Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв тип усиливане на шасито е необходимо при поставяне на мощна лебедка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какъв тип усиливане на шасито е необходимо при поставяне на мощна лебедка?

    Здравейте, колеги, преглеждайки темите из форума за поставка на лебедки установих, че девизът на Мечо Пух не важи и при поставяне на мощна ел. лебедка (над 12 000 либри) се изисква и съответно усилване на шасито в зоната на монтажа. За съжаление не видях никъде нагледно как става това - само тук таме имаше обещания от колеги да публикуват снимки от техни решения на проблема. В тази връзка ще се радвам да покажете ваши снимки от подсилен монтаж или да чуя вашите мнения по проблема. На снимката долу мисля, че е дадено едно много добро решение:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:подсилено шаси за лебедка модел.jpg
Прегледи:769
Размер:373.2 КБ
ID:6564058

  • #2
    С винкели от стомана 3 става най добре.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      С тая "плоча" от винкели не ми е ясно кое му е доброто, ама нейсе. Согурно всичкото е и от стомана 3, та още по-съвсем не се сещам кое му е доброто.


      Конкретно решение се избира спрямо конкретното място, дадености и цели. Така наизуст няма да ти се получи.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        Един съвет - купувай профили от стомана S355, или такава ламарина от която на абкант да ти огънат профили. Използвай където е възможно болтови съединения, като болта да има гладка (пас-част). И ако основната рама ти е примерно 3-4 мм дебела, няма много смисъл да правиш спомагателната конструкция отпред от 8 мм профил или ламарина.

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Владо М Преглед на мнение
          Здравейте, колеги, преглеждайки темите из форума за поставка на лебедки установих, че девизът на Мечо Пух не важи и при поставяне на мощна ел. лебедка (над 12 000 либри) се изисква и съответно усилване на шасито в зоната на монтажа. За съжаление не видях никъде нагледно как става това - само тук таме имаше обещания от колеги да публикуват снимки от техни решения на проблема. В тази връзка ще се радвам да покажете ваши снимки от подсилен монтаж или да чуя вашите мнения по проблема. На снимката долу мисля, че е дадено едно много добро решение:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:подсилено шаси за лебедка модел.jpg
Прегледи:769
Размер:373.2 КБ
ID:6564058
          Както я гледам картинката, това трЕбе да е някакъв заден мост? Или бъркам?
          Ако е така - там и нежна лебедка върши работа - в повечето случаи.
          В останалите - трактор или ГЗ с каквото разполага.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
            Един съвет - купувай профили от стомана S355, или такава ламарина от която на абкант да ти огънат профили. Използвай където е възможно болтови съединения, като болта да има гладка (пас-част). И ако основната рама ти е примерно 3-4 мм дебела, няма много смисъл да правиш спомагателната конструкция отпред от 8 мм профил или ламарина.
            Има и готови плочи от 6мм такава стомана. Даже са и профилирани около болтовете. Напасваш към мястото, 2 яки винкела към шасито с болтове M14-М16 и си ти.

            12000 либри са 5 тона и малко. Няма никаква великост тук - толкова издържа на опън един единствен M12 болт с якост 8.8.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • Владо М
              Владо М коментира
              Редактиране на коментар
              При сегашния ми опит при теглене за брони - проблемът никога не е идвал от бронята или болтовете, а от шасито - къса се като станиол...

            • zik7777
              zik7777 коментира
              Редактиране на коментар
              Влади, верно ли бре.Да се къса шасито де за това иде реч.

          • #7
            Sparky, знам че си запознат с материята. Съвета ми беше към ВладоМ.

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

              Има и готови плочи от 6мм такава стомана. Даже са и профилирани около болтовете. Напасваш към мястото, 2 яки винкела към шасито с болтове M14-М16 и си ти.

              12000 либри са 5 тона и малко. Няма никаква великост тук - толкова издържа на опън един единствен M12 болт с якост 8.8.
              Ако някой освен Влатко се интересува - болтовете се слагат да работят на срязване.
              През шасито не е меси па яж, щото като ги стегнеш болтетата и се сплесква като хОй спрескан )

              Накратко, има си пинизи, дебело не значи здраво и така далее
              А лебедка 12к практически никога няма теглителна сила от 5т
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • Владо М
                Владо М коментира
                Редактиране на коментар
                Това е минимума - като гледам гледам пазара в диапазона 500-700 има доста обещаващи китайки - 12л.+.

            • #9
              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              Ако някой освен Влатко се интересува - болтовете се слагат да работят на срязване.
              И ти ли "Бруте"?!

