Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

    От известно време насам ми се върти една идея в главата но незнам има смисъл.Нужни ли са допълнителни уреди като уред за налягане на маслото,за температура на маслото и волтметър.Колеги даваите своите доводи за и против но нека не се караме смятам че тема ще е полезна особено на човек в моето положени чудещ се,не искам някои ден колата ми да изглежда като излязала от тунинг гараж Бързи,Смели,Сръчни
    ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
    тел.088четири 9едно9 4нула4
    -------------------------------------------------------

  • #2
    До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

    Дали са ти нужни, си преценявай сам. Според мен са. При проблем помагат да не се чудиш какво точно е, а да го оправиш по-бързо.

    Лично според мен, лампата за маслото е достатъчна. Тя така или иначе светва при ниско налягане.

    Волтметър имам. И върши според мен добра работа. Амперметър би вършил още по-добра.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

      За прост юзер - не. За човек, интимен с автомобилите - да. Примитивния юзерски прибор ще ти каже че грее, и ще трябва да спреш. Ако знаеш колко пък може да го прегрееш, и още да не го счупиш, термометърът ще ти помогне да стигнеш по-далече. Примерно.
      Ама мъчно се слагат бе ...(((
      Животът е несправедлив, тва е.

      Коментар


      • #4
        До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

        Слагането ще с емисли няма невъзможни неща въпроса е какви са нужните неща аз например термометър за вода имам но си мисля да сложа както казах за налягане на маслото,волтметър евентуално и амперметър,и много се чудя имали смисъл да се слага уред за температура на маслото в моя случеи или е излишно ако имате предложения какво да и не даите ги.
        ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
        тел.088четири 9едно9 4нула4
        -------------------------------------------------------

        Коментар


        • #5
          До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

          Манометърът за маслото е гаден, понеже правилният не е електрически, ами истински. С тръбичка от картера до таблото. Някви скъпи имало покрай тунинга на ралиджиите, не съм гледал.
          Преди години на няква изложба видях показометърче, 50 мм, с две стрелки. Не знам на коя фирма. Термометър и манометър в един корпус. Правилен. Кокошката не можа и да го измъкне от витринката, после ми писна да чакам собственика. От тогава търся такова - никъде и не намирам ...(((
          Волтметъра и амперметъра са хубави неща. Като ги има и двете, ще направиш диагностиката без да си вадиш ръцете от джобовете, не да ровиш из цялата кола и да се ядосваш.
          Руснаците имат хубави компютърчета, даже могат да говорят с човешки глас освен да пишат, мигат и пискат. Стотина долара. Обаче стават само за двигатели, които и без това имат електронни мозъци. За старите железни без електроника не стават, те нали нямат кашон датчици ...

          Коментар


          • #6
            До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

            Няма ненужен уред. Въпроса е колко ги гледаме. Нямах си работа и си сложих температура на маслото и за налягането на турбото.
            Да не подновявам стари теми: Волтметър е по-добре.
            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

            Коментар


            • #7
              До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

              Изключително оскъдни са ми познанията по авто електрика, но в едно мнооого старо френско рали списание твърдяха че амперметъра е незаменим уред. Но обясняваха че има адски пипкав монтаж, трябвало да се върже към всеки консуматор в колата ако искаш да показва полезна информация.

              А за температурата на маслото съм твърдо за, покзва не само кога двигателят истински е влезнал в работна температура, но и по него можеш да прецениш кога маслото е почнало да се скапва.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #8
                До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

                Има, аз обичам да получавам всякаква информация. Да знам к'во става с машинарията.

                От край време си мисля за разходомер. Имаше ги по старите голфове. Проста беше системката и доста точна - въртележка с датчик и после малко компютърче да смята обороти - литри.

