И аз не разбрах. Грешката си е факт, но нищо повече. Пребиване или хвърчащи гуми от това не могат да се случат, защото съм си направил труда да си набавя и правилните гайки. След 5-6 години експлоатация на аналогични джанти безпроблемно съм си направил грешните изводи по отношение на центрирането. Отчетено, коригирано и толкоз. Проблем вече няма.
Виж твърдението че разбит лагер отвива гайки си е признак на техническа неграмотност. Невъзможността за различаване на разбит лагер от хлабави гайки пак така.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Аз фланци въобще не слагам. Не и на семейна евридейка дето се кара и по магистрала. Мое си субективно виждане по въпроса.
Има някои модели уж ставали,внимаваш там с натягането на гайките пък специални гайки пък нам си колко да тежал комплекта гума/джанта пак.......еееее,чак толкова и аз не смятам,купувал съм,но не го докарах до монтажа им,намерих джанта която пасна и си отдъхнах,но то бяха едни сметки едно чудо непривични за мен
Гайките се избират според джантата, има модели с прав конус, има и с полусфера всичко друго е тъпо и опасно. Центриращият отвор поема всички натоварвания така, че болтовете да работят само на чист опън. Болтовете хич не се кефят на огъване и срязване.
Гайките се избират според джантата, има модели с прав конус, има и с полусфера всичко друго е тъпо и опасно. Центриращият отвор поема всички натоварвания така, че болтовете да работят само на чист опън. Болтовете хич не се кефят на огъване и срязване.
Тия които показа Спарки от тъпите и опасните ли са?
По-бавно няма на къде. Силата на триене между джанта и главина държи възела в положението в което е събран.Ако се сетиш какъв малък съединител какъв въртящ момент предава благодарение само на силата на триене, ще се сетиш и за джантата.
Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
По-бавно няма на къде. Силата на триене между джанта и главина държи възела в положението в което е събран.Ако се сетиш какъв малък съединител какъв въртящ момент предава благодарение само на силата на триене, ще се сетиш и за джантата.
Тука Спарки написа научни дивотии доказани с формули
Джанта се центрира от конусите на болтовете , или ако е Ф1 от конус на гайката
Като сте много умни питайте в накой истински център за ГТП за преправки и модификации
Точно за да не се демонтират колелетата с чук и ритник джантите и билтовете са изработени със съответните конуси за центриране
А усилие от 120 Nm върху болт осигурава контакт на джантата с главината контакт с нулево триене
Ма има нови автомобилни конструктори тук
Що ли ги не земат в производството на автомобили , или ги не подведат под отговорност
Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.
Съвсем бавно не се съгласявам с теб - силата на триенедьржи джанта към главина и централния нищо не носи.
Ако я намажа с грес какво ще стане?
ТЦ,обърка ми физиката с фантазията
От физиката:
12мм болт/гайка, стегнати със 120Nm притискат джантата към главината с над 5 тона. Само единия болт/гайка. Да речем че са 5. Имаш 25 тона натиск.
Коефициента на триене на гладка стомана в гладка стомана, без повърхностни деформации, е 0.2. При 25 тона натиск джантата би мръднала при усилие от 5 тона.
Пак - това при идеални повърхности, без деформации и идеални контактни повърности. Ама нито повърхностите са идеални (далеч по-грапави са от идеални), нито липсва деформация (поне повърхностна еластична), нито са идеално чисти. Като постоят известно (не дълго) време в никакви условия, вече има и окисляване и т.н., а и някоя и друга песъчинка между двете променя коефициента на триене към повече, понякога доста. Тоест въпросните 5 тона стават повече, но да приемем че са 5 тона.
При 5 тона усилие върху колелото, ако не си се пребил, кое носи усилието така или иначе ще ти е последна грижа. Като тръгнеш от шасито през носачите, главината, джантата, та до гумата, твърде вероятно е нито едно от тях да не е с първоначалната си форма, даже ако са си останали на мястото.
