Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мнението ви за амортисьори KONI?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Мнението ви за амортисьори KONI?

    На мен ми се струва, че се опитваш да избереш само по технически параметри/доста неясни и условни/ като едновременно с това да бъдат и "по-така".
    Това е същото като да избереш тонколони само от данните на хартия, без да си ги чувал - обикновенно така избрани - свирят лошо.
    Life is too short to drive dull cars!

    Fight global warming !
    ... turn on your A/С !

    Коментар


    • #32
      От: Мнението ви за амортисьори KONI?

      Първоначално публикуван от mitkochanev Преглед на мнение
      На мен ми се струва, че се опитваш да избереш само по технически параметри/доста неясни и условни/ като едновременно с това да бъдат и "по-така".
      Това е същото като да избереш тонколони само от данните на хартия, без да си ги чувал - обикновенно така избрани - свирят лошо.
      Ми лошото е че няма как да ги "чуя", без да ги поръчам. , не и тук. Знам какво не ми харесва в досегашните няколко, и едно от тия неща е промяната в поведението при заграване (не прегряване, а просто загряване). При това промяна, състояща се в преход между що годе приемливо поведение, и неприемливо такова. Е, на FOX-овете външния резервоар е по-голям от амортисьора в свито състояние, та поне евентуално ще загряват по-малко, разглобяеми са, настройваеми са, и ще мога да ги побера. Ако имаше и друг производител, дето да прави тоя размер, и той щеше да е в кюпа. А например въпросните KONI-та, заради които пуснах темата, хич и не знам дали ще се поберат, и по-точно дали няма да са къси, по простата причина че дори размери не са благоволили да напишат по каталозите си, а вносителя ги няма налични, та да отида да премеря с рулетката. Същото с Каяба, Билщайн, ОМЕ, и още доста, та даже и по параметри не мога да ги търся. На практика в момента избирам амове по картинка и твърдения на производител, и тук-там откъслечни мнения из интернет, както и колеги тук опитали това или онова. Само че както навсякъде понякога мненията за определен продукт варират от "пълен боклук", през "пълна безсмислица", до "други амове никога няма да купя. Това са моите!".

      Та тъй. Ако знаех какво искам (или по-точно какво да купя), тая тема нямаше да я има въобще. "По-така" ли? Тоя филм съм го забравил отдавна. Да не съм голфаджия? Те зад гумата не се и виждат даже, кво като са лъскави?
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #33
        От: Мнението ви за амортисьори KONI?

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ... та даже и по параметри не мога да ги търся. На практика в момента избирам амове по картинка и твърдения на производител, и тук-там откъслечни мнения из интернет ...
        За съжаление, това е положението. Човек може да се счита за късметлия, ако намери каталожни данни поне за дължините мин/макс и вида на захватите на амортисьорите. Доста от производителите просто имат списък с автомобили и срещу тях - номера на модели, евентуално с посочен някакъв лифт и/или нещо от рода на comfort/sport.
        За да видя дали ще мога да комбинирам Монро Адвенчър с други амове, ходих до склада на вносителя в Орландовци и добре, че хората бяха отзивчиви и ми извадиха 2-та посочени модела, та можах да ги премеря и да видя, че няма да ми свършат работа.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #34
          От: Мнението ви за амортисьори KONI?

          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          Човек може да се счита за късметлия, ако намери каталожни данни поне за дължините мин/макс и вида на захватите на амортисьорите.
          На високите серии, и на KONI, и на BILSTEIN има всички данни (без твърдост, или по-точно с едно на ум), само дето в най-добрия случай тръгват от 6 инча ход нагоре, а често и от 8 инча, а такива едно че категорично няма да мога да побера, и второ че цената им е съизмерима с FOX-а, та няма и особен смисъл. Остава въпроса дали да опитам поредните "някакви" от стандартна серия, или да се мятам в дълбокото. Сигурното е само че с монрото няма да преседя дълго. Не са мойте, просто. Аз и с тая мисъл ги купих - ако не ми харесат, поне няма да ме е яд, щото са евтини. Пък и от последните ми впечатления, и те си имат кусури, въпреки твърдостта, дори при каране по път. По северната дъга на околовръстното например TrailMastera се държеше по-добре (не казвам добре, а просто по-добре от Monroe-то).

