Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как точно се регистрира едновременно внесени джип и ремарке от Англия?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как точно се регистрира едновременно внесени джип и ремарке от Англия?

    Как точно се регистрира едновременно внесени джип и ремарке от Англия?

    Здравейте,

    Казуса е може би прост на пръв поглед но не са ми ясни детайлите и искам да се информирам преди да скоча в дълбокото.

    Мисля да докарам едно бензиново Чероки с големия мотор в България и да го регистрирам като обаче искам едновременно да регистрирам и ремарке от Англия.

    Усложението идва от факта, че регистрацията ще се прави във Видин а ремаркето ми е на морето на 600км, но дори и това е преодолимо, по-трудно ми е да науча как се прави точно регистрацията на ремаркето защото:

    В Англия ремаркетата нямат никакви документи, прегледи, сертификати и т.н. това за втората употреба, масовите на пазара.
    Ремаркето ми всъшност е бивша каравана с една ос дълга около 5.5м и с обща максимално разрешена маса около 1.5т.; на теглича и шасито има разни данни и сертификационни табелки.
    Ремаркето е с ръчна и аварийна спирачка + амортизатор в теглича, това нямам идея дали и как подлежи на ГТП.
    Ремаркето няма кабел за светлини и светлини, които са част от ремаркето, аз го тегля с т.н. светлинна дъска с номер на джипа и включена във влекача.

    Договор за покупко продажба ни ми трябва защото джипа се води на мое име по талон.
    Винетка и т.н. ще си взема, това е ясно.
    Джипа ще е с валидна застраховка и преглед.

    Какво обаче ми е нужно за ремаркето като документи?
    Как става регистрацията, просто отивам с композицията в КАТ и действам или има процедура?
    Има ли изисквания за ремаркето, примерно да има място за номер, да има светлини, отразители, кабел и т.н.?
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    Ремаркето всякак подлежи на ГТП. Дори за малко туристическо ремарке до 750 кг това изискване го има (ГТП на 2 години)
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Ясно, мерси, това ми е по-малкото притеснение, притеснявам се да не бия 2000км на халост и да ида неподготвен в КАТ Видин, да затрия часове в чакане за да ми кажат, че не става еди си защо или, че ми липсва някой документ или техническо изискване не покривам а бих могъл и т.н.

      Правилно ли мисля, че ремаркето ще подлежи на ГТП докато е в КАТ като част от самия регистрационен процес?

  • #3
    https://rta.government.bg/images/Ima...dba/n-i-45.pdf
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Мерси много, Чавдаре!

  • #4
    Ремаркето без документи няма как да го регистрираш . От Англия има ремаркета , каравани , колесари и т.н. с документи . Просто не ги пазят понеже не се изискват както в другите ЕУ държави . Аз лично съм купувал и регистрирал ремаркета , каравани с документи от Ук . Веднъж взех една караванка без документи само заради изгодната цена , с един хвърчащ договор на лист от тетрадка. Тази каравана става само за стационарно поставяне , без регистрация .

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Мерси, а какво точно визираш като документ за ремаркето, талон V5C не мисля, какро друго и дали случайно имаш снимка за да видя какво мога да измисля?

    • Пламен Атанасов
      Пламен Атанасов коментира
      Редактиране на коментар
      Всичко произведено фабрично , при продажбата му като ново е приртежавало необходимите документи . Фактура , данни от производител , сетрификат и т.н.Ако имаш поне оригинална фактура и договор за покупката имаш шансове да го оправиш . Поне беше така преди години , актуална информация има ли промени нямам. Ако е налично в системата на Кат като модел ставаше , ако го няма се ходеше на технотест или декра . Поне така беше преди .

    • Чавдар (V93)
      Чавдар (V93) коментира
      Редактиране на коментар
      Виж и в наредбата, че искат сертификати за съответствие. Не мисля, че за ремаркето бюрокрацията е по-малко отколкото за МПС.

  • #5
    Стар "талон" на твое име, стар талон на твое име и договор или фактура, ако е ново. Светлини, място с осветление за номера, номера на рамата ремаркето...

    Коментар


    • #6
      Така да се каже, за ремаркето ти трябва регистрация. Потърси от някой, който ще бракува. Преди време и аз така търсих тук, даже ми изтриха темата... Колко ще е ползотворно това търсене , ти си знаеш. Аз накрая си купих ремарке , та каквото и да стане с него,вече с имам регистрация...
      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
      Ford Fiesta 1.4 Tdci

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Добра идея, имам ремарке с регистрация и талон дори, но се води туристическо, тоест до 750КГ а това "новото" е платформа 5.5метра с мисля около 1.5тона обща максимална маса, за да пренесеш това онова може и да мине номера но за постоянно, не знам, би ли станало, има ли варианти при това положение?

