Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Самоделен климатик от АГУ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от vladi333
    Аз съм виждал едно изобретение което се състоеше от обикновен прозорачен климатик(разглобен естествено)и едно у-во което прави от 12v на 220v. мога да ви кажа че вършеше работа !
    И това е решение, но изисква много място и смяна на генератора в повечето случаи, защото ще дърпа около 100 ампера

    Коментар


    • #17
      От: Самоделен климатик от АГУ?

      Здравейте на всички, виждам че темата е замръзнала и реших малко да я раздвижа. Газов климатик е напълно възможен, без да качва расхода на колата, не тормози двигателя, и има високо КПД.
      Въпроса е в управлението на наляганията. Идеята е да се изпари един път газта в охладител за купето и след това да се подаде към газовият изпарител, преди да влезе в мотора. Прототипа съм го монтирал на рено 11 и се държи перфектно.
      Сега следва инсталация и на друга кола, на която ще модифицирам малко системата като клиуматроник. Скоро ще пусна клип на системата.
      Има варянт да се постави и на дизелови двигатели, които са модифицирани и на пропан бутан, като едновременно ще намалят разхода на нафта и ще имат климатик. Успех
      Енергията е свободна, само трябва да си я вземем.

      Коментар


      • #18
        От: Самоделен климатик от АГУ?

        клиуматроник & варянт - е те тия две думи много ми харесаха, звучат ми като жена след 50 години, след климакса и с варянт (валерян). Колко струва един климатик ?
        Пропуснал съм "раСход". Кое е в раЗход !?
        подаръци за мъже от FACOM
        промоция на читави инструменти

        и на хоби такива

        тел. О879 Ч8Ч 2З5

        Коментар


        • #19
          От: Самоделен климатик от АГУ?

          Пускай клипа, има интерес.

          Коментар


          • #20
            От: Самоделен климатик от АГУ?

            Това е първият прототип на рендето, охладителя е направен от медна тръба Ф8мм и е дълга 12мм навита на серпентина която замръзва до испарителя. Но така или иначе топлообмена е слаб, защото няма ламели, НО има студено през парното. Поръчал съм да ми направят радиатор 20 х20 см. едноредов и предполагам, че с него работата направо ще замръзне.
            А сега нека да е лято...

            http://emm69.snimka.bg/other/gazov-k...11185.19279674
            Енергията е свободна, само трябва да си я вземем.

            Коментар


            • #21
              От: Самоделен климатик от АГУ?

              12метра тръба на серпентина до вентилатора.
              http://emm69.snimka.bg/other/gazov-k...11185.19279674
              Енергията е свободна, само трябва да си я вземем.

              Коментар


              • #22
                От: Самоделен климатик от АГУ?

