Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво значение има шарката на веригите?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    [quote="JC"]
    Първоначално публикуван от icerunner

    Еми то сняг и МТ гуми е най-несъвместимото нещо

    Еми незнам как така, ГудиърО е звер на сняг, 20 см за нищо ги няма, как да е, много ме изненада миналата зима, аз се бях наплашил, че няма да мога да мръдна цяла зима, пък то не бяха преспи, ледени скатове лудница... най малката неравност по леда и вече лови 1/2 сняг не ми е бил проглем, повече не съм пробвал, може тая зима да се престрашЪ

    Коментар


    • #17
      За тая работа не са ти виновни гумите. И веригите няма да помогнат. Моста го гребе пред себе си като булдозер, като му стане тежко - спира. Като се дръпнеш и засилиш го разбива и прескача, и после пак отначало. Всички карат така, особено в полето. Няма къде да се денеш. С 4х4 - толкова. За повече - много х много, гъсеници, шнекоходи, снегоходи, въздушни възглавници ...

      Коментар


      • #18
        Какъв мост, какви 5 лева. 15-20 сантиметра ви казвам, не 50. То дифа не опира в снега, ти за моста се притесняваш. Просто гумата не ще да драпа. Окопава се, пък не ще да копае. Пак ви казвам не виждам за пръв път сняг - не очаквах такова нещо.
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #19
          Ми нали тежък сняг върху кал? Гумата по принцип не се търкаля, ако е потънала повече от една трета. Странно тогава че не е гребало.

          Коментар


          • #20
            Първоначално публикуван от Венцислав Петров
            На MT гуми вериги не се слагат. Който твърди че може да ми го покаже ако обича. Аз понеже не вярвах на писано пробвах но не успях. А на МТ гуми за Беларус може. Те и веригите там са малко по различни, гумите също.
            Може ли да опишете по-подробно с какви гуми и какви верги сте опитвали и какви точно са били проблемите за да се опитаме да намерим решение поне на хартия, а като го реализирам ще споделя резултата.
            Technical Rescue Direct - life lies in courage
            http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

            Коментар


            • #21
              Има два вида злобни гуми. Едните имат отделни кубчета, обикновенно ромбчета, нарядко. Общо - взето са кросови ако става дума за джипове. Но и военните са такива, и тракторните. Нискоресурсни. Хубавината излиза скъпо, и затова ги слагат от немай къде като на тракторите, или на машини които и без това живеят малко като военните. Кроса пък е кратко състезание. На другите тия кубчета са с много сложна форма, че са и нагъсто. Проблемът е, че те всъщност се издигат над повърхността, която се приема и обявява за размер на гумата. По тая причина когато правиш или поръчваш вериги не ти трябва това което пише на гумата, ами рулетка. Като започнеш да слагаш веригата на такава гума, тя не стига. Можеш да я изпуснеш, да я напънеш и закопчееш, после да я подредиш донякъде с щангичката и да я напомпаш пак. Обаче не ляга хубаво. Някъде някое звено се набута между кубчетата и се заклещи, другаде остава отгоре и се чуди накъде да се мести. Ако за няколко метра ще решиш проблема може да го направиш, ама да караш все така хич не е хубаво. Усилията са много големи и много неравномерни. Нещо ще се скъса, ще се изхлузи ...
              Ако веригата е от много ситни звена по се подрежда, обаче и не върши работа.

              Коментар


              • #22
                хората на трактори слагат вериги /дето грайфера е по висок от веригата/, та на М/Т гуми ли няма да сложат!
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #23
                  Ето го и въпросният сняг

                  Здравейте,


                  Ето клипче което показва "Пътят на смърта" ( бях с Icerunner когато не можахме да покорим височината с Патрула, виж постингите по-горе ) височината е около 1900 метра а снега в коловозите е около 20тина см.

                  http://georgeone.org/off-road/Video-0001.mp4

                  Според мен проблем беше и настилката на пътя, нещо твърдо но с финни гладки камъчета и дори и да беше по малко снега беше си лигава настилка...

