Първо се извинявам ако темата не е в правилния раздел но не открих друго подходящо място
.
И сега по темата.
Върти ми се в главата една шантава идея за направа на стартерна количка с която да си помага човек когато му падне акумулатора и особено през зимните месеци като помощник ако не стигне тока за запалване от наличния в колата акумулатор.
Та устройството на тази количка която съм замислил е бензинов ДВГ с мощност 2-3кс сложен на рамка с колела свързан с генератор от автомобил посредством ремък с мощност поне 90ампера. Предавателното число на шайбите го замислям около 1,5-2:1, като по малката шайба да е на двигателя. Като въпроса ми е, възможно ли е по този начин да се получи достатъчно ток за да подпомогне акумулатора и стартирането на автомобила? Също така дали ще е безопасно за акумулатора и автомобила такова подаване на ток?
Евентуално към схемата на количката могат да се добавят волт и амперметър за да се следи при какви обороти на двигателя какви стойности има тока за да не стане гаф и да гръмне акумулатора. И другото което е, дали няма да има нужда от някакъв акумулатор поставен между генератора и акумулатора на автомобила, един вид да играе ролята на стабилизатор и предпазител. И дали ако е стар неработещ ще свърши работа или само ще гълта тока на генератора и ще пречи.
Прикачам и примерна схема на количката която спретнах на бързо за да добиете представа, че само с голи думи нищо не става.
Надявам се че по запознатите от мен колеги с областта на авто електричеството ще дадат съвет и напътствие и ще изразят мнения относно моя проект.

И сега по темата.
Върти ми се в главата една шантава идея за направа на стартерна количка с която да си помага човек когато му падне акумулатора и особено през зимните месеци като помощник ако не стигне тока за запалване от наличния в колата акумулатор.
Та устройството на тази количка която съм замислил е бензинов ДВГ с мощност 2-3кс сложен на рамка с колела свързан с генератор от автомобил посредством ремък с мощност поне 90ампера. Предавателното число на шайбите го замислям около 1,5-2:1, като по малката шайба да е на двигателя. Като въпроса ми е, възможно ли е по този начин да се получи достатъчно ток за да подпомогне акумулатора и стартирането на автомобила? Също така дали ще е безопасно за акумулатора и автомобила такова подаване на ток?
Евентуално към схемата на количката могат да се добавят волт и амперметър за да се следи при какви обороти на двигателя какви стойности има тока за да не стане гаф и да гръмне акумулатора. И другото което е, дали няма да има нужда от някакъв акумулатор поставен между генератора и акумулатора на автомобила, един вид да играе ролята на стабилизатор и предпазител. И дали ако е стар неработещ ще свърши работа или само ще гълта тока на генератора и ще пречи.
Прикачам и примерна схема на количката която спретнах на бързо за да добиете представа, че само с голи думи нищо не става.
Надявам се че по запознатите от мен колеги с областта на авто електричеството ще дадат съвет и напътствие и ще изразят мнения относно моя проект.
Коментар