Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фланци или нови джанти!?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    За ЕТ или офсета

    Обикновено на джантите има маркировка ЕТ ХХ. Обикновено тя е някъде около отвора за вентил. Виждал съм обаче случаи да няма такава маркировка. Тогава се разбира от останалите маркировки , но как не зная. Нека специалистите се произнесат. моля.
    ЕТ - то се обозначава в милиметри. Ако например на сегашните джанти ЕТ е 32, то за да изнесеш гумите с 3 - 4 сантиметра, просто трябва да си търсиш джанти с офсет 32 минус 30 = приблизително на 0. Ако сегашните ти джанти са с офсет 0 то трябва да търсиш такива с офсет минус 30 ЕТ -30.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #32
      Re: Фланци или нови джанти!?

      А каква е "схемата" да има фланци върху джантата ?Някой технически грамотен ,може ли да ми обясни технологията
      Прикачени файлове
      B+

      Коментар


      • #33
        Re: Фланци или нови джанти!?

        Първоначално публикуван от vokel Преглед на мнение
        А каква е "схемата" да има фланци върху джантата ?Някой технически грамотен ,може ли да ми обясни технологията
        Аз не се наемам.

        Коментар


        • #34
          Re: Фланци или нови джанти!?

          Ако знаеш кажи, караш с фланци .
          B+

          Коментар


          • #35
            Re: Фланци или нови джанти!?

            Карам ама са отвътре. Не съм пробвал да ги сложа отвън.
            Предполагам че джантите имат някакъв проблем по дупките и болтовете не влизат правилно. Няма по основателна причина за подобна олигофрения. Този фланец ако не е заварен за джантата е апсолютно халтафини. Ето така вече е опасно.

            Коментар


            • #36
              Re: Фланци или нови джанти!?

              Тия са с други присъединителни размери, и като са пробили новите дупки е станало така че са се презастъпили новите отвори и старите...Е заради това отгоре са сложили фланци да ги затиснат джантите между тях и главината...
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #37
                Re: Фланци или нови джанти!?

                Първоначално публикуван от vokel Преглед на мнение
                А каква е "схемата" да има фланци върху джантата ?
                Днес ми изнесоха цяла лекция за фланците, така че мога да се изкажа. Тежестта на автомобила, която се пренася върху колелото особено при оффроад машини, НЕ трябва да се отлага върху болтовете или шпилките. Затова на джантите(от вътрешната страна) 1. имат фрезован отвор в центъра, който съвпада с ръба на главината между отворите с отклонение( -0.1 до -0.2мм) 2. или борд, който застъпва външния диаметър на главината (същото отлонение но "+"). По този начин тежестта на автомобила се отлага върху джантата(директно), без да се напрягат болтовите съединения.
                В случая от снимката според мен:1. поради по-големия отрицателен офсет, не е имало възможност до се направи външния борд; 2. Централният отвор е фрезован с по-голям диаметър(може и фабрично да е за друг автомобил).
                Като цяло идеята на този фланец е да уплътни вътрешния отвор на джантата спрямо главината и да заздрави центъра на джантата от странични натоварвания(изкривявания). Няма да се учудя, ако е монтиран с цел декорация, но едва ли.
                Увеличих малко снимката и (като 3.) ще добавя мнението на Quadra. Струва ми се, че и отвътре има фланец и джантата е като плънка на сандвич.
                Приятели не се печелят - губят се завинаги.
                УМЪТ НЕ Е ЗА ВСЕКИ
                Времето е ценно, само ако не бързаш.
                0889623098

                Коментар


                • #38
                  Re: Фланци или нови джанти!?

                  Може и да има, звучи логично. Обаче кой ти обясни това за цилиндричната част на едното и другото които влизат една в друга? Защото има много сериозни и реномирани марки за тунинг оборудване които предлагат фланци за оффроъд машини и на никой от тях НЯМА такова нещо - просто са с дупка посредата и така. И с тези фланци хората ходят по състезания и никой до сега не е скъсал или счупил нещо там... Не искам да обиждам по никакъв начин хората които са ти казали тези неща, но според мен са се презастраховали. Пак повтарям, при шпилки джантата се носи от конуса на гайките а не от централния фрезенк. Апропо, като си говорим за фланци да не забравиш да пусниш снимки като сложиш твоите с и без джанти.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #39
                    Re: Фланци или нови джанти!?

