Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размяна на гуми при 4x4 режим

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Размяна на гуми при 4x4 режим

    Седя и си мисля:
    предните ми гуми са по-износени от задните (LR Disco 1). По принцип е хубаво гумите да са еднакво износени особено при постоянно 4х4, защото иначе работи повече междинния диф. Въпросът е дали предните гуми се износват по интензивно (говориме за full time с междинен диф и конкретно за Disco 1) oт задните и ако е така е логично ли е да им разменя местата ??

    Други размисли и страсти: Резервната гума е чисто нова - има ли чалъм да се използва заедно с останалите.
    По мое мнение (и при чисто нови 5 гуми) ако например на всеки 5000 км (може и повече и по-малко това е относително) резервната гума се сменя с такава, която не е била на резервното място, би трябвало да се поддържат относително еднакво износени всички гуми, което увеличава с 1/5 (20% теоретически) моторесурса на комплекта от 5 гуми ??

    В моя случай резервната гума е чисто нова, а останалите да речем на 50% от дълбочината на грайфера на резервната. При това положение май не ми остава нищо друго освен резервната да си е резервна докато изхвърля целия комплект
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

  • #2
    Ако си я слагал и си ги въртел постоянно можело е и нея да вкараш в кръга от гуми! Сега обаче нети остава нищо друго освен да чакаш Или ми я дай аз ще ти я износа (това беше майтап)
    Има го това, че предните се износват по интензивно, но то е според зависи карането и вида на джипката! Все пак хубаво е периодично да сменяш задните с предните и няма да имаш проблеми!
    4ао и късмет
    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

    Коментар


    • #3
      Радо,

      От моя опит от full time 4x4 (Дифендър) за близо 150.000км. смятам, че няма разлика в износването на предни срещу задни или обратно. Почти съм сигурен, че при теб, някъде назад във времето са спестени пари и са купени 2 нови (вместо 4) и от старите са избрани 2 и затова сега имаш разлика.

      Плюс това, удивително за мен, но факт, е че повечето от авто-джамбазите и не малко монтьори по сервизите сериозно мислят, че ЛР е със задно (part time 4x4).

      Два куриоза:
      - отидох да покарам едно Диско от обява, човека се качи с мене, като включих бавни, той ме погледна учудено и ме попита : 'двойното ли ще включваш'..
      - имаше едно Диско 300тди в мобиле.бг от Габрово за под 9.000лв. Обадих се и из между хвалбите за колата, продавача изтъкна как отзад е сложил по-голям размер гуми, щото през повечето време си 'на задно' и да си по-стабилен...

      Коментар


      • #4
        в общия случай резервната гума си остава паметник - и моята е чисто нова и стои откакто е произведен джипа... а и няма особен смисъл да купуваш нови 5 гуми - освен ако спукаш /срежеш/ една гума и прилежно си "въртял" всичките 5... Да, ама ако срежеш още една, пак трябва да хвърлиш всичките

        затова хората си купуват по 4 - ако ги въртиш често /през 10 или 15х.км/ няма проблем... а нашенските гумаджии са факири и оправят и доста пострадали гуми

        Разбира се, ако гумите са ти някаква екзотична марка/размер, хубаво е да вземеш 6бр и да ги "въртиш" по двойки

        тоя проблем с гумите е един от малкото недостатъци на постоянното 4х4... При парт-тайм резервната може дори да е по-малък размер: ако спукаш, слагаш я отпред и "докуцукваш" до първия гумаджия като средностатистически Пасат
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
          тоя проблем с гумите е един от малкото недостатъци на постоянното 4х4... При парт-тайм резервната може дори да е по-малък размер: ако спукаш, слагаш я отпред и "докуцукваш" до първия гумаджия като средностатистически Пасат
          Абе не е чак толкова страшно ако резервната ти е друг размер и при full time. Там все пак си има диференциал - е, той ще върти повечко, но това е аварийна ситуациа - не се пука всеки ден гума. А и нали диференциала е направен да обира тези разлики - нищо няма да му стане за 50-100 км, или по-малко

          Проблема е, че при мен разлика ще има в междинния диф., поради различните размери на гумите (различно износени) м/у двата моста и това е постоянно - и това малко ме притеснява
          Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
          LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
          Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Радослав Райчев
            Проблема е, че при мен разлика ще има в междинния диф., поради различните размери на гумите (различно износени) м/у двата моста и това е постоянно - и това малко ме притеснява
            е да де! при Парт-тайм тоя проблем м/у предните и задните гуми възниква само при вкл. 4х4, а то от своя страна се включва само на хлъзгав терен, когато така и така ще се буксува
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #7
              До: Размяна на гуми при 4x4 режим

              В контекста на тази тема имам следното питане:

              В ръководството за УАЗ се препоръчва периодична размяна на местата на 5-те гуми (вкл. резервната) по определена схема, ако гумите са диагонални. Ако гумите са радиални се казва да се сменят местата на предните и задните (дясна задна става дясна предна и т.н.), а резервната не участва.

