Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Амортисьорите съскат - нормално ли е?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

    Това звучи просто като по-твърди и по-меки, каквито разлики може да има и при една и съща технология.

    Коментар


    • #17
      От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      ....Те всъщност всичките са маслени. Само дето едните са под налягане. Това сигурно е и обяснението де - имаме си кавитация, където маслото минава през тясна дупка. При високо налягане кавитацията става по-трудно.....
      Е хем си си отговорил , хем питаш

      Иначе за разликата между маслени и газови : просто различни технически решения за един и същ проблем .
      За живота е малко спорно . Поне от дългогодишния ми опит с какви ли не дръгели. Това за масовите автомобили.
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #18
        От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

        Ясене, изненадан съм че не си отварял някой багажник на кола или преден капак на такава с амортисьори . Ами съскат си .

        Виж за газовите и маслените .. и аз така съм чувал, че газовите държали по-добре на пътя, ама пък газовите сдавали багажа от раз, докато при маслените не е точно така. (това пак по слухове )
        Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
        И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
        вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

        Коментар


        • #19
          От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
          Е хем си си отговорил , хем питаш
          По-горе питам. По-долу съм си съчинил обяснение от няколко джокера. Не ме бива за политик.

          Коментар


          • #20
            От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

            И на газовите амортисьори има вътре масло или аз бъркам.
            Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

            Коментар


            • #21
              От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

              Има и всъщност са принципно почти еднакво устроени. Пак маслото се провира през тесни дупки, за да оказва съпротивление.

              Коментар


              • #22
                От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

                Масленият амортисьор е с "твърдо" дъно , а газовият в дъното е ограничен с подвижна капачка на газовата камера.И в двата случая работният флуид е някакво масло. При събиране на амортесьора капачката поддава малко , а при разтягане се връща. По този начин влияе на обема във външната камера на амортесьора. По-лесно потъва и по- трудно се разгъва. Вследствие на което трептенията на ресьора (пружината) са по малки и по-лесно погасени.
                пп Не отваряйта газов ,на който му е изпуснало маслото. Стреля , като пневматичен харпун!
                Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                Коментар


                • #23
                  От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

                  На аудито сменях предните амове преди около 5 ,и от началото не издаваха никакъв звук,от около година,започнаха да съскат а от около седмица десният тотално здаде багажа и не само съска,а чак хърка.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Жената ако само съска е добре. Аз съм попадал и на други варианти.


                    Само с "газови" съм сменял досега.

                    Прочее, каква е практическата разлика между "маслени" и "газови"? Маслените съскат, друго? Различно ли живеят, различно ли возят, имам предвид при равни други условия? Или няма такова нещо като "равни други условия" ?
                    Ясене - сам спомена кавитация, разлика в налягания и т.н. Като вътре е 20 бара, примерно, маслото си стои течно при по-голям диапазон натоварвания. И се втечнява по-бързо след тия натоварвания. В обикновен амортисьор с ниско нялягане при тия условия вътре става пяна. Като са плавни и сравнително редки тия натоварвания, не е драма. Като тръгнеш по калдъръма с 80км/ч вече разликата е осезаема, особено след първите 20 метра.

                    Затова и газовите обикновено са "по-твърди" на усет - понеже са под налягане, могат да се направят по-твърди, за разлика от маслените.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

                      Т.е. в същия обем газовите могат да са по-твърди (но не е задължително) и да загряват повече без да спрат да работят. Ясно. Не се бях замислил, че маслото може да кипва вътре, а такъв риск явно има.

                      Ще го мислим пак когато някоя друга от колите се обади за амортисьори.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Т.е. в същия обем газовите могат да са по-твърди (но не е задължително) и да загряват повече без да спрат да работят. Ясно. Не се бях замислил, че маслото може да кипва вътре, а такъв риск явно има.
                        Именно. Налягането просто ти дава по-голяма свобода на действие с твърдостите.

                        За кипването - хич да не е загрял, представи си какво става с маслото като мине през тясната дупка. То си има там добавки и прочие бързо да се освества, но това действа до някъде. От там нататък - трябва и налягане. Във FOX-овете на тераното ми например във външния резервоар имам бутало, разделящо газа (азот) от маслото. Като се разпени маслото, обема му се увеличава, да ама газа от другата страна е под 20 бара номинал, а като се спече маслото става и повече. Тоест - пречи му да се газира прегалено много. Отделно по-голямата повърхност за охлаждане заради външния резервоар. Резултата - амортисьорите си работят и лятото в жегите, и зимата в студа еднакво, независимо дали ги тирмозиш 10 минути или 2 часа. С обикновените като станеха температурите над 30-ина градуса и като го изюркам по хубавите ни софийски и пернишки павета, в дадени моменти предницата придобиваще собствено мнение, особено при комбинация с малко пясък на пътя.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Амортисьорите съскат - нормално ли е?

                          ...Да споделя накратко...
                          Само маслени, както и само газови амортисьори няма, все са си маслено-газови. Едните са на атмосферно налягане, другите на ниско налягане(около 5 бара), другите са на по-високо налягане(от 10 до 15 бара).
                          Основната роля на налягането е да не допуска кавитация, която най-просто обяснена е ......"въздух в спирачната система" Газира ли се маслото то губи вискозитета си- тотално(след това му трябва време да възстанови. Колкото е по-високо налягането, толкова по-добре работят хидравличните уплътнители. Има обаче един малък проблем т.е.- хем да е евтино, хем и издържливо, да ама....няма как с пресовки и заварки да монтираш правилните хидравлични уплътнители(които са поне три бр.), за това се избира компромисен вариант 2 в 1. (К-маншет и Чистач в едно), даже в повечето случаи само семеринга!!!? От там и приказката "скочих в дупка, скапах амортисьора", та ей тези ги надуват по-малко що'т хем да са рунтави, хем да са бръснати . За Европейски асфалт важат!
                          Третият вариант- 'дибидюс' газовите(според мен само това може да се брои за амортисьор), те в повечето случаи са монотръбни и разглобяеми. Тука вече има възможност да се монтират правилните уплътнители и съответно да се вдигне налягането(то върши работа при рязко сгъване и разгъване, да не допусне преминаването на атмосферен въздух през уплътнителите)При повечето от тях(не всички) са възможни подмяна на уплътнения и клапани дори и детайли, при тях има обслужване и е възможно да те носят цял живот. Не ги надувайте над 18 бара(тези които са с делящо бутало, масло-азот), че има голяма вероятност азота да премине в маслото!!!

                          На тема амортисьори мога да говоря дълго, но като стане въпрос за писане и ме домързява
                          Eвгени Филчев
                          Всичко което не ме убива, ме прави по-силен!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X