Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

    От преди 1,2 години сложих отзад на Дифендъра FOX амове от дебелите, 2,5" тяло, 10" ход, а допълнителния резервоар е голям почти още колкото тялото на амортисьора.

    За съжаление успях да ги пробвам само на 1,2 състезания, но усещането е страхотна стабилност на задницата. Заради това, че амовете са с дебели стъбла, дебели бутала, много масло за 250 км състезателни етапи пристигаха на финала както са стартирали. Никакво загряване, никакво усещане за нестабилност.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI2003.jpg
Прегледи:2
Размер:90.2 КБ
ID:5994849

    За сравнение оригинален амортисьор, чисто нов, работи по-малко от 5 мин. в състезателно темпо, след което маслото е завряло и кипнало и все едно нямаш амортисьор. Дори по едно време бях сложил по 2 амортисьора и веднъж пристигам на финала на 1 етап и гледам предницата беше се вдигнала с 5 см. Толкова бяха загрели амовете, че от налягането на маслото се беше вдигнала предницата.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04665.jpg
Прегледи:1
Размер:151.7 КБ
ID:5994854
    sigpic

  • #2
    От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

    Та много ми хареса как така се получава с тези амортисьори, че реших да сложа същите и отпред.
    Но понеже "паралипса" и мен ме е хванал реших да си взема по евтиния вариант FOA със същите параметри като Фокса - 2,5" тяло, 10" ход, допълнителен резервоар.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-11-08 14.01.12.jpg
Прегледи:1
Размер:389.5 КБ
ID:5432975

    Свързвам се с Фоа САЩ, уговаряме за какво ще ги ползвам, нагаждаме клапаните за сгъване и разгъване и амовете пристигат.
    Отварям кашона, вътре всичко в масло. Викам си то щото не са напомпани и затова изпускат.
    Е да, ама Не. След много оглеждане къде е проблема и съветване със "специалисти" се оказа, че са криви железата с 5 мм. и няма как да не изпускат масло.
    За мое учудване ФОА се оказаха "пичове" и след известни разправии ми върнаха парите, заедно с транспортните разходи, а това, което се случи с амовете е следното:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-11-08 14.14.43.jpg
Прегледи:1
Размер:200.6 КБ
ID:5432976

    Така приключи опита ми с ФОА и най-вероятно повече няма да ги пипна.
    sigpic

    Коментар


    • #3
      От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

      Междувременно обаче, трябваше да намеря някой, който да монтира Фоа-та, а тъй като бях сменил и задния мост трябваше и отново да ми се заварят планки на моста за захващането на Фокса. Планките бяха копирани и изрязани на лазер и просто трябваше да се заварят.
      И къде, кой да ми направи тази отговорна работа, питах, този, оня, малко препоръки и Дифендъра се паркира при Йори и Соти. Много добри "заварчици" чух много добри неща за тях от приятели, НЕ-състезатели, НО така се изгавриха с джипа и мене, че само слушайте.

      Закарвам Дифендъра и го оставям. Хората си признават, че са "професионалисти" и аз решавам, че няма какво да им се меся и да и преча та комоли да им давам и съвети кое и как да го правят.

      Утивам след някакво време и задницата беше готова. Соти ми обяснява как, кое и защо го е направил. Тя задачата си беше проста. Исках само да ми се заварят 2 планки на моста, където да се хваща Фокса както е на първата снимка в поста. Надупвам се аз отзад гледам, пуля се, нищо не разбирам от тунинг и казвам ОК, хората са професионалисти, сигурно така трябва да е. Нямам забележки, защото нищо не разбирам.

      И тъй като нищо не бяхме говорили за пари реших все пак да питам колко ще ми излезе, че да ходя да събирам кинтите, да се трудя.
      Офертата беше 1250 лв. за заваряване на 2-е планки отзад, които им занесох изрязани готови за заваряване и да се направи окачването отпред, т.е. да се монтират Фоа-та.
      Малко се опулих от цифрата. Честно казано не очаквах да е повече от 7-800 лв. за всичко. Хората казаха, че са професионалисти имат много да ги мислят нещата, и че оценяват труда си на 50 лв./час и отделно всички железа и материали.

