Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Възли в офройда
Свий
X
-
От: Възли в офройда
Булинът. Разпада се, ако не е направен правилно.Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение#кой не може да се сгреши
Коментар
-
От: Възли в офройда
да де, може.
ПП А тия разпадащите се сапани явно са много голям боклук.И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
От: Възли в офройда
Не знам,идея нямам,тук май си говорехме за възли и укрепване,а не моментна помощ с вьженце па после да уточняваме,че след него имало възелПървоначално публикуван от ezhko Преглед на мнениеА дали при алтернативите няма да ти трябва трета ръка, която да държи мотора изправен, докато затягаш възела или набиваш полу-хитчовете?TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Възли в офройда
Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнениеда де, може.
ПП А тия разпадащите се сапани явно са много голям боклук.
М от плетено ухо по-добро няма,как е оплетено и колко го е изяла корозията е друг въпрос.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Възли в офройда
Tова беше късият отговор. Тъй като тук има хора с различно ниво на опит, съответно и разбирането варира.Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнениеда де, може.
Всъщност т.н. възли са част от работата с въже (ropework),която пък е комплексна дейност, включваща различни компоненти: съхранение, скатаване, мятане/хвърляне, обвързване (откъде и как да мине въжето без да се претрие, скъса), свързване и разбира се фиксиране с възел. От морското дело тя преминава в други сфери, напр. планинското дело,където въжетата са по-леки, със специфична структура и различни функции(прусеци, помощни, динамични, статични), ползващи се с различен инвентар,като разбира се и залогът е по-голям, тъй като често нечий живот виси на другия край на въжето.
Възлите също имат доста и различни функции (самозатягане,обвързване, свързване на въжета с различна дебелина и др).
Обикновенно работа с въже на лодка изисква по-висока степенна сръчност и ловкост. Така с опита идват и простите и надеждни решения, които могат да се изпълнят в различни условия.
В този смисъл царят на възлите безспорно е булинът, защото можеш да го вържеш с една ръка, с въже под напрежение и не можеш да го направиш грешно. След това идват рифов, шкотов, прав... Всеки един имаразлични варианти (двоен, воден).
Това по темата за възлите. По темата за въжета в колата отговорът е колан.
Коментар
-
От: Възли в офройда
Не става само с колани в гората. Нещата не опират до дърпане на джип от локва.
Въжетата са незаменими. Затова и исках да осъдим кой какво ползва. В гората
Не в пещера, палатка или лодка, щото всяко нещо си има специфики
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар
-
От: Възли в офройда
Тъй като възлите идват отнякъде, обясних защо е за предпочитане булинът. Сега ще обясня пак.
Относно ежедневната употреба дълго време ведната ми кола имах ленти за обвързване около дърво, карабинери, майони, шекели, ролки и тн.,но освен да дрънчат и да се скапват, друго приложение не намериха. Тъй като материалите стареят доволно бързо, не бих натоварвал критично подобен стар инвентар.
Сега остана един колан за дърпане и едно 30m въже зафиксиране. Лента за обързване е по-добро решение за дърво, за камък - въже с булин
Коментар
-
От: Възли в офройда
Колан около дьрвото,булун към булин и не си играя с шегели и куки.Е колана в Ската е 25 000 тест та мога трите у въздуха да ги вдигна с него ине се чудя дали ще скъса и не,струваше ми едни пари ма не го смятам дали ще издържи и не,ще изкърти нещо ма ще държи и няма да скъса на възела.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Възли в офройда
При сериозно натоварване стремето се затяга до степен да не може да се разхлаби/развърже с ръце, точно както много други възли. Това разбира се в голяма степен зависи от основата около която е стегнато стремето, но примерно на карабинер често се случва.Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение.... Възел стреме.
...
Няма нужда от развръзване, защото не е точно възел.
Не мисля. Стремето намалява здравината на въжето приблизително колкото булина - примерно около 40-45 %. Между другото това с намаляването на здравината на въжето от възлите е дълга тема и, ако взимате за меродавна средната стойност от различните източници в интернет... хич не е меродавно. Ако накои има по-специален интерес мога да му покажа сериозни лабораторни данни от HSE, на които може да се има повечко доверие.Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
Наистина най-лесен за развръзване е Стреме, като при него има и още едно предимство - не намалява здравината на въжето.
Не е чак толкова зле положението. По скоро осмицата около 30 %, девятката около 20 % .Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнениеВ практиката се използват предимно 8-ца - намалява здравината с 50% и 9-ка (за тези които знаят как да я направят) - намалява здравината с 30%.
