Здравейте
Реших да споделя тазгодишното си приключение с вас и да пусна една темичка. Решихме с благоверния да си направим кемпер от ван втора ръка. Извинявам се предварително, за това че сигурно голяма част от информацията ще е неприложима (ние сме в Англия), но пък се надявам че идеята може да се окаже полезна на някого.
Купихме си малко книжки и списания, седнахме и известно време обсъждахме какво точно искаме да има в нашия кемпер, за какво искаме да го полозваме, къде да ходим с него и прочее. След като се спряхме на някакъв груб план колко "стар", "голям" и "скъп" би трябвало да е нашия проект (в книжките има добри идеи) се спряхме на базов ван Фиат Дукато - среден като размери. Возилото трябва да успее да събере седалки двама възрастни + две деца, от време на време баба и куче. Да се спи - трима + бебшка кошара. Да има място за ядене, евентуално за подвижна тоалетна, малко багаж, и чат пат някой уикенд да вкарваме вътре три колела + бъги. Основно ще се ползва на острова - климата е мек но вали често, и рядко трябва да може да е комфортно да се къмпира за 2 седмици "на топло", което предполага средиземноморски климат.
Започна едно дебнене по сайтовете за автомобили.. Обикновенно ако се появи нещо свястно то изчезва за няколко дена - хората това го работят, докато ние сме на работа Попаднахме случайно на търсения от нас ван, видяхме го и си го заплюхме. Мисля да качвам от време на време и снимки за да се вижда някаква динамика. Не се разочаровайте от козметични дефекти като мръсни дървении, счупени огледала или мигачи - ако може вземете най-младия ван с най-добре поддържана основа, за който можете да отделите пари. Километража идва на второ място, защото кемперите не се карат много освен ако не решите да обикаляте с него, но това изисква други приоритети за базов ван. За големина - вземете най-малкия ван, който ще ви свърши работа, но няма да ви кара да се чувствате некомфортно.
Проверете изискванията за пререгистрация от ван на кемпер, при нас примерно изискване за фиксирано легло от 180см определиха минимална дължина L2 = легло + 2 реда седалки. Мъжа ми е висок и това ни накара да се спрем на височина H2. Фиат Дукато както и още 2-3 от този клас вана имат широчина над арките на колелата >180, което ще ни позволи да спим напреки и да не събираме всеки ден леглото ако искаме. Вземете предвид че височината на базовия ван + ако монтирате батерии, капандури и прочее на покрива може да се окаже проблем не само при избор на паркинг, но и при таксуване по магистрали и по фериботи.
Минималните промени, които планираме са:
-смяна на двойната пасажерска седалка с единична и слагането им на въртящи се основи, за да могат да се обръщат към масата.
-монтиране на втори ред седалки (Форд Конект сгъваеми) = 2 за децата и 1 за баба (която ще седи в гаража).
-легло за нас - напреки в задната част на вана и легло за едното дете над нашето легло.
-осветление и окабеляване.
Кемпера, който ни трябва е доста аскетичен имайки предвид, че повечето имат кухни, бани, тоалетни ... ако искате телефизори, печки, газ душове и прочее.
Ако решим да къмпираме повече от 2-3 дена винаги има къде да спре човек, да се изкъпе, изпере, оцивилизова и пак да се върне на колела. Ако времето позволява може да се готви на вън, да се направи портативен душ или моя милост да се прежали да пере на ръка. За останалото май покрай децата ще се наложи да вземем някаква портативна тоалетна.
Разбира се всичко това трябва да се изолира и оборудва с лампи за четене, USB портове, батерия и други екстри от които аз лично не разбирам - да е жив и здрав благоверния.
И сега малко картинки:
Това е от вън , това е от вътре и това е вече пре нас
Махнахме металната преграда между кабината и товарното помещение. Моя милост се зае с махането на дървениите (хубаво е да се копира формата преди да ги изхвърлите). Измиването, махането на всички ръждясали винтове и сервизни капаци, грундиране с активатор за ръжда и после с боя за метал и каквато друга мръсна и неблагодарна работа се сещате. Успокоявам се с мисълта, че това упражнение ще ми се наложи само веднъж за винаги. Това е чудесния резултат:
Прозорци.. някой каза ли "прозорци"? Май пропуснах - два прозореца на задните врати, един фиксиран на плъзгащата се врата и един отварящ се на шофьорската страна. Има срашно много клипчета в youtube как се слагат залепващи се прозорци, където не знам си колко пъти повтарят колко е важно да се проверят прозорците за дефекти още при получаването им! Има защо - нашето возило преспа една седмица с дупки и без прозорци тъй като прозорците пристигнаха с дефект. Това са задните монтирани, затъмнениете стъкла са по-скъпи, но си заслужават. Отвън и от вътре. Следващата тема ще е звуко и топлоизолация на вана.