      В последствие като се консултирах с хора, които са правили и ползват много спортно окачване ми показаха толкова много грешки, че не можех да повярвам, че могат да се направят толкова грешки при заваряването на 2 планки.
      Ето малко снимки и ще разказвам по тях:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.37.15.jpg
Прегледи:1
Размер:85.8 КБ
ID:5432977Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-16 21.42.07.jpg
Прегледи:1
Размер:231.7 КБ
ID:5432978Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.35.10.jpg
Прегледи:1
Размер:118.3 КБ
ID:5432979Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.35.29.jpg
Прегледи:1
Размер:85.7 КБ
ID:5432980Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.36.06.jpg
Прегледи:1
Размер:136.6 КБ
ID:5432981Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.36.44.jpg
Прегледи:1
Размер:121.2 КБ
ID:5432982Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.36.58.jpg
Прегледи:1
Размер:124.3 КБ
ID:5432983

      Вече виждам един виден член на форума как се навежда, поглежда и казва: "Какво по дяволите е това, ебаси некадърната история"

      На първата снимка се вижда горния захват на Фокса. Да ама преди да им закарам джипа това не беше така. В превъзбуждането си Соти беше решил, че работата, която бяха свършили близнаците не е както трябва и беше решил да резне и изкриви планките, за да докара някакъв си наклон, който всъщност изобщо не е трябвало да го има. Резултата беше, че унибалите на Фоксовете, когато джипа седеше на равно в спокойно състояние, баха изкривени до единия си край и се сещате какво се случва при започване на яка работа по време на състезание.

      Ще се опитам да не съм емоционален за долната планка, затова ще изредя само грешките. Тези грешки пак казвам не съм си ги измислил, а ми ги казаха хора, които разбират доста повече от мен Соти и Йори:
      1. Планката е монтирана под наклон и когато амортисора работи и удря, планката ще се опитва да се изправи.
      2. Трабваше да се монтират усилки, които бяха спестени и по тази причина ударите ще се поемат от унибала на амортисьора, а не от планката.
      3. Планката е спусната много надолу и е на перфектното място за удари по камъните.
      4. В спокойно състояние накрайниците на Фокса опират в планките и горе и долу, което при движение ще ги унищожи.

      И да знаете, че приказките на Соти и Йори са много сладки и на двамата и оставят впечатление на много начетени и опитни хора, "професионалисти".

      След малко ще разкажа и историята за предницата, че се развълнувах
      Последно редактирано от kupona; 06-12-12, 15:10.
      sigpic

      Коментар


      • #4
        От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

        ........Чакам продължението с интерес...
        ....Почти е време да си налея едно малко...
        ...Увлекателно разказваш.........
        На бой отиват само старците!

        Коментар


        • #5
          От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

          Първоначално публикуван от Конов Преглед на мнение
          ........Чакам продължението с интерес...
          ....Почти е време да си налея едно малко...
          ...Увлекателно разказваш.........
          Сигурно утре, че трябва да да готвя рибата, че майка ми е именничка
          Но за предницата историята е още по-уникална.
          sigpic

          Коментар


          • #6
            От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

            Забравих да кажа за задното окачване още 1 "малка" грешка.
            При седене на равно левият амортисьор беше разгънат 5 см. повече от десния
            То на снимките се вижда
            Но това сигурно е някаква тунингува разработка да са така амовете. Защото шофьора седи от ляво и затова левия е по-разгънат, като седне да станат равни
            sigpic

            Коментар


            • #7
              От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

              Шофьора нали има навигатор, пак не се връзва
              Случайни хора УАЗ не карат

              Коментар


              • #8
                От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

                Първоначално публикуван от Nik Преглед на мнение
                Шофьора нали има навигатор, пак не се връзва
                Ти гледай днес за предницата ко става
                sigpic

                Коментар


                • #9
                  От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

                  Ето и историята за предницата. Забравих да спомена, че историята се развива в периода края на септември, началото на ноември 2012.

                  Минаха още 2-3 седмици и един петък вечерта Соти ми звъни на пожар да идвам да взимам джипа, защото е готово всичко, а пък той на другия ден трябвало да пътува на почивка на морето.
                  Отивам аз, междувременно вече се е стъмнило, почаках още 2 часа да и стегнат болчетата на разни места дето са пипали и почти готов да тръгвам отварям капака да видя кое, как е станало.
                  Е аз ли съм тъп си викам, ама чак толкова пък знам, че не трябва да е така. Първото, което ми се наби беше следното: Понеже им е пречел въздушния филтър като са слагали по-дълги амове са го махнали и слушайте да Ви кажа как беше монтиране. За съжаление нямам снимка точно на това, но ще Ви го разкажа.
                  От колектора беше вързан около 1 метър гофре маркуч, на края, на който беше дебитомера и след него въздушния филтър. Цялата тази установка беше просто хвърлена върху двигателя и незахваната за нищо.

