Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как точно се регистрира едновременно внесени джип и ремарке от Англия?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Нещата за ИЗНОС на каквото и да е от Англия през Франция много се промениха след брекзит, промениха се на много зле, преди няколко дни едни приятели ме помолиха да съдействам защото на митницата жабарите ги наобиколили с автоматите, супер грубо отношение и след час два мъки ги пуснали ощавени с 1300 еврака

    При всяко минаване е нужна митническа декларация и дори понякога са нужни няколко различни декларации!

    Дори лични ваши вещи за които имате фактура/касова бележка може да са под митнически контрол и да подлежат на облагане с 10% мито + 20% ДДС, които се дължат веднага на мига във Франция на митницата, инак няма минаване!

    За каравана и за автомобил са нужни следните неща, по памет:

    Талон оригинал
    КРИС на каравана оригинал
    Фактура за покупка (може да се напише по-ниска цена)
    Касови бележки
    Детайлен опис на всичко със стойност, инструменти, лаптопи, телефони и т.н.
    Застраховка на хартия
    Преглед на хартия
    Лепенки за фаровете
    Лепенка ЮК на номера
    Комплект алкохол тестер бреталайзер
    Триъгълник
    Жилетки за всеки пътуващ в автомобила
    Пожарогасител
    Въже
    Крик, резервна гума за каравана и за влекача
    Резервни крушки и предпазители
    Аптечка
    Инструменти и кабели за акумулатор/ джъмп старт батерия
    Вериги за сняг ако е зима и/или четири зимни гуми
    Шофьорска книжка позволяваща теглене на каравана
    И НЕ минавайте през Сърбия
    Това на първо четене по памет, ще допълвам ако се сетя за друго
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 21-02-24, 09:06.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #17
      Мерси за информацията един човек ми твърди, че можеш да я изкараш и без крис караваната,но мен ме съмнява

      Коментар


      • #18
        Първоначално публикуван от hi6nika_90 Преглед на мнение
        Мерси за информацията един човек ми твърди, че можеш да я изкараш и без крис караваната,но мен ме съмнява
        Естествено, че може да я докараш до БГ без КРИС, нали влекача в ЮК дава всички права на това, което влачиш, дори и винетка, застраховка и преглед не ти трябва за караваната докато стигнеш в родината, после като отидеш в КАТ обаче те карат да осъзнаеш, че без документи тая каравана става да си я паркираш на лозето и до там.

        Ако до преди това жабарите не са те спрели на митница и не са те изнудили за 2-3000 еврака мито + ДДС + глоба, както вече им стана масова практика след БРЕКЗИТ
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение

          Естествено, че може да я докараш до БГ без КРИС, нали влекача в ЮК дава всички права на това, което влачиш, дори и винетка, застраховка и преглед не ти трябва за караваната докато стигнеш в родината, после като отидеш в КАТ обаче те карат да осъзнаеш, че без документи тая каравана става да си я паркираш на лозето и до там.

          Ако до преди това жабарите не са те спрели на митница и не са те изнудили за 2-3000 еврака мито + ДДС + глоба, както вече им стана масова практика след БРЕКЗИТ
          Не аз ще си пусна документите за крис да се правят просто ще я докарам преди това.

          Коментар


          • #20
            Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение

            Естествено, че може да я докараш до БГ без КРИС, нали влекача в ЮК дава всички права на това, което влачиш, дори и винетка, застраховка и преглед не ти трябва за караваната докато стигнеш в родината, после като отидеш в КАТ обаче те карат да осъзнаеш, че без документи тая каравана става да си я паркираш на лозето и до там.

            Ако до преди това жабарите не са те спрели на митница и не са те изнудили за 2-3000 еврака мито + ДДС + глоба, както вече им стана масова практика след БРЕКЗИТ
            Абе да те питам през Сърбия бможе ли да се мине

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Може, но не е за препоръчване. Заяждат се и рекетират 2ма от всеки 3ма минаващи.

          • #21
            Първоначално публикуван от hi6nika_90 Преглед на мнение

            Абе да те питам през Сърбия бможе ли да се мине
            Е то ако е с 10-20 евро не е проблем

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Виж, аз те съветвам да не минаваш защото приятели и познати се оплакват и карат по още няколко стотин километра след като сърбаците са се гаврили с тях, но ти си реши, може и да минеш между капките но може и да ти го нахулят няколко стотатака както се опитват редовно вече и после ела да си поплачеш тук последно един приятел 1300 еврака назад от жабарите след Ла Манша и после за десерт сърбаците няколко стотака, теглил им е едно майни и е карал обратно за през Румъния.

          • #22
            Сряда, 27/03/2024-та, Willand, Devon, UK

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20240323_112325_resize_2.jpg
Прегледи:172
Размер:1.01 МБ
ID:6961433

            Събота, 30/03/2024-та, гр.Костенец, България

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-10e44b9dfff015bf852931015e7f16c6-V.jpg
Прегледи:166
Размер:146.7 КБ
ID:6961434

            Сърдечно благодаря на Бат' Жоро за отделеното време и съветите.

