Колеги, на няколко пъти вече в различни теми се дискутира какво е необходимо винаги да се носи в джипа – т.нар. бойна готовност. Иска ми се тук в тази тема всеки да сподели той какво носи и какво смята за необходимо. Нека да се базираме на собствения си опит и наличности в колата и да не изкривяваме темата към – „ако имах пари, щях да взема...” или „това трябва да имаш винаги”. Просто споделете какво носите Вие и защо.
За себе си съм разделил нещата, които винаги са с мен, на няколко групи според предназначението им:
Инструменти и консумативи за обслужване на колата
Аз нося голямо комплект тип гедоре, набор гаечни ключове, клещи, комплект отвертки и чук. Винаги имам резервни ангренажен и алтернаторен ремък и малко двигателно масло, ако се наложи доливане. Хай джека не се вади от джипа и е надлежно закрепен зад предната седалка. Естествено имам ключ за гуми и резервен крик тип крокодил. Десетина свински опашки и дъг тейп илииначе казано армиран скоч, също винаги са на разположение. До дни ще добавя набор от гайки, болтове и шайби в малка кутия и няколко намотки от различви по вид и размер кабели. Забравих, имам и усилени и удължени кабели за подаване на ток. Ако се наложи да ме теглят( още нямам лебедка), имам 3 метра корозащитна лента, 7 метра лента за теглене и 3 шегела.
Инструменти и уреди за разчистване на пътя, осветление и прочие
Тук на първо място са уредите за сечене. За храсти имам отлично мачете на фирма Окапи, ЮАР, за клони и тънки стволове страхотен сгъваем трион на Хускварна, а за сериозни дървета е налична голямата брадва Фискарс с широко острие за сечене( не с дебелия клин за цепене). На второ място поставям осветлението. Винаги нося челно фенерче Тикка на Петцл и втори малък ръчен диоден фенер. На дълъг път взимам и голям МагЛайт с три батерии. Ако затъна някъде, имам здрава голяма лопата и щатната сапьорска кирка на швейцарската армия. По отношение на възможността да запаля огън, смятам, че съм напълно подсигурен с няколко запалки, кибрити, специални разпалки за камина и добре известната в миналото борина. За хигенизиране държа и няколко сапуна. Естествено, в колата винаги има поне 2 ножа.
Облекло и допълнително оборудване
Тук най-важни са две неща – радиостанцията с резервни батерии и ГПС. От последния съм си избрал Гармин ЦеЕсХ60, а станцията е Вертекс Стандарт с обхват до 40 км. при пряка видимост( проверено, от Мургаш си говорих с човек, изкачващ Черни връх от към Скопарника). В колата имам резервен комплект облекло – дебел брезентов панталон, яке с качулка, фланелка, поларено тънко яке и вълнени чорапи. Старите ми армейски кубинки също намериха покой в багажника. Те са от стария, здрав модел, добре разтъпкани и винаги готови за голямата кал. Но за нея има и един много компактни гумени цървули с гумиран плат, които се нахлузват върху обувките и стигат до коляното, където се връзват. И те са от армията, от военен антихимически комплект. Те ми заменят гумените ботуши и са много по-компактин от тях. Тъи като не се знае кога какво ще се наложи, винаги си нося още един армейски сувенир – плътно вълнено одеяло и две брезентови платнища. Едното е обикновенно, а другото гумирано, и девете са са размери към 2х2.5 метра. Нося и 10 метра стандартно въже и намотка сезал, ако трябва нещо да вържа или опаковам. Имам и цял куп от пристягащите се с катарама ремъци за багаж и ластици с куки. В специална кутия нося 3 чинии, малка тенджарка, прибори за хранене, дъска за месо, сол и няколко глътки алкохол. В отделна чантичка за екстремни случаи имам енергийна напитка, силно калоричен шоколадов десерт и пакет бисквити. Последен щрих в оборудването ми е командирски планшет с два тефтера и пълен набор за писане с няколко кламера, елементарни чертожни прибори и скоч.
Може би пропускам нещо.Всичко това се побира в една голяма кутия за инструменти, една чанта за инструменти, в една кухина под кората в багажното отделение и в жабките( имам 2 в Рийнджа).
