Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Алтернатор (генератор) и защитата му от вода...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Алтернатор (генератор) и защитата му от вода...

    Един от възлите, които страдат най-много от водните бани при офроуд автомобилите е алтернатора. Противно на общоприетото мнение обаче при потапяне проблема не възниква от намокрянето на намотките, а от бързото охлаждане на изправителния блок и реле регулатора, които най-често са вградени. В много случаи алтернатора се премества по-горе от оригиналната му позиция, но това не решава проблема кардинално, а само го отлага. Добро решение е или избор на съвършено херметичен алтернатор или изнасянето на цялата електроника на друго място...
    VPetrov.photography

  • #2
    Re: Алтернатор (генератор) и защитата му от вода...

    Иска ми се да попитам не може ли да се изолира по някакъв начин.Чрез селикон?Чрез някаква само изолираща се кутия?Да не може да проникне вода.
    Защото до колкото знам електрическата система е най-уязвима в водните препятствия?За това с нея трябва да се внимава най-много.
    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

    Коментар


    • #3
      Няма нужда да се изолира. Трябва просто да се измъкнат от него подковата с диодите и таблетката РР, и да се замъкнат на сухо в кабината.

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Стефан
        Няма нужда да се изолира. Трябва просто да се измъкнат от него подковата с диодите и таблетката РР, и да се замъкнат на сухо в кабината.
        Абе да ти кажа честно мисля че и в кабината нямаш гаранция че ще са на сухо.
        Но аз мисля че е невъзможно някой да не се е опитал да ги изолира без да ги вкарва в купето или някаде на друго място по джипа?
        То въопще възможно ли е?
        https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

        Коментар


        • #5
          Може всичко. Въпроса е в цената и целесъобразността.
          Лесно ще го херметизираш, а как ще го охлаждаш? Е, и добре и достатъчно е да вдигнеш тия работи в кабината. РР се херметизира за левче със силикон. Щатните диоди просто изхвърляш, вместо тях може да сложиш и Шотки, и от тролейбус, и като ги преусигуриш десет пъти, проблема с греенето им отпада. И забравяш за тоя случай завинаги.

          Коментар


          • #6
            Това с преместването на диодния блок е добра идея, но кабелите с които ще се свърже ще трявбва много добре да се изолират не само защото може да се намократ и да направят късо но и защото има опасност да възникне и отечка на ток която ще унищожи акумолатора. Но това все пак ми се струва по-лесен и удачен вариянт от този който Стефан предлага с изолацията и тролейните диоди, защото това си е голяма врътня.
            Ain't no party like an OFFROAD party, cause an OFFROAD party don't stop...

            Коментар


            • #7
              Казвам го като член на клуба на по-мързеливите.
              Ain't no party like an OFFROAD party, cause an OFFROAD party don't stop...

              Коментар


              • #8
                Ммм ... кое? Затворения генератор изгаря за 10 минути.
                Жиците си имат изолация, кво да им изолираш? А херметични клеми и кутии - през една железариите продават и работи, дето не ги знаеш кво са.
                Тая с диодите от трамвая го пиши шега, щото са големи като юмрука на Електрика. Всеки Има квито ти душа иска обаче, а трифазен изправител се прави за десет минути с пушенето и отварянето на нова бира.

                Коментар


                • #9
                  Ммм ... кое? Затворения генератор изгаря за 10 минути.
                  Да това е вярно, само че ако се затвори един обикновен генератор. Причината е, че всеки генератор се нагрява и е необходимо да се отнема топлината, което за най-евтино се прави чрез вентилатор, който създава въздушен поток през него.

                  А напълно затворени генератори има, при тях концепцията е съвършено друга: Генераторът е в херметичен кожух, който има вход и изход към охлаждащата система на автомобила. Така генератора хем се охлажда хем си е 100% херметичен. Тези генератори имат един малък недостатък - скъпи са

                  Щатните диоди просто изхвърляш, вместо тях може да сложиш и Шотки, и от тролейбус, и като ги преусигуриш десет пъти, проблема с греенето им отпада.
                  Не е точно така: Ако се сложат прекалено големи диоди проблема с топлината ще се реши, но ще има големи загуби. Диодите следва да са достатъчно оразмерени но не прекалено!!!

                  и да се замъкнат на сухо в кабината
                  Проблема за електронните елементи като диоди и реле регулатор не е дали са сухи или мокри, уверявам ви, че на всеки диод му е все едно дали работи под вода или е сух. Причината, поради която се изнасят в купето например е, че когато работят и са нагрети потапянето им във вода предизвиква бързо охлаждане, което ги поврежда!

                  Жиците си имат изолация, кво да им изолираш?
                  Да така е, и те най-малко страдат от водни процедури, но и тук има проблеми – просто се проявяват по-бавно: Намотките са от мед, а корпуса и магнитопроводите от грубо казано желязо. Тъй като коефициента на разширение на двата металът е различен, при промени в температурата те се движат един спрямо друг, което пък поврежда изолацията и така стигаме до момента с късото...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #10
                    Не бе, отдавня няма проблеми с тия работи, това не е началото на 80-те Диоди - слънце за по няколко лева, с такова преосигуряване охлаждането не ги интересува.
                    А освен динамо с течно охлаждане сигурно могат да се измислят и по - скъпи) Примерно горивни елементи, изотопни батерии, атомно реакторче... И даже не им пука дали работи мотора. Мене най ми лежи на сърцето авариен напорен генератор от аероплан, ама не намирам от къде да приватизирам))
                    Просто не е нужно, той си живее и така.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от VPetrov
                      Намотките са от мед, а корпуса и магнитопроводите от грубо казана желязо. Тъй като коефициента на разширение на двата металът е различен, при промени в температурата те се движат един спрямо друг, което пък поврежда изолацията и така стигаме до момента с късото...
                      Така е, и щом възникне късото стигаме пак до там да търсим нов алтернатор или в някой сервиз да сменат намотките на статора.
                      Ain't no party like an OFFROAD party, cause an OFFROAD party don't stop...

                      Коментар


                      • #12
                        Ако са лакирани както трябва, нищо им няма.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Стефан
                          Ако са лакирани както трябва, нищо им няма.
                          Е да, но както каза В.Петров това се проявява с течение на времето. Като се получи триене между намотките и магнитопровода или друга част от алтернатора лака няма да изкара вечно.
                          Ain't no party like an OFFROAD party, cause an OFFROAD party don't stop...

                          Коментар


                          • #14
                            Съвсем вечно. Даже нитроцелулозните на по сто години, понеже тогава са ги пекли по инструкцията, а за лошо качество са бесели. А за новите полиуретанови - и да не говорим. Във всеки случай, умората на материала няма да се прояви по наше време, а на внуците може да оставиш тайно завещание с инструкция за ремонта.
                            Важи за просто добре направените, със спазване на технологията, все едно кой е производителя.

                            Коментар


                            • #15
                              Направо мога да кажа че има много начини да си предпазиш запалителната система!А пък и мисля че тя е една от най-уязвимите от водните препятствия?
                              https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X