Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв тип усиливане на шасито е необходимо при поставяне на мощна лебедка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Истината е механична лебедка .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Мислиш ли, че е икономически оправдано ? А и там необходимостта от усилване на шасито не се ли засилва?

  • #32
    Така и така темата се прочисти, се сещам за нещо от практиката, което мога да очертая само като проблем, а вие да кажете как може да се реши. При наблюденията ми на скъсани брони съм забелязал, че крепежът по пътя към свободата наподобява траекторията на куршумите "дум-дум" по профилите на шасито, но никога не и успоредно на него. Т.е. на 90 градуса или диагонал или комбинация от двете. В тази връзка, ако минем на вариант на усилване как е възможно да подсигурим тези вектори?

    Коментар


    • Владо М
      Владо М коментира
      Редактиране на коментар
      Може би със П скоби от вътрешната страна на профила на шасито, където ще бъде разпробито?

  • #33
    Някой знае ли чисто теоретично какви са най-тежките разрушителни сили действащи върху шасито - на опън, на натиск, на удар, на срязване?

    Коментар


    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      На глупост.

    • NovemberCharlie
      NovemberCharlie коментира
      Редактиране на коментар
      Когато си прав, прав си!

  • #34
    На умора и огъване...
    Фиат Купе
    Опел Фронтера В
    Мицубиши Паджеро Пинин

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Ай стига ве, и тая тема ще затворят. А е скучно иначе из форума.

      По темата-на рамата действат от всички видове сили, в зависимост как се натоварва, откъде накъде се предава усилие, като едновременно различните части се натоварват от различни сили, в различни посоки.
      Като тези сили постоянно си менят силата, казва му се циклично натоварване. Тези неща се смятат в конструкторките отдели, и не е никак проста работа.
      Разбира се-винаги може да се подходи с "проба-грешка", ама едно, че е диващина, и друго, че излиза скъпо и има много разглобяване и сглобяване.
      Оставането в гората в най-неподходящия момент е допълнителен бонус.

    • Kirilpm
      Kirilpm коментира
      Редактиране на коментар
      Оразмеряването на рама е далеч по-проста работа от тази по каквато и да е самоносеща каросерия.
      Но въпреки това е доволно сложна задача.Дано някой успее да я предаде през форума на колегата.

  • #35
    Не знам защо да я затварят тази тема, като едва ли всички ползватели на форума са докторанти по кинетика. Това, че някой иска да намали посещаемостта на форума си е за негова сметка. В момента съм в бизнес преговори с истински, а не форумни инженери и професори, но поради тенденциозното отношение към мен нарочно не се напъвам да разкривам детайли от кореспонденцията ни, за да не се възпаляват излишно последните, защото на мен някои теми са ми важни за проекта и не ми се ще да ги трият (не че няма кеш на Гугъл). Тук се старая да излагам нещата принципно, за да си помагам систематично по време на практическата работа.
    А за силите питам, защото има технологии за външно армиране с нишки, ама там трябва да се знае, на каква точно разрушителна сила в конструкцията ще се действа, за да се реализира съответното решение или комбинация от решения. В момента издирвам единствения в бг професор, който има практически опити в тази сфера. Така че за силите върху шасито е ключова тема, надявам се да го осмислите преди да почнете с доносите...

    Коментар


    • #36
      Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
      .....Това, че някой иска да намали посещаемостта на форума си е за негова сметка. ...
      Аааа , туй ли било ?! Ами така кажи де .


      #34.1

      Кольо коментира
      Днес, 19:23
      Ай стига ве, и тая тема ще затворят. А е скучно иначе из форума.

      Чичо Кольо , кефи ме твоя ентусиазъм да помагаш на всеки и за всичко . Помниш ли оня , дето "живее с германец" ? Давай в същия дух , шебеци от всякакъв калибър не липсват . Още смях ше има .


      Последно редактирано от Vlado_Ts; 26-02-20, 19:08.
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Ми такъв съм, обичам да помагам. Раздавам се, затова и имам много приятели, и почти никакви врагове.

    • #37
      "А за силите питам, защото има технологии за външно армиране с нишки"

      Е тука уби змея с ластика

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Що бе, като сте изостанали задръстеняци и талибани-не ставайте за смях.
        С нишки се пращат хора в космоса(ако и това не е заблуда, че то Холивуд е много могъщ), нишките устискват на натоварванията във Формула 1 и Наскар, за една УАЗкова рама направена от говнолин ли няма да се справят нишките.
        Като каже човек "нишка" и му изглежда ташак, но на тях силата им е в това, че са много, и си помагат една на друга(а не като във форума). Това съчетано с повишената здравина(карбон е това ей, не е на петел гагата)-материала става супер здрав, като за супер рама, за супер УАЗ.