      • Asen Kushlev
        Asen Kushlev коментира
        Редактиране на коментар
        Тая работа няма да стане, не и законно. Първо, гледа се номер на рама, която е на теглича. Второ, в КАТ не са малоумни, като им закараш 5 м платформа с документи за туристическо ремарке. Ремаркетата си имат категория, както при автомобилите. Друго - за тази платформа се плаща отделна гражданска и винетка, плюс Е категория за водача на състава.

      • Juiced
        Juiced коментира
        Редактиране на коментар
        Аз нямам номер на рама има медна алуминева табелка на която има набити 3 цифрички и нищо друго не си личи. На рамата лесно мога да набия какъвто номер се иска и да изглежда в пъти по-правдоподобно.
        Като си регистрирах ремаркето в КАТ, чаках цял ден почти , за да дойде редът ми и един чичко с лед фенерче от зрънчо да погледне нефелното номерче на табелката , да го сравни със стария талон и да каже минавай....

    • #7
      Имаме тук наблизо няколко магазина за ремаркета, мисля да отида и да попитам дали ще ми покажат с какви точно документи идва чисто ново ремарке в Англия, ще кажа, че ми трябва за износ и искам да проверя дали е достатъчно за регострация в чужбина и т.н.

      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #8
        Здравей колега,
        ще трябва да минеш технотест и да си направиш ''някакъв'' договор за покупко-продажба.
        Така съм регистрирал полу-ремарке без талон.Технотеста може да замести и Сертификата за съутветствие(EU) при липса на такъв.Впрочем чисто новите превозни средства се регистрират със този сертификат.

        Коментар


        • #9
          Някой може ли да ми снима талон на туристическо ремарке българско, моя талон остана в Дч, мерси много?
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #10
            Какво ти трябва от талона?
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #11
              Стандартен голям талон за МПС. Вписани са VIN, маса на ремаркето, допустима максимална маса, категория на ПС - О с някаква цифра според масата
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                OK, мерси много, тоест няма шанс туристическо ремарке с обща маса 750кг да бъде ползвано като донор на регистрационен талон за голямото ми ремарке/платформа. Ще го мисля за да си мина по каналния ред, ако стане ОК ако не стане, платформата се свърши работата и за колкото и да я харизам ще е на далавера

              • Чавдар (V93)
                Чавдар (V93) коментира
                Редактиране на коментар
                Няма как.
                Ремаркетата се делят на следните категории според теглото си:

                max тегло до 750 кг - категория O1 (спирачната система не е задължителна);
                max тегло от 750 кг до 3,500 кг - категория O2 (задължителни са инерционните спирачки);
                max тегло от 3,500 кг-10,000 кг - категория O3 (постоянна спирачна система);


                Вече ти казаха и това, че за голямото ремарке ти трябва и друга категория в шофьорската книжка

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Мерси Чавдаре, моето попада в О2, то си има и спирачки. А за книжка, имам С+Е от много години, инак О2 мисля се тегли и с В+Е ако се не лъжа.

            • #12
              Пишеш в търсачката " регистрация на ремарке от Англия" - има много отговори , ти ще си ги отсееш. Имаше и услуга - подготвяне на документи в OLX. В един от отговорите имаше и снимка на документ - форума за кемпери прочети до края. Не знам дали сега е миродавно. С поздрав Борето

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Мерси Боре, добра идея.

              • krasi-mir
                krasi-mir коментира
                Редактиране на коментар
                @BatGeorgeone
                Намери ли нещо в търсачката, както каза Борето?
                Малко ми е стара информацията, от преди 7-8г, ама е точно от Видин и точно за такова "ремарке" - DIY платформа от каравана.
                Ми, върна си платформата обратно в Англия и каза "Нееема шанс".

              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Сега шансове има, островитяните са приели нови правила, в момента ги разучавам, ще дам повече информация след като напредна малко.

            • #13
              Ако някой има нужда от регистрация на ремарке от Англия да драсне в темата и да си обясни казуса, мисля, че намерих решение за получаване на английски номера и нещо като талон от англиски КАТ (ДВЛА) с данните на конкретното ремарке. Отнема около седмица две принципно чакането на номера и талон, останалото са време за куриери и доставки до БГ.

