Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стабилизираща щанга със съединител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стабилизираща щанга със съединител

    Не съм виждал да е правено из форума, та ако някой има опит или идеи да си казва.
    Идеята е да стабилизирам лодката (круизера) без да губим ходовете, които сега са идеални.
    Ето малко снимки на други проекти:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:HPIM0258.jpg
Прегледи:1
Размер:129.5 КБ
ID:6034632

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:HPIM0253.jpg
Прегледи:1
Размер:116.0 КБ
ID:6034633

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:HPIM0261.jpg
Прегледи:1
Размер:126.4 КБ
ID:6034634

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:HPIM0259.jpg
Прегледи:1
Размер:118.4 КБ
ID:6034635

    Ето от тук: http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?p=938486#938486

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:06084WD_01z+skyjacker_selectable_stabilizer_bar+left_front_view (1).jpg
Прегледи:1
Размер:99.0 КБ
ID:6034636

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:06084WD_07z+skyjacker_selectable_stabilizer_bar+installed.jpg
Прегледи:1
Размер:70.3 КБ
ID:6034637

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:06084WD_03z+skyjacker_selectable_stabilizer_bar+over_view.jpg
Прегледи:1
Размер:42.9 КБ
ID:6034638

    От тук: http://www.fourwheeler.com/how-to/06...tabilizer-bar/

    Та как ги виждам нещата:

    1. Намирам подходящо място (надявам се да има)
    2. Купуваме два нови хъба:
    3. Изработвам рамената от 10мм стомана c45 с помоща на лазер
    4. Втулките, биалетки и т.н на стругаря
    5. Намиране на правилната торсионна щанга.

    Та от какво да я направим тази щанга, та и шлици да и нарежем. Гледам на костенурката е куха.
    Дали да не използвам стара стабилизираща и да и сложа едни накрайници?
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

  • #2
    От: Стабилизираща щанга със съединител

    Защо са ти два хъба ? И един стига, иначе идеята е добра
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #3
      От: Стабилизираща щанга със съединител

      Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
      Защо са ти два хъба ? И един стига, иначе идеята е добра
      За две стабилизиращи щанги.
      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
      Drag Grand Canyon Daily
      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
      LZ1JYM

      Коментар


      • #4
        От: Стабилизираща щанга със съединител

        Щангата може и да е дебелостенна и дебела тръба, лагерувана на двете греди на рамата. Работните и рамена от дебела листова стомана.
        Ще трябва и лазер.
        За отзад нещо подобно. Трябват хъбове с по-малки хлабини и стегнати шлици.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          От: Стабилизираща щанга със съединител

          Идеята да се използват ръчни хъбове за тази цел е перфектна. Браво! Не бях срещал такъв вариант. Моята щанга се разкопчава на въздух и представлява две коаксиални щанги. Външна куха с диаметър 50 мм и вътрешна тънка с диаметър 22 мм. От дясната страна едно рамо общо е куплирано и към двете щанги, а от дясно всяка щанга си има свое рамо и двете рамена могат да се блокират едно към друго. Така щангите работят или заедно или само тънката вътрешна и на практика режимите са два. Тук режимите са три, което е още по-добре. Браво пак!

          едит/

          шлиците спокойно могат да се пропуснат. Моята е куплирана по прост начин чрез скосен тангенциално кръг. Рамото е изрязано по същата форма и е сцепено за пристягане с един болт. На снимката може да се види формата на отвора на късото рамо на долния ред вляво. То се куплира към дебелата щанга, а рамото на горния ред вдясно към вътрешната щанга като двете рамена са плътно едно до друго. На обратната страна на дългото рамо с буталото има зъб който се задвижва от буталото. Този зъб зацепва в жлеба на късото рамо на долния ред и щангите работят заедно или при подаване на въздух ги разкопчава и работи само вътрешната щанга. За двурежимна работа като че ли това буталце е с по-ниска цена от един качествен хъб, но за три режима с хъбовете е перфектно.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:103066-lg.jpg
Прегледи:1
Размер:43.4 КБ
ID:5539164
          Последно редактирано от elbgt; 21-11-13, 14:44.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • #6
            От: Стабилизираща щанга със съединител