          Или накратко - "В търсене на пълното щастие.", отново. Сигурно пак няма да го намеря, но поне ще опитам да се доближа в някаква степен, или да си мисля че съм се доближил.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #35
            От: Мнението ви за амортисьори KONI?

            Когато купувах амовете за ТЛК-то от "Руди" питах за размери за атомобили с лифт, като имах пред вид Патрола - все някога ще се сменят, но ме гледаха странно.
            Това стана причина да потърся нещо по-конкретно, защото фирмата все пак е сериозна/имам пред вид Кони/.
            Така стана ясно, че за автомобили с лифт - до 5 см. е Koni - Heavy Track Raid /само тази разновидност/.
            Дано не греша, но беше линк от онлайн магазина на Сашо Ковачев към сайта на производителя.
            Също тогава останах с впечатлението, че модела е и значително по-скъп, но това лесно се проверява.
            Life is too short to drive dull cars!

            Fight global warming !
            ... turn on your A/С !

            Коментар


            • #36
              От: Мнението ви за амортисьори KONI?

              Без да ви звучи поучително, но когато искаш да имаш адекватно към терена и добро окачване, както и то да държи много километри не си правиш упражнения само върху амортисьорите, а гледаш да изградиш цялата системата! Важна част от предното окачване на този автомобил е торсиона! Ако той е омекнал, ако ще и двойни Fox-ове да сложиш пак ще се скапят! Винаги съм казвал на хората които се лутат че най важната част в конструирането на един автомобил е окачването, а работата на пружина /торсион или ресор/ в синхрон с амортисьора е задача на огромни инженерни отдели в големите компании и ако някой има и най малката идея, че ще може да се справи сам, то начинанието му е обречено на провал! И най добрите конструктори на окачвания имат нужда от месеци тестове и настройки за да докарат едно окачване да работи адекватно спрямо автомобила, терена и вида експлоатация!
              Само в скоби инженерният отдел на OME отделя по 2 месеца на един модел 4х4 автомобил за да конструира новият модел ОМЕ Nitrocharger Sport! Едновременно работят 8 групи инженери с огромен ресурс от измервателна техника за да може хора като вас да развият няколко болта и да завият още толкова и да се чувстват добре и щастливи от новото си окачване!
              ТА на въпроса Спарки не е важно дали амортисьора е ОМЕ, Koni, Fox, TrailMaster, Monroe и т.н. а е важно амортисьора и торсиона да работят в синхрон! Ако си със стандартен торсион т.е. оригинален който е натегнат до неузнаваемост +60-70mm няма амортисьор в света, който да издържи на този напън, а пък да не говорим, че колата няма да има никаква возия и ще е като дъска отпред!
              Малко инфо то кухнята:
              Тъй като Тераното не е толкова разпространен автомобил OME не правят торсиони за него, но дават следната препоръка - сложете нови оригинални торсиони и натегнете +30-40мм от стандарта и комбинирайте с амортисьор N26, ако използвате старите торсиони натегнете +20-30мм и използвайте амортисьори N65!! Ако искате стегнато предно окачване с голям ресурс на масло и многократни сгъвания и разгъвания без да се нарушава вискозитета на маслото то тогава натегнете стария торсион с 20-30мм и комбинирайте с N65!

              Поздрави
              Димитър Лазаров
              P.S. Амортисьора за твоя автомобил не струва 140Е и нагоре а струва точно 236,80лв
              www.offroad24.bg www.remarketa.com www.arena-offroad.com
              тел.: 032/277 999; факс: 032/ 277 990; моб.: 0888/ 524 330

              Коментар


              • #37
                От: Мнението ви за амортисьори KONI?