            Преходът приключи без никакви проблеми по граници и с полицията. Минаха през Румъния. Предстоят обмитяване и регистрация в София-окръг.
            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

            Коментар


            • #23
              Я да питам , ако човек дойде от Англия с кола и си тръгне безз нея , какво ще стане ?
              Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
              За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

              A1+

              Коментар


              • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                Редактиране на коментар
                Ами , идва с автомобил в България и се прибира със самолет . Автомобила няма да се регистрира тук - примерно ще се разглоби. Ще има ли някакви негативи за човека ?

              • krasi-mir
                krasi-mir коментира
                Редактиране на коментар
                Ще има (евентуално) един единствен негатив - българска митница.
                Нямам представа, не съм го правил и не съм се интересувал, как точно е уреден вноса на автомобил за разглобяване, без да е регистриран в България. Знам само, че автомобила се освобождава от мито, ако е бил притежаван в Англия за минимум 6 месеца от българинът, който го внася в България. Пак минава през митница, но трябва да докаже, че автомибила е бил негов в Англия за повече от 6 месеца. Какви точно документи се изискват все още не съм проучил.

                От английска страна, никакъв, ама абсолютно никакъв проблем. Трябва само да ведоми DVLA, че автомобила е пърманент експорт от страната. Автоматично му връщат остатъка от платения пътен данък, спира си застраховката и въпроса е приключен. Това, ако автомобила е бил регистриран на негово име в Англия.

                Ако го е купил "вчера" и не го е регистрирал на свое име в Англия, процедурата е същата, само че я прави предишния собственик. В момента на продажба, предишният собственик му дава целия талон без отрязъка за пърманент експорт. Праща отрязъка в DVLA и вече не го интересува, какво ще прави новият, български, собственик с автомобила.

                За караваната процедурата в България е същата.
                Ако ще се движи по пътя - регистрация и т.н.
                Ако ще стои като бунгало край морето - нямам представа.
                От митническа страна също не знам, как точно е уредено в България.

                От английска страна процедурата за каравана е малко по-проста.
                "Простото" идва от това, че в Англия караваните нямат талон за регистрация на ППС в DVLA. Достатъчно е караваната да е регистрирана в CRiS при покупката като чисто нова. От там нататък, CRiS много-много не се интересува, какво точно се случва с караваната. Може да смени м-найсет собственика и нито един от тях не е длъжен да уведомява CRiS, че караваната е негова собственост. Отговорност за караваната носи този, който я влачи по английските пътища. Значи, аз мога да влача караваната на комшията с негово съгласие. Само си правя трети рег.номер на моята кола, закачам караваната и тръгвам накъдето си искам. За караваната не се плаща отделен пътен данък и застраховка. Тя ползва застраховката и пътния данък на влекача. При желание, влачещият караваната може да й направи застраховка. Ако не й направи и нещо стане на пътя, просто няма да му изплатят щетите по караваната.
                Последно редактирано от krasi-mir; 01-04-24, 10:11.

              • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                Редактиране на коментар
                Благодаря !

            • #24
              Ха, караваната няма врата...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • krasi-mir
                krasi-mir коментира
                Редактиране на коментар
                Няма страшно. Собственикът прави дограма, ще си изреже врата.

            • #25
              Здравейте на всички,

              Ще ползвам тази тема, че на намирам подходящ раздел за следващия въпрос.

              Имам следния казус - автомобили внесени от кралство дъждобритания БЕЗ Европейско типово одобрение.

              Проблема се състои в нежеланието/невъзможността на КАТ да регистрира такива автомобили, които са напълно стандартни, масови и т.н. защото в талона на МПС от ЮК липсат данните в графа Е.Т.О. Решението според КАТ е нещо като ТехноТест, стойност около 400 лв с ходене до няколкото големи центрове в БГ, после ДАИ и чакане 10тина дни и чак тогава ако всичко е наред КАТ (мито, ДДС и т.н. се плащат преди всички тези неща, което си е риск ако нещо се закучи).

              ЕТО е комбинация от букви и цифри винаги започващо с главно или малко Е*321321321....

              ЕТО го имат всички или почти всички автомобили освен в талона си и като щампа или лепенка поне на няколко места по автомобила, това за всички марки и модели, съответно на различно място но винаго го има... освен на някой автомбоили произведени/предназначени за ЮК/Япония/Австралия или ФАЩ.

              Аз имам в момента и съм имал поне половин дузина Черокита XJ преди 2000та година и нито едно не е имало нито лепенка нито някъде в талова е имало ЕТО, за това си мислех, че е виновна годината.

              Един приятел обаче наскоро ме помоли за съдействие с микробус Нисан Примастар 2007ма година 2000 Дизел, съотвено десняк с английски номер.

