Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо тесните гуми са по-добри от широките?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

    Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
    На теория вероятно е така, но първите Ниви с "велосипедни" гуми вървяха и спираха по всякакви терени и то доста по-добре от натопорчени западни машини.
    Гума без подходящ грайфер не върши никаква работа независимо от широчината. Грайфера е най-най-най-важен - след това идва някъде и широчината.

    Коментар


    • #17
      До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

      Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
      Гума без подходящ грайфер не върши никаква работа независимо от широчината. Грайфера е най-най-най-важен - след това идва някъде и широчината.
      Ъъъ. Не позна. Точно еднакво е важен.

      Коментар


      • #18
        До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

        Няколко пъти се казваше, че същността на проходимостта е в това гумата да стъпи на твърда земя.
        Пример-твърда пръст, но добре разлигавенаот скорошен дъжд, или стопен сняг, и това на изкачване. Коя гума ще се справу със задачата по изкачване на джипа по-добре?
        Точно такова баирче имам в блиозост до нас, и с моите гуми едва го качих онази вечер.
        Гумите са широки 235 мм. Fedima extreme evolution, това е грайфер като кобрата на малатеста.
        Силно се съмнявам, че тесни писалки ще се справят на този тест. По-скоро по-широки, с още по-агресивен грайфер.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #19
          До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

          Същността на проходимостта е да имаш тяга повече от съпротивлението. Дали ще потъваш до твърда земя, или ще ходиш отгоре на не много твърдото, няма значение. Повечето препятствия могат да се минат и по двата начина.

          Коментар


          • #20
            До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

            От моя опит слизането по много кален и хлъзгав терен е по-трудно от катеренето. При катерене най-много да не можеш да минеш, докато при стръмно спускане движението може да стане неконтролируемо с всички последствия от това. Причините са няколко, но най-съществената е, че качеството "4х4" се проявява и е предимство само когато колелата теглят, а когато са пасивни или (още по-лошо) когато се стремят да намалят скоростта при хлъзгане (тогава обикновено съпротивлението под всяко колело е различно), всякакъв грайфер се набива с кал и колата става неуправляема. Мога да посоча като пример доста такива участъци по трасето Бистрица-Яръбковица-Диканите, все добре познати места на софиянци за "лек офф-роуд".
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • #21
              До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Същността на проходимостта е да имаш тяга повече от съпротивлението. Дали ще потъваш до твърда земя, или ще ходиш отгоре на не много твърдото, няма значение. Повечето препятствия могат да се минат и по двата начина.
              Мисля, че това се не се отнася за случаите, когато гравитацията превишава съпротивлението.
              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар


              • #22
                До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                Отнася се.

                Коментар


                • #23
                  До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                  Коментираният въпрос от теоретична позиция е по-сложен. Напр. при големи наклони (> 100%) при повечето съвременни колесни коли ще е необходима и реактивна тяга .. ; съпротивлението е функция от съпротивлението на триене и съпротивлението на търкаляне, и могат да имат различно влияние към движението в коментирания случай. ... Но мисля, че практическите съвети, личен теренен опит и мнения са основни за този форум.
                  ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                  Коментар


                  • #24
                    До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                    Ето един пример при който според мен гравитацията би трябвало да превиши съпротивлението. Не знам какви са тези гуми и въобще възможно ли е това ? Клипа претендира за достоверност ???
                    http://www.youtube.com/watch?v=4U-yFmnu0sY

                    Коментар


                    • #25
                      До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                      Гледали сме го клипа - много добър оператор!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                        Luca - хайде моля ти се не ни замервай с Холивудски похвати

                        trapper - как точно се мери наклон в проценти?

                        Коментар


                        • #27
                          До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                          Моят опит говори точно обратното и то е, че голямата гума е по добра за сняг, кал, коловози, и асфалт.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                            Първоначално публикуван от Luca Преглед на мнение
                            Ето един пример при който според мен гравитацията би трябвало да превиши съпротивлението. Не знам какви са тези гуми и въобще възможно ли е това ? Клипа претендира за достоверност ???
                            http://www.youtube.com/watch?v=4U-yFmnu0sY
                            Ха Ха Ха не съм виждал дървета и трева да растът на страни.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                              Защо производителите препоръчват определен размер гуми за даден автомобил ?

                              " Защо тесните гуми са по-добри от широките?"-това съдържа елемент на даденост,убеденост че това е така - да ,ама не ,'щото зависи....Както стана ясно с тесни може да се окопаеш ,с широки да си връткаш-пълно щастие няма....все пак подбор според терена или ....това ,което производителите думат.

                              ПП А за клипа не е вярно,че е 'нагласен' наклона .Все пак ТЯ е сферична и се върти,просто посоката на земното претегляне не е тази ,която клипчето се опитва да ни внуши.
                              Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                                И аз съм се напатил от прекалено широки гуми на кал,но много са моментите когато заради височината им преминавам,а другите не успяват да се преборят с дълбоките вади и коловози,агресивността на грайфера винаги е решаващ фактор,но при една широка и една тясна с еднакакъв грайфер ,широката носи много повече,и се пързаля настрани,т.е. няма сцепление а уж е на "тежка" джипка.Пак пълно щастие няма
                                LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                                Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X