Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Налягане в гуми с по-голям размер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Налягане в гуми с по-голям размер

    Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
    Разбирачи разправят, че с азот температурно разширение, а съответно и промяна в налягането, почти няма.
    А въздуха е над 70 % азот, та смятай от другите 30% колко се повлиява налягането.
    Помпенето с азот си има значение в много натегнатите коли като разните му там формули, там всяка малка промяна на някой параметър води до значимо изменение на поведението на колата.
    Но при обикновена кола това надали има някакво значение.

    Просто автомобилната гъзария е силно печеливша индустрия, и щом има балъци-ще има и тарикати да им прибират парите.

    Пример с мен-веднъж в "Примекс" поисках да си напомпя гумите, и ми посочиха "ей там е маркуча". Хубаво, ама там два, аз взех единия, и си донапомпих три от четирите гуми, като на третата ме видяха, и извикаха, че това било азоооот... Четвъртата гума я напомпих вече с въздух. Въх, ами сега-ако колата започне да дърпя нанякъде заради различното налягане като се стоплят гумите?...
    Естествено-нищо подобно не се случи, не съм и очаквал де, поради описаното по-горе.
    Но който има пари за харчене-да си ги харчи за азот, всеки е господар на парите си.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #17
      От: Налягане в гуми с по-голям размер

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      235/75/15, и стоково нялягане 2.3 отпред и 2.1 отзад ненатоварен. Ама аз и стоковите ги карах на по-ниско - ако ги напомпех на стоковото ставаше каручка...
      Интересно - за Черокито дават 2.1 и за 4-те гуми при стандартен размер. Това сигурно е заради фултайма!?
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #18
        От: Налягане в гуми с по-голям размер

        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        А въздуха е над 70 % азот, та смятай от другите 30% колко се повлиява налягането.
        Помпенето с азот си има значение в много натегнатите коли като разните му там формули, там всяка малка промяна на някой параметър води до значимо изменение на поведението на колата.
        Коле, с какъвто и газ да ги пълниш, щом вътре няма течна фаза на нещо (вода в нашия случай), налягането се променя по горния закон. С азот ги пълнят по други причини, не заради налягането.

        ...и понеже заради амовете имам и бутилка с азот, това лято ще пробвам дали ще усетя някаква разлика, ама надали. Иначе за гумите категорично е по-добре вътре да няма влага и кислород, дори и да няма други разлики.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Налягане в гуми с по-голям размер

          Преди известно време попаднах на следния начин за проверка в австралийския Land Rover форум (aulro.com):
          Pirelli did a lot of research on this a few years back and came up with what they call the "4 pound rule". Pump the tyres to what you think is the correct pressure cold, then go for a decent drive until the tyres are up to temp for the load and conditions you normally operate in. Then check the pressures again. If the cold pressure is correct, then the hot pressure will be exactly 4 pounds higher. If they have climbed by more than 4 pounds, then once the tyres are cold again, lift them by the amount they were over (eg if hot pressure was 6 pounds, lift cold pressure by 2 pounds) if the pressure difference was less than 4 pounds, then drop the cold pressures (eg if it only lifted 2 pounds, then your cold pressures were 2 pounds too high).
          За PSI е, но пак би трябвало да върши работа... Ако наистина е вярно Накратко, идеята е следната:
          • Помпаш си гумите с налягането, което мислиш, че ти трябва за конкретния терен/натоварване. Запомняш/записваш налягането в PSI (примерно, P1=36 PSI).
          • Караш докато се загреят. Ако налягането е точно, гумите ще са се загрели с точно 4 PSI (т.е. ще са P2=P1+4=40 PSI).
          • Ако са по-твърди от нужното, налягането ще стане P2>P1+4. Запомняш с колко повече от нужните PSI са се вдигнали (т.е., P1=36 PSI, значи P2 трябва да е 40 PSI. Ако налягането при загрели гуми е 42 PSI, значи си с 2 PSI отгоре). Това число наричаме P' (в нашия пример, P'=2 PSI).
          • Ако са по-меки от нужното, налягането ще стане P2<P1+4. И пак като горния булет, запомняш с колко PSI си отдолу. Пак P'.
          • След като гумите изстинат, помпаш/спадаш с P' и би трябвало при следващата проверка да си с точно 4 PSI при загрети гуми.

          Но отново - въпреки че това е взето от LR форум, дали важи директно за оффроуд, самият аз не мога да потвърдя. Поне е отправна точка.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X