20 kN при земното ускорение се равняват примерно на около 2000 kg... 20 000 килонютона са друга бира.... Нормално 10-11 мм алпийски въжета наистина идват слабички за вадене на тежки автомобили, въпреки добрите динамични характеристики. Но едно 12-13 мм въже с маса над 100г/м което има номинална изфдържливост над 40 kN добре се справя.Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнениеТези въжета по принцип не са подходящи за нашите практики на бедстване, защото издържат до 2000 кг (20 000 килонютона) и като направиш по една 8-ца в двата края стават 1000 кг. Стават за дърпане по асфалт, ама пък там е неприятно, че като се влачат, много бързо се компрометират и приключва цизненият им път.Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
От: Възли в офройда
Много писано надолу има дали въже, дали колан?Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеЗа офройда истината е колан.
.....
Въжето има много предимства и малко (но не незначителни) недостатъка. Правилна (цилиндрична) геометрия, осигуряваща много по добра издържливост на натоварване. Правилна (кабелен тип) конструкция, която му дава по-голяма (спрямо масата) здравина, много по-добра динамична характеристика, много по-добра защита от протриване, повреждане от абразивни частици и защита на сърцевината от UV. Всичко това се отнася само за въжетата с кабелна конструкция - всички "кинетични" плетени въжета от пазара нямат подобни предимства. Въжето може да се върже, което го прави много, много по универсален инструнент.
Предимства на колана - много по голяма повърхност, което го прави по устойчив на прерязване от остри ръбове - при въжетата общо взето устойчивостта на прерязване е пропорционална на диаметъра - т.е. по дебелото въже, дори да има същата якост на опън е по-устойчиво на прерязване от по-тънкото. Колана е идеално плоско въже
и съответно контактната повърхност с остри ръбове е много по-голяма, съответно специфичното налягане, оказващ ръба върху нишкитре на въжето е много по-малко и съответно колана е по-устойчив на прерязване. Колана позволява по-лесно зашиване, неизискващо толкова специализирани шевни машини. Колана е по устойчив на протриване при връзване около дървета, камани и др.
Т.е. въжето е по-универсалното средство. В накой случаи колана има предимство... Най-добре и двете...Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
От: Възли в офройда
Значи или е бил пълно менте, или абсолютно амортизиран или употребен по напълно погрешен начин... Аз поне не се сещам за друго обяснение.Първоначално публикуван от Димитър Колев Преглед на мнениеСапан за 4 тона,се разнищи пред очите ми,с товар 700 кг.Последно редактирано от icerunner; 09-02-18, 21:21.Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
От: Възли в офройда
Да бе, брой го ти като стоманеноПървоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение...С колан, който за тези условия си е неразпъваем, демек брой го като стоманено въже....
Може да не се разтегля метър, ама разликата в максималните сили между стоманено въже което се разтегля примерно 0.1 мм и супер дървения ти колан, който се разтегля 1-2 см е примерно 100-200 пъти...
Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
От: Възли в офройда
Ааа, с теб за въжета не споря...Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнениеПри сериозно натоварване стремето се затяга до степен да не може да се разхлаби/развърже с ръце, точно както много други възли. Това разбира се в голяма степен зависи от основата около която е стегнато стремето, но примерно на карабинер често се случва.
Въпреки, че доста съм отвисявал на това стреме едно време...
Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
Drag Grand Canyon Daily
Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
LZ1JYM
Коментар
-
От: Възли в офройда
И все пак да взема да отговоря на темата, че станах досаден с коментари
Ползвам: възел 8 или 9 за край на въже при отговорни натоварвания. Двоен (рядко троен) тъкачески възел за свързване на 2 въжета, двоен рифов възел за свързване на въжета с различен диаметър (неотговорно). Булин (по-рядко стреме) за връзване около опора. Стреме за връзване около опора и регулиране на дължината или когато искам да поопъна въжето още при връзването, без по-сложни системи. Самозатягащ се възел - за правене на система за самоизвличане с лост и въже - постига се 1 тон усилие без много усилие
. Протриващ възел за спускане на товар. Пеперуда за междинна точка на въже или за изолиране на повреден участък. Лентов за връзване на колан.
Май това са възлите които бих ползвал най-често в такава обстановка. Сигурно и други разбира се, като тираджийския примерно, но те са по скоро екзотика.Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар