Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо тесните гуми са по-добри от широките?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защо тесните гуми са по-добри от широките?

    Много ме мъчи един въпрос:

    Защо е разпространено мнението, че при едни и същи гуми като марка и модел, но с различна широчина на протектора, по-добри на сняг и кал ще са тези, които са по-тясни???
    И по-лошото е, че и аз като че ли стигам до същия извод, карайки тази зима по-широки гуми от миналата и ми се струва, че колата е по-непроходима с тях, особено в кал.
    Отчитам, че гумите ми не са чисто "кални", но и миналата година бяха същите, само че по-тесни...
    Интерсно ми е какво е "техническото" или "научното" обяснение на това твърдение!?
    Защото на асвалт, пясък, сняг или кал по пътя на логиката по-широкия протектор би трябвало да има по-голямо(добро) сцепление, нали... а в ралитата на сняг карат с едни "писалки" като за колело... защо??

  • #2
    До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

    За да има добро сцепление с терена, трябва специфичното натоварване да е достатъчно - това е тегло на единица площ. Когато при широки гуми специфичното натоварване е малко, гумата не зацепва - превърта, пързаля се и т.н.
    Сцеплението зависи от теглото на автомобила, натоварването на ос/колело и ширината на гумата.
    Show must go on!
    LZ1VES

    Коментар


    • #3
      До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

      Точно така. В случая с гумите имаме килограм на квадратен сантиметър. Колкото са по-широки гумите - толкова килограмите на см.2 са по-малко. Доказано е, че жена на тънки токчета натоварва земята повече от слон на стъпалото си.

      Коментар


      • #4
        До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

        Първоначално публикуван от cicovesko Преглед на мнение
        Защото на асвалт, пясък, сняг или кал по пътя на логиката по-широкия протектор би трябвало да има по-голямо(добро) сцепление, нали... а в ралитата на сняг карат с едни "писалки" като за колело... защо??
        Логиката е следната. Както правилно ти е отговорил колегата Веско, формулата на сцеплението е натиск в/у единица площ. Т.е. по тясна гума - по-добро сцепление.
        Ако става въпрос за пясъка на плажа или рохкава разорана нива, там вече е друга бира. Там трябват широки гуми, за да се получи по-малко тегло на единица площ. И колата да не се окопава и потъва.
        Или, както може да отбележим със съжаление: няма гума, която да става за всичко..
        Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
        -----------------------------------------------
        Питието определя съзнанието....
        -----------------------------------------------
        0887770735

        Коментар


        • #5
          До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

          Всичко зависи от настилката. Снегът иска по-натоварени гуми по ред причини, но по подобни причини с тесни гуми в калта твърдо и упорито ще лежим по корем.

          Коментар


          • #6
            До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

            Поради тази причина за по-добро сцепление се слагат шипове, а на шейните - плазове, в тундрата - снегоходки. Тия последните две, за намаляване на натоварването на единица площ. Физика, физика. И никой не може да я отмени поне за сега.
            подаръци за мъже от FACOM
            промоция на читави инструменти

            и на хоби такива

            тел. О879 Ч8Ч 2З5

            Коментар


            • #7
              До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Всичко зависи от настилката. Снегът иска по-натоварени гуми по ред причини, но по подобни причини с тесни гуми в калта твърдо и упорито ще лежим по корем.
              Калта бива различни видове. Тръгни ми с широките валяци на мазна глинеста кал пък да видим ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #8
                До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                Спомням си ,че някъде във форума го четох.
                Най простото е: на мека почва с плитка твърда основа се слагат тесни гуми с едри грайфери или шипове,на мека почва с мека основа се слагат широки гуми.

                Коментар


                • #9
                  До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                  За какъвто и да е лед тесните гуми са по-добри, защото както казаха колегите - натоварването на единица площ е по-голямо и гумата зацепва по-добре. Когато говорим за дебела снежна покривка обаче нещата определено се обръщат - широката гума ще ви прекара, а тесната просто ще ви закопае. За пясък е ясно от всякъде, че не само широка, но и спусната гума е нужна.

                  Същата работа е и при кал - колкото по-мека и по-дълбока е почвата, толкова повече широката гума печели предимство и обратно - при твърда и хлъзгава почва определено тесните гуми са по-добри.

                  За грайферите - по-агресивните грайфери всъщност правят ефекта на тесната гума (естествено в много по-голяма степен), т.е. те копаят много повече, защото намаляват площта на стъпване. Ако искате да минавате през блатисти терени, то те ще пречат.

                  В общия случай - тесни гуми са по-добре. Рядко му се налага на човек да използва колата си за снегоход или да минава през блато.
                  Последно редактирано от Filthy@JvruceR; 08-01-10, 09:32.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                    Искаш да кажеш, че агресивния грайфер пречи при преминаване на блатисти терени ли?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                      Първоначално публикуван от Mind_Control Преглед на мнение
                      Искаш да кажеш, че агресивния грайфер пречи при преминаване на блатисти терени ли?
                      Много мека и дълбока почва - може да се каже, че пречи (потъваш си като пич и няма излизане). На мека и плитка плочка - помага.

                      За блатист терен - много широки гуми с голям, но не агресивен грайфер са идеалното решение.

                      П.С. Говоря чисто по дедуктивни умозаключения по пътя на логиката. В практиката никакъв ме няма

                      Коментар


                      • #12
                        До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                        Най-общо, тесните гуми с голям грайфер са по-полезни в гъста кал с дълбочина до клиренса на колата. Подобно е положението при пясък и сняг. Същността е гумите по-лесно да стигнат до твърда основа. А легне ли колата на корем, никакви гуми не помагат ...
                        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                        Коментар


                        • #13
                          До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                          Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
                          Най-общо, тесните гуми с голям грайфер са по-полезни в гъста кал с дълбочина до клиренса на колата. Подобно е положението при пясък и сняг. Същността е гумите по-лесно да стигнат до твърда основа. А легне ли колата на корем, никакви гуми не помагат ...
                          Най-добре го каза. Стъпиш ли на твърда почва - минаваш. А с тесни гуми по-лесно се копае до твърдата почва. Ако тя е прекалено дълбока за теб, то имаш минимален шанс да минеш отгоре с широки гуми. Тоест широките гуми са по-добри за строго специфични условия.

                          Именно затова върху пясък гумите се спускат - увеличават площта. Така вместо да копаят минават отгоре. Много рядък случай за практиката.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                            За който не знае най-лесния начин да се убеди е проба,после пак проба,после пак и ако има още гуми пак и пак.
                            Тук колкото и да пишем някои не вярват,щото са чули от друг дето и той е чул и т.н.

                            Ето много полезно http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=81362
                            Последно редактирано от Красимир Начев; 08-01-10, 17:19.
                            ТЛК 80 4,2ТД-95г

                            Коментар


                            • #15
                              До: Защо тесните гуми са по-добри от широките?

                              На теория вероятно е така, но първите Ниви с "велосипедни" гуми вървяха и спираха по всякакви терени и то доста по-добре от натопорчени западни машини.
                              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X