Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Паркинг светлини (габарити) вместо дневни светлини?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Asteri
    коментира - отговор
    Там, където карат повече нови коли при които дневните са фабрично инсталирани, не са го направили задължително?... 😉

  • santaclash
    отговори
    Не е законно да преработваш заводски сложените светлини. Не, че някой го гледа, но ако трябва да спазваме закон и правила-нито е технически правилно, нито е законно.
    Има изисквания за дневните. Габаритите не стават за целта. Това, че някой съдия не познава закона, е една друга тема. Не е един такъв. Много са. Проблемът е и в полицията, защото не се занимават да мотивират НП както трябва. Аз заради това съм привърженик на практиката да има повече фишове и по-малко НП-та. Голяма бумащина, голяма разправия, разходи в производството....и не е нещо необичайно да попаднеш на съдия дебил, който да разглежда жалба срещу НП, съставено от два пъти по-див дебил.

    Остави коментар:


  • Asteri
    отговори
    Първоначално публикуван от градско чедо Преглед на мнение
    ....светлини, които "подобряват възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му" на практика са достатъчни и законни.
    ...
    ...очевидно не включва никакви указания относно мястото върху автомобила, където следва да бъдат монтирани тези светлини, тяхната форма, цветът или интензитетът на излъчваната светлина или пък някакви други технически изисквания."
    Това че изисква "видимост" си вслючва изисквания за място, форма, интензитет и прочее характеристики, просто оставя място за спор при липсата на точни критерии. Винаги можеш да докараш аргументи дали точно твоите светлини са на място, с форма, цвят и интензитет, които подобряват видимостта в съответната обстановка. Хамалогия е, но не е като да не може.

    Габаритите вече са споменати в чл.70 на ЗДП като средство, което подобрява видимостта, но става дума за "нощем и при намалена видимост". Дали правят същото "денем", е въпрос на доказване според ситуацията.

    Остави коментар:


  • cecoa1
    отговори
    Така, ама в една доста голяма част(баш при по-изпълнителните) на Европа, не си тровят нервите с тая глупост.
    https://www.shofior.com/wordpress/%D...4%D0%B0%D1%80/

    Остави коментар:


  • Любенов
    отговори
    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение

    Което не пречи да получиш нов акт за неправилна употреба на светлините. Доколкото си спомням, никога не е било разрешено да се кара на габарити.

    Да попитам от любопитство - каква е причината да искаш да използваш габарити вместо къси или дневни светлини?
    Е ква да е причината!?! Крушката на късите е 10 лева, тая на габарита е 2, пък и що да си абим рефлектора с тая силна ламБа!? На запад от Нови Сад като пише в закона: караш на фабрични дневни или ако няма, на къси, хората странно защо точно това правят. Тука се прави всичко друго но не и това, лепят се отвратителни лед цигании по броните, слагат се същите цигании вътре в фара, кара се на дълги, въобще се кара без фарове, кара се на фарове за мъгла, те сега и на габарити.
    Бах мааму едно управление е 20 лева, още 20 на майстора да го върже и проблема е решен.

    Остави коментар:


  • turtey
    коментира - отговор
    В Иран не можеш

  • Ясен
    отговори
    Първоначално публикуван от градско чедо Преглед на мнение
    Само че ние се движим по ЗДвП, а не по директиви и предписания на ЕС или ООН.
    Гагич, къде е оная крилата фраза за закона и педята?

    Изобщо казано, международните споразумения, по които България е страна, имат приоритет пред българското законодателство, досущ както във всички цивилизовани страни.

    Това в частност е и причината, с кола която е законна в България и с българска шофьорска книжка, без особени разправии, да можеш да пътуваш в Иран, Русия, Франция или Мексико.

    Дневните светлини са си дневни светлини.

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Спирали са ме за каране на габарити - не бях врътнал лостчето до край по невнимание. Поспорихме все пак, не можаха да ми кажат какви точно трябва да са дневните светлини, във всеки случай не трябвало да са габарити.
    Няколко месеца след това спряха и баща ми на магистралата за каране на габарити - прибираше кола с внезапно умрял алтернатор. Над него се смилили.

    Като си регистрирах тойотата, нахлух в кат със силовата броня, с която я взех, на която доста в центъра имаше монтирани две мини лед барчета за дневни. Първо ми вдигнаха страшен скандал за бронята, после минах на една лекция за дневните светлините - имали две основни изисквания, на които държат - височина от земата и колко навътре са спрямо фаровете. Едвам се отървах от спиране от движение, седмицa след като я бях купил

    Остави коментар:


  • ittso
    отговори
    Първоначално публикуван от градско чедо Преглед на мнение
    ПП Не влизам в спор с вас. Тълкувам закона. Факт е, че актове падат в съда, ако можеш да докажеш, че си карал поне на габарити.
    Което не пречи да получиш нов акт за неправилна употреба на светлините. Доколкото си спомням, никога не е било разрешено да се кара на габарити.

    Да попитам от любопитство - каква е причината да искаш да използваш габарити вместо къси или дневни светлини?

    Остави коментар:


  • IvanIvanovi
    отговори
    на всичките си коли слагам модул да пали късите автоматично и не се налага нито да тълкувам закони, нито да си тровя нервите с милиционери.

    конкретно на въпроса: не, не е законно да караш само на габарити дори и да го нямаше изискването за постоянно включени дневни светлини, а това че някъде някой съдия е отсъдил нещо, хич не е критерии за законност в БГ

    Остави коментар:


  • kbot
    отговори
    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
    Имаше някъде в нашето законодателство някаква препратка към дефиниция на ЕС, която пък от своя страна препращаше към "Правило № еди-кое си" на ООН... Общо взето беше за височината от повърхността на пътя и за отстоянието от краищата на колата, гледана отпред. Цитирано е във форума, когато въпросът беше актуален.
    Трябва да е това:
    НАРЕДБА № 86 ОТ 8 ЯНУАРИ 2004 Г. ЗА ОДОБРЯВАНЕ ТИПА НА ГАБАРИТНИ СВЕТЛИНИ, СТОП-СИГНАЛИ И ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ НА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И ТЕХНИТЕ РЕМАРКЕТА
    Вътре пише това: "Техническите изисквания към дневните светлини са описани в Правило № 87 на ИКЕ/ООН, т. 2, 6 до 11, и приложения № 3 и 4."
    Моите са Магнети Марели. Имаше си приложена схема как да се монтират. Фаровете за мъгла обикновено са твърде ниско, поради предназначението си, и не покриват изискванията за ДС.

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=...23buwtM4NBunzd
    Последно редактирано от kbot; 31-12-20, 11:50.

    Остави коментар:


  • turtey
    коментира - отговор
    Много си далече от истината.

  • градско чедо
    отговори
    Само че ние се движим по ЗДвП, а не по директиви и предписания на ЕС или ООН. Последните изискват националните правителства да адаптират местното законодателство към новата регламентация. А според нашето законодателство (ЗДвП) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му. Това е записано в § 6, т. 59 от ПЗР на ЗДвП. Никъде няма препратка към каквото и да е на ЕС или ООН.
    ПП Не влизам в спор с вас. Тълкувам закона. Факт е, че актове падат в съда, ако можеш да докажеш, че си карал поне на габарити.

    Остави коментар:


  • s_s1
    коментира - отговор
    Много от фабричните лед светлини нямат 25 см2 площ.
    Примерно при този:
    https://www.google.com/search?q=%D0%...h=657&biw=1366

  • dimkaraganchev
    отговори
    Ето нещо за четене:
    https://rta.government.bg/images/Ima...pravilo048.pdf
    https://rta.government.bg/images/Ima...pravilo087.pdf

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X