Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Електроника в оффроуд машините

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Електроника в оффроуд машините

    Хубаво желязо , ама тая " умна " електроника ... Че и една надежна ...

    Он че ми кае на мене коги газ да давам , а ?!

  • #2
    Първоначално публикуван от fulda
    Хубаво желязо , ама тая " умна " електроника ... Че и една надежна ...

    Он че ми кае на мене коги газ да давам , а ?!
    Мите нали знаеш електрониката мисли повече от теб!!!Винаги е така.За това да я няма.
    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от fulda
      Хубаво желязо , ама тая " умна " електроника ... Че и една надежна ...
      Един познат преди време се майтапеше, че ще дойде време когато нещата (с електрониката и компютаризацията в автомобилите) ще стигнат дотам, че като тръгнеш да изпреварваш, току-виж на дисплея ти излезе съобщение от рода : "Try again later. The engine is busy with other processes now!"..

      В интерес на истината според мен, кажи-речи вече има едно десетилетие откакто електрониката започна да навлиза, и за определени (не толкова хард моменти) не се предава подобаващо.. Като пример ще дам TD5 мотора на Дифендъра. Помпата има над 20 датчика сигурно и в началото като излезе на пазара, на острова ги разсилиха от критика... Да, ама срещам страшно много народ по форумите от къдели не (Австралия, Африка, Латинска Америка, дори Китай), чиито TD5-ки са на по 450.000 км. и нагоре без проблеми.. Ма то и тва не е довод, ама айде..

      ..Е, ясно е, ще кажете че НИКОЯ електроника няма да издържи дълго на кал, влага и вода. Да, ама горепосочените машини едва ли ще бъдат трайно насадени в кал, вода и т.н. Без да обиждам никого - по мой наблюдение, собствениците на тези модели в България ги ползват САМО за София-Банско (по това време на г.), шопинг по Витошка и София-Бургас за 3 часа, шото иначе се излагаме.. Както казваше Ицо "Хазарта" от "Ъпсурт" - "очилата на диадема и върти (ударението на 'ъ') по кафенетата.."

      А иначе, конкретно за Discovery-то горе на Ленд Ровър нямам представа как е отдолу, но и както и да е ми казаха че вътре имало 4 бутона - сняг, кал, лед, пясък.. Супер!! Като десктоп теми на Windows-a..

      Коментар


      • #4
        Тва с бутоните за мене е расхищение на ресурси. Стига един, да си го избират сами. "Катапулт", "УАЗ", "К..", три букви. Или просто "Взрив", като на военните самолети.
        Управляващите алгоритми не са, и няма как да са оптимални. И като се тури в сметката че това, дето държи геврека си няма хабер за кво става дума, ...

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Стефан
          Тва с бутоните за мене е расхищение на ресурси. Стига един, да си го избират сами. "Катапулт", "УАЗ", "К..", три букви. Или просто "Взрив", като на военните самолети.
          Управляващите алгоритми не са, и няма как да са оптимални. И като се тури в сметката че това, дето държи геврека си няма хабер за кво става дума, ...
          Абе щом има толкова електроника вече може да се каже че е паркетник.Нали като вкараш една такава машина в тежки условия и като се счупи нещо кво.Тая електроника не можеш да я пипнеш с нещо в гората такаче си умрял там,
          https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

          Коментар


          • #6
            аз пък не виждам нищо лошо в електрониката...
            а и е доста надежна бих казал,на няколко милиони бройки една дава дефект,друг е въпроса че като се скапе няма оправяне,особенно на полето или горите...това е лошото и
            БЕЗДРУМ-Но тълкувайки българския език, безпътието по-скоро е унило състояние на духа, когато просто се чудши какво да направиш в кофти
            (това е българска дума) ситуация (която пък не е българска дума).

            Коментар


            • #7
              Е, това е смешно. Пепелника с електромоторче и гъзогрейките например в никва степен не са водозащитени. Нито пък плюшените седалки - от кал. Такова нещо наистина става само за Витошка и до Бургас. Ако времето е хубаво.
              За електронните диференциали май стана дума, те наистина не могат нищо!
              Не говорим колко струва при бояджията да се отъркаш в някое храстче.

              Коментар


              • #8
                "Високото грозде е кисело" казваше една басня. Не са лоши колите, а електрониката става все по-надеждна и по-надеждна, за пример ще дам (и Да знам че ще ме "наплюете", че сравнявам не сравними условия и че "я го вкараи във вода до кръста", ама аз си знам че във вода до кръста не съм влизал и не знам дали ще влезна...) та да се върна на моя пример - тойота ярис си карам в "цивилният" живот, пълна с електроника (е не най-пълната ама...) за 3 години НИТО един дефект, извън пътя карам Нива (няма да говоря за проходимост - страхотна е...) но за 4000км (3-4месеца) над 4-5 (дребни) ремонта (включително развит клапан, блокирал смукач, паднал спирачен апарат - развил се....) да лесно и най-вече евтино се оправя всичко, да не ме е оставяла на пътя, ама дайте да оставим тази легенда за не надеждната електроника и да приемем че има КАЧЕСТВЕНИ (обикновенно - скъпи) изделия които си вършат работата по предназначение и я вършат добре и НЕКАЧЕСТВЕНИ (еФтинички) които или не си вършат работата или я вършат с огромна помощ от "високо" квалифициран персонал наоколо с чук, тел и вълшебните думи ....(знаете вица си мисля).

                Не защитавам тезата че Уазка-та и Ниват-а не стават (опазил ме бог, пу, пу, пу...) напротив от Нива-та съм СУПЕР доволен - страхотна кола е за парите си!!! Но ако имах парички в повече (МНОГО ПОВЕЧЕ) щях поне да пробвам тоя Дифендър или Туарега или Тойота Ленд Круизър или Г класата, абе само да пробвам пък ако не ми харесат ще си се върна на Нивичката

                Коментар


                • #9
                  Ще ти харесат
                  И аз така приказвах докато се качих в Рейнджа и Гранд Черокито на шефовете. Малеее, нищо общо с истината. Там където с моя Нисан съм минавал ходом с голямата лимузина (Рейнджа) минах за все едно никога не е имало препятствие. Само не ми се мисли, какво щеше да стане ако го бях жулнал някъде
                  Освен това мисля, че и тестовете на списанието Offroad BG достаъчно ясно показват, че новичкото (с многото електроника) съвсем не е за изхвърляне. От всичко обаче става ясно, че се опира до $$$$$$. Не мога да си представя колите на мойте шефове минали през трънаците и каманаците през, които прецапвам с Нисана. Ми то само боята с боядисването на вратата на Рейнджа е 1000 кинта.
                  Освен това, колко коли Ярис са произведени и продадени. всяка една от тях е тестов модел за следващата версия на електрониката. Разбира се, че ще супер.
                  В края на краищата парите вложени в разработката и броя на произведените автомобили решават всичко.
                  Всякави разждения на тема, кое е по-добро обаче за мен са несъстоятелни. Всеки си има предпочитания. Аз предпочитам, кола с възможно най-малко електроника.

                  Коментар


                  • #10
                    Съвсем не споделям мнението на Алекс Марков за електрониката в оффроуд машините по следните съображения:

                    1. Експлоатацията на една машина като Toyota Yaris например при обикновените пътни условия няма нищо общо с експлоатацията на една офроуд машина в наистина тежки условия извън пътя. (Съвсем друг е въпросът за това колко машини реално се карат при тежки условия и колко процента от изминатия с тях път е в такива условия)

                    2. Електрониката (в обикновения и вид) е напълно непригодна за експлоатация извън пътя това го твърдя съвсем убедено, защото има редица принципни проблеми, които могат да бъдат решени, но решаването им обезсмисля наличието на готовото решение. Давам пример: Колкото и добре да е проектиран един електронен блок включително и с допуски на огромен температурен интервал една рязка промяна на температурата включително и в допустимия му диапазон обикновено води до повреда. Е при нормални условия на експлоатация това въобще не е проблем, но я ми кажете какво става, когато яко загрятата машина се бухне в ледената вода? Е и затова има разни решения, но ви уверявам, че не е възможно да си качите цялата налична електроника в колата на тавана (особено, ако е много).

                    3. И в механиката и в електрониката има понятието надеждност и в двете сфери има статистика на часовете до отказ на определен детайл. Независимо от това колко са надеждни отделните възли на която и да е система нейната сумарна надеждност се определя като се съберат отделните числа на съставящите я елементи. Т.е. колкото една система е по-проста толкова е по-надеждна. Хайде сега ми кажете как при постоянното добавяне на нови и нови елементи и електронни схеми една система или автомобил ще стане по надежден? При съвременните автомобили понятието надеждност започва да се определя от проблемите на електрониката, а не от механиката, защото, ако механичните детайли са няколко хиляди то електронните елементи само в един процесор са вече няколко милиона. Този проблем е съвсем сериозен и всички автомобилостроители го отчитат като едно от най-сериозните предизвикателства пред бъдещите им планове. Например в Мерцедес Мейбах имаме около 9000 отделни електронни блока и според данните на самата фирма това предизвиква намаляване на надеждността в сравнение с други модели независимо от факта, че всички тези възли са проектирани и произведени от водещи компании. Предполагам много хора ще си зададат въпроса, а не може ли все пак един електронен блок да се направи абсолютно (свръх) надежден? Отново ще цитирам Мерцедес, които твърдят, че има технологични решения позволяващи повишаване на надеждността на порядъци, но те едва ли ще бъдат някога използвани, защото повишаването на една степен на надеждността отвъд определена граница предизвиква увеличение на цената на същия детайл многократно, което обезсмисля неговата употреба.

                    4. Друг метод за осигуряване на надеждност на електронните блокове е тяхното дублиране, но това повишава цената, теглото и оскъпява поддръжката. И въпреки всичко пак не е абсолютното решение, пример - американската совалка, в която всички системи са по три взаимно дублиращи се – е нали знаете какво стана...

                    5. Съвсем не е вярно твърдението, че съвременната електроника е по-надеждна. В космоса американците и до ден днешен използват само процесори до 80386 (спомняте ли си го?) и едва ли скоро ще се премине на по-следващ модел. Причината е, че всеки по-съвременен електронен елемент е изработен с по-нова технология, която пък е с по-малки допуски, размери и количество използван материал, което пък в условията на космоса довежда до почти моменталното излизане от строя. Да, ние не караме машините си в космоса, но идеята е ясна предполагам...

                    6. Нека да погледнем примери от военните, където наистина се иска надеждност и максимална работоспособност. Да сте чували за армейска машина (на която и да е армия) с трекшън контрол или автопилот или ABS или... В армията също се използва електроника, но много пестеливо, само там, където не може иначе и тамошната електроника изглежда по един доста различен начин и струва едни съвършено различни пари. Ако една съвременна пълна с електроника машина се направи с електронни блокове удовлетворяващи армейските изисквания ще трябва и още едно ремарке, което да вози електрониката след нея, ако пък се погледне каква ще и стане цената май ще е по-добре да си наемете необходимия брой шерпи, които за същите пари до края на живота ви ще ви разнасят с носилка даже и до Еверест...

                    7. Сравнението на надеждността на Лада Нива с Toyota Yaris е съвсем неуместно, защото веднага давам примера за мой приятел, на който Туарега от общо 7 месеца имане (купен чисто нов) три от тях прекара в сервиза. Пък на Алекс Нивата не съм чувал да е много стояла в сервиз..., да има много проблеми но все си се вози нали... Идеята е, че повредите на Алекс позволяват първо лесно отстраняване и второ може и с тях да се прибере, защото повредата в компютъра на инжекциона на Туарега някъде след вр. Мургаш определено ще си иска вертолет... От опита, който е натрупан в резултат на състезания, тежки преходи и народни неволи се казва, че най-важното е една машина да може да бъде лесно поправена, закърпена и т.н. А такива автомобили които не се повреждат май няма ...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от linux.lab
                      Ще ти харесат
                      И аз така приказвах докато се качих в Рейнджа и Гранд Черокито на шефовете. Малеее, нищо общо с истината. Там където с моя Нисан съм минавал ходом с голямата лимузина (Рейнджа) минах за все едно никога не е имало препятствие. Само не ми се мисли, какво щеше да стане ако го бях жулнал някъде
                      Освен това мисля, че и тестовете на списанието Offroad BG достаъчно ясно показват, че новичкото (с многото електроника) съвсем не е за изхвърляне. От всичко обаче става ясно, че се опира до $$$$$$.
                      Имах удоволствието лично да организирам, присъствам и участвам на някои тестове, особено на тези със супер автомобилите натъпкани с електроника. И впечатленията ми са двояки. От една страна е много комфортно и удобно. Всеки който иска нещо което да е многофункционално би се зарадвал. (Е друга тема е какво е например предимството на един "джип" в обикновена обстановка пред една 4х4 лека кола)

                      От друга страна обаче многото електроника, която помага на неопитния само пречи на този, който може да кара. Въобще всеки медал си има две страни... Моето лично мнение е че един супер красив налъскан и натъпкан „джип” е леко безсмислен защото ако отида в гората вече няма да е излъскан ако пък няма да ходя тогава за какво ми е?
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        По принцип е трудна работа да се сравняват тия работи. Нивата - настрана, откакто американците купиха ВАЗ (добре де, разделиха си го с огромните руски мутри) тя не става за нищо.
                        Не виждам особено как да се сравнят нискоресурсни войнишки машини за тактическия тил и за разузнаване с изгъзици за горния край на средната класа и за децата на богатите. Предназначени, обърнете внимание, за адекватна поддръжда в силно развита инфраструктура. Остави гората, връх Ботев и блатото Сребърна, даже забрави за габровските села, да кажем. Що не поддържаш адекватно тоя Ярис примерно в Перник. Или Туарега в Български извор, той е голям джип, сичко може. И не се чупи!!!))
                        Що SUV -а е Sub Urban ..., а? Щото може да оперира само в района на сервиза... И щото като го гепи ме..., някво месечно неразположение, и светне лампата "Бензин с лимонче", "Годишна профилактика на датчика за препълване на пепелник", или кво да е друго, и изключи мотора, колкото и да го обикаляш с чука, тва е Сийке! А евакуатора от Пазарджик струва колкото мойто камионче, щото там има само ракия менте, а лагер № ххххххххх.ххххххххххх-хх/ххх:уууууууу"аааааааа%еееее, производсво между 12 януари и 5 март нам си коя година няма. И никога няма да има.

                        Коментар


                        • #13
                          Аз какво казах, че ще бъда оплют Всъщност тази тема беше за тестове на Дискавъри, Туарег и БМВ. И това, което казах и продължавам да го твърдя е, че те (най-вероятно, защото не съм притежавал/карал) са хубави за това, за което са направени , а то е 80-90% каране по МАГИСТРАЛИ (с има няма 200-250км/ч), 5-10% качване по-ниски тротуари (с цел паркиране) и каране по заснежени пътчета (към ски курорта), останалите проценти (2-5%) са за хипер екстремално излизане от пътя, за да отидат на ливадата за пикнци или кратък преход по черен път до новата ВИЛА на "Гъзара".
                          Ако се замислите тези коли са се утепали за тая работа и това, което казах е, че ако имах пари (мерацииииии) щях да си купя такава и да си я ползвам по предназначение.
                          Сега за електрониката и другите екстри:
                          -да не става да минеш под Ламанша ама ми е интересно колко от вас са газили вода до прозорците на МПС-то си?????????????????????????????????
                          -Военните не ползват МНОГО електроника по няколко причини, абсолютно не свързани с ежедневието ни (т.е. не се отнасят за нас, а именно ядрен взрив (погиват всички ПНП преходи под определени размери от ЕМП - за справка гледайте Матрицата та затова и в космоса са с 386-тици - аз след ядрения взрив, надали ще изкарвам "Джипа" (па знаеш ли може да ми се прикара нещо?), втората причина е ремонто пригодност във военни условия (за войната вече казах няма да се повтарям), а доколкото за цената на ремонта пак ще цитирам народна поговорка "който си има брада, си има и гребенче" т.е. който е дал 70-100К (хиляди) Евро за една "кола" сигурно може да си позволи и ремонта, и транспорта от мястото на повредата пък било то и с въртолет (предлага се вече от някои застрахователи
                          -и последно един пресен пример от днес - моята РАЗКОШНА Нива (обичам си я тази кола бе), отидих до язовир Доспат през няколко УЖАСЯВАЩИ пътчета (окло 230км в едната посока), изпадаха ми пломбите, разбиха ми се бъбреците (може би затова нямам камъни?) и накрая стигнах до един ров 2 м дълбок на 3 м широк и не можах да го мина (май ако бях с танк , бе пак зор сигурно щях да видя ама можеше и да мине - нивата не можа). По пътя нямаше много сняг но имаше лед и скреж и аз се чуствах като шофьор на леген, та се замислих дали въпросният Дискавъри с неговите АБС, ЕДС..... (последният да затвори вратата) нямаше да се представи далеч по-добре без друсане, реване, пързаляне и естествено без минаване на финалният Трап.
                          Та накратко това казвах - всяка жаба да си знае Гьола. Дискавъри(новият визирам, с електрониката) надали е най-удачното решение за състезание в нашия шампионат и не е най-доброто за преплуването на Искъра и със сигурност не би бил Избора на Веско и Петя за "до Магадан и обратно" но за тези, дето имат кинти си е СУПЕР и задоволява 98% от нуждите на КУПОВАЧА (а тях това ги интересува, не бедни "побъркани" Друмари като мене, дето могат само до Нивичка да хвърлят - като пари, че и за съжаление дори като мечти...)
                          Леле написах роман ИЗВИНЯВАЙТЕ

                          Коментар


                          • #14
                            Що бе, много хубаво си го написал
                            С тая електроника ми става все по-смешно. Мани атомната бомба, в тия телевизионни войни единствено американците са достатъчно идиоти да хвърлят нещо, ама и на тях не им отърва съвсем. Кво да правим обаче със средствата за РЕП)) Утре половината мутри ще си купят разни аналози на всякви Стършели и Комари, и кво?)

                            Коментар


                            • #15
                              Сашо,

                              Стига с тоя Дифендър, бре.. За Дискавъри идеше реч (Дискавъри, Туарег и БМВ Х5)...

                              Все пак, верно е, че и в Дифендъра наблъскаха доста от 3-буквените съкращения (ABS, HDC, бла-бла), ама все още се отличава от останалите три във фамилията (Дискавъри, Рейндж Ровър, Фрийлендър) и да се надяваме до края (а той май идва) ще си остане с цели мостове, ръчен блокаж и т.н...

                              Поздрави!

                              P.S. Ужасяващите пътчета за Доспат си ги преминал някъде около Сърница, или?..

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X