Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хубава или евтина лебедка?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от V93
    ...Аха, всичко или нищо! И кат нямаш пари за "най-хубавата" джипка - не караш никаква, така ли???...
    Aха черно или бяло, не - сиво
    Аз си слагам лебедки Mile Marker, защото смятам че са разумен компромис м-у добра цена и доказана надеждност (не че и те не могат да те оствят, ама по-може да се разчита), досега съм взел 3 сега купувам четвъртата, преди пробвах с "no name" и след 40мин за 3 метра я дадох на един приятел за лодката (ама той и за това не я ползва), а за "изхвърляния" винаги има място "Ramsey" (по мой сведения) струва х2 на моята, дали е х2 по-добра не знам, може би, но надали ще проверя

    Коментар


    • #17
      Re: Макари разни

      Първоначално публикуван от Pursie
      И аз си мислих че ще я ползвам няколко пъти в годината. Да ама не.....
      Откакто я имам не съм я оставял на мира. почти няма път да не съм я ползвал че и по няколко пъти.
      Затова намерението една лебедка да се ползва " евентуално" обикновено се проваля.
      .....
      То може и така да се окаже. Нещо като "Бе джипа ми трябва да ходя за риба. Аз по-тежък офроуд няма да правя"

      Ама пак си зависи де. Ако човек е склонен често да се отбива от пътя си, за да провери дали аджеба ще може да мине през онова деренце или през оная хубава голяма и много кална локва, сигурно ще му се налага доста често да разпъва лебедка. Или пък ако ходи на разходки с хора, които имат такива мераци, но не и лебедка, и трябва да ги спасява често

      Както и да е. В крайна сметка всичко опира до калкулация - какво ми трябва, с каква цел ми трябва, колко ще ми струва, колко мога/искам да похарча и, ако разликата между последните две е във вреда на най-последното, то от коя позиция мога да отрежа.

      Поне аз така процедирам (най-често като се взима компютър):
      - Прави се конфигурацията, която ми се иска да имам.
      - Прави се сметка, колко ще струва удоволствието и се съпоставя с това, което съм склонен на платя.
      - Тъй като обикновено първото се оказва повече от второто, започва умуване какво и докъде може да се отреже, така че конфигурацията да не стане безсмислена за целта, с която се купува.

      Та и с джипката така ...
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #18
        Ей тва "ама аз само за риба" всъщност е и най-зверското използване на лебедки, окачвания и кво да е друго. Щото състезателите например никога не са сами, рядко правят елементарни глупости със затъване до огледалата и имат достатъчно опит за да излязат с най-малко дърпане. Така че тъкмо за тях става кво да е, за останалите - само наистина сигурно.
        Освен това, не знам кой измисли огромната и отвратителна глупост "сериозен офроуд", но с това направи мечешка услуга тъкмо на който знае по-малко. А кой пожар е несериозен? Състезателите карат по многократно проверено известно трасе, с известни подходи и начини на минаване на препятствията. Тъкмо юзерът лети по асфалта, лети, после кривне три метра, и още в канавката започва чудо, та и трактора и багера и фадромата седят отстрани и заедно с два Краза тъпеят кво да правят.
        Просто внимавайте с ниската грамотност на публиката и налудничавият стремеж към английски граматични и словесни структури в българския. Такива авфемизми в такива въпроси за мене са въпрос или на духовна нечистоплътност или на проста неграмотност.

        Коментар


        • #19
          Стефане недей моля те да представяш толкова трагично положението. На състезателите точно им трябват добри лебедки, защото за тях целенасочено се правят препятствия, които са за лебедка и е отчетен факта, че кара достатъчно умел водач. За тях трябват добри и надеждни лебедки, защото там се гони време! А за другите, които са тръгнали някъде, без да гледат хронометъра основното предимство е, че могат да избират откъде и как да преминат и което е по-важно дали да преминат въобще. Защото границата от затъване до преминаване обикновено е няколко педи... По-добро средство от здравия разум няма!

          В случая при положение, че V93 е пред избора тази лебедка или никаква естествено, че е по-добре с тази. Че и на мен започва да ми омръзва от разни "професори" без лебедки, които на всяко излизане да имат нужда от малцината с такива...

          Освен това, не знам кой измисли огромната и отвратителна глупост "сериозен офроуд", но с това направи мечешка услуга тъкмо на който знае по-малко. А кой пожар е несериозен? Състезателите карат по многократно проверено известно трасе, с известни подходи и начини на минаване на препятствията. Тъкмо юзерът лети по асфалта, лети, после кривне три метра, и още в канавката започва чудо, та и трактора и багера и фадромата седят отстрани и заедно с два Краза тъпеят кво да правят.
          Просто внимавайте с ниската грамотност на публиката и налудничавият стремеж към английски граматични и словесни структури в българския. Такива авфемизми в такива въпроси за мене са въпрос или на духовна нечистоплътност или на проста неграмотност.
          Без да претендирам за авторство на това понятие (сериозен офроуд) тъй като аз съм един от използващите го, приемам горните определения като написани и адресирани към мен... Имам известни претенции за горе-долу грамотен човек, за духовна чистоплътност не мога да дам индулгенция нито удостоверение. Но предлагам на Стефан да ни "просвети" с кратка лекция по въпроса за правилната употреба на подобни термини за да не се излагаме (поне аз) така...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #20
            Слизаш от паважа в съседния строеж и ако не е кулокрана да те извади тва кво е? Сериозен или несериозен офроуд?
            Нещо като меките цели на американците. Това е когато стратегически бомбардировач е изсипал 15 тона ракети върху детска градина. Ей ти чист пример за нечистоплътност. За какво е фраза, която всъщност не значи нищо? Или е нарочно или от нямане на езикови умения. И гледам че сума хора я хващат, и я използват съвършенно неадекватно. От "асфалта е с дупки" до "там и паяк ще си счупи краката". За един и да стигне до моя институт като навали снега е "сериозен офроуд". Друг всеки ден вози по десет групи до Мусала, пък там не всеки ходи пеш щото е стръмно и камъните са кофти. Не мисля че фрази от вицовете за английската аристокрация имат място като описание на реален български път.
            Ние нямаме блата, и на спортистите лебедките им са за по десетина метра. И за скорост. Демек Рамсей. Която верно е свръхзвукова, ама па баш от нея няма кво и да се търси надеждност. За повече от няколко минути А тъкмо човекът дето бе ей до тука само бе, за риба, има да се тегли с часове в някое дере, през което верно не е имало как да се мине. Пък и сам. Е, неговата ако се скапе - верно капут.

            Коментар


            • #21
              Ей ти чист пример за нечистоплътност. За какво е фраза, която всъщност не значи нищо? Или е нарочно или от нямане на езикови умения. И гледам че сума хора я хващат, и я използват съвършенно неадекватно. От "асфалта е с дупки" до "там и паяк ще си счупи краката". За един и да стигне до моя институт като навали снега е "сериозен офроуд". Друг всеки ден вози по десет групи до Мусала, пък там не всеки ходи пеш щото е стръмно и камъните са кофти. Не мисля че фрази от вицовете за английската аристокрация имат място като описание на реален български път.
              Стефане думата нечистоплътност има точно определено значение в българския език което те съветвам да провериш. Ако беше употребил тази дума срещу друг участник сега щеше да си "бездумен"! Много моля по-внимателно оттук нататък с термините!

              Или е нарочно или от нямане на езикови умения.
              Ами ти би могъл да предложиш заместител на думата офроуд а определителите лек, тежък и сериозен ще ги оставим за по-нататъшна дискусия.


              От "асфалта е с дупки" до "там и паяк ще си счупи краката". За един и да стигне до моя институт като навали снега е "сериозен офроуд". Друг всеки ден вози по десет групи до Мусала, пък там не всеки ходи пеш щото е стръмно и камъните са кофти.
              Имам известна представа какво точно е сериозен офроуд и когато употребявам тази дума е естествено всеки да я възприема спрямо този който я е изказал в случая аз.

              А тъкмо човекът дето бе ей до тука само бе, за риба, има да се тегли с часове в някое дере, през което верно не е имало как да се мине. Пък и сам. Е, неговата ако се скапе - верно капут.
              Не знам къде са тези дерета в които някой ще се тегли с часове, на мен такива не са ми известни явно само ти ги знаеш. И въобще Стефане който е тръгнал за риба обикновено знае добре къде отива, а ако има и глава на раменете си и да не знае няма проблем. И много ми е интересно как ли преживяват всички тези които до вчера са ходили за риба без да са въоръжени като за третата световна...

              И да не забравяме все пак че темата беше открита от V93 във връзка с неговата лебедка и имаше съвсем конкретен и практичен аспект. Нека не се отнасяме във врели некипели и небивалици...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #22
                Ама ти май в много случаи спориш само от любов към спора?!
                Какво толкова те дразни понятието "сериозен офроуд"?!?
                Аз като го използвам, имам предвид случаи, при които хората съзнателно и целенасочено се навират на места, където обикновено неподготвено возило с неподготвен шофьор трудно или изобщо не би минало.
                Без значение дали това ще са професионалисти, на които работата го налага, състезатели или просто хора, на които доставя удоволствие да проверят до макс възможностите. Както на джипа, така и своите.
                Ето за такива хора смятам, че е нужно и оправдано да имат по-сериозно оборудване. Защото чисто статистически вероятността да имат нужда от него е многократно по-голяма.

                А на човека, дето е "за риба, само до тук", най-често изобщо не му трябва лебедка, защото не кара джип, а лека кола. И отива, докъдето може да мине с колата, без да я строши или да закъса. Ако не е преценил добре - затъва и в най-лошия случай се запътва към близкото село за трактор. Какъв "капут", какви 5 лева?!? Ще походи малко пеша за здраве, ще се бръкне с 20-30 лв за ваденето - и толкова. Не боли особено. Пробвах го лично
                И да не седнеш да ми даваш някакви примери от руската тайга или тундра! Ние сме в България и условията ни са каквито са. Разстоянията - също.

                А и да има някоя супер лебедка какво ще стане? Ще стане неуязвим към закъсвания ли?!? Айде де! А на бас, че ще стане по-"нагъл" и ще започне да се завира на места, на които в противен случай и през ум не би му минало да се пъхне. И пак може да намери къде да се закопае така, че никаква лебедка да не може да го извади. Тогава какво правим? Купуваме си въртолет или си наемаме поддържащ екип с виетнамка или нещо друго от тази категория?!?

                Ако тръгна по твоята логика, в къщи трябва да се обзаведа с най-качествените професионални инструменти, защото няколко пъти в годината ще ми се наложи да пробия някоя и друга дупка или да отрежа някоя дъска. Е да де, ама високото качество обикновено върви с високата цена. И какво става, ако не мога да си позволя да я платя тази цена за да купя нещо, което в 99,9999999 % от времето просто ще събира прах? Значи да не купя нищо. И като ми потрябва - да припкам при комшията да взема неговия инструмент.
                Е, аз пък предпочитам другия вариант. Взел съм си примерно зелен "Бош", който за професионалиста може да е слаб или боклук, ама за мен е супер, щото като ми потрябва - отварям шкафа, вадя го и си дупча дупките. Вярно е, че може да го направя по-бавно, отколкото с професионалната машина, но все пак ще го направя и то сам. Хем си върша работа, хем парите, които бих дал за професионална техника съм ги дал за нещо по-належащо, хем не досаждам на хората.

                Абсолютно същата е историята с лебедката. Вярно е, че "кеф цена няма", ама повечето от нас не разполагат с неброени пари, спестени от закуски или събрани от приятелски кръгове, братовчеди или обръчи.
                След като нямаме неограничени ресурси и животът ни не се свежда единствено до оборудването на джипката, за мен е повече от нормално да правим компромиси с едно или друго. Естествено, разумни компромиси, без да купуваме откровени боклуци, които няма да ни свършат никаква работа, защото това също е неразумно пилеене на пари.

                А иначе колко му е да запееш "I want it all and I want it NOW" ама "Като пееш Пенке ле ..."
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #23
                  стефане, толкова сложно го каза че и аз се обърках, а работата е проста.

                  като ходиш за риба с лада и си знаеш че от някои си места няма минаване и не минаваш. като си земеш жипка решаваш да минеш от там и затъваш и това решаваш че ти трябва лебедка. купуваш си лебедка за малко пари защото мислиш че ще я ползваш рядко, но уви намираш достатъчно дълбока кал, затъваш, лебедката се троши и после го знаете, купуваш си друга лебедка

                  и ако искате вярвайте, но както съм затъвал на разходка никога не съм затъвал на състезание, изобщо по - опасно нещо от лекия офроуд няма, за него ти трябва най - добрата кола.
                  drive alive

                  Коментар


                  • #24
                    При мен (колкото и да е странно) най-големите затъвания/лебедки са СЛЕД разходъката, тръгваме на някъде с ясна цел да стигнем от т. А до т. Б, стигаме ама е раничко не ни се прибира и леееееко свърваме без цел и се започват Ужасии, че дори се е случвало и лебедката да не може да помогне

                    Коментар


                    • #25
                      Първоначално публикуван от alex_markov
                      ...че дори се е случвало и лебедката да не може да помогне
                      и що така - нали е "маркова"

                      като отворихме рибарската тема, не ви ли се е случвало да си стоите с карбоновата пръчка и макара с 12 лагера, а до вас някой дядка с бамбукова тояга и 30-годишна макара "Делфин" да ги "скъсва"
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #26
                        Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                        като отворихме рибарската тема, не ви ли се е случвало да си стоите с карбоновата пръчка и макара с 12 лагера, а до вас някой дядка с бамбукова тояга и 30-годишна макара "Делфин"
                        И той лови, проклетникът, пък ти, с всичкото си хай-тек оборудване, висиш като прани гащи ...
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #27
                          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                          Първоначално публикуван от alex_markov
                          ...че дори се е случвало и лебедката да не може да помогне
                          и що така - нали е "маркова"

                          като отворихме рибарската тема, не ви ли се е случвало да си стоите с карбоновата пръчка и макара с 12 лагера, а до вас някой дядка с бамбукова тояга и 30-годишна макара "Делфин" да ги "скъсва"
                          ама ако някой си мисли че лебедката може да те измъкне от всяка ситуация на пълно се е объркал, особено ако нямаш опит. то това е и един от най - големте проблеми на това устройство, дава смелост
                          drive alive

                          Коментар


                          • #28
                            Първоначално публикуван от go go go
                            ама ако някой си мисли че лебедката може да те измъкне от всяка ситуация на пълно се е объркал, особено ако нямаш опит. то това е и един от най - големте проблеми на това устройство, дава смелост
                            Т.е., следва да се употребява задължително в комплект със здрав разум, използването на който може в значителна степен да компенсира ограниченията на наличното оборудване
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #29
                              Последното до голяма степен дава добър завършек на темата която се изчерпа и затова я заключвам!
                              VPetrov.photography

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X