От: Лебедчето се окоти
Колеги, преливаме от пусто в празно, нямаше повече да спамя щото благодарение на вас намерих каквото търсих - инфо и съвети.
Но някак отвътре ме дърпа това, че не съм бил ясен и затова - недоразбран, затова си позволявам за последен път да досаждам тук.
Нека кажем, дзипката е легнала по коремче и имаме лебедка. И дърво. Силата която е необходима за да се измъкнем е Fl и нека е равна на 1300 кг - просто за пример, да не издребняваме в нютони. Това е схема едно - както знаете винч, лебедка, скрипец, макара са общо взето едно и също, не ми се разлага на двоици и моменти, просто не ми се чертае сега.
Ако имаме допълнителен блок - схема 2, необходимата сила за измъкване си остава същата - 1300 кила, но усилието в лебедката и напрежението на въжето намаляват наполовина /на схемата е 50N при Fl=100n/, за сметка на линейното преместване, което също намаля на половина.
Както казах, пиша единствено и само за да бъда достатъчно ясен, не за да доказвам нещо някому. Зад гърба ми са 14 години работа по кораби, така че няма какво да убеждавам себе си, убедил съм се на практика хилядократно. Междувпрочем, думата "лебедка" идва точно от флота заедно с още много други русизми в моряшкия жаргон.
Колеги, преливаме от пусто в празно, нямаше повече да спамя щото благодарение на вас намерих каквото търсих - инфо и съвети.
Но някак отвътре ме дърпа това, че не съм бил ясен и затова - недоразбран, затова си позволявам за последен път да досаждам тук.
Нека кажем, дзипката е легнала по коремче и имаме лебедка. И дърво. Силата която е необходима за да се измъкнем е Fl и нека е равна на 1300 кг - просто за пример, да не издребняваме в нютони. Това е схема едно - както знаете винч, лебедка, скрипец, макара са общо взето едно и също, не ми се разлага на двоици и моменти, просто не ми се чертае сега.
Ако имаме допълнителен блок - схема 2, необходимата сила за измъкване си остава същата - 1300 кила, но усилието в лебедката и напрежението на въжето намаляват наполовина /на схемата е 50N при Fl=100n/, за сметка на линейното преместване, което също намаля на половина.
Както казах, пиша единствено и само за да бъда достатъчно ясен, не за да доказвам нещо някому. Зад гърба ми са 14 години работа по кораби, така че няма какво да убеждавам себе си, убедил съм се на практика хилядократно. Междувпрочем, думата "лебедка" идва точно от флота заедно с още много други русизми в моряшкия жаргон.
Някога(1997г) докато имах "трупър" съм го копал в кал, пясък и сняг, и ме е вадил и "голф 1.1", и жена ми, и всякакви странни приспособления на вид нямащи шанс да извадят джипа
особенно ако не се вреш зорлем в дълбоката кал, а си случайно закъсал....другото е опит
и да му пожелаем много пари, за да си вземе по-голяма лебетка .
Коментар