                  Поздрави
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • #24
                    Re: Ето го и въпросният сняг

                    Първоначално публикуван от BatGeorgeone
                    Според мен проблем беше и настилката на пътя, нещо твърдо но с финни гладки камъчета и дори и да беше по малко снега беше си лигава настилка...
                    Като го гледам, проблемът хич не е бил в дълбочината на снежната покривка. По-скоро гумите са утъпквали снега върху настилката на пътя и после са се плъзгали, щото нямат грам ламели, които да държат на такъв терен, а едрите блокчета е нямало как да се забият в твърдото.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #25


                      Здравейте,

                      Не съм уверен че разбирам за какво говориш точно за ламелите... но гумите дълбаеха до почва и после - все едно да бутат стена те си въртяха срещу 20тина см сняг леко пресован и с може би сме се джижели със скорост 5-6 см за 10 мин... за толкова време биха одрали/простъргали в коловоза който изкопават... аве мъгла ми е определно проходимост на сняг, според мен , широки гуми + на малко атмосфери налягане( все пак Патрола си е доста тежък) биха били по полезни ако могат да стоят над снега а не да го копат до почва...а едни готини вериги според мен пак биха разоравали и биха помогнали на джипа да затъне по бързо ама тва си фантазирам нямам опит с вериги и с офф роад за това простете

                      Поздрави
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #26
                        Ламелите са малките прорези в протектора на зимните гуми. В областта на контакта на гумата с настилката/леда/снега се отварят и се зацепват за повърхостта. Обяснявам го много примитивно-аз съм в Африка и тук рядко караме върху сняг и лед . Потърси в старите теми-има много писано по този въпрос,както и снимки на подходящи и неподходящи гуми.
                        Преди няколко дена в друга тема,"спамих" и досаждах с въпроси на Стефан относно шарката на веригите. Ако те интересува,виж тук:
                        http://forum1.offroad-bulgaria.com/v...=7864&start=20
                        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                        No wahalla.

                        Коментар


                        • #27
                          Аха, аха. А тия ламели работят много сложно и работата им е да сриват потока в аквапланинга. Има ги и на мокрите гуми.
                          Чакай бе човек, що се ограничавате? Кво като е Африка, карайте си по снега, бързо се свиква.
                          Там нали си имате Килиманджаро?

                          Коментар


                          • #28
                            Re:

                            Първоначално публикуван от BatGeorgeone
                            Здравейте,

                            Не съм уверен че разбирам за какво говориш точно за ламелите... но гумите дълбаеха до почва и после - все едно да бутат стена те си въртяха срещу 20тина см сняг леко пресован и с може би сме се джижели със скорост 5-6 см за 10 мин...
                            За ламелите вече са ти обяснили. А това, което аз исках да кажа е, че причината да не можете да се изкатерите е че вероятно гумите са се пързаляли по твърдата настилка. По доста подобен начин миналата събота един куп джипки с най-различни гуми (и АТ, и МТ) не можахме да качим едно баирче над Бистрица. Просто земята беше попримръзнала, а само тънък повърхностен слой се беше разкалял.

                            М/у другото, като гледах филмчето, пътчето хич не ми хареса за качване с кални гуми, които най-често не са добри за утъпкан сняг и заледено. Едно поднасяне при това положение е силно вероятно, а този склон отляво ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #29
                              Гумите за кал не могат да "пробият" повърхностният,замръзнал слой и да се зацепят за размекнатата почва под него и си "на шейната". Всъщност пързалянето не е по леда, а по тънък слой вода върху леда-те ти аквапланинг като слънце.
                              Стефане, Килиманждаро ми е далеч, а и снежната шапка прогресивно се топи-глобално затопляне. Остава снега в Атласките планини, но Сахара ни пази Обаче в дъждовният сезон,латеритните почви 5 минути след като е започнало да вали са приказка. Елементите от фигурното пързаляне са напълно достижими с джип или пикап. Нещо подобно е в Странджа-глинести почви,твърди като бетон,добавяш малко вода и разните сили от твоята наука почват карат джипа вместо тебе.
                              There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                              No wahalla.

                              Коментар


                              • #30
                                Шейтан! Верно, мамка му.
                                А ти виждаш ли го? Върхът. Че се топи чувам отсякъде, ама тука нали няма вечна замръзналост, няма кво да гледам.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X