Много ми е любопитн да разбера какво винаги е с Вас в гората, сигурно всеки има предпочитания и ще излезе интерсна информация според мен.
За себе си съм разделил нещата, които винаги са с мен, на няколко групи според предназначението им:
Инструменти и консумативи за обслужване на колата
Аз нося голямо комплект тип гедоре, набор гаечни ключове, клещи, комплект отвертки и чук. Винаги имам резервни ангренажен и алтернаторен ремък и малко двигателно масло, ако се наложи доливане. Хай джека не се вади от джипа и е надлежно закрепен зад предната седалка. Естествено имам ключ за гуми и резервен крик тип крокодил. Десетина свински опашки и дъг тейп илииначе казано армиран скоч, също винаги са на разположение. До дни ще добавя набор от гайки, болтове и шайби в малка кутия и няколко намотки от различви по вид и размер кабели. Забравих, имам и усилени и удължени кабели за подаване на ток. Ако се наложи да ме теглят( още нямам лебедка), имам 3 метра корозащитна лента, 7 метра лента за теглене и 3 шегела.
Инструменти и уреди за разчистване на пътя, осветление и прочие
Тук на първо място са уредите за сечене. За храсти имам отлично мачете на фирма Окапи, ЮАР, за клони и тънки стволове страхотен сгъваем трион на Хускварна, а за сериозни дървета е налична голямата брадва Фискарс с широко острие за сечене( не с дебелия клин за цепене). На второ място поставям осветлението. Винаги нося челно фенерче Тикка на Петцл и втори малък ръчен диоден фенер. На дълъг път взимам и голям МагЛайт с три батерии. Ако затъна някъде, имам здрава голяма лопата и щатната сапьорска кирка на швейцарската армия. По отношение на възможността да запаля огън, смятам, че съм напълно подсигурен с няколко запалки, кибрити, специални разпалки за камина и добре известната в миналото борина. За хигенизиране държа и няколко сапуна. Естествено, в колата винаги има поне 2 ножа.
Облекло и допълнително оборудване
Тук най-важни са две неща – радиостанцията с резервни батерии и ГПС. От последния съм си избрал Гармин ЦеЕсХ60, а станцията е Вертекс Стандарт с обхват до 40 км. при пряка видимост( проверено, от Мургаш си говорих с човек, изкачващ Черни връх от към Скопарника). В колата имам резервен комплект облекло – дебел брезентов панталон, яке с качулка, фланелка, поларено тънко яке и вълнени чорапи. Старите ми армейски кубинки също намериха покой в багажника. Те са от стария, здрав модел, добре разтъпкани и винаги готови за голямата кал. Но за нея има и един много компактни гумени цървули с гумиран плат, които се нахлузват върху обувките и стигат до коляното, където се връзват. И те са от армията, от военен антихимически комплект. Те ми заменят гумените ботуши и са много по-компактин от тях. Тъи като не се знае кога какво ще се наложи, винаги си нося още един армейски сувенир – плътно вълнено одеяло и две брезентови платнища. Едното е обикновенно, а другото гумирано, и девете са са размери към 2х2.5 метра. Нося и 10 метра стандартно въже и намотка сезал, ако трябва нещо да вържа или опаковам. Имам и цял куп от пристягащите се с катарама ремъци за багаж и ластици с куки. В специална кутия нося 3 чинии, малка тенджарка, прибори за хранене, дъска за месо, сол и няколко глътки алкохол. В отделна чантичка за екстремни случаи имам енергийна напитка, силно калоричен шоколадов десерт и пакет бисквити. Последен щрих в оборудването ми е командирски планшет с два тефтера и пълен набор за писане с няколко кламера, елементарни чертожни прибори и скоч.
Може би пропускам нещо.Всичко това се побира в една голяма кутия за инструменти, една чанта за инструменти, в една кухина под кората в багажното отделение и в жабките( имам 2 в Рийнджа).
Много ми е любопитн да разбера какво винаги е с Вас в гората, сигурно всеки има предпочитания и ще излезе интерсна информация според мен.
Коментар