                  После си казвам, бе чакай да видя как са напомпани амовете(Фоа, отпред, вече монтирани) както бяха ми обещали. Бутам, предницата продължава да се клати. Сещате се, че нищо не беше напомпано. Питам аз и Йори казва: "То няма значение амортисьора дали е напомпан или не, за да работи. Амортисьорите като тези се помпат, за да не се газира маслото...."
                  Гледам аз подкалниците и новите кули на амовете нарязяно всичко така, че може да мине от там по-малко соне. Нищо не е покрито, нищо не е затворено.
                  Гледам разширителя на антифриза, понеже също им е пречел, Соти решил да го закачи на планката, която държи радиатора.
                  Почти излишно е да споменавам, че разширителите на амовете висяха просто ей така във въздуха.
                  Ето и малко снимков материал за забавление:
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.38.59.jpg
Прегледи:1
Размер:199.0 КБ
ID:5433054Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.38.03.jpg
Прегледи:1
Размер:110.8 КБ
ID:5433055

                  И тука вече започва да ми светва лампичката , че нещата не са съвсем "професионално" направени и им казвам:
                  "Момчета, Аз този джип в това състояние няма да го приема. Когато си довършите нещата, тогава ще го приема и ще се разплатим".
                  Но въпреки това ми мнение, междувременно вече им бях дал 500 лв., почти половината сума, за части и работа.

                  След малко продължавам със следващата част.
                  sigpic

                  Коментар


                  • #10
                    От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

                    Вече като си знам, че трябва да помагам почнах по-често да ходя и да решаваме заедно кое как да се направи.

                    Междувременно им дадох още 500 лв., че всеки ден ми звъняха да им занеса пари. Не знам от какво се притесняваха. Соти ми обясняваше един ден как за деня дал 250 лв. само за поцинковане на някакви железа, от които нито едно не беше за моя джип. Така и не разбрах защо аз трябва да се ангажирам с техните разходи. Така предварително дадената сума стана 1000 лв. от обща оферта 1250.

                    И така те си направиха системата за помпане на амовете и ги напомпахме. Това ОК. Въздушния филтър му намериха някакво място, на мен ми изглеждаше добре мястото, вързаха там някакви маркучи и кривки. Вързаха с по 2 скоби разширителите на амовете. Вече беше минало още 1 месец и толкова ми беше писнало и исках да пробвам как е джипа, че зарязохме затвярането на дупката в подкалниците и тръгнах да си прибирам джипа.

                    Няма да Ви казвам как се прибрах до нас, разстояние от 4 км. по асфалт. Чаках само нещо да изгърми, да изпращи и да остана на пътя. За моя радост това не стана. Спирачките нещо не работеха много, ама то и затова да ги обвинявам господата вече ще е грубо. Сигурно е съвпадение.

                    Минават няколко дни и мен ме е страх така да го карам джипа и се обаждам на 3,4 приятели, състезатели и с опит в тунинга.
                    До момента не знаех какво са свършили, защото си признавам, че не разбирам, но като ми показаха грешките и проблемите полудях.
                    В следващия пост ще сложа снимките и ще опиша грешките.
                    sigpic

                    Коментар


                    • #11
                      От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.39.17.jpg
Прегледи:1
Размер:179.3 КБ
ID:5433057Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.41.33.jpg
Прегледи:1
Размер:70.8 КБ
ID:5433058Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.41.44.jpg
Прегледи:1
Размер:132.0 КБ
ID:5433059Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.38.10.jpg
Прегледи:1
Размер:113.1 КБ
ID:5433060Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.38.21.jpg
Прегледи:1
Размер:111.5 КБ
ID:5433061Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.38.33.jpg
Прегледи:1
Размер:114.4 КБ
ID:5433062

                      И така. Първо ще разкажа за грешките и недоразуменията по кулите. Ето снимките и ще разказвам по тях.
                      Грешките, които ми показаха, пак казвам, че не са измислени от мен и бяха следните:
                      1. От двете страни лапата на, която лежи пружината беше усилена с 8 мм стомана само отгоре. Излишно дебело желязо. Оригиналното е 3-4мм.
                      2. Отстрани лапите където се захващат за шасито и където е най-голямото усилие не бяха усилени с нищо. Знам, защото няколко пъти съм късал там лапите.
                      3. Оригинално между пружината и лапата има фланец, на който лежи пружината. От едната страна този фланец не беше сложен и се вижда как има 5 мм. разстояние между пружината и лапата, защото пружината лежеше директно върху болчетата, които държаха кулата. Сещате се, че при блъскане на пружината тези болчета няма да издържат много.
                      4. Сигурно вече забелязахте болчетата от детски конструктор, с който са хванати кулите. Да това са 8 мм. болчета, които трябва да държат цялото напрежение и удари на спортните амове. Още по-голямо учудване беше, че като започнах да махам кулите, тези болчета дори не бяха затегнати. Сигурно също сте забелязали, че от едната страна болчетата дори не са със стоп гайки, а нямаха и такава уплътняваща шайба, защото и бяха къси болчетата
                      5. При преместването на разширителя на антифриза маркуча, който отиваше до двигателя беше така сгънат, че най-вероятно трудно е минавало антифриз по него.
                      6. На снимките не се вижда, но при преместване на казанчето на антифриза една планка с остри ръбове, която държи другото казанче, на хидравликата се беше врязало в разширителя и беше въпрос на до 10 км офроуд каране, за да го пробие. Тука вече Соти си призна, че е сгрешил.
                      7. Разширителя на антифриза също беше така монтиран, че при продължително каране офроуд тази установка щеше да е изкъртена.
                      8. Маркуча за чистачките елегантно минаваше покрай един ръб на кулата, но това май беше най-малката забележка. Че за какво са ми чистачки.
                      9. Кулите бяха много "красиви". Дори си признавам, че най-малко забележки имаше към тях. На мен лично ми беше трудно да си представя как ще затворя тези дупки, за да не влиза вода и кал, но сигурно щеше да се намери начин.
                      sigpic

