Обява

Свий
Няма добавени обяви.

тесни или широки?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Re: тесни или широки?

    пясъка е друга бира

    за там ти трябват много широки гуми с малък грайфер, и колкото повече двигател толкова по - добре
    drive alive

    Коментар


    • #17
      Re: тесни или широки?

      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
      Абе не е точно така. Аз например имам преки наблюдения върху Вранглери - еднакви и двата с 2.5 двигатели но с различни гуми. Първия с 235х75 R 15, втория с 31х 10.5 х15. Първия върви по пясъка на плажа много внимателно и ако се качат трима души се зарива, а вторият няма никакви проблеми и да се накачурим всичките движи спокойно и не се зарива...
      Навремето Реното ми си се движеше без проблем по плажа благодарение на широките гуми...

      Чакай сега! Не говоря за проходимостта а за

      предпоставки за преобръщане, със широките гуми вероятностите се намаляват предполагам?
      Иначе по-горе си беше казано, че на някои терени широките гуми ще са по-проходими, а на други - тесните.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #18
        Re: тесни или широки?

        Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
        Чакай сега! Не говоря за проходимостта а за



        Иначе по-горе си беше казано, че на някои терени широките гуми ще са по-проходими, а на други - тесните.
        Правилно, грешката е моя, нещо го пропуснах този абзац отначало.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #19
          Re: тесни или широки?

          който иска, ще го заведа на едно място /нищо особено на пръв поглед/, но като завали, с широки гуми се носиш като кегла/или както се казваше там/ на кърлинг - а с Ласса 7.50/16 излизаш само на заден мост...

          широките гуми дават предимство на дълбока кал, тиня /блато/, пясък и дълбок сняг, но пък на трева, хлъзгава кал /глина/ и т.н. повече пречат... За масовите джипки у нас /до 1600-2000кг и 80-120кс/ според мен 235 е достатъчна широчина
          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

          Коментар


          • #20
            Re: тесни или широки?

            широките гуми дават предимство на дълбока кал, тиня /блато/, пясък и дълбок сняг, но пък на трева, хлъзгава кал /глина/ и т.н. повече пречат... За масовите джипки у нас /до 1600-2000кг и 80-120кс/ според мен 235 е достатъчна широчина[/quote]

            имено е за тазаи ширина става дума защо на дакар тyк по ралитата само с такива карат пак ште кажа все за нещо ще е........
            поздрави

            Коментар


            • #21
              Re: тесни или широки?

              Ма нека и аз да се включа малко по сериозно.
              По-нагоре пуснах пост и сега смятам да го обоснова.
              По принцип съм съгласен с всички мнения.
              Обаче.
              Аз джипа си го карам с 2 чифта гуми
              205R16 CROSS и 31х10.5х15 AT или приблизително 265
              И нека да ви кажа кви са ми впечатленията.
              Първо за тесните
              Предполагам никой не си кара джипа само офф. Това предполага и каране, макар и малко по асвалт. Та с тия гуми на асвалт си е меко казано приключение. Кво става в гората. Въпреки че Самурая е доста
              лек при най малкото окантарване или пребоксуване съм безпомощен и вече на мостове.
              Широките гуми обаче на асвалт те държат като залепен а в гората ме носят над всякакви меки препядствия и не само.Често зимата коловозите с вода замръзват. Кой знае колко са дълбоки под леда. Случвало се е аз да мина по леда а слеващия с по тесни гуми да разбере дълбочината. Та с широките винаги ми е било по лесно.
              Другото което е много важно е протектора или шарката както някои и викат. Обаче кой е пробвал гуми да речем 205 и 265 с еднаква шарка на еднакъв терен? Вярно на трева и глина широките поднасят, ама я ми даите едни 10.5 или 12.5 широки с кросова шарка пък да видим дали ще поднесе.
              Колкото и да говорим и примери да си даваме истината е една. Широката гума има по голяма контактна площ с пътя, което във всяко отношение е за предпочитане.
              А ако сте забелязали понеже споменахте 235 е точно меду 205 и 265 та затуй бих казал че тази ШИРИНА е универсална, но не и най-добрата, недай си боже най-универсалната за всяко 4х4.
              Закачи се и темата са преобръщането. То нали знаете на Самурая-болното място. Та, естествено широките гуми са по-стабилни на странечен наклон. Съгласен съм че ширината на джипа и центъра на тежеста са важни фактори ма къде оставяте най важния - ширината на осите. Всеки знае че широките гуми изискват широки джанти, респективно отрицателно ЕТ и кво става - ширината на моста се увеличава. Я някой да каже как могат да се променят ширината и центъра на тежеста на джипа?
              Това е мойто мнение изложено пред всички вас, надявам се да не съм досадил и пак казвам уважавам мненията на всички, щот нали знаете лафа - мнението е като задника - всеки си го има.
              VITARA, SAMURAI
              FIAT PANDA 4x4 CABRIO
              RENAULT ESPACE QUADRA
              ...и едно сивикче за града...

              Коментар


              • #22
                Re: тесни или широки?

                Местата на които широката гума е по-добра са повече от местата на които тясната е по-добра. Освен това с тесни гуми много лесно се ляга на под което е много по неприятно от това да не можеш да качиш някое мазно баирче например.

                Коментар


                • #23
                  Re: тесни или широки?

                  +1
                  VITARA, SAMURAI
                  FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                  RENAULT ESPACE QUADRA
                  ...и едно сивикче за града...

                  Коментар


                  • #24
                    Re: тесни или широки?

                    сългласен съм че като се разшери е по добре но една широка гума не разширява моста сама по себеси ако се сложат джанти с -ет или фланци се подобрява.......
                    незнам как са лагерите на полуските но на джимни са като на детска играчка
                    със широката гума ще страдат повече лагерите......
                    по голям разход по висока цена на покупка

                    поздрави

                    Коментар


                    • #25
                      Re: тесни или широки?

                      Първоначално публикуван от zenit Преглед на мнение
                      със широката гума ще страдат повече лагерите......
                      по голям разход по висока цена на покупка
                      поздрави
                      Е ние офроуд ли ще караме или ще пазим лагерите..

                      Според мненията по-горе най-доброто решение за двутонен джип е 33х12.5х15" ! По възможност BF Godrich MT или други вече изпробвани модели...

                      Коментар


                      • #26
                        Re: тесни или широки?

                        до преди 2 години карах самурайче 1.3 с гуми кобра 235/75/15 и зиме и лете не съм закъсвал никъде с тях много добро поведение на чер път и кал по асфалта малко вият ама тва са подробности.за проба съм слагал 16 цола от нива не съм доволен от нивовите гуми много тежки пък не вървят

                        Коментар


                        • #27
                          Re: тесни или широки?

                          Не е верно че сама по себеси широката гума на ошерява моста! Прави го в не особено голяма степен, но все пак го прави дори ако джантите и офсета се запазят. всяка гума при монтажа се центрира по джантата - ако гумата е 205, то по 102.5 ще има във всяка половинка на джантата, но ако сложим 265 ще има по 132.5 във всяка половинка.
                          Така че сама по себе си широката гума подобрява стабилността на странични наклони
                          о 88 з 417 оо 4 - Стоян

                          Коментар


                          • #28
                            Re: тесни или широки?

                            да така но ширина на моста се мери от центъра на една та до центъра на другата джанта колкото и по широки гуми да се слагат се шет бъде една ширината на моста...
                            а за лагерите ако се кара джипката само в неделя не е проблем друг е въпроса когато е автомобил за всичко и всеки ден са кара...
                            а и не са евтини това е също от значение..
                            поздрави

                            Коментар


                            • #29
                              Re: тесни или широки?

                              Не зная за джимнито колега ма тук лагера на задна главина е 5 лв.
                              Плюс това 5 год вече го карам с големи гуми като първите даже бяха оргинални руски за уаз, чистак нови барабар с вътрешни - мноо як кютук. И тази година смених лагерите на главините.Вярно само в гората го карам ма то там едно излизане с джипа се равнява сигурно на 30 такива в града.
                              пак си казвам мнението че универсална кола няма.
                              И съм 100% сигурен че по съвсем различен начин бих карал в гората ако непрекъснато в главата ми е как утре ще отида до офиса с джипа. Просто няма да мога да се отпусна и да си направя кефа.
                              Туй го пиша не за пръв път. Кола за пътя, джип в гората.
                              VITARA, SAMURAI
                              FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                              RENAULT ESPACE QUADRA
                              ...и едно сивикче за града...

                              Коментар


                              • #30
                                Re: тесни или широки?

                                Моите предпочитания са за по-широките гуми от щатният размер в зависимост от марката автомобил.
                                Давам пример с моята Уаз-ка.Преди известно време на добре подгизналия тестов полигон GOLDY се бяхме събрали няколко джипа.Уаз-та ми с оригиналният размер 215/90/15 Я409 на сравнително равната поляна не можеше да тръгне, е тръгваше но беше съпроводено с ефектно развъртане на гумите и коментари - абее не можеш да тръгнеш на равното , а баиритеее какво
                                След два часа се върнахме на същото място, но този път с Кобри 255/75/15, еми Уаз-иса, по-точно вървежа му се промени коренно , въпреки че Каймана е подходящата гума за руското возило
                                sigpic УАЗ-452

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X