                Коментар


                • #9
                  До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

                  Разходомера според мен умишлено спряха да го слагат поради рисковете от инфаркт

                  Едно време карах служебен Multivan Tdi. Колкото пъти погледнех разходомера ми настръхваха косите. На тръгване от будката на магистралата след плащането, на ускорение до сто - сто и двайсет редовно показваше 45-50 на сто. При изпреварване - същото. Как пипнеш газта - някакви колосални цифри. И в крайна сметка си даваш сметка че си го включил на режим "разход в момента", и като го превключиш на режим "среден разход на 100км" - хоп, почваше да показва 8-9 на сто

                  Просто тези моментни колосални разходи не можеш да ги поддържаш върху сто километра и като направиш средно аритметично нещата си влизат в разумни граници, но като ги видиш на момента тия цифри и си викаш абе каква е тая кола (бус) какво е това чудо.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #10
                    До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

                    Мда, нали трябва да продават вълшебните устройства за икономия на гориво. Обаче едно време с голфа ги разобличих, само дето се набутах с 60лв...

                    А Стефане и за простите юзери има смисъл. Може само лампичка да е, но като светне червено на всеки му става ясно, че нещо не е наред. И отиват в сервиза, само че, за доливане на нещо или за смяна на накладки, примерно. А ако не свети пак отиват, но за разглобяване на мотора...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

                      Не, лампичките са друга идеология. Това са аварийни сигнализатори, не прибори. Ако всичко е направено грамотно, техните датчици са други, и даже на други места.
                      В най-напредналата кола тях задължително трябва да ги има освен приборите.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        ...задължително трябва да ги има освен приборите.
                        Съвсем точно! За да не се стига до сигнализаторите, се използват прибори...
                        Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                        Коментар


                        • #13
                          До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

                          Какво значи "има ли смисъл?". Ако ти трябва да знаеш даден параметър слагаш уред и го мериш. Ако след това жена ти кара джипа, тя просто няма да поглежда уреда.
                          Друг е въпросът дали можеш да си направиш правилни изводи от това, което отчиташ като показание. Или от връзката между показанията на няколко уреда.
                          Например - кое е по-добре: волтметър или амперметър? Неправилен въпрос! Заблудата идва от факта, че все се мери електрическата инсталация. Идеалният вариант са и двата уреда заедно. Защото токът винаги е в зависимост от напрежението и обратно. Има си и закон по този въпрос!
                          Температурата! Най-обсъжданият параметър във форума. Обаче като започне да се говори за чертички и за червени и сини зони става каша. Ако имаш притеснения, слагаш си термометър, който мери градуси, а не чертички и боички и правиш измерване.
                          Манометърът е много полезна вещ, защото се мерят налягания навсякъде - като почнеш от цилиндъра, та стигнеш до цилиндърчето (на спирачките). Обаче не на всеки е нужно да знае числа там, след като малко хора правят разлика между бар, атмосфера, кг/кв.см, PSI и т.н. И пак най-важна е връзката - малко хора си дават сметка, че не температурата изхвърля антифриза от радиатора, а налягането...
                          Или ако (дай Боже всекиму) хич не ти дреме какво става под капака, защото счупи ли нещо се се сменя нацяло, си гледаш само напред и се кефиш на разходката!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

                            V + A метри смятам аз и не бих си играл да слагам само едното след като нямам и 2-те и ми е ясно, че което и да сложа от 2-те най-малкото все ще пресмятам и гадая. Е не, благодаря. Слагат се и 2-та ако ще и да трябва да се вържат и за незнам и аз какаво. Важното е, че ги няма, а щом ги няма или решаваш да ги има и ги слагаш или не се занимаваш, няма средно положение. Температурата и налягането на маслото ли, там е подобна ситуацията, ако и да можеш без налягането, не виждам защо да се стига до червена лампа. Ако ти се занимава, слагай наред, най-добре каквото се сетиш, го слагай . Рано или късно ще се стигне до "Аз защо сега нямам 1 ........метър монтиран!?" То не е скъпо ами е заигравка.
                            Хайде успех и да пуснеш снимки като приключиш.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Допълнителни уреди по таблото:Има ли смисъл?

                              Kолега,преди време на Патрола му се развали датчика за маслото.Взех ме манометър от ЮМЗ-13лв.с трабичка както казва Стефан,истинска работа,колкото е налягането толкова показва.Има червена зона за температурата на маслото.На мястото на стария датчик за маслото,на двигатела,само прокарах ме резбата с по-голям метчик,щото на руската джаджа беше по-голяма.Не е толкова красив,но най отговорно мога да твърдя че е по-истински.Успех.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X