                Преди години (199+) с един приятел преоткривахме газова уредба върху неговия стаааар наследствен 2'тактов Вартбург. След доста промени от сложно към просто, колата си вървя добре до самата си смърт (от кафява чума). Както и да е, на него му хрумна идеята за климатик от газовото инспирирана от замръзващия изпарител. Първия вариант беше отделна водна система с ел. водна помпа, през изпарителя и през радиатора на парното. Идеята беше да се превключва "летен" и "зимен" режим. За незапознатите, радиатора за парното на Вартбург оригинално се управлява с кранче и не е интегриран в щатния малък кръг на охладителната с-ма на двигателя. Така или иначе, въпреки студения радиатор вътре студ почти не се усещаше на 1 педя от духалката. Изпарителя стоеше хладен което ни наведе на мисълта че това си е загуба на студ и трябва да се смени концепцията. На всичко отгоре, радиатора се обдухва с горещ летен въздух и стои в горещия двигателен отсек под напечения капак. Следващия вариант беше направо от тръбичката високо налягане (на пътя от багажника до двигателното) се вкарва в купето пред задната седалка, там се дроселира през капилярка от сонда на хладилно термо реле и се изпръсква в друга медна тръбичка - май беше 12 мм или нещо от сорта, навита на серпентина и поставена в PVC тръба, обдухана с малко вентилаторче. След серпантината, газта продължава по стария си път към изпарителя. Това нещо правеше доволно студ (и още повече конденз) но големия проблем както и се оакваше, беше недохранването на двигателя с газ. После беше добавена втора капилярка (дросел) успоредно на първата което обърна нещата в полза на двигателя за сметка на студа. След това се опитахме да правим някакви сметки от което излезе че дори хладилен компресор изпарява повече хладилен агент от колкото преминава през "нещото" сътворено от моя приятел (аз участвах само с акъли) Проста сметка при консумация 10л газ на 100 км при 100 км/ч прави 10 литра газ на 1 час. Не си спомням каква цифра излезе при хладилния компресор но беше по-добра. Това включваше "трапанация" на хладилен компресор и измерване на ход/диаметър на буталото, и това по 1500 об/мин. На всичко отгоре в хладилната с-ма има много по-голяма разлика в налягането от 2-те страни на дросела. Както и да е, приятеля ми се отказа от всичко това и си възстанови системата а аз после се сетих че е трябвало втория дросел да впръсква във втора серпантина и от там също да се влачи студ... но както и да е. В края на краищата, бих казал че има някакъв хляб в тази идея но не е дебел хляб. Ако все още се занимавах с бензинки, сигурно щях да си сложа газова уредба само за да си направя голяма хладилна чанта на този принцип. За такава работа със сигурност ще стане идеално. Направо ще е пълноценен хладилник!
                Дано някой е успял да изчете всичко това, а ако се поучи от нашите грешки и направи нещо по-добро и работещо много ще се радвам.

                Коментар


                • #23
                  От: Самоделен климатик от АГУ?

                  Върти ми се една идея с използване на радиатора за парното и конвенционалния изпарител. Монтират се трипътни вентили на радиатора и на изпарителя, монтира се и електрическа циркулационна помпа, и при летни условия се превключва изпарителя да се "подгрява" от вода която циркулира само през него и през радиаторчето за парно, което загрява водата за сметка на охлаждане на външен/вътрешен въздух. По груби сметки: латентната топлина на изпарение на пропан-бутан е около 400 kJ/kg при 10 l/h = 5 kg/h - охладителната мощност е около 600 J/s = 600 W, което е малко но при коли с по-голям разход може и да стане задоволително ефективно. Някой ако има циркулационна помпа на 12В може да пробва, трябва да се следи температурата на изпарителя да не пада много ниско.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Самоделен климатик от АГУ?

                    Неефективно ще е и с воден кръг.
                    Δt° се получава много малко
                    Има 2 топлобмена. Единия в радиаторчето. То е изчислявано да е ефективно при по-големи температурни разлики. За това ще трябва да е с много по-гъста "пита". Същото се отнася и за изпарителя. Топлообмена му е изчислен за много по-висока температура на течноста. Дори и външно тялото му да не се обледи, винаги ще има рискове от обледяване на клапите-дюзи вътре в него.
                    И както вече се каза, количеството преминаващ"хладилен агент" не е достатъчно за да повлияе на цялото купе

                    Коментар


                    • #25
                      От: Самоделен климатик от АГУ?

                      На мен ми е интересно и друго, знам че правят хладилници покрай изпарителите. А да размислим по въпроса как можем да направим хладиник да държи примерно 20 кутийки бира на 5 градуса в багажното отделение, или пък под задните седалки седалки.
                      Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                      Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                      ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                      Коментар


                      • #26
                        От: Самоделен климатик от АГУ?

