Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Паркинг светлини (габарити) вместо дневни светлини?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Не е законно да преработваш заводски сложените светлини. Не, че някой го гледа, но ако трябва да спазваме закон и правила-нито е технически правилно, нито е законно.
    Има изисквания за дневните. Габаритите не стават за целта. Това, че някой съдия не познава закона, е една друга тема. Не е един такъв. Много са. Проблемът е и в полицията, защото не се занимават да мотивират НП както трябва. Аз заради това съм привърженик на практиката да има повече фишове и по-малко НП-та. Голяма бумащина, голяма разправия, разходи в производството....и не е нещо необичайно да попаднеш на съдия дебил, който да разглежда жалба срещу НП, съставено от два пъти по-див дебил.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • Asteri
      Asteri коментира
      Редактиране на коментар
      Де пише? .🤨

    • santaclash
      santaclash коментира
      Редактиране на коментар
      "Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
      ...12. по осветителната уредба:
      а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;"

      И техниеските изисквания за цвят, маркировка, разпределение на светлината:
      https://unece.org/fileadmin/DAM/tran...gs/r087r2e.pdf

  • #17
    И на Митсубишито и на Ладата съм монтирал допълнителни диодни светлини които се включват със запалването. На Митсубишито има блокче за управление което ги изключва при включване на фаровете. Не е законно да се кара на дневни /допълнителни/ и основни фарове едновременно /не се спазва от болшинството таксита/. Причината да ги монтирам е, че на Митсубишито при включване на фаровете ми потъмнява дисплея за управление на климатика и клапите за разпределение на духането, а при Ладата два пъти оставах без ток за забравени фарове /японеца има зумер/. Спазил съм отстоянията от пътното платно и между тях. Имат знак за сертифициране от ЕС /дали е оригинален или сложен от китаеца не е важно/. Няколко години вече никакви проблеми.
    сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
    dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

    Коментар


    • IvanIvanovi
      IvanIvanovi коментира
      Редактиране на коментар
      На Субаруто ми /99г./ като натиснеш и задържиш едно от копчетата за управление на климатика, дисплея светва в дневен режим - пробвай дали и при теб няма нещо такова / аз ги научих скоро, а го карам от 9 години /

  • #18
    По-спокойно бе хора, какво ми наскачахте? Някои го обърнахте направо на заяждане! Бах мама му. Питах ви като човек.
    На лостчето за фаровете имам позиция "авто", която включва габаритите (постоянно) и късите когато е тъмно. Затова питах законно ли е да се кара на габарити. За да не се занимавам с допълнителни модули и рязане/наставяне на жици. С това отговарям на колегата, който питаше защо. Явно ще си карам на къси.
    Да отговоря и на колегата с цените. Крушките на фаровете ми са 40$, а за габаритите си купих LED Philips X-TremeUltinon W5W за малко под 30 лв. Фаровете ми са полирани и с UV фолио. Та не говорим за пестене на пари. Но и не искам да се занимавам с преработки и с майстори след които обикновено трябва да си дооправям сам нещата.

    Коментар


    • Stbd
      Stbd коментира
      Редактиране на коментар
      Такива габарити са си фабрични дневни светлини, не са ли?

  • #19
    За съжаление, ще трябва. И по-дбре си вземи някакви отделни "дневни", защото карането на къси бавно съсипва инсталацията. Даже в доста случаи хич не е бавно.
    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

    Коментар


    • #20
      Нищо и няма на инсталация.

      Към автора на темата: сложи модул за автоматично запалване на светлините. Ако си с халогенни крушки, е хубаво модула да има плавно запалване и леко димиране на интензитета.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #21
        Първоначално публикуван от градско чедо Преглед на мнение
        ...
        На лостчето за фаровете имам позиция "авто", която включва габаритите (постоянно) и късите когато е тъмно. ....
        При наличието на аналогична опция аз съм закрил за постоянно датчика за осветеността (със самозалепваща алуминиева лента) и лостчето си стои на позиция "авто". В резултат, след запалване на двигателя, късите си светват автоматично, защото колата си "мисли", че е тъмно.
        Т.е. никакви допълнителни модули и никакви майстори.

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #22
          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение

          При наличието на аналогична опция аз съм закрил за постоянно датчика за осветеността (със самозалепваща алуминиева лента) и лостчето си стои на позиция "авто". В резултат, след запалване на двигателя, късите си светват автоматично, защото колата си "мисли", че е тъмно.
          Т.е. никакви допълнителни модули и никакви майстори.
          Това е чудесно решение. Благодаря!

          Коментар


          • Чавдар (V93)
            Чавдар (V93) коментира
            Редактиране на коментар
            Минусът е, че ти светят постоянно и задните светлини, за разлика от варианта с наличие на специални дневни светлини

          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            Р. Ровърът има дневни габарити отзад. Това е полезно за тунелите в Гърция, където камерите снимат за включени светлини отзад (тунелите са ярко осветени и сензорът не включва късите).

        • #23
          На Форда имам позиция ауто, която пуска фаровете ако е тъмно. Във фордовите форуми намерих решение. Добавя се едно реле и един бушон и светлините стават автоматични, при светло време късите светят на 80%, ако е тъмно светят на 100% плюс задните габарити. Недостатък е, че пали фаровете с даването на контакт. Релето в Мото пфое струва 80 лв, от Викиват същото без надпис на ФОРД е 3,80 лв. Трета година карам така.

          Коментар


          • #24
            Чавдар е дал решението.На Диското от години съм си залепил сензора .
            Виден столичен ихтиолог

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X