            Чакай, аз тука виждам само два режима: със и без стабилизираща.
            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
            Drag Grand Canyon Daily
            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
            LZ1JYM

            Коментар


            • #7
              От: Стабилизираща щанга със съединител

              Просто си го представих във варианта с два хъба от всяка страна, като единия пак е общ, но ракопчава цялото рамо от двете твърдо куплирани щанги, а този от другата страна разкопчава щангите една от друга. Така ако:

              - се разкопчае хъба откъм рамото към което твърдо са куплирани двете щанги няма никакава щанга - режим 1;
              - първото остане куплирано, но се разкопчае отсрещното което куплира двете щанги една към друга ще се работи само с тънката вътрешна щанга - режим 2
              - и ако и двата хъба са закопчани ще се работи с двете щанги едновременно - режим 3

              При моя вариант на куплиране няма как да стане първото, но с хъбове става перфектно. Вече знам как ще направя задната ми стаб. щанга. И как ще преправя твърдото общо рамо на предната за да получа третия режим. Пак много благодарности за тази находка и за поста.
              Последно редактирано от elbgt; 21-11-13, 18:58.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • #8
                От: Стабилизираща щанга със съединител

                А значи на теб ти трябват не 2, а 4 хъба за двете оси. Радвам се че съм бил полезен.
                Я кажи от каква стомана да направя щангата - 65Г? Или пък да намеря от нещо подобно като размери возило и да я режа?
                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                Drag Grand Canyon Daily
                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                LZ1JYM

                Коментар


                • #9
                  От: Стабилизираща щанга със съединител

                  На Ланд Ровър англичаните ползват стандартна полуоска за торсионната щанга. А полуоски от Ланд Ровър има много, че и без пари...
                  Land Rover Defender 110SW 300tdi

                  Коментар


                  • #10
                    От: Стабилизираща щанга със съединител

                    Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                    А значи на теб ти трябват не 2, а 4 хъба за двете оси. Радвам се че съм бил полезен.
                    Я кажи от каква стомана да направя щангата - 65Г? Или пък да намеря от нещо подобно като размери возило и да я режа?
                    Мога да ти дам торсионна щанга от Паджеро. Достатъчно здрава е за целта.
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Стабилизираща щанга със съединител

                      Всъщност ще ми трябват 3 хъба. Два за отзад и един който ще добавя отпред към вече съществуващата фабрична щанга с един дисконектор. Тази от снимките. Монтирал съм я и я ползвам от 3 години. Материала не е проблем. И 65Г и Ст.45 става. По-важна е термообработката след това. Без нея не става. Щанга от нещо си е ОК стига да уйдиса на размер, сиреч да е достатъчно дълга. Колкото до идеята да се използва материал от полуоска си мисля, че едва ли съществува полуоска с дължина колкото е цялата ширина дори на един Самурай. Повечето стокови полуоски са от стомана 1040, което е почти пълен аналог на Ст.45. Другия проблем с щангите от нещо си е, че ако се налага обработка преди това ще се наложи да се разкалява, а термообработката е най-скъпия процес особено при дължини метър и нагоре. Отиваме на сравнително голяма пещ, на която тока за едно пускане е над 50 лв. Пък и от моите наблюдения върху такъв цех за ширпотреба тези пещи се палят сравнително рядко и почти 99% ще трябва да се пали само заради мен. Другия проблем е с кухата щанга. Избора за материал е почти никакъв. Единственото което се сещам е хром-молибденова тръба налична при Близнаците. Все ще изкопча метър и половина. Плътен материал не става, защото така и не открих място в България където да правят gun drill. Други методи на пробиване на толкова дълъг детайл не се сещам, пък и гладкостта при такъв тип детайли е изключително важна. Не става с обикновено свредло и на ниски обороти. А пък дори да се пробвам с такова пробиване и след това полиране няма как да съм сигурен в резултата.

