От: TPMS Датчик за налягане в гумите - откъде, как, защо.......
Да вдигна малко темата...
След като се сдобих с WK-то /2007-ма година/, забелязах, че задна дясна гума не разпознава датчика за налягане и показва "--".
Една седмица четох и препрочитах всичкото инфо необходимо за тези датчици за налягане... В крайна сметка сложих Mobiletron с парт номер 68001698AA, който е на много приемлива цена /около 50-60 лв/.
При смяната, обаче "--" остана на задната дясна гума, а предна лява взе да покзва 0.0 бара... както и да е - след като спазих процедурата, написана в книжката да го държа над 20 минути в покой и след това да карам поне 10 минути със скорост над 30 км/ч (Няма да ви казвам колко псувни изядох снощи на околовръстното, карайки с 50 км/ч), нуличките на предна лява гума се промениха и започна да показва адекватно налягане, а задна дясна продължи да си показва "--".
Чесах си главата и се чудех защо по дяволите сменям датчик на задна дясна, а се прее*ава предна лява... и снощи по нощите отидох на една бензиностанция и почнах да спадам и надувам гумите... оказа се действително, че компютърът ми разпознава предна лява, като задна дясна и обратно??!?!?!
Та, след тази проба, днес сутринта реших да пробвам да сменя датчика на предна лява с този, който извадих от задна дясна... на втория светофар, чертичките изчезнаха и всичко си тръгна като хората.
Въпросът сега е - дали след като работят всички датчици, компютърът ще си разпознае адекватно коя гума къде е, или ще се наложи да се въвеждат кодовете ръчно....
Ще си имам забавление по пътя към морето следващата седмица...
Да вдигна малко темата...
След като се сдобих с WK-то /2007-ма година/, забелязах, че задна дясна гума не разпознава датчика за налягане и показва "--".
Една седмица четох и препрочитах всичкото инфо необходимо за тези датчици за налягане... В крайна сметка сложих Mobiletron с парт номер 68001698AA, който е на много приемлива цена /около 50-60 лв/.
При смяната, обаче "--" остана на задната дясна гума, а предна лява взе да покзва 0.0 бара... както и да е - след като спазих процедурата, написана в книжката да го държа над 20 минути в покой и след това да карам поне 10 минути със скорост над 30 км/ч (Няма да ви казвам колко псувни изядох снощи на околовръстното, карайки с 50 км/ч), нуличките на предна лява гума се промениха и започна да показва адекватно налягане, а задна дясна продължи да си показва "--".
Чесах си главата и се чудех защо по дяволите сменям датчик на задна дясна, а се прее*ава предна лява... и снощи по нощите отидох на една бензиностанция и почнах да спадам и надувам гумите... оказа се действително, че компютърът ми разпознава предна лява, като задна дясна и обратно??!?!?!
Та, след тази проба, днес сутринта реших да пробвам да сменя датчика на предна лява с този, който извадих от задна дясна... на втория светофар, чертичките изчезнаха и всичко си тръгна като хората.
Въпросът сега е - дали след като работят всички датчици, компютърът ще си разпознае адекватно коя гума къде е, или ще се наложи да се въвеждат кодовете ръчно....
Ще си имам забавление по пътя към морето следващата седмица...


Коментар