    • #38
      Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
      Някой знае ли чисто теоретично какви са най-тежките разрушителни сили действащи върху шасито - на опън, на натиск, на удар, на срязване?
      Ами инсталирай си някой от популярните продукти на AutoDesk, чертаеш, натоварваш, гледаш, мислиш..
      То всъщност, не можеш да инсталираш, че се ползват Cloud лицензи - дето няма бягане от плащане, пък плащането явно не ти е сила.

      Наемът на Solid Works за година е 1500 USD.

      По-евтиния вариант е - курс по чертане, курс по механика, курс по съпромат, курс по машинни елементи, курс по физика, курс по металознание и още няколко - имам 58 изпита, докато получа заветното трибуквие с точка накрая.
      5 години сумарно.
      И 4 години преди това в механото...

      Та отговора на въпроса ти е - да, доста хора знаят, дори уважаемия novatech ти е подсказал някои насоки.

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Ти пък, толкова изпити... Сега е времето на интернет знанията, няма нужда от толкова акъл, току-виж започнал да прелива през ушите.
        Ако имаш да казваш нещо по темата-казвай, иначе недей спами и хейти.

      • Владо М
        Владо М коментира
        Редактиране на коментар
        Колегата Търтей вика "срез" , Спарки - опън, Новатех - умора и огъване, според мен напън и динамичен удар(само аз си знам как карам ) ? На кой да вярваш накрая

    • #39
      Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
      ....
      Та отговора на въпроса ти е - да, доста хора знаят, дори уважаемия novatech ти е подсказал някои насоки....
      Мда , Умрем да видим алгоритъма за изчисление на "силите на умора" върху шасито .
      Респ. и избор на материала и оразмеряване в зависимост от горното.
      Това сериозно и извън безумието на въпросите на трола /адаш.
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #40
        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

        Мда , Умрем да видим алгоритъма за изчисление на "силите на умора" върху шасито .
        Респ. и избор на материала и оразмеряване в зависимост от горното.
        Това сериозно и извън безумието на въпросите на трола /адаш.
        Скоро ще видим и умора на силите....
        Иначе CAD софтуера предполага и тези екстри, ама изучаването на тия неща отнема половин живот.

        Аз съм от старото поколение - на рапидографите, пауса и екстрата - калкулатор.
        Все още помня как се работи и с логаритмична линийка, де.
        И сметките, дори върху гърба на цигарена кутия "Слънце".

        Ама какво да ти обяснявам, като всичко това си го изстрадал по същия начин.

        Коментар


        • Владо М
          Владо М коментира
          Редактиране на коментар
          Ако става въпрос за CAD съседът има лицензиран, но какво трябва да го накарам да изчисли?

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Ами усилията де. Къде се прилагат по рамата, и в коя посока действат. И колко са силни.
          Ама ти трябва дебелина на материала, марка на стоманата(на рамата го пише), профили на огъване, ъгли на подсилващите и разсейващи силата кници, и други такива неща.

      • #41
        Абе по метода на крайните елементи и примерно с Механикъл десктоп , ама ... времето за задаване на натоварването и последващото изчисление е извън границите на разумното за уазков Франкенщайн.
        Фиат Купе
        Опел Фронтера В
        Мицубиши Паджеро Пинин

        Коментар


        • #42
          Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
          ...Иначе CAD софтуера предполага и тези екстри, ама изучаването на тия неща отнема половин живот.....
          Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
          .... и примерно с Механикъл десктоп .....
          Имам го , ама не може да ми даде ни схема на напрегнато състояние , ни картина за възможност за релаксация на напреженията .

          Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
          ...Скоро ще видим и умора на силите.....
          Цъ! Ние сме дръти и скучни и не разбираме от модерна нАука .
          А тука скоро ше видим друго : технология за армиране с нишки - един съвременен метод за създаване на яко шаси на супер УАЗ .Което ще доведе до революция в дърводобива .
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • novatech
            novatech коментира
            Редактиране на коментар
            За греда на две опори , за вал, ос , звено на верига става - дава деформации и напрежения . За възли е сложно.

        • #43
          Хубаво ме иронизирате, но никой не каза, че има умения или софтуер за изчисление на динамичен удар ( според мен номер едно амортизатор в офроуда) и евентуално силите на умора причинени от него.

          Коментар


          • #44
            Кажи сега за статичния удар, и направо ела при мен да напишеш една докторантура...

            Коментар


            • turtey
              turtey коментира
              Редактиране на коментар
              Абе намекнах аз че може да имаме следващия Макс Планк

            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              Какво ли в класическата физика означава g и защо се включва при изчисленията на силите на натиск?

            • Veni1
              Veni1 коментира
              Редактиране на коментар
              Бе не съм точно Венци, ама нейсе...
              На фона на общата халтура ще го приема някак си...

          • #45
            СуперВиетнамка с лебедка от БТР - далеч над евтините електрически китайци ...



            Не мисля, че са му усилвали шасито.

            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              С осмица на гърба нещата се променят драстично...

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X