Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
    Тук, може с края на резбата да е предвидено стягането на цялата тая група, но пак казвам - не е правилния, което може и да значи, че не е предвидено стягане до край. Ако е така, значи пристягане, което също е лошо - тампоните не работят.
    Всичките ми биалетки са така + предните амове. Няма саморазвиване до момента, а гайките са най-обикновени самозатягащи се - все едно обикновена гайка, но просто ударена напреки със секач. Така си ги продават оригинално. Това с втулката се прави когато се очаква тампона да играе и на усукване - например при щангите на окачването или ушите на амортисьорите Тогава обикновено втулката е и назъбена в двата края, та като я стегнеш да се държи като един детайл с подложните шайби в двата края. Тук такова усилие няма. Има леко "кривене" наляво-надясно, и толкоз. Самото слагане на шпилка горе говори достатъчно за това, че там "кривенето" е малко. Ако беше повече, шяха да го направят и горе с ухо.

    За мен това саморазвиване си остава загадка, въпреки всичко. Според мен е било стегнато до толкова че да смачка тампоните някак, обаче недостатъчно че при динамично натоварване да ги вържи все още смачкани. Тогава е и охлабвало и е удряло, като се върне в централно положение.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Вземи самозаконтрящи се гайки, ама не тия с пластмасата, а чисто метални.
      Сори за спама, ама аз на такива от доста време не съм попадал по нашите магазини
      Поръчвал съм оригинални марагцедесови, и те също дойдоха с пластмаса, пък тия с които е излязла колата от завода бяха изцяло метални.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #18
        От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

        Да, ремкомплектите на всички автомобилни фирми, за всички, и за фирмените сервизи, се поръчват нарочно на друг производител, и със занижено качество. Не това, което отива на конвеера. Различните фирми различно, но си имат ОН за тая работа общо взето от началото на 90-те.
        "Ударената със секач" гайка, е евтината имитация на стегнатата резба. Наистина цапардосана, обикновенна гайка, просто с гарантирано усилие. Хода на пуансона е ограничен. За неотговорни места като дребен автомобил - става. По истинската теория е недопустимо менте, за колкото да закърпиш работата - става.
        Последно редактирано от Стефан; 09-10-10, 19:08.

        Коментар


        • #19
          От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Да, ремкомплектите на всички автомобилни фирми, за всички, и за фирмените сервизи, се поръчват нарочно на друг производител, и със занижено качество. Не това, което отива на конвеера. Различните фирми различно, но си имат ОН за тая работа общо взето от началото на 90-те.
          Това е ясно. Ясно е и защо е така.
          Въпросът е къде има самозаконтрящи се изцяло метални
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #20
            От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Сори за спама, ама аз на такива от доста време не съм попадал по нашите магазини
            Поръчвал съм оригинални марагцедесови, и те също дойдоха с пластмаса, пък тия с които е излязла колата от завода бяха изцяло метални.
            Последно съм купувал от Евроболт чисто метални. Ма, ти секач нямаш ли? Поне за малките размери (примерно до към М12) става безгрижно. Трябва ти само голям чук и стабилна основа, примерно наковалня.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #21
              От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

              Нямат в евроболт да ги е..
              Абе знам аз как се преплесва гайка, може и преди да се навие, може и лепилце да се сложи, ама не е там идеята,
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #22
                От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Трябва да се отбележи че продават амове с различна резба там. Например TrailMaster-a беше с метрична, а Монрото е с някаква инчова, по-ситна. FOX-овете пак са с метрична. Та наистина ако са ползвали гайки от други амове, нищо чудно да се е намазала от това, само дето не ми прилича на замазана от гайка резба.

                А въртене, дето да я развие - от мачкането при смяна на няклона на ама спрамо захвата, по време на движение, има някакъв шанс да се развие, но само еко не е стегната, и не е самозаконтряща се.

                А за да влязат - оставете моста на земята и вдигнете джипката за шасито. Тогава ще влезе. Хода на ама на независимо окачване (в случая) е половината от хода на предницата. Изобщо не е за чудене че не влиза. Аз свивам на ръка докрай, и докато сам се опъва, бързо го набутвам на мястото му. Приготвам си долния болт (отдолу мойте са с уши), и в момента, в който се опъне така че да влезе му бутвам и болта. Вече даже съм се натренирал.
                Я, каква дискусия се е оформила, докато съм бил на бачкане

                За гайката - оригиналната Pro Comp-овска, самозаконтряща се беше. Ако приемем версията за недозатягането, най-вероятно се е избила полека-лека от ударите нагоре-надолу при движение. Като върна лентата назад, неприятните звуци започнаха със съвсем леко потропване и завършиха с яко хлопане.

                А техниката на слагане е както я описва sparky - пъхаш шпилката в горния носач, свиваш ама и ловиш ухото с болта долу. Не съм убеден, че могат да се монтират/демонтират обратно, отдолу нагоре.
                Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                Коментар


                • #23
                  От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

                  Въпросът е че ако прекалиш, вече ще си я спукал. А трябва да я удряш празна, без болта в нея. Трябва ти поне ръчна преса с ограничител, и да знаеш колко да я ограничиш. Джаста - праста ще имаш брак, който ще установиш само по отказа. Когато се счупи в гората.
                  Да, Евроболт, или Геваг. Но може да се окажат само по поръчка. Теоретически и аз знам как да се направят, ама все едно не мога. Нито знам в кой завод тука могат. Нали ги срутиха. Не знам и достатъчно охранен частник, който е готов да загуби много време и пари, за да се научи да ги произвежда. Все едно няма търсене.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

                    Първоначално публикуван от badeff Преглед на мнение
                    А техниката на слагане е както я описва sparky - пъхаш шпилката в горния носач, свиваш ама и ловиш ухото с болта долу. Не съм убеден, че могат да се монтират/демонтират обратно, отдолу нагоре.
                    Сгъвам предварително, както е отвън. Подпирам на земята и натискам и го сгъвам до откат. Като го пуснеш, той почва плавно да се разгъва. Е, додето се разгъне, аз вече съм го набутал горе, чакам го да дойде долу до ушите и го подвеждам с едната ръка, а в другата държа болта, та като съвпаднат дупките, да му го начукам. После остава само да стегна долния болт и шпилката горе за която безценен се оказа 14-те милиметра звездогаечен ключ с тресчотка, който си бях купил по друг повод. Два горни носача (при мен торсиона е на долните), два амортисьора и два горни шарнира - демонтаж и монтаж за около час и половина, барабар със сменянето и смазването на полуретаните на носачите. Вече сигурно и с вързани очи мога да го направя.

                    TrailMaster-а успявах да свия и на място, но монрото не мога. Доста по-твърдо е.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      ...
                      да му го начукам...
                      Малее ...
                      Вържете го с жица и после я отпускайте докато доде, и му го начукайте.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

                        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                        Малее ...
                        Вържете го с жица и после я отпускайте докато доде, и му го начукайте.
                        Що? Да върша за 10 минути нещо, дето върша за 2? Поне в моя случай няма смисъл.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

                          Фуууу гадост бракувания ми компютър пак зарежда по 40-60 сек. една страница и ми е трудно да следя мненията Утре който иска да идва наживо и да помага със съвети. Гайката съм е стегнал "на усет", резбата не е дала признаци на завличане. По неизвести на мен причини колата проявява явно желание на отскача по дупките, не точно твърдо возене, а по-скоро отхвърляне като от пружина. Докато са били на предната кола, вероятно амортисьорите са били винаги докрай в разгънато положение (натегнатите торсиони са държали носачите в крайно долно положение)....ама това влияе ли на нещо незнам
                          0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                          Коментар


                          • #28
                            От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

                            Значи не работят. Амортисьорите за това - да я връщат. Ресьорите я изхвърлят.
                            А, по привичната ти терминолотия - тримерите на задкрилките.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

                              И според мен са свършили. Ако ги отворите, ще видите "интересни" неща. Я им премерете дължините и отвора и ширината на долните захвати. Ако са като мойте, ще ви дам едни за проба.

                              Най-малкото са удряли във вътрешните бъмп стопове, ако имат такива, а както се знае, не даянат дълго на такива неща.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Скъсана резба на амортисьор - как станà таа работа??

                                След деня при дядо Владо положението е следното: засега амортисьорът май е жив - свива се (и държи) нормално, не личи да е изпуснал - затова ще го съживяваме. Проблемът е, че оригиналната 10 мм резба на шпилката е а) инчова, б) сплесната до неузнаваемост. Ако се стругова/мине на шмиргел и се нареже на 8 мм, ще стане прекалено тънка, и рискуваме счупване при по-яко натоварване. Утре започва търсене на гайки и метчици 9 мм - ако някой има налични, са добре дошли.

                                За удряне - няма причина да са се сгъвали или разгъвали над нормата. Засега торсионите са отпуснати леко (6 оборота на регулиращия болт, или около 1.5 см. надолу), за да не дърпат толкова надолу при отскок.
                                Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                                TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X