Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стабилизираща щанга със съединител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Стабилизираща щанга със съединител

    По въпроса със щангите. Такива размери има по различните видове камиони. Морги за камиони също има доволно в нета.

    По въпроса с хъбовете. На мен не ми харесва толкова много. Ако хъба е с едри шлици, ще има голямо клатене при откачане и закачане докато си пасне положението. Разликата е там, че когато хъба е в покой на колелото няма почти никакъв момент, а шангата за да работи трябва да е напрегната при покой в общия случай.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

    Коментар


    • #17
      От: Стабилизираща щанга със съединител

      Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение
      Tози вид торсиони са с рзлична натегнатост в двата края.Пробвано е и не стават.Овен това шлиците са с по голям диаметър от основата и фиксирането с втулки е невъзможно.Пасването на точната ширина съшто е 1/1000
      Това за разликата в двата края, нещо не го разбирам. Да не би да са прогресивни? Пък даже и да е така, пак не пречи. Втулките може да се изработят от две черупки, а за напасването на размера, се коригират нещата със съответните огъвания на рамената.



      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      Човеко, какво ми причини Не можах да остискам и както съм сецнат в кръста с леко приведена стойка и изкривена физиономия слязох долу да се дупя и да меря. И за да ми е супер дървено се оказа, че няма да ме огрее. Къси са. Минимума при мен според ширината на шасито + височината на хъбовете отива към 1500 мм. За мое успокоение реших да направя груби сметки и за дебелината им. При дължина на рамената 16" и за да съответства поне на стоковата се оказа, че дебелината на щангата трябва да е поне 38 мм. А на мен ми трябва доста по-корава от стоковата. Това малко ме успокои, защото ако дори на дължина бяха достатъчни дебелината нямаше да ми свърши работа
      Питаш ли ме мене, като чак довечера може да премеря.
      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
      Drag Grand Canyon Daily
      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
      LZ1JYM

      Коментар


      • #18
        От: Стабилизираща щанга със съединител

        Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
        По въпроса с хъбовете. На мен не ми харесва толкова много. Ако хъба е с едри шлици, ще има голямо клатене при откачане и закачане докато си пасне положението. Разликата е там, че когато хъба е в покой на колелото няма почти никакъв момент, а шангата за да работи трябва да е напрегната при покой в общия случай.
        Дааа тук има интересен казус...Мен лично не ме притеснява клатенето. В моя случай е само един зъб и при това доста едричък. Включвам и изключвам в движение, та винаги се стига до съвпадане на зъба с жлеба и се закопчава без проблем. При същия подход с хъба обаче има вероятност закопчаането да настъпи в друго положение различно от това при хоризонтална машина. В следствие от това щангата ще остане напрегната и машината ще се наклони в едната посока. За да се избегне това аз лично бих прибягнал до лека модификация на хъба в стил "двоен шлиц" за да няма повече от едно положение при което да се закопчава.

        Не съм съгласен обаче с това, че при покой (разбирам нивелирана машина) щангата трябва да е напрегната. Напротив не би трябвало да има никакво усилие в никоя посока. Ако такова има нещо не е наред. Я различен дроп на пружини, я грешно проектиран и изпълнен панхард (ако има такъв), я некоректни по дължина биалетки. Възможно е и всичко да е точно, но поради добавени от едната или другата страна елементи машината да е разбалансирана. Примерно втори акумулатор. Не е работа на стаб.щангата да оправя такива проблеми. Да му мисли "тунигьора" какво и къде е набутал и какво друго следва освен благинката заради която го е направил.
        Последно редактирано от elbgt; 22-11-13, 15:38.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • #19
          От: Стабилизираща щанга със съединител

          Щангата е добре да е леко напрегната и в покой. Така ще се компенсират в някаква степен хлабините, които неизбежно ще се появят в хода на експлоатация. Колкото до съвпадането на шлиците - добре е да се направи така, че да съвпадат само в едно положение, което да може да се регулира - примерно с променлива дължина на едната биалета.
          Торсионните щанги, мисля, че няма да имат ядове с усилието. То е доста по-малко от това, за което са оразмерени - още повече, че дължината им ще бъде наполовина.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #20
            От: Стабилизираща щанга със съединител

            При хъба който съм пуснал има 12 зъба, което означава, че за да го зацепиш грешно ти трябва разлика от 15 градуса между двете рамена. Малко множко ми се вижда, за да не го забележиш.
            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
            Drag Grand Canyon Daily
            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
            LZ1JYM

            Коментар


            • #21
              От: Стабилизираща щанга със съединител

              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
              Торсионните щанги, мисля, че няма да имат ядове с усилието. То е доста по-малко от това, за което са оразмерени - още повече, че дължината им ще бъде наполовина.
              Коя дължина ще е наполовина? На самата щанга или на рамената и? Признавам, че нямам идея с какво рамо е работила в оригиналната конструкция, но според сметките ми при 406 мм рамо (за ход 16") дебелината от 27 мм е недостатъчна. Става дума за машина с тегло 2350 кг и ширина на моста от фланец до фланец 1664 мм. Според грубите сметки поне за мен ще е необходима дебелина от 38 мм. За колегата Jimi не знам как е, но при 8" ходове и къси рамена на щангата - около 200 мм може и да свърши работа.
              Последно редактирано от elbgt; 22-11-13, 17:35.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • #22
                От: Стабилизираща щанга със съединител

                Имам предвид, че торсионната щанга, ще участва само с половината си дължина, че е въздлъжка...
                Не мисля, че истинското и предназначение е по-слабо натоварено. За твоята машина не знам, но за Явор със сигурност ще стане.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #23
                  От: Стабилизираща щанга със съединител

                  Явно нещо не се разбираме. Нали говорим за стаб.щанга която се държи с две опори към шасито и в двата края с биалетки се захваща към моста в края на ръкавите? Половината и дължина на тази за която говориш е 65 см. Кое шаси и кой мост са толкова тясни?
                  Последно редактирано от elbgt; 22-11-13, 22:05.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Стабилизираща щанга със съединител

                    Имам чувството, че колегата иска да сглоби от 2 торсиона една щанга с връзка посредата. Но пък трябва да прави нови шлици на скъсения торсион.
                    WJ 4.7 Limited
                    0889 70 70 42

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X