                      И още некои съображения във връзка с използването на готови щанги от нещо си.
                      Обикновено готовите щанги от разни джипове при които не е заводски предвидено да се разкопчават имат компромисни параметри. Сиреч се опитват да са полезни и на пътя и извън него. Като резултат от тази им универсалност на пътя са меки, а извън него корави. От друга страна всяко повдигане изисква пропорционално по-корава щанга. Отделно въздействието на такава щанга намалява заради използването на минусови джанти, фланци и/или по-широки гуми заради увеличеното рамо към точката им на закрепване на моста. При това положение дори фабричната щанга на една повдигната машина вече става недостатъчна на пътя заради това че усилията към нея се прилагат с по-голямото рамо получено в резултат на повдигането. Такава щанга е вече почти перфектна за извън пътя, но има вече и друг проблем. Много хора си мислят, че разкопчаването на биалетките е по причина на твърдостта на стоковата щанга. Истината е че причината за ограничаването от стаб.щангата на увеличените иначе ходове е заради недостатъчната вече дължина на рамената на стоковата на стаб. щанга, която при определни ситуации се явява нещо като ограничителен колан. Идеята на двурежимните щанги от тоя тип на снимките и каквато е монтирана при мен е да може да се ползва супер яка и дебела щанга на пътя и друга съвсем тънка извън него. При мен дебелата щанга е 50 мм със стена 6 мм. На пътя държи машината като картинг, а за извън пътя е неизползваема ако не можеше да се разкопчава. Тънката пък е само фигурант и изпълнява единствено задачата да крепи конструкцията като държи на място двете крайни рамена. Въпреки това тя все пак оказва някакво реактивно въздействие и много често ми се ще да я няма. Отделно при мен е демонтирана изцяло задната стаб. щанга, защото до сега нямах идея с какво да я заменя. Да закупя още една предна и да я монтирам отзад не става, защото е по-къса отколкото ми трябва за отзад заради това, че както навсякъде при една машина шасито отпред е по-тясно отколкото отзад заради необходимия клирънс за завиването на предните колела. Да използвам готова задна тънка щанга на Currie също не ме радва, защото не върши никаква работа на пътя за където точно ми трябва. Нейното предназначение е да замени фабричната с късите рамена и да е достатъчно "мека" извън пътя, а на мен ми трябва за пътя. В момента без задна щанга поведението на машината при висока скорост не ме задоволява, защото предната супер дебела щанга кара цялата машина да следи терена водена само от предния мост и резулатата е едно постоянно и бързо поклащане в синхрон с терена. Задния мост е абсолютно освободен и цялата машина следи терена с предния мост. За капак понякога ESP решава, че положението не е добре и се осветква и продължавам без него до следващо палене. Рядко е, но се случва. Извода е че не става така. Т.е. става ако не се заглеждаш много. Ама аз се заглеждам яко пък и си се ръчкам по завоите като с бегачка. Може да стане само ако и отзад имам достатъчно корава стаб.щанга която да одървя машината на пътя с + възможността да я разкопчавам без да се завирам зад колелата в калищата и да търся биалетките. Та голям дерт ми беше тази задна щанга докато не видях тук идеята за хъбовете.

                      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                      Мога да ти дам торсионна щанга от Паджеро. Достатъчно здрава е за целта.
                      Добра идея! Преди да се разтърся за такава ако можеш да кажеш колко е дълга?
                      Последно редактирано от elbgt; 22-11-13, 11:08.
                      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Стабилизираща щанга със съединител

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Мога да ти дам торсионна щанга от Паджеро. Достатъчно здрава е за целта.
                        Мерси! Може да се възползвам, а ти да се сдобиеш с бира.