              Вана е в родината е приятел на моя приятел с мои инструкции гледа на всички масови места по/под/във колата но не успя да намери никъде ЕТО.
              1. Някой има ли такъв подобен автомобил и би ли се навил да ми съдейства като посочи точната локация на този номер?
              2. Някой може ли да съдейства с връзка в Рено Нисан и евентуално от там да извадим документ или дори неофициално да извадим точния номер ЕТО на този автомобил.
              Мога да предостава копия от талона и ВИН номер на лично съобщение, разбира се съм готов да обезщетя човека ако услугата придобие комерсиален характер.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #26
                Виж какво пише за това:

                (K) Типово одобрение – номер. Тук се крие т.нар. хомологация (технотип) – издаден разрешителен режим.
                Въобще не съм сигурен, че това го има физически по ламарините.
                Според мен и от цитата по-горе това е някакъв номер на документ, който не е уникален за конкретна консерва а за серия на марка/модел.
                Поразгледах талони - на старите бангии просто липсва.
                На коли/мотори след 2018 (поне при мен) го има в големият талон.
                Почти сигурен съм, че това е само в документите.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:eto.png
Прегледи:89
Размер:31.3 КБ
ID:6962525
                Враг усраине

                Коментар


                • #27
                  Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
                  Виж какво пише за това:



                  Въобще не съм сигурен, че това го има физически по ламарините.
                  Според мен и от цитата по-горе това е някакъв номер на документ, който не е уникален за конкретна консерва а за серия на марка/модел.
                  Поразгледах талони - на старите бангии просто липсва.
                  На коли/мотори след 2018 (поне при мен) го има в големият талон.
                  Почти сигурен съм, че това е само в документите.

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:eto.png Прегледи:11 Размер:31.3 КБ ID:6962525
                  Има го, аз имам няколко под ръка и на всички го има, и на мерцедеса, и на гранда и на вранглера и на други бангии.

                  Ето от гранда 2006та, че ми е по-лесно. Зад задна лява врата на подкалника. На мерцедеса бяха на поне 2-3 места този номер, все стикери, по памет.

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2024-04-12 13.35.14eqwe.jpg Прегледи:0 Размер:320.4 КБ ID:6962529
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • #28
                    Посипвам си тиквата с пепел.
                    Тая глупост я има на табелата върху рамата дори на скутера!
                    Враг усраине

                    Коментар


                    • #29
                      Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                      Здравейте на всички,

                      Ще ползвам тази тема, че на намирам подходящ раздел за следващия въпрос.

                      Имам следния казус - автомобили внесени от кралство дъждобритания БЕЗ Европейско типово одобрение.

                      Проблема се състои в нежеланието/невъзможността на КАТ да регистрира такива автомобили, които са напълно стандартни, масови и т.н. защото в талона на МПС от ЮК липсат данните в графа Е.Т.О. Решението според КАТ е нещо като ТехноТест, стойност около 400 лв с ходене до няколкото големи центрове в БГ, после ДАИ и чакане 10тина дни и чак тогава ако всичко е наред КАТ (мито, ДДС и т.н. се плащат преди всички тези неща, което си е риск ако нещо се закучи).

                      ЕТО е комбинация от букви и цифри винаги започващо с главно или малко Е*321321321....

                      ЕТО го имат всички или почти всички автомобили освен в талона си и като щампа или лепенка поне на няколко места по автомобила, това за всички марки и модели, съответно на различно място но винаго го има... освен на някой автомбоили произведени/предназначени за ЮК/Япония/Австралия или ФАЩ.

                      Аз имам в момента и съм имал поне половин дузина Черокита XJ преди 2000та година и нито едно не е имало нито лепенка нито някъде в талова е имало ЕТО, за това си мислех, че е виновна годината.

                      Един приятел обаче наскоро ме помоли за съдействие с микробус Нисан Примастар 2007ма година 2000 Дизел, съотвено десняк с английски номер.

                      Вана е в родината е приятел на моя приятел с мои инструкции гледа на всички масови места по/под/във колата но не успя да намери никъде ЕТО.
                      1. Някой има ли такъв подобен автомобил и би ли се навил да ми съдейства като посочи точната локация на този номер?
                      2. Някой може ли да съдейства с връзка в Рено Нисан и евентуално от там да извадим документ или дори неофициално да извадим точния номер ЕТО на този автомобил.
                      Мога да предостава копия от талона и ВИН номер на лично съобщение, разбира се съм готов да обезщетя човека ако услугата придобие комерсиален характер.
                      Колеги, дайте идеи и предложения, че искам да помогна на този приятел, хубав човек е.
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #30
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2726.jpeg
Прегледи:36
Размер:344.2 КБ
ID:6962677 Привет! Нека твоя приятел да отиде до представителството на Нисан с документите за собственост /талони/ и да поиска да му издадат дубликат на сертификат за съответствие по ЕС (прилагам примерен такъв). Ако този модел разполага с такъв и е одобрен за европейския съюз, то с него в КАТ не виждам причина да го върнат. Ако ли не, то въпросният модел не отговаря на ЕС нормите, което силно ме съмнява, и ще трябва да мине по дългия път през технотест и т.н.
                        TLC LJ70 2LT
                        Mitsubishi Pajero II 3.0 V6

                        Коментар


                        • BatGeorgeone
                          BatGeorgeone коментира
                          Редактиране на коментар
                          Благодаря, ще отидем утре до Нисан и ще видим дали ще има слука.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X