Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво значение има шарката на веригите?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Пътят наистина беше доста тесен и с мноооого голямо дере в ляво (пътя е опт с. Пастра към яз. Калин)., ако не беше така можеше да експериментираме с малко по агресивно каране, но в този случай, май не ни се щеше А относно схемата на пързаляне - точно както сте казали, пързаляще се върху заледената земя под снега. Затова съм сигурен че с вериги тозио сняг нямаше да го забележим. сега само трябва да измисля веригите. Като си разглеждах топографията на протектора (кобра) май ми се струва че всеки опит за ромбоидна шарка ще е много по склонен за потъване м/у грайферите от стълбичката. Та ще видим.
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • #32
      Ако между грайферите на гумата има място за звената на веригата,пиши я "полегнала на сянка". Просто се върни на първата страница на темата и виж какво са написали Венцислав Петров и Яро-гуми за кал (МТ) и верига не танцуват в такт. Вервай им
      There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
      No wahalla.

      Коментар


      • #33
        Първоначално публикуван от icerunner
        Пътят наистина беше доста тесен и с мноооого голямо дере в ляво (пътя е опт с. Пастра към яз. Калин).
        Мдааа, и вие не сте малко луди ... Да тръгнете по този стръмен и с много остри завои път с МТ гуми в сняг ...

        Първоначално публикуван от icerunner
        Като си разглеждах топографията на протектора (кобра) май ми се струва че всеки опит за ромбоидна шарка ще е много по склонен за потъване м/у грайферите от стълбичката. Та ще видим.
        Трудно ми е да си представя верига, която да не се напъха между блокчетата на МТ гума.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #34
          Ако се напъха - добре. Ако е гъста клетка няма да се напъха, ама няма и да се опитва, и още по-добре. Не мога да видя филмчето, ама вече си го представих Като искате да правите големи безобразия, разровете и намерете и големи вериги, задачата е решима

          Коментар


          • #35
            Веригата вече е в мен! Малко над 40м, с повече късмет и ако не правя грешки трябва да стигне и за 4-те. Модела на който се спшрях е:
            http://www.konig.it/SchedaProd.aspx?ID=210
            причините:1. Всяка диагонална шарка е много по склонна да се навира м/у грайферите на гумата (Кобра), докато и напречните и успоредните по права линия не пропадат. 2. По гъстата шарка ще направи веригата по стабилна и няма да позволява разместване и взлизане м/у грайфера. 3. Относително икономична е от към метраж на веригата, въпреки че на пръв поглед не изглежда така. 4. По лесна е за смятане и правене от други по сложни шарки от колекцията "special aplications". Та ако всичко провърви, до месец се надявам Патрола да се състезава с рактраците и да ми подхожда на nickname-а , ама да видим. Приемам практични съвети с удоволствие!
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #36
              Предварително се извинявам ако темата е станала досадна вече, но днес като се събудих за пореден път с разни гуми, грайфери и вериги в главата, след кошмара, че не мога да преборя 20 см сняг, прозрях елементарна истина която силно ме разтревожи относно значението на шарката. И тя се състои в следното. Диаметъра и въобще формата на гумата е много променлива величина. При 3 атм. диаметъра е голям, докато при 0.5 диаметъра сериозно ще намалее за сметка на широчината. Всяка верига от тип меча стъпка или друга по-сложна оплетка от петоъгълници позволява компенсация на тези деформации само с натягане (роммбовете се "удължават" или "сплескват" според промяната във формата на гумата, но веригата винаги може да бъде добре опъната. Същото важи и за най обикновената стълбичка. За съжаление обаче, точно шарката която отговаряше на всички изисквяание (виж предния пост) не позволява какъвто и да било толеранс по отношение на външния диаметър. Ако спусна малко налягането веднага ринговете дето са върху протектора ще се раздрънкат. Веригата няма да падне, защото напречните вериги (стълбичките) ще си останат опънати или може да се донатегнат малко, но надлъжните ще вършат ли изобщо някаква работа като не са опънати добре? Има ли решение на проблема? Може би машините на които се слагат такива вериги се опъват на есен и се събуват на пролет без да се пипат междувременно. Не знам. Извода поне за мен е че основното значение за шарката е не точно каква стъпка ще има в снега, а колко добро опъване позволява при някакъв толеранс в размера на гумите.
              Ако нещо от обяснението не е станало ясно, кажете да се подкрепя с картинки.
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • #37
                Охлаби ли се веригата става страшно, все едно каква плетка е. Веднага тръгва да се изхлузва, и обикновенно не отлита настрани, ми се звери да се намотае на моста и каквото има наоколо и става мазало.
                Ключалките на веригите се правят регулируеми, така че да могат да се опъват и даже да стават за гуми с малки разлики в размерите.
                Гумите се изпускат само за да се сплескат и с това да увеличат петното на контакта. С което пък да увеличат сцеплението на гумата с пътя. Намаляването на относителното налягане върху грунта от тая работа е пренебрежимо. Така че, когато слагаш вериги не изпускаш гумите. Ако са меки, колкото и да натегнеш веригите гумите под тях ще дишат и ще ги разбъркват.
                Мдааа ... Животът на конструктора е тежък ...))

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X