Разбирай - в щатен режим, тоест при усилуия, до които колелото все още си върши работата като такова и всичко си запазва формата, при нормално срегнати болтове/гайки на джантата, централния отвор носи едно голямо нищо.
Излизат с шут защото за да центрира прецизно по центррален отвор, отвора трябва да е точен. Предвид че тая "сглобка" работи далеч от идеалните условия (мръсотии, влага, окисление), прецизно значи излизане с шут.
Горе съм го сметнал - 16-ка джанта и колело с тегло 25 кила = 12 грама дебаланс върху борда на джантата на всяка десета от милиметъра отклонение в центрирането. При 140км/ч това са 2.5 кила сила, която ти създава вибрации, при 180 стават над 4 кила и т.н. За 1 десета отклонение, при идеално балансирана гума и идеално центриране върху баланс машината. Ама светът не е идеален, или поне не по начин, който ни се иска. И понякога при малко "късмет" грешките се натрупват все в "правилната" посока така че събирателно да ти късат нервичките.
Отделно, доста от афтърмаркет джантите се правят с по-голям централен отвор, за да могат да се слагат на повече автомобили. И се продават с центриращи втулки, най-често пластмасови. Ако отвора държеше някакво усилие най-малкото нямаше да са пластмасови.
Тука Спарки написа научни дивотии доказани с формули
Джанта се центрира от конусите на болтовете , или ако е Ф1 от конус на гайката
Като сте много умни питайте в накой истински център за ГТП за преправки и модификации
Точно за да не се демонтират колелетата с чук и ритник джантите и билтовете са изработени със съответните конуси за центриране
Няма нищо свръх научно във формулата за центробежна сила. Учи се в 8-ми клас, ако помня добре. 4 прости умножения.
Джантата се центрира възможно най-прецизно по точен централен отвор. Излиза с ритник пак заради точността на тоя централен отвор, не заради конусите на гайките. Те в общия случай са достатъчно прецизни, за да не се усеща проблем при базиране само по тях, но дори при изначално идеални условия, след няколко качвания и сваляния нито конусите на джантата, нито шпилките/болтовете и резбите им са идеални. А базирането върху баланс машината в поне 90% от случаите е по... централен отвор. Именно еднаквото базиране при баланс и върху главината е от значение за крайния резултат от баланса. Затова и преобладаващо производителите не си спестяват базирането и по централен отвор - то не пречи, а може само да помогне. А в моя случай с гайки без конус е единственото.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Разбира се ,че са "иновативни" (поставил съм в кавички) всички промени в ходовата част инспирирани от клиентите.
Понеже,нали сме много......модерни, творчески насочени и въвеждаме решения които производителя не е сметнал да направи като адекватни...................
Понеже,нали сме много......модерни, творчески насочени и въвеждаме решения които производителя не е сметнал да направи като адекватни...................
Ъъъ, производителя, в моя случай, произвежда джанти. Другия произвежда автомобили. Произвеждащия джанти произвежда и центриращи втулки за да стават джантите му на различни автомобили. Къде тук е иновацията?
Да, сложил съм ги без втулки, мислейки си че 2-3-5 десети отклонение са нищо, в сравнение с несъвършенствата на гумите, че и на джантите. След проста сметка се оказа - сбъркал съм. Отчетено, коригирано и толкоз. Писах тук именно заради "интересния" резултат от сметката, тоест прецизното до десета от милиметъра центриране е по-важно, отколкото може да ни се струва на пръв поглед.
Ето ти друг подобен парадокс: Представи си окръжност голяма колкото екватора, като въже, увито около екватора. Сега представи си че срежеш това въже и добавиш например 2 метра към обиколкката му. С колко над повърхността на екватора ще се вдигне цялото въже за да е пак окръжност? "На усет" може да ти се стори нищо (обиколката е хиляди километри, та 2 метра какво ли ще променят), обаче само с 2 наставени метра въжето ще е вече на 60 сантиметра над екватора, по цялата си дължина.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар