Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Алтернатор (генератор) и защитата му от вода...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    "Запалителната"...
    Ако става дума за бензиновите мотори, там трябва да изолираш всичко. Май вече не са и кой знае кви пари.

    Коментар


    • #17
      Връщам малко темата защото ми е актуална в момента.
      На моята Нива самия алтернатор отзад има един капак който запушва диодния блок доста добре и отгоре има да го наречем отдушник за тръба около 40мм.Ако се сложи една тръба(гумена) и тя отиде примерно в шнорхела дали ще е достатъчно като защита от вода?

      Коментар


      • #18
        Така е решен въпроса при много джипове (за алтернатора става въпрос) но ако го вкараш в шнорхела значи автоматично да свалиш въздухозаборника на нивото на генератора
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #19
          Да споделя и аз малко личен опит. На работата ми (меден рудник) има стотина Уазки, Ниви, Белази с електрозадвижване и много други машини. Калта, в която газят всеки ден понякога по 24 часа е почти пълен проводник заради медната руда в нея. Много често алтернатора им представлява сива топка с ремък и шайба от едната страна. Мога да кажа, че отказите на алтернаторите спрямо останалите агрегати е относително рядко явление. Изолацията в алтернатора е повече от достатъчна като се има предвид напрежението, при което работят (12-24V). Критична е изолацията на местата с високо напрежение (прекъсвач-разпределител, бобина) или там където има контролери, компютри и прочие слаботокова електроника.
          Иначе е напълно възможно диодите да се пукнат от топване в студена вода. Тогава може би изнасянето на генератора над "ватерлинията" ще е достатъчно?

          Коментар


          • #20


            има и друг вариант малко скап НО го има !
            Генератор от мерцедес МЛ ! 190 Ампера и е с херметичен корпус и с водно охлаждане !
            Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

            Коментар


            • #21
              ML
              Ми да.

              Следващия път преди да тръгнете да решавате проблемите на всъдеходите можете просто да погледнете какво има под капака на паркетниците. Не само да им лепите етикети.

              Коментар


              • #22
                Яко, може да му се сложи автономен радиатор и автономна помпа...Така когато се пробие основния радиатор и двигателя се усмърти от прегряване до последно ще имаш работещ генератор
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #23
                  Ако влезеш в сайтовете на голфаджийчетата ще видиш изобщо 500 амперови генератори. С въздушно охлаждане прочее. И?
                  Бум-ц музиката изобщо не може без тях. Издържат не по-малко от два пъти в едно парче Азис да изквичи с пълна сила като му го заврат. После ако има кой ти пуска въже и те влачи в сервиза за нов генератор. Понеже компютърът ще те угаси като не познае динамото с нам си кой фабричен номер в колата.
                  Аз в това време ще зяпам под капаците на паркетниците да се науча как се правят истински жипове.

                  Коментар


                  • #24
                    Първоначално публикуван от quadra
                    Така е решен въпроса при много джипове (за алтернатора става въпрос) но ако го вкараш в шнорхела значи автоматично да свалиш въздухозаборника на нивото на генератора
                    quadra,нищо не разбрах от изказването ти .Та той сега е на 4-5см.над нивото.Как така ще го сваля не разбрах.От отговора ти разбрах,че това не е раешението.Така ли?

                    Коментар


                    • #25
                      Защитата от намокряне може да се разглежда и в друг аспект. Аз примерно имам следният текущ проблем. Преминаването на локви със скорост разплисква така водата, че кара лапата на акомулатора да свети. Разбира се преминаването на по-сериозно води препятствия изисква и по-сериозна защита, но в моята практика такива препятствия съвсем не са ежедневна практика. Сега в тези дъждов обаче има локви навсякаде, а не може да се кара така бавно по улиците, както би следвало да се кара със вода. Ако нагазиш 45-50 см вода, което е страшно много опасността за алтернатора е във вълните, които биха се образували от скоростта. Реалните поразии с коти може да се преборим след газене в дълбока вода е смяна на масла във мостовете и проверка на останалите основни агрегати. Принципно да се кисне във водата дълго време е изклюцително противопоказно. А и ако не говорим стриктно за състезателен етап с преодоляване на водно препятствие, а за експедиции или ежедневие, кой нормален човек ще се буха рязко и без да обледа в дълбока например? А и колко пъти на месец? При мен алтернаторът е изнесен на оптимално висока позиция, около 1 от земята, а с 32" гуми и по-високо. Това позволява доволно газене. А и друго, като се мокри ремъка, сякаш това е достатъчно да спре зареждането. Всъщност май зависи каква точно е целта която трябва да се постигне със изолирането. Ако е да се повиши дълговечността на агрегата е 1, а нуждата от ток и под вода, друго .
                      Разровихй се из нета да видя има ли много изгорели алтернатори, но се оказа, че такава масова практика няма. Клемите на акомулатора обаче трябва да са недостъпни за водата.


                      На МЛ-а що ли му е такъв алтернатор

                      Коментар


                      • #26
                        Първоначално публикуван от Насов
                        На МЛ-а що ли му е такъв алтернатор
                        За да си захранва Atlon-а вътре, че иначе не работи без компютър, нали се сещаш
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #27
                          Първоначално публикуван от Явор(dorzi)
                          Първоначално публикуван от quadra
                          Така е решен въпроса при много джипове (за алтернатора става въпрос) но ако го вкараш в шнорхела значи автоматично да свалиш въздухозаборника на нивото на генератора
                          quadra,нищо не разбрах от изказването ти .Та той сега е на 4-5см.над нивото.Как така ще го сваля не разбрах.От отговора ти разбрах,че това не е раешението.Така ли?
                          Ами ако съм те разбрал искаш да вкараш тръбата от алтернатора н тази на шнорхела отгоре. По този начин разклоняваш шнорхела, едното отклонение идва отгоре (правилно) и едно от алтернатора, който е ниско...Е, за какво ти е този шнорхел тогава, шом спокойно може да гълта вода и боклуци минали през алтернатора отпред от тази ниска височина
                          Алтернаторите са с центробежни вентилатори, така че потока въздух който ги охлажда се движи в тях обратно на основния поток в двигателния обсег - отзад-напред. Сиреч, въздух за охлаждането се взима от задния край, минава вътре през него и се изхвърля центробежно отпред при ремъка. Смисъла на тези тръби отзад е да я изведеш по-височко, така че да не дърпа боклуци, пръски кал, капки и тн и по този начин да му осигуриш сравнително чист въздух за охлаждане
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #28
                            Според препоръките на производителя МЛа не трябва да се движи във вода по дълбока от 50см. Това е доста презастраховано защото се има в предвид и вълната която при такова движение може да достигне и 70см.
                            На практика може да премине и през един метър вода обаче това трябва да е за много кратко време.
                            А МЛа е средна хубост при преминаване на водни препятствия. Виж Кайена е доста над. За Гранд Чероки нищо не казвам че Нинджа пак ще каже че се пъча.

                            Във Голфаджийски форум не съм влизал но съм слагал 3000 вата в Голф без да сменям генератора с по голям. Има кондензатори за тази цел.

                            Коментар


                            • #29
                              Има. Видях даже цял фарад. За колко стига?
                              Гайдата е приличен резервоар ама пак трябва да се надува.
                              Най-тунинговите реални генератори са от ЗИЛ и луксозните БМВ и Ауди.

                              Коментар


                              • #30
                                Зил-овият май тежи колкото мене, пък от лимузините цената е колкото за 3... Или бъркам ?

                                Кондензаторите за лебетката и осветлението помагат ли изобщо

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X