Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

    Повече конски сили и повече нютонметри чрез препрограмиране на ECU-то – всичко това е лесно благодарение на чиптунинга. Той обаче може да ви създаде сериозни проблеми с мотора и трансмисията


    30, 40, 50 к.с. отгоре плюс още нютонметри на цени от 300 лева: подобни оферти звучат примамливо. Но не и за хората, които разбират от двигатели. Защото по-голямата мощност е свързана и с по-голям риск за повреди.

    В този момент разбирачите от интернет форумите веднага ще се включат с твърдения като: „Да, обаче моторът XYZ се продава и със 130 вместо със 100 к.с., т.е. по-слабият може без проблем да бъде тунингован“.

    В 99 процента от случаите обаче подобни теории се оказват грешни. Да вземем за пример 1,9-литровия TDI на VW, един от любимите на тунерите дизелови мотори. В заводската си версия той е достъпен с 90, 100, 110, 115, 130 и 150 к.с. Т.е. агрегатът с 90 „коня“ трябва да издържи и на 150? Не точно. Защото при всяка по-висока степен на мощност VW поставя и дюзи, турбокомпресор и интеркулер с по-голям капацитет. Дори материалът, от който са направени коляновият вал и двигателният блок, се различава за модификациите от 115 к.с. нагоре. Блоковете изглеждат еднакви, но всъщност не са.

    Как точно се постига по-високата мощност при чиптунинга? Отговорът – чрез повече въздух и повече гориво. По-голямото количество въздух идва благодарение на турбокомпресора, който трябва да създаде по-високо налягане посредством повече обороти. Ето къде се явява проблемът: още в серийния TDI турбото постига 1,05 бара с 205 000 об/мин. За да осигури повече мощност чрез налягане от 1,25 бара, той трябва да направи по 280 000 об/мин. Това кара турбинните колела скоро да издъхнат (за резултата – вижте по-долу).

    Следващият проблем е свързан със серийните дюзи, през които трябва да премине повече гориво. А това става чрез удължаване на фазата за впръскване. В много случаи впръскването става върху буталото, което вече е тръгнало надолу. Така то се загрява прекомерно, а във филтъра за твърди частици остава неизгоряло гориво, което е много вредно. Задръстеният със сажди и гориво филтър може спокойно да се стопи при температури над 1000 градуса. Подобен е и случаят с бензиновите мотори, чийто катализатор също престава да функционира при много високи температури.

    От чиптунинга страда и силовото предаване начело с двумасовия маховик, който е настроен към заводския въртящ момент. По-голямата теглителна мощ натоварва повече пружините и в най-лошия случай двумасовият маховик може да блокира. Съединителят и трансмисията също не са проектирани да издържат на по-високата мощност. И въпреки това има хора, които нямат проблеми с „чипосаните“ си автомобили. Как така? Много просто – те просто не използват добавената мощност – което означава, че спокойно е можело да си спестят парите за тунинга.

    Извод
    Който иска повече мощност, по-добре да се насочи към по-потентната серийна модификация, отколкото да подлага на чиптунинг по-слабата. Така двигателят няма да бъде подложен на допълнителен стрес. А като вземем предвид разходите за евентуални ремонти, подобно решение може да се окаже и по-рентабилно.

  • #2
    От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

    Първоначално публикуван от valyon Преглед на мнение
    ... И въпреки това има хора, които нямат проблеми с „чипосаните“ си автомобили. Как така? Много просто – те просто не използват добавената мощност – което означава, че спокойно е можело да си спестят парите за тунинга.
    Или просто използват добавената мощност само когато наистина им потрябва При испреварване например...
    Ако не свършва добре, значи не е свършило!
    0888 315 794
    LZ1UPI
    A1 (Rh+)

    Коментар


    • #3
      От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

      Безплатен обяд няма.
      "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

      Коментар


      • #4
        От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

        След почти 5 години непрекъснто използване на "добавената мощност" пълно безгрижие и с турбината и с моторетката въобще. Вярно, че издъхват турбини ама обикновено се случва на 10-годишни кочини чийто турбини още преди тунинга са били в прединфарктно състояние.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • #5
          От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

          Първите ТЛК 120 в България бяха ,,спънати'' нарочно под 150 кс, с цел избягване на акциза...
          Виден столичен ихтиолог

          Коментар


          • #6
            От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

            Ако чиптунинга /препрограмирането на ECU-то/ е направено кадърно и в рамките на разумното /повишаване на мощността в рамките на 20-25 %/, без да се пържи двигателя и турбото, няма никакъв проблем. Пробвано лично на БМВ 525 Д, а сега и на 530 Д. Колите стават други, без да пилиш гуми. Повишават се не толкова к.с., а най-вече въртящия момент.
            BMW R1200GS LC EXCLUSIVE, Triumph Tiger 800 XRx, Honda Transalp 600
            LAND ROVER Discovery II V 8 - 4.0, BMW 530 xDrive
            Не е достатъчно да си знаеш цената, трябва да се отчита и търсенето.

            Коментар


            • #7
              От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

              Първоначално публикуван от valyon Преглед на мнение
              Повече конски сили и повече нютонметри ...
              Извод
              Който иска повече мощност, по-добре да се насочи към по-потентната серийна модификация, отколкото да подлага на чиптунинг по-слабата. Така двигателят няма да бъде подложен на допълнителен стрес. А като вземем предвид разходите за евентуални ремонти, подобно решение може да се окаже и по-рентабилно.
              Не е баш тъй. И двигателят различен ли е при 149 к.с. и при 190-220к.с. ? По подразбиране не голфовия. И що да са решаващи конските сили?
              п.п. и защо да е 300лв. за тези манипулации?
              А тези простотии се правят от името на всички ни.
              Даника
              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

              Коментар


              • #8
                От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

                valyon прави копи-пейст с творението си от първи пост в няколко форума

                Коментар


                • #9
                  От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

                  Първоначално публикуван от caribi Преглед на мнение
                  valyon прави копи-пейст с творението си от първи пост в няколко форума
                  Точно така е колега и ако се загледате по-подробно ще видите , че е посочен източника а именно autobild.bg.Така ,че не е мое творение.А съм го постнал в няколко форума с цел да чуя повече мнения.Нещо напротив?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

                    И какво като е направил копи-пеист,полезно нещо е написал особенно за младежите тук.
                    Honda CRF 250 X
                    Touareg 3.0 TDI

                    Коментар


                    • #11
                      От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

                      Първоначално публикуван от valyon Преглед на мнение
                      ...
                      А съм го постнал в няколко форума с цел да чуя повече мнения.Нещо напротив?
                      Ми с това почни.
                      А тези простотии се правят от името на всички ни.
                      Даника
                      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                      Коментар


                      • #12
                        От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

                        Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                        Ми с това почни.
                        Ми то е в заглавието...Къде по рано да почна???

                        Коментар


                        • #13
                          От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

                          Че искаш или събираш мнения.
                          А тези простотии се правят от името на всички ни.
                          Даника
                          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                          Коментар


                          • #14
                            От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

                            Ми то събираш искаш или не мнения.Което е видно от последните няколко...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Чиптунинг: повече мощност, по-голям риск за мотора източник: autobild.bg

                              Ми то до #7 бе друго.
                              А тези простотии се правят от името на всички ни.
                              Даника
                              Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X