Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво значение има шарката на веригите?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво значение има шарката на веригите?

    Знае ли някой какви са принципните/практическите разлики в поведението и проходимостта на джипа в зависимост от шарката на веригата? Общо взето най разпространени сега са тъй-наречените "меча стъпка" - последователни ромбове през определено разстояние с успоредни на посоката на движение връзки. Аз до сега на леката кола съм използвал от най-обикновените с перпрндикулярни на посоката на движение "ребра" през определено разстояние. Този дизайн има характерното свойство да се опъва много надеждно от пъреия път и да остава стегнат и след 50 км. и по мое наблюдение осигурява страхотна проходимост в много дебел (над 30 см) сняг. недостатъкът се твърди че е в това че сцеплението с пътя е много неравномерно (прескачане от едното ребро на следващото. Ако обаче метража верига от по сложните шарки се използва само за такива ребра, то веригата със същото тегло ще има такива ребра през 7-8 см което е достатъчно нагъсто за равномерно движение (и може да се направи аналогия м/у гумата и веригата на раттрака). има ли смисъл от "плетенето" на по сложни шарки (с по много малки фигури) за по големите джипови гуми?
    И на последно място - ако страничните вериги които са от двете страни на борда на гумата се заменят със стоманена проволка, какво ще се промени освен по лесното разпъване на веригата на земята?
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    Стълбичката се врязва като фреза в мекото и се закопава мълниеносно. Всички други - по малко. Освен това не дава никаква траекторна устойчивост на твърдо, в завоя става страшно.
    Участъка по борда също гребе в дълбокото - работи като мощен грунтозацеп. И не променя характера на натоварването на никво място, а чак в самия край. Там вече няма как - и без това всичко свършва, слагат и обръч за улеснение.

    Коментар


    • #3
      мечата стъпка е принцинпо по-нов тип верига доколкото аз съм запознат и елиминира донякъде проблемите които Стефан е описал.
      Моето мнение е ,че определено ромбовете са по-добри от старите вериги и дори по-лесно се монтират - като се налага само пристягане веднага след поставяне. При правилен монтаж не се разхлабват

      Коментар


      • #4
        И аз да кажа, въпреки че нямам кой знае колко голям опит с веригите.
        Тези които са перпендикулярни по посока на движението според мен добре копаят, с изключение на факта че нямат напречно сцепление т.е. при завой може да избягаш от нормалната (очакваната) траектория, защото по посока на центробежните сили този тип вериги се явяват надлъжно на самото ребро и съпротивлението на веригата е в пъти по-малко.
        Другия тип вериги (визирам меча стъпка тип ромбове) са по-добре независимо от посоката на силите които действат на колелото (напред, назад, странично).

        Друг важен момент при използване на вериги е възможността за контакт с насилката през цялото време т.е. някаква част от веригата винаги да има контакт. Ако веригата губи контакт по време на движение (напр. перпендикулярна верига с отделни ребра) то се получават големи пикови натоварвания на трансмисията демек вибрации, което не е хич добре.

        При джиповите гуми според мен е най-добре да се използват вериги с по-сложни шарки (при по-голяма широчина на гумата) за по пълен и непрекъснат контакт с настилката. Веригата трябва да е достатъчно широка, че да покрие и бордовете на гумите, колкото е възможно повече.
        Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
        LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
        Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

        Коментар


        • #5
          Не знам как стои въпроса със слагане на вериги на МТ гуми.
          Няма ли части от веригата да се крият м/у големите блокчета на гумата ???
          Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
          LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
          Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

          Коментар


          • #6
            и кво от тва

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Радослав Райчев
              Не знам как стои въпроса със слагане на вериги на МТ гуми.
              Няма ли части от веригата да се крият м/у големите блокчета на гумата ???
              Доколкото знам, ползването на вериги + МТ гуми не е удачен вариант (именно заради втъкването на веригата между големите блокчета.

              Коментар


              • #8
                На Беларуса например не му пречи)
                На бордовете на гумите няма кубчета. С веригите вече има. Веригите помръдват, и така оправят самоочистването. Всичко отсякъде им е хубаво. Единствения им кусур е теглото. Все с нещо трябва да се плати.

                Коментар


                • #9
                  На MT гуми вериги не се слагат. Който твърди че може да ми го покаже ако обича. Аз понеже не вярвах на писано пробвах но не успях. А на МТ гуми за Беларус може. Те и веригите там са малко по различни, гумите също.
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #10
                    Ползвал съм три вида вериги "стълбичка", "стълбичка с разположени на 30 градуса степенки" и "меча стъпка" практически мечата стъпка се държат най-добре, при тях не виждам какво повече може да се иска. Предполагам че при истински МТ гуми веригата не само че няма да е толкова полезна но може да "подстриже" страничните бутони. По друг начин стои въпроса с гумите от типа на Нивовите ВЛИ или оргиналните Я435А "Медвед" които имат равно "чело" при тях веригите се монтират чудесно и работят добре както в сняг така и в кал.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Венцислав Петров
                      На MT гуми вериги не се слагат. Който твърди че може да ми го покаже ако обича. Аз понеже не вярвах на писано пробвах но не успях. А на МТ гуми за Беларус може. Те и веригите там са малко по различни, гумите също.
                      Е сега вече ме уплашихте сериозно. На Патрола сложих 31х10.5х15 Малатеста кобра (единствения финансово възможен вариянт със всичките му плюсове и минуси). Пробвах го насам-натам - супер. Катери на стръмно, минава през калта - обаче в сняг се оказа пълен провал. 20 см тежък сняг върху твърд черен път с наклон около 8-12 гардуса се оказаха непреодолимо препятсвие. Няма бързи, няма бавни, единствения начин е метър назад два напред, но и така беше умряла работа. Така че веригите са задължителни за мен. Сега някой може да ми каже, че ако бях с по тесни гуми (205 например) можеше и да мина и сигурно ще е прав. Ама ако снега е 40-50 см тогава гумите трябва да са достатъчно широки за да издържат теглото на автомобила върху пресования сняг. Нямам опит още с джип на сняг, още по малко с МТ гуми, но лека кола с вериги съм карал много и то точно по този начин - широки гуми и вериги върху произволно дебела снежна покривка. Така че все нещо трябва да се измисли. Какво ще кажете за някаква по гъста шарка като този Кьониг например
                      http://www.konig.it/SchedaProd.aspx?ID=154
                      или
                      http://www.konig.it/SchedaProd.aspx?ID=155
                      или
                      http://www.konig.it/SchedaProd.aspx?ID=210
                      Никой ли тук не е карал с вериги на МТ гуми?
                      Technical Rescue Direct - life lies in courage
                      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от icerunner
                        ...На Патрола сложих 31х10.5х15 Малатеста кобра (единствения финансово възможен вариянт със всичките му плюсове и минуси)... в сняг се оказа пълен провал. 20 см тежък сняг върху твърд черен път с наклон около 8-12 гардуса се оказаха непреодолимо препятсвие. Няма бързи, няма бавни, единствения начин е метър назад два напред, но и така беше умряла работа. Така че веригите са задължителни за мен...
                        Не мога да си представя точно 20см. твърд сняг (с коричка ли е бил?), а и май е рано за такъв (обикновено когато стане покривка с натрупване - стар/ втвърден + нов отгоре, тогава е твърд), но по принцип с МТ гуми като цяло трябва много да се внимава на утъпкан сняг и лед. При леда се внимава със всяка една гума де.

                        Хубаво си посочил тези модели на Konig, но откъде ще ги намериш тук? По мои наблюдения по бензиностанциите имат един (може би) техен модел за 4х4. Остава да имат представителство.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Yaro
                          Хубаво си посочил тези модели на Konig, но откъде ще ги намериш тук?
                          Освен всичко друго, на сайта на производителя тези вериги са в раздела "Special applications" и според символите (в горния десен ъгъл) са предназначени за трактори, фадроми и т.п.
                          В раздел "Light trucks" такива шарки не видях. Т.е. най-вероятно просто не се предлагат за джипки.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от icerunner
                            Пробвах го насам-натам - супер. Катери на стръмно, минава през калта - обаче в сняг се оказа пълен провал. 20 см тежък сняг върху твърд черен път с наклон около 8-12 гардуса се оказаха непреодолимо препятсвие.
                            Еми то сняг и МТ гуми е най-несъвместимото нещо
                            И аз съм пробвал кобри на сняг-категорично НЕ СТАВАТ
                            sigpic УАЗ-452

                            Коментар


                            • #15
                              за Yaro:
                              Снегът беше мек и тежък. Температурата беше над 0. В началото минавах без проблем, с набирането на височина обаче (след окло 1 км по снега) на около 1700 м.н.в. дебелината не покривката достигна около 15-20 см и отдоло имаше мек лед (но не стъклен лед - като го ритнеш ле разкопава лесно). И аз не очаквах да е чак толкова зле. Каръл съм доста по сняг и през ум не ми мина че това ще ме блокира. Слезнахме и отидохме на друго място - подобен път - същата история малко след като тръгнахме по снега... се върнахме. Може и да е иамло нещо много специфично в снега на тази височина, което да е правило основата под него особено хлъзгава ама не ми се вярва само това да е причината.
                              За модела вериги - наистина по тукашните бензиностанции има само един стандартен модел (ТЕ2). Дори и да намеря обаче цената за чифт ще е твърдо над 500 лв. което....Затова обнислям труд и творчество.
                              За V93:
                              това че са за фадроми не ме притеснява - няма да карам по магистралата с тях -и размер като за мен има.
                              За JC:
                              Живея в жилищен млок без гараж и не мога да сменям гуми на всяко излизане според ситуацията. Това е един компромис, който засега считам за доста добър, пък и както написах погоре други алтернативи без друго нямам.
                              Technical Rescue Direct - life lies in courage
                              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X