                        Първоначално публикуван от powwer Преглед на мнение
                        Върти ми се една идея с използване на радиатора за парното и конвенционалния изпарител. Монтират се трипътни вентили на радиатора и на изпарителя, монтира се и електрическа циркулационна помпа, и при летни условия се превключва изпарителя да се "подгрява" от вода която циркулира само през него и през радиаторчето за парно, което загрява водата за сметка на охлаждане на външен/вътрешен въздух. По груби сметки: латентната топлина на изпарение на пропан-бутан е около 400 kJ/kg при 10 l/h = 5 kg/h - охладителната мощност е около 600 J/s = 600 W, което е малко но при коли с по-голям разход може и да стане задоволително ефективно. Някой ако има циркулационна помпа на 12В може да пробва, трябва да се следи температурата на изпарителя да не пада много ниско.
                        Практическо изпитание на твоята идея е описано в поста точно преди твоя.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Самоделен климатик от АГУ?

                          Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
                          На мен ми е интересно и друго, знам че правят хладилници покрай изпарителите. А да размислим по въпроса как можем да направим хладиник да държи примерно 20 кутийки бира на 5 градуса в багажното отделение, или пък под задните седалки седалки.
                          Дочети вчерашния ми пост.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Самоделен климатик от АГУ?

                            Практическо изпитание на твоята идея е описано в поста точно преди твоя.
                            Да пак не съм догледал Все пак си мисля (лично и непроверено мнение), че тези 600 W студопроизводство може някак да се уползотворят, пак по груби сметки с тях може да се охлаждат 214 куб. м въздух на час с 10 градуса (примерно от 35 на 25 гр. Целзии), разбира се с подходящия въздухоохладител, чиято роля явно радиаторче за парно не може да изпълни ефективно (както и стандартен изпарител). Може да се подходи по-конвенционално като се изпарява голямо количество пропан-бутан и с компресор от климатик част от него се втечнява в кондензатор и се връща в бутилката, ама сметката вероятно пак ще излезе крива, защото трябва компресора да има налягане над 16-18 бара, като единствено предимство може да се изтъкне зареждането на хладилен агент = зареждане на гориво.
                            Моля не подхождайте агресивно към идеите ми, това са просто моментни хрумвания, които в 99% от случаите отдавна са пробвани, но все има някакъв шанс да улуча кьоравото

                            Коментар


                            • #29
                              От: Самоделен климатик от АГУ?

                              Темата направо е замръзнала от тези климатици.Аз съм пробвал подобно нещо но естествено без успех.Проблемите са няколко.1-малка разлика между наляганията в бутилката мах.10bar. а при изпарителя поне1-2bar.
                              2-газта е доста замърсена и постоянно запушва капилярката.И 3-газа не е достатъчен при по високи обороти на двигателя.В най-добрия случай се получава нещо ама само на място и струята пак не е чак толкова студена че да охлади купето.Може да се пробва и с хладилно ТРВ но не мисля че ще има кой знае каква разлика.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Самоделен климатик от АГУ?

                                Сега малко археолог да го раздам с няколко бързи въпроса. То за кой знае какви охлаждания е ясно че няма да стане, но една хладилна жабка да направим пак е нещо . Въпросът ми е при системата с вартбурга и при реното, пипа ли се нещо по изпарителя или след серпентината отново минаваме на тънката тръбичка която влиза нормално в първата степен за високо налягане, понеже с един познат си правихме сметки с редуцир-вентил да смъкваме до 2 бара и направо тогава да се подаде изпарената газ към втората степен, на изпарителя.
                                На времето се бях ядосал нещо на газовата и си купих нов изпарител, като стария който си е изправност стои в къщи и реално мога да си правя експерименти с него. Като го отворих да видя какво има вътре, малко му разпорих мембраните, но е въпрос на 20 лева все пак.
                                Другото за което си мисля, е при второто положение ако се смъкне налягането, не би ли следвало да може да се ползва дори радиаторче за парно например, при положение че имаме максимум 2 бара налягане, а такива радиаторчета има и по 25 лева нови.
                                Последно под капилярка това ли се разбира
                                http://apogee99.com/index.php?main_p...roducts_id=657

                                Където ми куцат теориите поправяйте ме, че да не разбирам за грешките си по трудния начин. Крайната ми цел е дори и хладилна чанта стане, както сте писали горе, все пак да се ползва дори и малкото студ от изпарението на газта.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X