Реших да споделя тазгодишното си приключение с вас и да пусна една темичка. Решихме с благоверния да си направим кемпер от ван втора ръка. Извинявам се предварително, за това че сигурно голяма част от информацията ще е неприложима (ние сме в Англия), но пък се надявам че идеята може да се окаже полезна на някого.
Купихме си малко книжки и списания, седнахме и известно време обсъждахме какво точно искаме да има в нашия кемпер, за какво искаме да го полозваме, къде да ходим с него и прочее. След като се спряхме на някакъв груб план колко "стар", "голям" и "скъп" би трябвало да е нашия проект (в книжките има добри идеи) се спряхме на базов ван Фиат Дукато - среден като размери. Возилото трябва да успее да събере седалки двама възрастни + две деца, от време на време баба и куче. Да се спи - трима + бебшка кошара. Да има място за ядене, евентуално за подвижна тоалетна, малко багаж, и чат пат някой уикенд да вкарваме вътре три колела + бъги. Основно ще се ползва на острова - климата е мек но вали често, и рядко трябва да може да е комфортно да се къмпира за 2 седмици "на топло", което предполага средиземноморски климат.
Започна едно дебнене по сайтовете за автомобили.. Обикновенно ако се появи нещо свястно то изчезва за няколко дена - хората това го работят, докато ние сме на работа Попаднахме случайно на търсения от нас ван, видяхме го и си го заплюхме. Мисля да качвам от време на време и снимки за да се вижда някаква динамика. Не се разочаровайте от козметични дефекти като мръсни дървении, счупени огледала или мигачи - ако може вземете най-младия ван с най-добре поддържана основа, за който можете да отделите пари. Километража идва на второ място, защото кемперите не се карат много освен ако не решите да обикаляте с него, но това изисква други приоритети за базов ван. За големина - вземете най-малкия ван, който ще ви свърши работа, но няма да ви кара да се чувствате некомфортно.
Проверете изискванията за пререгистрация от ван на кемпер, при нас примерно изискване за фиксирано легло от 180см определиха минимална дължина L2 = легло + 2 реда седалки. Мъжа ми е висок и това ни накара да се спрем на височина H2. Фиат Дукато както и още 2-3 от този клас вана имат широчина над арките на колелата >180, което ще ни позволи да спим напреки и да не събираме всеки ден леглото ако искаме. Вземете предвид че височината на базовия ван + ако монтирате батерии, капандури и прочее на покрива може да се окаже проблем не само при избор на паркинг, но и при таксуване по магистрали и по фериботи.
Минималните промени, които планираме са:
-смяна на двойната пасажерска седалка с единична и слагането им на въртящи се основи, за да могат да се обръщат към масата.
-монтиране на втори ред седалки (Форд Конект сгъваеми) = 2 за децата и 1 за баба (която ще седи в гаража).
-легло за нас - напреки в задната част на вана и легло за едното дете над нашето легло.
-осветление и окабеляване.
Кемпера, който ни трябва е доста аскетичен имайки предвид, че повечето имат кухни, бани, тоалетни ... ако искате телефизори, печки, газ душове и прочее.
Ако решим да къмпираме повече от 2-3 дена винаги има къде да спре човек, да се изкъпе, изпере, оцивилизова и пак да се върне на колела. Ако времето позволява може да се готви на вън, да се направи портативен душ или моя милост да се прежали да пере на ръка. За останалото май покрай децата ще се наложи да вземем някаква портативна тоалетна.
Разбира се всичко това трябва да се изолира и оборудва с лампи за четене, USB портове, батерия и други екстри от които аз лично не разбирам - да е жив и здрав благоверния.
И сега малко картинки:
Това е от вън , това е от вътре и това е вече пре нас
Махнахме металната преграда между кабината и товарното помещение. Моя милост се зае с махането на дървениите (хубаво е да се копира формата преди да ги изхвърлите). Измиването, махането на всички ръждясали винтове и сервизни капаци, грундиране с активатор за ръжда и после с боя за метал и каквато друга мръсна и неблагодарна работа се сещате. Успокоявам се с мисълта, че това упражнение ще ми се наложи само веднъж за винаги. Това е чудесния резултат:
Прозорци.. някой каза ли "прозорци"? Май пропуснах - два прозореца на задните врати, един фиксиран на плъзгащата се врата и един отварящ се на шофьорската страна. Има срашно много клипчета в youtube как се слагат залепващи се прозорци, където не знам си колко пъти повтарят колко е важно да се проверят прозорците за дефекти още при получаването им! Има защо - нашето возило преспа една седмица с дупки и без прозорци тъй като прозорците пристигнаха с дефект. Това са задните монтирани, затъмнениете стъкла са по-скъпи, но си заслужават. Отвън и от вътре. Следващата тема ще е звуко и топлоизолация на вана.
Коментар