Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каране със зимни гуми през лятото

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Ако са хубави, бързо ще свършат, ако са кофти няма разлика. Моите 5 ст.
    Виден столичен ихтиолог

    Коментар


    • #17
      Варовик можеш да си вземеш от всеки Каменар, който се занимава със скални облицовки, ако трябва да е дебело парче , по-до ре потърси от тези, които правят паметници, те работят с масивни парчета и има доволно фира

      Коментар


      • #18
        Преди две-три години "кацнах на едно дърво" .... Лятото, спешно пътуване на здрачаване- зимни гуми , едър и твърд като пласмаса грайфер, леко припомпени (носих теракотни плочки), скорост пределна за завоите и унесен не забелязох ,че пътя си е сменил леко цвета преди поредния завой (поръсен от облаче дъждец). Резултата- като във филма......

        Коментар


        • #19
          Твърд като пластмаса грайфер на зимни гуми през лятото, ми звучи като оксиморон. Освен ако не са на четвърт век.
          Гумите които карам на малката колица са на над 10 години, ако и да нямат каране като стаж. Над 10-12 градуса свирят в завой и са меки като гумичката на молив. На сняг (не че е имало много) се справят повече от добре, за да не кажа, че останах ококорен.
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            Без да се засилваме към абсулютизиране на "личните " опит и знания..
            -За 40 г. сигурно съм сменил десетки комплекти ,летни , зимни гуми.
            Зимните гуми с еластичен протектор се държат най добре на заледени повърхнини,но на сух асфалт изчезват за 2-4хл. км. ( Semperit-супер ламелни) .
            Съвременните гумите се произвеждат с все по малко съдържание на естествен каучук ( латекс-от каучуковото дърво) или изобщо нямат и са доста по устоичиви на износване.
            Масово се използва синтетичен каучук (десетки видове) с различни "пълнители" (смоли,сяра,силиции, нишесте....) , "технически въглерод'(сажди) и много от зимните гуми показват издържливост на сух асфалт близка до летни гуми.
            Различните смеси имат различна скорост на стареене,но вече е утвърдена практиката да се "пенсионират" гумите над 4-5г. ( а някой и над 3г.).

        • #20
          Аз изхвърлих старите зимни гуми със над 6 мм грайфер-не бяха на пластмаса,но се бяха бая поодървили.Различните марки и модели гуми,стареят,износват се,и се втвърдяват различно.А и се експлоатират и съхраняват различно.Зимни Ласса махнах без почти никакво износване след 5-6 зими,обаче,много твърди,и буксуваха

          Коментар


          • #21
            На новата винаги слагам зимни / летни гуми и никога не съм си задавал подобен въпрос. За старата кола (> 23 г.), която я карам не повече от 1000 - 1500 км на година, вероятно ще сложа всесезонни гуми.

            За варовика - хората от една фирма от Мездра се смилиха и ми дадоха безплатно две павета (в името на науката), но тия от ЕКОНТ нямат грам милост – доставката ми отряза главата.
            Ако някой има GPS координати за места с хвойна, или знае такива места в Южен парк София, направо да ги напише, че ако трябва и хвойна да получавам по куриер…

            P.S. Един съвет - никога не поръчвайте павета с доставка по куриер, освен ако не искате да отслабнете, т.к. ще ви се наложи цяла седмица ще ядете само хляб и лютеница!
            Прикачени файлове

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X