              Пари от това НЯМА да изкарвам, английските документи и номера струват около 120-150лева.

              Принципно това решение може да помогне за ремаркета НАД 750КГ, мисля че, може да минат по този параграф и колесари за лодки.

              Няма да се хабя на халост, ако някой има реален казус, дава ми снимка на табелите на ремаркето си, превежда ми париците по ПейПал и действаме.

              Не нося гаранция, че с тези дукументи и номера ще се постигне лесна и бърза регистрация в КАТ в България, това е строго индивидуално.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #14
                Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
                Ако някой има нужда от регистрация на ремарке от Англия да драсне в темата и да си обясни казуса, ...
                Мисля да се възползвам.

                Казусът е:
                Купувам СУВ + каравана за един бра'чед от България. Смятам V5C на влекача и CRIS на караваната да са на негово име. Освен тези, какви други документи ще му трябват от Англия. Дефакто, цялата композиция си е негова и е на оригинални английски талони.

                Тааааа, как стои към днешна дата въпроса с обмитяването?!
                Някой е предложил на бра'чеда да обмити всичко в друга европейска държава. Финансово и главоболно щяло да е по изгодно, и лесно, отколкото в България.

                Благодаря предварително.

                п.п. Бат'Жоро, имам ти телефона, ама реших да драсна и тук, за да остане за поколенията.
                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto, Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                Коментар


                • Стоян Боюков-Sariones
                  Стоян Боюков-Sariones коментира
                  Редактиране на коментар
                  Се тая къде се обмитява! Трябва техниката да влезе в Европа. V5C и CRIS са ОК. Документи (договори и/или фактури) не мисля да са ви проблем за предоставяне при нужда.

                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Краси, звънкай ми на мобилния днес по всяко време съм на линия, не ползвам вече Вайбери и други такива тъпотии, само СМС и директен разговор

              • #15
                За много години Краси, извинявам се за забавения отговор, вчера се прибрах от родината и бях се изключил от мрежата за около две седмици.

                Та, прясна и топла информация от извора, отказаха да ми регистрират единия джип в КАТ защото английския талон беше почти празен от към информация за автомобила, процедурата при мен беше следната:

                1. Плащане на мито, ДДС и таксата на митническата агенция, за Черок 4л 99та година млако под 600 лева.
                2. После Технотест (София или големите градове), което може да наложи разходи по репатрак/платформа и т.н.
                3. Риска в Технотест нещо да не харесат по автомобила, моя джип има модификации на всички агрегати от двигател през окачване до спирачки и кормилна уредба, и гуми и т.н. Такса Технотест почва от 400 лева, после ако се наложи специфични тестове са около 100 лева, примерно спирачки 100лв, после кормилна уредба още толкова и т.н. нещата може да отидат до безкрай или корупционни методи.
                4. Следва ЕкоТакса около 400-500 лева в моя случай.
                5. Чак тогава КАТ, което мисля са няколко стотака, не много на фона на останалото.

                В твоя случай Краси, са важни следните неща да провериш много добре преди да тръгнеш:

                1. Ако регистрираш автомобила и караваната на негово име, и изчакаш шест месеца на острова, при регистрация в КАТ се попълва декларация от братчеда ти, че се завръща в родината окончателно и композицията е освободена от мито и ДДС, което си е фактор ако са по-новички, разбирай по-скъпи возилата!

                2. Провери на всички места на рамата дали ясно и четливо се вижда ВИН номера, една цифра да е корозирала, нечетлива, повредена и влизаш в огромен филм, видях го с очите си преди две седмици на една М5'ца от Германия мисля.

                3. Провери дали в талона са попълнени и с коректи данни всички полета, при мен от задължителни 15-20 полета имаше попълнени само 3-4 за това ми отказаха регистрация в КАТ.

                4. КРИС регистрацията отнемаше до не отдавна поне месец, умишлено, за да "намалят" кражбите на каравани, планирай го във времето ако вече не си го свършил.

                5. Провери караваната и документацията както за влекача, да не излязат изненади и там, примерно сменено шаси, различни маркировки за тегло на влачене на теглича, шасито, караваната по документ, сменени прозорци (там има уникални номера на караваната) и т.н.

                За момента мога да помогна с това и евентуално по-късно мога да прикача един талон за да се знае, кои за важните/задължителни категории в V5C за да гледат и внимават хората, защото после става скъпо и/или невъзможно за коригиране!
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • hi6nika_90
                  hi6nika_90 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Привет колега какви документи трябват за да напусне една каравана Англия

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X