Обява

Свий
Няма добавени обяви.

шпилки за джанти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • шпилки за джанти

    Колеги,
    Налага ми се да удължа с 20 мм. шпилките на джантите!
    Някой знае ли къде може да се поръчат нови шпилки и има ли нещо особенно в стоманата и обработката?
    Предварително благодаря и успех!

  • #2
    Ст 45, или 40, задължително с последващо закаляване.

    Коментар


    • #3
      Благодаря ти!
      Познаваш ли читав стругар и място с квалифицирани хора за термообработката на стоманата?
      Не ми се ще да останат вътрешни напрежения и на някой завой да стана триколка!

      Коментар


      • #4
        Познавам, обаче са на различни места и това е досадно. Стругарите са на 8-ми километър, закаляването - в МЕИ-то, и дано не е в отпуска.
        Стомана преди седмица имаше на гара Искър, не вярвам да е проблем.

        Коментар


        • #5
          това с термо обработката е нож с две остриета, по - добре някаква стомана примерно 40Х или 65Г и мераклия стругар. стомана има в склада, който се намира в уличката срещу Дару Кар, проблема е, че стругарите са алчни
          drive alive

          Коментар


          • #6
            Алчните ги отбих. Термообработката няма с кво да я замениш. Като се направи правилно второто острие става тъпо

            Коментар


            • #7
              и аз това казвам, ако този дето прави термообработката не е пил днес може да обърка нещо и шпилките да станат гнусни, затова по - добре по - здрава стомана без пещи ... това е компромис разбира се
              drive alive

              Коментар


              • #8
                Виж сега, разните хора имат различно чувство за хумор, а повечето изобщо нямат. Когато става дума за колесни шпилки, предупреждавай че ще разправяш виц, щото някой верно ще направи такава глупост.
                Такива болтове се закаляват за да останат НЕЕЛАСТИЧНИ и за да могат някое време да работят и на срязване, а не защото не стига якостта на опън на стоманата. След закаляването се нормализират. Това струва още няколко стотинки, обаче като се разлетят колелата някой ще трябва да плаща дявол знае колко трупа.

                Коментар


                • #9
                  термообработката е финна работа, малко по - висока температура, малко по дълго време в пеща и всичко отива на кино, затова мисля, че е по - добре да се използва по - скъпа стомана с по - добри качества. 65Г няма да се среже или скъса, и еластичността е достатъчна, проблема е че е по - съпа и обработката е и по - скъпа, резба се прави само на нож.
                  drive alive

                  Коментар


                  • #10
                    65Г също не става за нищо без закаляване Изобщо, има стомани които хич не се закаляват, и стомани от които не става нищо без закалка. Както не става нищо от зелените дини например.
                    Температурата се удържа нормално в ква да е муфелна печка. Или даже в топла сушилня. И може да си стои там колкото си иска. Важна е скоростта на охлаждането. Регулира се просто - или като се топи в препоръчаната течност, или като се регулира скоростта на друг охлаждащ флуид, което обаче не е нашия случай. Значи просто се хвърля в кофата с масло за закаляване, и се гледа пък то да не кипне. За разните стомани температурите са известни, обикновено са 0,4 - 0,8 от температурата на топене. Ниската температура в обичайните случаи се смята стайната (300 Келвина). После се нормализира - това е още едно нагряване до по-ниска температура, и пак охлаждане. Някой път му казват отпускане, и в някъв смисъл може да мине за разкаляване, то и отвръщане. То и сваля напреженията.
                    Номера с удържането при няква температура определено време се казва стареене, става при по-ниска температура, и в нашия случай е безсмислено, щото все едно е направено в завода. Или поне трябва да е направено. Така или иначе няколко месеца след отливането то си става само.

                    Коментар


                    • #11
                      не съм съгласен, С 45 си е нормална стомана, горещо валцувана и минала през нещо си да и опада шлака, по ДИН май и казват марка 37.2, а 65Г е стомана с високо съдържание на манган, мангана е много кораво нещо, стоманата легирана с него става доста устойчива, много елестична и в случая пружинираща /лесно си връща сама първоначалната форма/, което я прави устойчива на опън и осукване, отделно от това е много твърда и трудно се поддава на студена обработка, подобен е случая с 40Х там вместо манган има хром и сега като се замисля има и още една подобна стомана ХГСА това е някаква комбинация между двете.

                      от тези стомани се правят високо отговорни детайли, понякога са термообработени, понякога само оксидирани, а в повечето случаи ръждясали /65Г ръждясва за часове/

                      не съм много добър по химия да го напиша професионално
                      drive alive

                      Коментар


                      • #12
                        Ъ-хъъъ. Закаляването осигурява ТВЪРДОСТ. В случая не бива да остава еластичност. Якост и жилавост са други свойства.

                        Коментар


                        • #13
                          ако правилно се закали метала, става твърд и чуплив или чуплив и твърд, ако някой обърка закакалката може да стане само чуплив или мек, като тел. затова предложих да се направят от стомана, която най - добре отговаря на критериите в суров вид, зада се елиминира варианта за грешка.

                          фабрично тези закалки се правят в едни големи и скъпи инсталации за извънпещна топлинна обработка на стоманата, обикновено и стоманата е специална и много инжинери са се трудили зада измислят, от кое, по колко и кога. вероятността да се постигне този ефект в занаятчийски условия е микроскопична. затова предлагам да се използва най - доброто, което е на пазара с нимимум обработки.
                          drive alive

                          Коментар


                          • #14
                            Няма стомана която да осигури това без закаляване.
                            Чуплива стоманата може да стане по други причини, и в други условия Само че тогава ще ти е все едно кво става със шпилките щото и без това ще подпалиш целия джип, белким не замръзнеш поне още 10 минути.
                            Разните стомани имат различни граници на трошливост, и за това място му трябва такава и закалена. Мини през книжарницата на МЕИ-то, ако ти провърви може да има някой читав справочник.
                            Хубавото на закаляването е че трудно се презакалява, и дребните детайли стават равномерно. Електродъговата заварка докарва такъв проблем, и то основно по шева. А пък веднага до него остава по-меко. То зависи от триста работи, ама може да се стигне до това дето го казваш. Обаче нормализацията решава проблема.
                            Сложните гигантски инсталации за закаляване са за серийно поточно производство и за детайли със сложна форма и резки и големи скокове на дебелината на стените. Обаче тогава става дума за много енергия и време. Пробвай сам, и ако не са счупили и твърдомера, можеш да си ги премериш сам Става си, иначе не бих го съветвал човека.

                            Коментар


                            • #15
                              скоро правих такива шпилки за едно камионче /зил/, защото някой м у беше правил закалени и те се сзпокъсали. камиона е в едно далечно място и там нямало 65Г, сега си ги е сложил и кара вече много време. разбира се всичко зависи от майстора, но човек незнае на какво ще случи. както казват в филмите ще стане или много добре или много зле
                              drive alive

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X