Знае ли някой какви са принципните/практическите разлики в поведението и проходимостта на джипа в зависимост от шарката на веригата? Общо взето най разпространени сега са тъй-наречените "меча стъпка" - последователни ромбове през определено разстояние с успоредни на посоката на движение връзки. Аз до сега на леката кола съм използвал от най-обикновените с перпрндикулярни на посоката на движение "ребра" през определено разстояние. Този дизайн има характерното свойство да се опъва много надеждно от пъреия път и да остава стегнат и след 50 км. и по мое наблюдение осигурява страхотна проходимост в много дебел (над 30 см) сняг. недостатъкът се твърди че е в това че сцеплението с пътя е много неравномерно (прескачане от едното ребро на следващото. Ако обаче метража верига от по сложните шарки се използва само за такива ребра, то веригата със същото тегло ще има такива ребра през 7-8 см което е достатъчно нагъсто за равномерно движение (и може да се направи аналогия м/у гумата и веригата на раттрака). има ли смисъл от "плетенето" на по сложни шарки (с по много малки фигури) за по големите джипови гуми?
И на последно място - ако страничните вериги които са от двете страни на борда на гумата се заменят със стоманена проволка, какво ще се промени освен по лесното разпъване на веригата на земята?
И на последно място - ако страничните вериги които са от двете страни на борда на гумата се заменят със стоманена проволка, какво ще се промени освен по лесното разпъване на веригата на земята?
Коментар