              Работят на срязване като ги оставиш хлабави. Като са стегнати работят на опън, а това, което са стегнали, стои там заради триене. За работа на срязване детайла се казва щифт, а не болт. За болт тоя режим е авариен.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #10
                Опън е по дължина, нали така?
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • turtey
                  turtey коментира
                  Редактиране на коментар
                  Всъщност, за кои говорим?
                  Щото на масовите в момента има и тако и вако

              • #11
                Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                Един съвет - купувай профили от стомана S355, или такава ламарина от която на абкант да ти огънат профили. Използвай където е възможно болтови съединения, като болта да има гладка (пас-част). И ако основната рама ти е примерно 3-4 мм дебела, няма много смисъл да правиш спомагателната конструкция отпред от 8 мм профил или ламарина.
                Да това е и генералното мнение във всички други теми и то е логично. Филмът да тегля броня съм го играл няколко пъти и е много смешно стига да не е твоето МПС. Та в тази връзка няма много смисъл да ползваш профили по-здрави от оригиналните на шасито. Информацията за стоманата е ценна - там нямам никакъв опит - още повече тук всички пазаруват само от два доставчика и няма много избор и вероятно ще ми предлагат от техните асортименти.
                Идеята ми беше дали има някакъв конструктивен алгоритъм при позиционирането на профилите. За това илюстрирах с тази снимка - там е решено с два профила под 45 градуса спрямо шасито. Това решение често намира решение при строителство и ми изглежда най-добр за странични усуквания, като евентуална контра. Иначе за "леглото" на лебедката си мисля, че да стане по здраво трябва да има повече точки на захващане в шасито под различни и ъгли, за да може да противодейства на възможните сили на усукване-напред, нагоре и надолу.

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Опън е по дължина, нали така?
                  Да, болта работи на опън, този опън създава притискане между детайлите, което притискане създава триене, което триене ги държи на място. На срязване работи хлабав болт, и това е авариен режим за него.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Kirilpm Аз за това имам и тапия и разряд даже. Човърках се със железа МНОГО преди да пипна компютър. А със жици МНОГО преди да пипна железа - нещо да изпуши вкъщи си беше част от програмата.

                    Пас-болтовете са за....пасване, в общия случай. Пести се от нарочни дупки и щифтове. На карданите са такива, ама там пак работата на срязване е авариен режим, и като се стигне до нея, ако не се вземат мерки кардана по някое време се показва да надникне що за говедо седи зад волана.

                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    Знам че е аварие режим, но не може да им се отрече, че издържат несравнимо много на срязване спрямо стандартен болт при една и съща якост.А това се болтовете, за които отворих дума https://tw.misumi-ec.com/linked/mate...0302403310.jpg За съжаление не намерих по добра снимка, но горе долу става ясно.В общия случай резбата е с много по-малък диаметър и няма как да се натовари болта на опън.Те са по скоро чопове, които се фиксират с гайка.

                    А в практика по горите и полетата всяко нещо което може да влезе, да се набие или да се начука с чук под 10кг е чоп, било то с резба или не

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Aaa, тия да. Те в общия случай се ползват я нещо да лагерува върху тях, я да се пързаля. Из индустриалните шевни машини например е пълно с такива. Най-често го играят директно плъзгащ лагер, а нещото, което държат, обикновено е от специален "чугунний".

                    Нагледах се на такива, като възстановявах моята машина. И разни резби - инчов диаметър, метрична стъпка, или обратното, и то със стъпка, дето я няма в ни един стандарт, или ако я има, е за някакъв диаметър, дето няма нищо общо с тоя върху болта, който съм измерил. Например правих си болт 6мм, с резба 28 стъпки на инч. Инчовия с тая стъпка влизаше хлабаво и беше с очеизвадно по-малък диаметър.

                    За конструкторите на тия чудеса нямам достатъчно богато въображение да измисля адекватно наказание.

                • #13
                  И колко е нормалната цена на едно поставяне на лебедка с усилване сходно на това на снимката? Имам предвид за труд, материалите са отделно.

                  Коментар


                  • #14
                    Като на снимката, всичко над 50 лв е пладнешки грабеж
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • Владо М
                      Владо М коментира
                      Редактиране на коментар
                      Добре, но ако трябва да се работи на канал или стенд, т.е. кабината не е демонтирана - това няма ли да вдигне цената - все пак се бърка само отдолу?

                  • #15
                    Другото, което се чудя е кога е момента за антикорозионна защита? Знам, че ако има заваряне се нарушава слоя, но ми се струва, че ако се направи предварително, после ще е по-лесно да се покрият само шевовете освен, ако много няма да пречи?

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X