Ами не е козметичен. Баланса на тази гума е избягъл със сигурност, но това вероятно е лечимо с някакви екстремни тежести, но сериозният проблем е, че е компрометирана целостта и хомогенността на борда на гумата. Настойчиво бих опитал да направя рекламация.
При гуми с висок и мек борд като влезеш в завой борда се накланя. Престава да бъде вертикален - хоризонталната част с грайферите си върши работата и стои залепена за пътя, но борда застава на 45 градуса, че и по-наклонен.
В екстремни случаи, дори при здрава гума, може гумата да отлепи от джантата (като при демонтаж), което в движение си е равносилно на гръмнала гума. Цялата прелест на подобни случки е че по понятни причини се случва в завой.
Конкретно това балонче (французите му викат "херния на гумата") е бомба със закъснител. Може да си седи така непонятно дълги периоди от време, но по някое време ще се разшири.
Когато това се случи, в най-добрия случай ще се случи докато си спрял - от гумата ще тръгне едно балонче като в анимационно филмче. В някои случаи прилича буквално на балонче от черна дъвка. Като се раздуе или ще гръмне, или джантата вече ще е опряла и просто ще поседи още малко. Накрая ще гръмне.
В по-стандартните случаи ще гръмне в движение с всичките произтичащи радости
Дълго е за обяснение, но в гумите освен гума има и арматура. Бива стоманена или найлонова. Може и в комбинация.
Та това е вероятно от скъсана арматура/кордаж/.
Може да е производствен дефект, а може да е от остра дупка.
Коментар