                Първоначално публикуван от gladiator Преглед на мнение
                Без да ви звучи поучително, но когато искаш да имаш адекватно към терена и добро окачване, както и то да държи много километри не си правиш упражнения само върху амортисьорите, а гледаш да изградиш цялата системата! Важна част от предното окачване на този автомобил е торсиона! Ако той е омекнал, ако ще и двойни Fox-ове да сложиш пак ще се скапят! Винаги съм казвал на хората които се лутат че най важната част в конструирането на един автомобил е окачването, а работата на пружина /торсион или ресор/ в синхрон с амортисьора е задача на огромни инженерни отдели в големите компании и ако някой има и най малката идея, че ще може да се справи сам, то начинанието му е обречено на провал! И най добрите конструктори на окачвания имат нужда от месеци тестове и настройки за да докарат едно окачване да работи адекватно спрямо автомобила, терена и вида експлоатация!
                Само в скоби инженерният отдел на OME отделя по 2 месеца на един модел 4х4 автомобил за да конструира новият модел ОМЕ Nitrocharger Sport! Едновременно работят 8 групи инженери с огромен ресурс от измервателна техника за да може хора като вас да развият няколко болта и да завият още толкова и да се чувстват добре и щастливи от новото си окачване!
                ТА на въпроса Спарки не е важно дали амортисьора е ОМЕ, Koni, Fox, TrailMaster, Monroe и т.н. а е важно амортисьора и торсиона да работят в синхрон! Ако си със стандартен торсион т.е. оригинален който е натегнат до неузнаваемост +60-70mm няма амортисьор в света, който да издържи на този напън, а пък да не говорим, че колата няма да има никаква возия и ще е като дъска отпред!
                Малко инфо то кухнята:
                Тъй като Тераното не е толкова разпространен автомобил OME не правят торсиони за него, но дават следната препоръка - сложете нови оригинални торсиони и натегнете +30-40мм от стандарта и комбинирайте с амортисьор N26, ако използвате старите торсиони натегнете +20-30мм и използвайте амортисьори N65!! Ако искате стегнато предно окачване с голям ресурс на масло и многократни сгъвания и разгъвания без да се нарушава вискозитета на маслото то тогава натегнете стария торсион с 20-30мм и комбинирайте с N65!

                Поздрави
                Димитър Лазаров
                P.S. Амортисьора за твоя автомобил не струва 140Е и нагоре а струва точно 236,80лв
                Благодаря за информацията.

                Торсионите са сменени с IronMan когато се и сложиха TrailMaster амортисьорите. Отзад също е с TrailMaster пружини и амортисьори, и там няма проблеми засега. Сменени са горните носачи с копие на Calmini, правени от мен, като резултата е +20 и няколко милиметра ход надолу. Лифта е около 2 инча, гумите са 31-ци, при оригинално 29-ки. TrailMaster-a, както и по-горе споменах, се държеше прилично до това лято. След монтажа на носачите, всички ъгли по окачването са в норма - преди това беше с подложки и ъглите не бяха добре. Всъщност за мен е малко странно да имам грижи с TrailMaster, понеже не съм чул някой да се оплаква до сега. А може и причината да е в мен. Имам 3 "инцидента", за които се сещам, единия с огромен легнал полицай в Стара Загора и скорост около 60км/ч, а другите два - попадане в дълбоки трапове от дясно, където амортисьора е по-омаслен и по-лек. Ама това всичкото преди повече от година.

                Последно ще пробвам чисто нови оригинални каяба - намерих от къде да взема за ден-два назаем, и после ще решавам.

                Благодаря отново за информацията и за конкретната цена.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  От: Мнението ви за амортисьори KONI?