                    Първоначално публикуван от ivotosod Преглед на мнение
                    Днес ми изнесоха цяла лекция за фланците, така че мога да се изкажа. Тежестта на автомобила, която се пренася върху колелото особено при оффроад машини, НЕ трябва да се отлага върху болтовете или шпилките. Затова на джантите(от вътрешната страна) 1. имат фрезован отвор в центъра, който съвпада с ръба на главината между отворите с отклонение( -0.1 до -0.2мм) 2. или борд, който застъпва външния диаметър на главината (същото отлонение но "+"). По този начин тежестта на автомобила се отлага върху джантата(директно), без да се напрягат болтовите съединения.
                    Една две десети е малък луфт но все пак луфт. Не може съединение с луфт да носи тежест.
                    На всичкото отгоре луфта между анзеса и централния отвор дори при щатните джанти е по-голям от две десети. Ако беше две десети при 1см контактна повърхност между главината и джантата нямаше да има нужда от шпилки за по-лесен монтаж а джиповете щяха да бъдат с болтове и при монтаж като наденеш джантата на анзеса тя щеше да си стои там без да пада.
                    Освен това всички фирми които произвеждат джанти ги правят с универсален централен отвор защото има много автомобили с еднакво разтояние между болтовете а с различен диаметър на централния отвор. За това централния отвор се прави с максимален диаметър и когато се монтира на автомобил с по-малък се слагат едни пласмасови рингчета. Е тогава тежеста от пласмасата ли се носи.
                    До сега съм виждал един единствен случаи при които няма луфт в централния отвор и при монтаж трябваше всички болтове да се завиват равномерно защото буквално джантата се набиваше на анзеса на главината и изкриви ли се няма влизане. При това положение демонтажа е свързан с много шутове.
                    Разлика в здравината на зглобката при леки автомобили и при джипове е свързана единствено с теглото. Затова леките са с 3, 4 и 5 крепежни елемента а джиповете с 5 и 6. Колкото по тежък толкова повече болтове. При джиповете на главините има шпилки за по-лесен монтаж на тежките гуми.
                    Натоварването на зглобката джанта/главина на лек автомобил при преминаване на дупка с 200км/ч не е по малко от натоварването при скоростен офроуд на джип.

                    Опасявам се че тва дето не са важни болтовете ти го е обеснил някои стругар които не може да направи дупките на точното място. Щото се прави на кординатна машина и не е много просто.
                    Последно редактирано от kinex; 17-05-07, 10:07.

                    Коментар


                    • #40
                      Re: Фланци или нови джанти!?

                      Аз с удоволствие си изхвърлих фланците с които карах почти 6 месеца /само неделя offroad разходки/ а резултата беше 2 главини 8 лагера и разбити легла за периода.
                      ------------------------------------
                      тел. O878 9ЧЧ 999

                      Коментар


                      • #41
                        Re: Фланци или нови джанти!?

                        Всеки прави избора си сам .Когато има джанти с отрицателно ЕТ без фланци,когато няма -с фланци.Има автомобили 4Х4 ,за които джантите са кът.
                        B+

                        Коментар


                        • #42
                          Re: Фланци или нови джанти!?

                          Първоначално публикуван от CJ_7 Преглед на мнение
                          Аз с удоволствие си изхвърлих фланците с които карах почти 6 месеца /само неделя offroad разходки/ а резултата беше 2 главини 8 лагера и разбити легла за периода.
                          Боби намери си изкупителна жертва.
                          Сега по широки мостове ли следва.

                          Коментар


                          • #43
                            Re: Фланци или нови джанти!?

                            аз от това се страхувам но при мен е наложително заради легализацията..
                            иначе е с джанти офрст -20 и фланци по 3см на гума оригиналната джанта беше офест+5 или с две думи 11см съм разширил мостовете..
                            представям си какво натоварване ще стане и като карам по 120км на ден ще правя на два три месеца лагери защото съм голям умник но дано да греша..
                            поздрави

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                            Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                            Зареждам...
                            X