                      Коментар


                      • #12
                        От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

                        Нагледен "пример" как не трябва да се монтират амортисьори.Не го карай така,ще изкриви стъблата на амовете във долната част.Някой сети ли се да провери при напълно разпънат амортисьор дали няма да изпаднат пружините или си ги осигурил със колани?Горният захват на задните отвътре не е заварен и не би трябвало да е там,при положение,че долните уши трябва да се изместят поне във хоризонтално положение.Евалла на "майсторите",трябва да ти върнат парите до стотинка и да доплатят данък "некъдърност"!
                        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

                          Междувременно вече бях изхвърли Фоа-та за скрап и затова ги няма по снимките.
                          Остана да разкажа само за преместването на въздушния филтър. Ето и снимките:

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.40.55.jpg
Прегледи:1
Размер:185.2 КБ
ID:5433064Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.41.10.jpg
Прегледи:1
Размер:180.2 КБ
ID:5433068Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.40.34.jpg
Прегледи:1
Размер:223.0 КБ
ID:5433069Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2012-10-18 10.40.50.jpg
Прегледи:1
Размер:170.6 КБ
ID:5433070

                          Оказа се, че и тука има много грешки. Игнорирам маркучите и кривките, които са ползвани, че за нищо не стават:
                          1. Мястото, на което е поставен филтъра е с най-високата температура под капака. Над скоростната кутия, до двигателя и колекторите. Сещате се как горещия въздух "помага" на двигателите да работят.
                          2. Синия маркуч, който е хванат за колектора реших да видя колко е здраво хванат. При леко побутване маркуча изскочи като тапа от шампанско. Сещате се при мръсно каране какво ще стане с двигателя без филтър.
                          3. При заваряване на планката на кутията за филтъра, фиртъра беше надупчен. Соти обеща, че ще ми купи нов, ама друг път.
                          4. Синият маркуч не беше хванат за дебитомера с нищо, но Соти каза, че толкова здраво е хванат, че няма как да излезе.

                          Мислех си вече как преди състезание клякам на земята на колене, скръствам ръце за молитва и почвам да се моля за късмет всички малки грешки да не се случат, че са фатални при всяка от тях.

                          5. При демонтирането на въздушния филтър от това място се оказа, че планката, която тежеше 2 пъти повече от кутията беше захваната с 2 самонерзи 10 мм дълги и 2 мм широки. Смях. При първото излизане на офроуд тази установка тежаша около 2 кг. щеше да се разхожда да види какво става из двигателя.

                          Еми май това беше по темата.

                          За съжаление цялата този история ми докара толкова напрежение и нерви, че тотално ме демотивира от този проект. Реших, че хоби, което ми докарва повече нерви, отколкото забавления и удоволствия няма смисъл да се занимавам.
                          В момента дифендъра е възстановен и е в перфектно техническо състояние. Продава се. Пуснат е вече в 1 популярен сайт за обяви за коли, а скоро ще го пусна и тука. Много от частите и тунинга, които имам вече са продадени.

                          Историята с господата Йордан Колев и Сотир Сотиров обаче все още не е приключила. Нещата утиват на съд за тези 1000 лв., които те отказват да ми върнат и ще бъда благодарен на всеки, който може да помогне с някаква информация или съвет. Примерно фирми на господата или нещо друго, тъй като нямам никакъв документ от тях за тези пари, които им дадох.

                          Обещавам тези 1000 лв., когато успея да ги взема, да ги изпием и изядем с всички, които са помогнали.
                          sigpic

                          Коментар


                          • #14
                            От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

                            От всичко най-тъжното е ако наитина си се отказал от хобито, заради майстори...
                            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                            Drag Grand Canyon Daily
                            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                            LZ1JYM

                            Коментар


                            • #15
                              От: Спортно окачване на Дифендър с FOX и FOA

                              Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                              От всичко най-тъжното е ако наитина си се отказал от хобито, заради майстори...
                              Не 100% заради майстори, но те доста повлияха върху решението ми.
                              sigpic

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X