                  Първоначално публикуван от mitkochanev Преглед на мнение
                  Когато купувах амовете за ТЛК-то от "Руди" питах за размери за атомобили с лифт, като имах пред вид Патрола - все някога ще се сменят, но ме гледаха странно.
                  Това стана причина да потърся нещо по-конкретно, защото фирмата все пак е сериозна/имам пред вид Кони/.
                  Така стана ясно, че за автомобили с лифт - до 5 см. е Koni - Heavy Track Raid /само тази разновидност/.
                  Дано не греша, но беше линк от онлайн магазина на Сашо Ковачев към сайта на производителя.
                  Също тогава останах с впечатлението, че модела е и значително по-скъп, но това лесно се проверява.
                  Извинявам се, че вдигам стара и вероятно неактуална тема, но исках да добавя малко проверена информация, която може да е полезна на колеги с Патроли...
                  KONI имат амортисьори и от по-обикновената серия Heavy Track (не Raid), които по техни данни са адаптирани за лифт окачвания до 50мм - в search engine-a на сайта им обаче излизат в менюто на Nissan Australia, а не Nissan. Ето цялата информация:
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:KONI_Nissan_Patrol_2.jpg
Прегледи:1
Размер:124.9 КБ
ID:5286160
                  Аз лично взех такъв заден 82-2348 за моя Патрол, и размерите и цените съм ги дал в това мнение:
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...09#post1547009
                  V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                  Коментар


                  • #39
                    От: Мнението ви за амортисьори KONI?

                    В крайна сметка :

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:230920111342.jpg
Прегледи:2
Размер:69.8 КБ
ID:5304769

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:230920111343.jpg
Прегледи:2
Размер:62.3 КБ
ID:5304770

                    На първо четене - най-балансираното поведение, което до момента съм докарвал. Няма клатене, както с Monroe Adventure, а в същото време комфорта значително се подобри. Няма прекомерно друсане и места, на които с монрото пломбите ми имаха тенденция към изпадане, с FOX-а се минават с лекота. В същото време - няма я досадната загуба на сцепление при завой, комбиниран с неравности, какъвто беше случая с TrailMaster-а.

                    До тук - аз доволен. Пътното поведение ме устройва напълно. Тепърва ще се тестват и на офроуд. След 20 километра каране по асфалт и прилично неравни павета, нямаше и следа от загряване, че дори и стопляне.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Мнението ви за амортисьори KONI?

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      В крайна сметка :

                      [ATTACH=CONFIG]364690[/ATTACH]

                      [ATTACH=CONFIG]364691[/ATTACH]

                      На първо четене - най-балансираното поведение, което до момента съм докарвал. Няма клатене, както с Monroe Adventure, а в същото време комфорта значително се подобри. Няма прекомерно друсане и места, на които с монрото пломбите ми имаха тенденция към изпадане, с FOX-а се минават с лекота. В същото време - няма я досадната загуба на сцепление при завой, комбиниран с неравности, какъвто беше случая с TrailMaster-а.

                      До тук - аз доволен. Пътното поведение ме устройва напълно. Тепърва ще се тестват и на офроуд. След 20 километра каране по асфалт и прилично неравни павета, нямаше и следа от загряване, че дори и стопляне.
                      И това срещу скромната сума от???

                      Коментар


                      • #41
                        От: Мнението ви за амортисьори KONI?

                        Първоначално публикуван от damyan82 Преглед на мнение
                        И това срещу скромната сума от???
                        Май около 800 беше.

                        ...ама като издъхнат някога, срещу 50-100 кинта стават отново нови.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #42
                          От: Мнението ви за амортисьори KONI?

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                          ...ама като издъхнат някога, срещу 50-100 кинта стават отново нови.
                          Какво имаш в предвид под /отново нови/ ???

                          Коментар


                          • #43
                            От: Мнението ви за амортисьори KONI?

                            Първоначално публикуван от Tompo Преглед на мнение
                            Какво имаш в предвид под /отново нови/ ???
                            При читаво тяло и стержен - вътре има 3 гумички на кръст и 2 пачки с пластини, дето се сменят. Пълниш с ново масло, надуваш до колкото трябва и имаш амортисьори с характеристики, все едно вчера си ги купил от магазина.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X