Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Налягане на гумите в реално време

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    А по какъв друг начин с две думи и една цифра да обясниш на юзера колко да напомпа гумите?
    Или някой ще си вземе беля на главата да пише там минималното и максималното допустими, и после да плаща че идиотчето ги е карало обратно?
    Какво е препоръчителното налягане на юзъра му обяснява производителят на колата. А на гумите просто са му написали налягането, което не трябва да надвишава като помпа студена гума. А това налягане обикновено е по-високо от препоръчваното.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #32
      До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

      Налягането е много важен параметър от който се определят и много от реалните качества на една гума... Вярно е това че най-меродавната информация по въпроса е на табличката която производителя на автомобила е направил по въпроса... НО! Това е валидно само и единствено за СТАНДАРТНИЯ размер гуми които са описани и предвидени от производителя... Слагайки друг размер гуми всичко това вече не е валидно... И е факт че много трудно някой може да се ориентира в това колко се помпат гумите... Може би може да се направи сравнителна таблица с коригиращи коефициенти за различни размери за съответните машини... Би било много полезно...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #33
        До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

        Ето тук много добре е показано!
        http://store3.data.bg/vilihristov/Pr...oznach_new.swf
        Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

        Коментар


        • #34
          До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

          Ъ-ъ. Диаметърът - диаметър, Йокохамата - йокохама.
          Нали не вярваш чи половин атмосфера над написаното максимално налягане гумата ще избухне? Като ти трябва да занесеш някъде въздух, спокойно можеш да я надуеш и до 10 атмосфери. Почва да звънти, и естествено не можеш да я караш, обаче да разнасяш насам - натам налягане може.
          Който номер народът масово използва за управление на блокировки, таралежи, тромби и аварийно помпане на гуми във всякви трофита и трияли.
          Диапазонът на допустимите работните налягания на гумата зависи от конструкцията и, материалът, джантата. Диапазонът на нужните - от грунта и възможностите на гумата.
          Когато западният производител пише Максимално налягане хх атм., ясно че там е стои нормалното за шосето. Квото и друго да напише, веднага ще го осъдят за нам си кви милиони. А така - ми ти не си я напомпал, затова си закъсал. Или: я, ние не отговаряме за това, че си излязъл от автомобилния път.

          Коментар


          • #35
            До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

            Абе, все си мисля, че при едни и същи гуми има значение и това върху тях дали ще е 1.5 или 2.5 тона...
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #36
              До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

              Това, дето пише на табелката до вратата винаги ми е малко. Това върху гумата пък ми идва множко... Затова винаги експериментирам според гумата и се спирам на това, което ми хареса като комфорт, управляемост, спиране, а след малко километри и според износването и.

              Коментар


              • #37
                До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

                За една и съща гума:
                Различни автомобили - различно налягане.
                Различни терени - различно налягане.
                Различен товар - различно налягане.
                Различна температура - различно налягане.
                Различни шофьори - различно налягане.
                Разни разбирания за комфорт - различно налягане.
                Предни - задни - различно налягане.
                Омръзна ми...
                По находчивите, ще намерят още много...
                Най-добър - метода на Паджеровод!
                Най-желателно - предложението на Венцислав Петров. Много време, но нали трябва да се почне...
                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                Коментар


                • #38
                  До: Налягане на гумите в реално време

                  Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                  +1

                  +1

                  LZ1VMH

                  Коментар


                  • #39
                    До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Това, дето пише на табелката до вратата винаги ми е малко. Това върху гумата пък ми идва множко... Затова винаги експериментирам според гумата и се спирам на това, което ми хареса като комфорт, управляемост, спиране, а след малко километри и според износването и.
                    Описания от Паджеровод-а начил е идеалният, но трябва нещо много важно - опит!
                    А има хора които до такава степен са заблудени че немам думи - гумата аха да се отлепи от джантата, ама не, така пишело на капачката на резервоара и така ще караме....
                    Don't hunt IF you can't kill
                    първо 0883 после 333 накрая 448

                    LZ1BGD

                    Коментар


                    • #40
                      До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

                      Първоначално публикуван от hammer Преглед на мнение
                      А има хора които до такава степен са заблудени че немам думи - гумата аха да се отлепи от джантата, ама не, така пишело на капачката на резервоара и така ще караме....
                      Това което препоръчва производителя на колата е най-правилното налягане, което е свързано освен всичко друго и с безопасноста. Който иска повече комфорт и кара бавно спокоино може да ги кара по-меки.
                      За Витара и Фероза производителя е определил 1.6. Ама не. Малко било. И много хора ги помпят на 2.0. После друсало. За което обвиняват късата база, окачването и нам си ко.
                      А гумите се разбордират най-вече заради широките джанти.
                      Слагаме 33/12.5/15 на 8J и същата на 10J, помпим на една атмосфера и да видим коя ще се разбордира първа.
                      Освен че в случая с 10J риска да срежеш борда на някой ръб е по-голям.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Когато западният производител пише Максимално налягане хх атм., ясно че там е стои нормалното за шосето. Квото и друго да напише, веднага ще го осъдят за нам си кви милиони.
                        Днес погледнах какво пише на моите. Ами пише - 50 PSI, което е равно горе-долу на около 3.5. Да разбирам ли, че ще ме посъветваш да карам с гуми, надути на 3,5?!?
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #42
                          До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

                          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                          Това, дето пише на табелката до вратата винаги ми е малко. Това върху гумата пък ми идва множко... Затова винаги експериментирам според гумата и се спирам на това, което ми хареса като комфорт, управляемост, спиране, а след малко километри и според износването и.
                          На мен пък това което пише на табелката винаги ми е много.
                          Пише 2.3. До сега на 31" и 32" все ми беше най-гот на 2.0.
                          Сега на двайските съм на 1.8. Ама гумата е десет плата.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            Това което препоръчва производителя на колата е най-правилното налягане, което е свързано освен всичко друго и с безопасноста. Който иска повече комфорт и кара бавно спокоино може да ги кара по-меки.
                            За Витара и Фероза производителя е определил 1.6. Ама не. Малко било. И много хора ги помпят на 2.0. После друсало. За което обвиняват късата база, окачването и нам си ко.
                            А гумите се разбордират най-вече заради широките джанти.
                            Слагаме 33/12.5/15 на 8J и същата на 10J, помпим на една атмосфера и да видим коя ще се разбордира първа.
                            Освен че в случая с 10J риска да срежеш борда на някой ръб е по-голям.
                            Колко си прав !

                            Коментар


                            • #44
                              До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

                              Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
                              Колко си прав !
                              Прав съм да.
                              Направо мозъка ми прелива от ушите.
                              И го раздавам, раздавам ...
                              А като трябва да направя нещо за мене все се дъня.
                              На джанта 9J сложих 12.5" и след една "лека" разходка по коритото на река Върбица ( щото другаде кал не намерих) двете джанти са без боя.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Гуми и помпане. Коректно налягане и как се определя?

                                E, няма как да карам с 1.6, макар, че и при мен го пише някъде. В калта няма проблем, но на асфалт в завой се подгъва като... Само че е писано за гума 215/80/15. Аз карам с 235/75/15, която си е съвсем "законна" за моята ширина джанта. Това е само пример как няма начин да се следва написаното на табелката на колата и няма смисъл да се следва написаното на гумата(пределното). Като няма откъде да видя си създавам сам правилата

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X