето ви каталога изчислете си коя е вашата и ще ви я продадем
Ако имаш някви характеристики ще се мачим да изходим от тях какво би следвало да се пресмята и да търсим съответните в другите прожини дет са от "купчината"... То тва е най-сложния дял от механиката попринцип, ама пък с желание всичко се постига...
4аоНикога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
Коментар
-
Изглежда е набарал някъв каталог на пружинен завод, значи някаква номенклатура има. Но не знам дали е с автомобилни пружини. Ако са типизирани и по вида окачвания, тогава може да се избира по теглото на колата. Но пък трябва да има данни и за скоростните режими.
Коментар
-
поговорихме с умните хора и ми пратиха това: http://www.swayaway.com/calculator.htm#step3
става дума пак за австралия, но за името racerunner, можеби най - добрите в правене на пружини и амортисьори в света.
просто било, мериш изчисляваш и поръчваш. хубавото е че пружините не са много скъпи и ако стане грешка не е много страшно.
започвам да експериментирамdrive alive
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар