Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на манометър за масло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на манометър за масло

    Здравейте. Монтирах на колата комплект сензор за налягане на маслото подобно на снимката и се скапа за нула време:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:senzor.jpg
Прегледи:759
Размер:89.4 КБ
ID:6924552

    Искам сега да сложа механичен манометър за да нямам пак ядове с китайска електроника.
    Насочил съм се към някой от тези:
    https://rumik.bg/bg/instrumenti/pnev...5D%5B%5D=13816
    Интересува ме дали стават за мерене на налягане на маслото или са само за въздух примерно тъй като нищо не пише, даже в други сайтове (може би стават за мерене на различни неща, нз)? Единствените манометри които намерих да пише че стават конкретно за масло бяха предимно стари съветски втора употреба от разни магазини за агро техника. Благодаря!

  • #2
    На манометъра му е все тая,какво ще му изпъне тръбичката.😉 Дали ще е въздух,масло илииии ...
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:manometri_dlia_izmerenia_davlenia_gaza_13.jpg
Прегледи:495
Размер:41.2 КБ
ID:6924557
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • #3
      kameno karp Пробвай го със сярна киселина и после пак кажи дали му е все тая.

      За масло стават всичките "обикновени" манометри. Но аз хич не съм фен разни маркучета с горещо масло със 5-8 бара налягане да ми се разходжат до таблото. Има предоволно датчици и уреди, като започнеш от ладови и стигнеш до всичко друго, дето е без компютър и с отделен часовник. Някога бяха със сложен механизъм, дето бута вътрешен реостат/потенциометър. Сега има и такива, които отчитат огъването на мембрана идректно, компактни са колкото тия за контролна лампа и са директно с изход по напрежение. И са и надеждни, защото са с проста конструкция.
      Последно редактирано от sparkybg; 22-05-23, 15:54.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        Разбра ме какво имам предвид,надявам се и питащия. 😁
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • #5
          Мерси за отговорите. Ако ще го правя както го мислех с манометър, маркуча определено ще е с кербовани накрайници. Ако работи манометъра ще виждам че има налягане, ако се скапе ще омаже навсякъде и пак ще знам че има налягане .


          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          kameno karp Пробвай го със сярна киселина и после пак кажи дали му е все тая.

          За масло стават всичките "обикновени" манометри. Но аз хич не съм фен разни маркучета с горещо масло със 5-8 бара налягане да ми се разходжат до таблото. Има предоволно датчици и уреди, като започнеш от ладови и стигнеш до всичко друго, дето е без компютър и с отделен часовник. Някога бяха със сложен механизъм, дето бута вътрешен реостат/потенциометър. Сега има и такива, които отчитат огъването на мембрана идректно, компактни са колкото тия за контролна лампа и са директно с изход по напрежение. И са и надеждни, защото са с проста конструкция.
          Може ли да пратиш примерен линк на такъв мембранен датчик?

          Коментар


          • td120
            td120 коментира
            Редактиране на коментар
            За да работи правилно комбинацията ел.уред+датчик,трябва да се знаят съпротивленията, на които съответстват показанията на уреда(има ги по някои дебели книги...други не ги публикуват).

            https://www.motometer.de/wp-content/...e%20Gauges.pdf

            Произволен датчик+ произволен "часовник" ще дава неточна информация. Te могат се "сдвоят" сигурно,ама е занимавка.
            Аз също не бих разчитал на механичен...или на китайско творение.

            ей тука разни ,обаче не уточняват кой датчик за какъв автмобил е и пр.,та требе да се рови човек допълнително(или да говори по телефоня и разпитва).

            https://tehnochast.com/search.php?se...81%D0%BB%D0%BE

            Комплект VDO ще гони 200лв. Афтърмаркет комплектите им сигурно ползват датчици (макар и различни по резба и изховди) с едни и същи характеристики.
            Добри хора продават понякога свалени от автомобили и бусчета "часовници" или комплекти с датчика из olx и bazar.
            Гледам , има китайски за по 45-60 лв. комплекта...де в алибаба сe предлагат от 1 до 15$ (!) в зависимост от поръчката. Такова нещо не знам колко ще държи.

            До каква цена ? Една подобна тема:

            https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BB%D1%8F/page2


            Ето една комбинация,де ползват по нивички и прочия,дето нямат фабрично (не знам какъв е датчикът-мембранен или друг).Ама на тия цени...

            https://tehnochast.com/search.php?se...D0%9C%D0%9C358
            ..или https://tehnochast.com/bg-product-details-14023.html (не знам кой производител е по-читав)

            +
            https://tehnochast.com/bg-product-details-23846.html


            https://www.youtube.com/watch?v=eXsPDekdfys

            ...и прочия.

          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            Няма проблеми с "директните манометри", а преди повече от 25г. масово монтирах такива за температура и налягане на всички камиони,трактори и коли във фирмата. Нямам случай на пропуск,а удобството е да виждаш реалните стойности. На машини с повишена проходимост е повече от желателен монтажа на подобни уреди.

        • #6
          Вземи си манометър с датчик-било то от лада или юмз и каквото там се сетиш.Не е добра идея да имаш два метра маркуч в посока със масло нагрято до 110-115 градуса и 3-4 бара налягане.Отделно при някои манометри се наблюдава едно яко треперене на стрелката,та датчик в коша,като не искаш електронни има по прости,би било по-добре,според мен.
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • #7
            Тя посоката е само една и маслото няма да е нагрято,ама е безсмислено при положение,че маркуча може да се замени с кабел.
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от Болтокъсач Преглед на мнение
              Мерси за отговорите. Ако ще го правя както го мислех с манометър, маркуча определено ще е с кербовани накрайници. Ако работи манометъра ще виждам че има налягане, ако се скапе ще омаже навсякъде и пак ще знам че има налягане .




              Може ли да пратиш примерен линк на такъв мембранен датчик?
              http://www.dbk-dimitrov.com/%D0%B4%D...lancia-dat-003

              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #9
                То нали ще трябва и уред дето да показва какво мисли датчика!😉 Та по-скоро това. https://bktuning.com/product/3750/iz...-na-maslo.html
                Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                Коментар


                • #10
                  Първоначално публикуван от kameno karp Преглед на мнение
                  То нали ще трябва и уред дето да показва какво мисли датчика!😉 Та по-скоро това. https://bktuning.com/product/3750/iz...-na-maslo.html
                  Е той такова вече си е купил и вече се е скапало. Аз само натъртвам че има много по-читави датчици, с изход напрежение. Тоест му трябва волтметър, на който да смени скалата, и толкоз. Това ако не си намери готов комплект.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #11
                    На VDO:

                    Часовник:
                    https://vdo-webshop.nl/en/pressure-g...590678348.html

                    Датчик за него:
                    https://vdo-webshop.nl/en/pressure-s...590691743.html

                    По незнайни причини 10-баровия датчик е "discontinued", но може да се ползва датчик на Honeywell или китайски. Мембранните електронни датчици нямат проблемите на механичните резистивни.

                    Естествено, пак на VDO има вариант и часовник + резистивен датчик, например:

                    Часовник:
                    https://vdo-webshop.nl/en/pressure-g...359067926.html

                    Датчици:
                    https://vdo-webshop.nl/en/32-pressur...range-0_10_bar

                    Лично предпочитам датчика да е с 2 излолирани извода, като например този:
                    https://vdo-webshop.nl/en/pressure-s...035906912.html


                    Бонусът е че може да си купиш първо само датчик, защото повечето са 10-184 ома и китайския часовник може и да сработи с него, освен ако не се е скапал часовника.

                    Е, цената от 250-300 кинта за комплекта не е много приятна, но пък, макар да има изключения, купувайки VDO, знаеш какво купуваш. И от тоя сайт със сигурност не са менте.
                    Последно редактирано от sparkybg; 22-05-23, 20:16.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #12
                      Извода е че ел китайските са боклук, а хубавите са скъпи. Та остава манометъра. Ще ходя до хидро магазин да ми изфабрикуват един здрав маркуч за високо налягане, взимам и един хубав манометър и ще станат нещата. Благодаря за помощта!
                      Не очаквах китайския да не изкара даже и 1 час общо работа. Лошото е че заедно с него купих и буустметър, ще видим той колко ще изкара, сигурно и него ще го сменям с класически манометър.

                      Коментар


                      • #13
                        Проверено като при теб - вече повече от 10г. работи. Намери отнякъде от таблото на стара Шкода Мадара или Европа. Това е манометъра - https://www.hitautoparts.com/%D1%83%...ing&order=DESC

                        Коментар


                        • #14
                          На мтз-80 скалата е даже шарена и показват коректно. Ама търси да пише сделано в СССР щото следващите НЕ стават. Ако ти искат повече от 20лв. Напсувай продавача.

                          Коментар


                          • #15
                            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:fiting.jpg Прегледи:0 Размер:51.3 КБ ID:6925077

                            Такъв тип фитинги добре ли са за маркучето което ще носи маслото до манометъра или да ходя да ми кербоват един маркуч? Ясно че кербованите ще държат на по-високо налягане, но дали такива като от снимката са достатъчни за макс ~6 бара налягане?
                            Последно редактирано от Болтокъсач; 26-05-23, 17:53.

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X