                        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                        Всъщност ще ми трябват 3 хъба. Два за отзад и един който ще добавя отпред към вече съществуващата фабрична щанга с един дисконектор. Тази от снимките. Монтирал съм я и я ползвам от 3 години. Материала не е проблем. И 65Г и Ст.45 става. По-важна е термообработката след това. Без нея не става. Щанга от нещо си е ОК стига да уйдиса на размер, сиреч да е достатъчно дълга. Колкото до идеята да се използва материал от полуоска си мисля, че едва ли съществува полуоска с дължина колкото е цялата ширина дори на един Самурай. Повечето стокови полуоски са от стомана 1040, което е почти пълен аналог на Ст.45. Другия проблем с щангите от нещо си е, че ако се налага обработка преди това ще се наложи да се разкалява, а термообработката е най-скъпия процес особено при дължини метър и нагоре. Отиваме на сравнително голяма пещ, на която тока за едно пускане е над 50 лв. Пък и от моите наблюдения върху такъв цех за ширпотреба тези пещи се палят сравнително рядко и почти 99% ще трябва да се пали само заради мен. Другия проблем е с кухата щанга. Избора за материал е почти никакъв. Единственото което се сещам е хром-молибденова тръба налична при Близнаците. Все ще изкопча метър и половина. Плътен материал не става, защото така и не открих място в България където да правят gun drill. Други методи на пробиване на толкова дълъг детайл не се сещам, пък и гладкостта при такъв тип детайли е изключително важна. Не става с обикновено свредло и на ниски обороти. А пък дори да се пробвам с такова пробиване и след това полиране няма как да съм сигурен в резултата.

                        И още некои съображения във връзка с използването на готови щанги от нещо си.
                        Обикновено готовите щанги от разни джипове при които не е заводски предвидено да се разкопчават имат компромисни параметри. Сиреч се опитват да са полезни и на пътя и извън него. Като резултат от тази им универсалност на пътя са меки, а извън него корави. От друга страна всяко повдигане изисква пропорционално по-корава щанга. Отделно въздействието на такава щанга намалява заради използването на минусови джанти, фланци и/или по-широки гуми заради увеличеното рамо към точката им на закрепване на моста. При това положение дори фабричната щанга на една повдигната машина вече става недостатъчна на пътя заради това че усилията към нея се прилагат с по-голямото рамо получено в резултат на повдигането. Такава щанга е вече почти перфектна за извън пътя, но има вече и друг проблем. Много хора си мислят, че разкопчаването на биалетките е по причина на твърдостта на стоковата щанга. Истината е че причината за ограничаването от стаб.щангата на увеличените иначе ходове е заради недостатъчната вече дължина на рамената на стоковата на стаб. щанга, която при определни ситуации се явява нещо като ограничителен колан. Идеята на двурежимните щанги от тоя тип на снимките и каквато е монтирана при мен е да може да се ползва супер яка и дебела щанга на пътя и друга съвсем тънка извън него. При мен дебелата щанга е 50 мм със стена 6 мм. На пътя държи машината като картинг, а за извън пътя е неизползваема ако не можеше да се разкопчава. Тънката пък е само фигурант и изпълнява единствено задачата да крепи конструкцията като държи на място двете крайни рамена. Въпреки това тя все пак оказва някакво реактивно въздействие и много често ми се ще да я няма. Отделно при мен е демонтирана изцяло задната стаб. щанга, защото до сега нямах идея с какво да я заменя. Да закупя още една предна и да я монтирам отзад не става, защото е по-къса отколкото ми трябва за отзад заради това, че както навсякъде при една машина шасито отпред е по-тясно отколкото отзад заради необходимия клирънс за завиването на предните колела. Да използвам готова задна тънка щанга на Currie също не ме радва, защото не върши никаква работа на пътя за където точно ми трябва. Нейното предназначение е да замени фабричната с късите рамена и да е достатъчно "мека" извън пътя, а на мен ми трябва за пътя. В момента без задна щанга поведението на машината при висока скорост не ме задоволява, защото предната супер дебела щанга кара цялата машина да следи терена водена само от предния мост и резулатата е едно постоянно и бързо поклащане в синхрон с терена. Задния мост е абсолютно освободен и цялата машина следи терена с предния мост. За капак понякога ESP решава, че положението не е добре и се осветква и продължавам без него до следващо палене. Рядко е, но се случва. Извода е че не става така. Т.е. става ако не се заглеждаш много. Ама аз се заглеждам яко пък и си се ръчкам по завоите като с бегачка. Може да стане само ако и отзад имам достатъчно корава стаб.щанга която да одървя машината на пътя с + възможността да я разкопчавам без да се завирам зад колелата в калищата и да търся биалетките. Та голям дерт ми беше тази задна щанга докато не видях тук идеята за хъбовете.
                        Точно така. Стандартните стабилизиращи са компромис, който нито стабилност ти дава след лифт, нито ходове.
                        Иначе питаш ли ме мене с 10см лифт и без нито една стабилизираща щанга - лодка в бурно море.

                        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                        Добра идея! Преди да се разтърся за такава ако можеш да кажеш колко е дълга?

                        Torsion bars

                        outer diameter: standard - 3 litre V6 12v and 2500 d ...........................26.2mm 1.031in

                        All other models ........................................26.4 mm 1.039 in

                        Heavy duty suspension 3 litre V6 12v and 2500 d ..........................27.0 mm 1.062in

                        All other models ........................................27.2mm 1.039in

                        Torsion lengths:

                        standard and heavy duty: 3 litre V6 12v and 2500 d .............................1277.5mm 50.295in

                        All other models .........................................1307.5mm 50.476 in
                        Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                        Drag Grand Canyon Daily
                        Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                        LZ1JYM

                        Коментар


                        • #13
                          От: Стабилизираща щанга със съединител

                          И сега като гледам диаметрите на торсионите 26.2мм и ако се не лъжа диаметъра на полуоската на тойотата беше 33мм, мае ще е по-удачно да тунинговаме хъба, а не торсиона. Стига да е достатъчно дълъг де, но това ще го премеря довечера. Става дума за тази муфа която е около номер 4:

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:parts.jpg
Прегледи:2
Размер:92.0 КБ
ID:5539273

                          Трябва да се погледне, ама си мисля, че и на лазер може да се резне.
                          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                          Drag Grand Canyon Daily
                          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                          LZ1JYM

                          Коментар


                          • #14
                            От: Стабилизираща щанга със съединител

                            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                            Мога да ти дам торсионна щанга от Паджеро. Достатъчно здрава е за целта.

                            Tози вид торсиони са с рзлична натегнатост в двата края.Пробвано е и не стават.Овен това шлиците са с по голям диаметър от основата и фиксирането с втулки е невъзможно.Пасването на точната ширина съшто е 1/1000

                            Коментар


                            • #15
                              От: Стабилизираща щанга със съединител

                              Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение

                              Torsion bars

                              outer diameter: standard - 3 litre V6 12v and 2500 d ...........................26.2mm 1.031in

                              All other models ........................................26.4 mm 1.039 in

                              Heavy duty suspension 3 litre V6 12v and 2500 d ..........................27.0 mm 1.062in

                              All other models ........................................27.2mm 1.039in

                              Torsion lengths:

                              standard and heavy duty: 3 litre V6 12v and 2500 d .............................1277.5mm 50.295in

                              All other models .........................................1307.5mm 50.476 in



                              Човеко, какво ми причини Не можах да остискам и както съм сецнат в кръста с леко приведена стойка и изкривена физиономия слязох долу да се дупя и да меря. И за да ми е супер дървено се оказа, че няма да ме огрее. Къси са. Минимума при мен според ширината на шасито + височината на хъбовете отива към 1500 мм. За мое успокоение реших да направя груби сметки и за дебелината им. При дължина на рамената 16" и за да съответства поне на стоковата се оказа, че дебелината на щангата трябва да е поне 38 мм. А на мен ми трябва доста по-корава от стоковата. Това малко ме успокои, защото ако дори на дължина бяха достатъчни дебелината нямаше да ми свърши работа

                              Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение
                              Tози вид торсиони са с рзлична натегнатост в двата края.Пробвано е и не стават.Овен това шлиците са с по голям диаметър от основата и фиксирането с втулки е невъзможно.Пасването на точната ширина съшто е 1/1000
                              Е го и Пеко Петре бре, ще шернеш ли метър и шейсе тръбе 1 3/4 х .188 или да тичам за плътен материал, че ме засърбя нещо главата

                              едит/

                              може и 1 3/8 х .188

                              едит2/

                              и си оправи подписа най-сетне. Ей това е правилния линк https://htftp.offroad-bulgaria.com/PETER_BLIZNAKA/runningracer.gif

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:runningracer.gif
Прегледи:1
Размер:167.3 КБ
ID:5539275
                              Последно редактирано от elbgt; 22-11-13, 14:32.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X