              Защо правилото за диагоналните да не се прилага и за радиалните?
              БИО пчелен мед и пчелни продукти
              0888 66 59 73

              Коментар


              • #8
                До: Размяна на гуми при 4x4 режим

                Първоначално публикуван от inp Преглед на мнение
                Защо правилото за диагоналните да не се прилага и за радиалните?
                Мисля че има значение посоката на въртене при радиалните, може би бъркам

                Коментар


                • #9
                  До: Размяна на гуми при 4x4 режим

                  Аз колко сам питал за размерите на гумите когато е с ABS система и когато карам 4x4 и всеки ми е казвал и след това сам го изпитал на газ69 и нисан терано предни чисто нови задни почти не се личи че има граифер и карам с двоино по кал и асфалт няма никакви проблеми.Проблема е когато размера на гумите е много фрапиращ.Тогава едното бута другото спира и се получава големо натоварване и чупи нещо
                  0885 297985,мтел-Радо
                  0876 556870,виваком като домашен

                  Коментар


                  • #10
                    До: Размяна на гуми при 4x4 режим

                    Първоначално публикуван от powwer Преглед на мнение
                    Мисля че има значение посоката на въртене при радиалните, може би бъркам
                    На някои гуми има указана посока на въртене, но не на всички.
                    Така че това няма значение в случая.
                    БИО пчелен мед и пчелни продукти
                    0888 66 59 73

                    Коментар


                    • #11
                      До: Размяна на гуми при 4x4 режим

                      Първоначално публикуван от inp Преглед на мнение
                      На някои гуми има указана посока на въртене, но не на всички.
                      Така че това няма значение в случая.

                      Как няма значение?Нали като сожиш лявата ота дясно и се променя посоката.Освен ако не ходиш на вулканизатор да правиш тези глупости на "камасутрата"
                      Луд умора нема,само се поти!!!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Размяна на гуми при 4x4 режим

                        Според мен по-голямото износване на предните гуми се дължи на спирачното , а не на двигателното усилие ( при фултайм).

                        Коментар


                        • #13
                          До: Размяна на гуми при 4x4 режим

                          Първоначално публикуван от Tsvetan Преглед на мнение
                          Как няма значение?Нали като сожиш лявата ота дясно и се променя посоката.
                          Чакай малко. Казах, че това няма значение, понеже правилото за размяна на диагоналните (според ръководството) не се прилага за радиални, без да се прави разграничение дали имат указана посока на въртене или не.
                          При положение, че колелото е балансирано, има ли значение в коя посока се върти. Т.е. смяташ ли, че балансирането се прави само за едната от двете посоки?

                          А това не можах да го разбера:
                          Първоначално публикуван от Tsvetan Преглед на мнение
                          Освен ако не ходиш на вулканизатор да правиш тези глупости на "камасутрата"
                          БИО пчелен мед и пчелни продукти
                          0888 66 59 73

                          Коментар


                          • #14
                            До: Размяна на гуми при 4x4 режим

                            Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                            е да де! при Парт-тайм тоя проблем м/у предните и задните гуми възниква само при вкл. 4х4, а то от своя страна се включва само на хлъзгав терен, когато така и така ще се буксува
                            Темата е малко стара , но днес се сблъсках с този проблем. Поставяйки зимните гуми преди 2 дни реших да сложа резервната (чисто нова) на задния мост - с LSD диф на Фронтера. Така де , да не стои като паметник - пък и да не ходи зян. Диаметъра и го премерих - с 10 мм. по-голяма от другите. Още от гумаджията като тръгнах нещо не вървеше по сухо както трябва , но го отдадох на вятъра. Днес сутринта тръгнах на дълъг път и от София до Костинброд над 60 км./ч едва го удържах в пътя !. Представям си какво пък щеше да стане ако е в режим 4х4. Там я смених с основната и всичко си дойде на място.Явно и при парт тайм проблема е същия
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Размяна на гуми при 4x4 режим

                              Това, което аз знам е, че при фул тайма е допустима разлика в обиколката /а не диаметъра / на гумите, но не повече от един инч. Нормално е предните да се износват повече от задните щото примерно се въртят на място при завиване и т.н. В книжката на Аутбека е показана схема за смяна на местата на предните със задните гуми от всяка страна.
                              Subaru Outback H6 MY 05 продаден :(
                              Opel Frontera V6

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X