Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да опростя хидравликата на ситроен

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Как да опростя хидравликата на ситроен

    Благодаря ви много на всички за отговорите.
    Колата е уж на 248000 по километраж, но стария собственик каза че е правил ремонт на главата.

    Вътре като гледам пода е по запазен от другата ми кола която е 10 години по нова.
    По начало тази кола я взех с идеята да я карам около година и после на части или на скрап.
    Затова не искам да се хвърлям в капитални ремонти със смяна на тръбопроводи и такива неща.
    Искам да подменя по важните неща от които ми зависят спирачките и жизненоважните неща.
    Сферите по всички показатели дето четох са си добре и а според стария стопанин са сменени.
    За момента ме притесняват тампоните.
    Предния десен се е късал ( личи си по капака ). Сега на същия тампон му е паднал прахозащитния маншон.
    Има ли начин да го проверя дали е пътник?
    Като го клатя отгоре не изглежда хлабав и не е по измъкнат от левия.
    Ако наистина е за смяна рециклиран ще е, за нов няма смисъл май



    Нивото на LHM опитах да го измеря ама дори на най вдигнато положение онова с гъбката стои най горе вдигнато.
    Имах един теч от скъсано връщащо маркуче на десния хидроцилиндър, маркучето го оправих ама ме притеснява колко течност е изтекла от там.
    Май трябва да си взема една бутилка зелено да имам за всеки случай

    Днеска обаче направих една простотия от глупост.
    Закачих един друг акумулатор който беше с обратни + и –.
    Те хората предвидливо направили едната клема по широка ама аз нали съм си магаре пак успях да ги навра.
    Направи бая искра като го закачих но се усетих и почти веднага го откачих.
    Дали съм успял да изгоря нещо?
    Когато стана това всичко в колата беше изключено и засега уж всичко си работи.
    В момента е с един акумулатор 55 Ah и съм изумен как пали сутрин на -7. При това напрежението му беше 12.1 волта
    Има някакъв проблем с паленето обаче, не му работи жилото за студено палене, Опъвам го ръчно и пак като запали ако не му подам малко газ гасне след няколко секунди работа.
    Без да е опънат авансатора пак пали ама бълва едни облаци отзад.
    И в двата случая пали от 1 оборот и после опитва да гасне- това докато му минат първите 20 секунди.
    На какво ли се дължи
    Последно редактирано от infineon; 11-02-10, 15:56.
    Ники

    Коментар


    • #32
      До: Как да опростя хидравликата на ситроен

      Последното (проблемите с паленето) го имам и аз - мисля, че помпата е за центровка или гълта въздух от някъде (пикаеща дюза?) но тук е по-добре Сecoa1 да каже понеже пък той е навътре с дизелите

      Нивомера за ЛХМ най-вероятно е запецнал - сваля се лесно; откачаш двата проводника на датчика и ако си спомням правилно го завърташ целия обратно на часовниковата стрелка (може и да е по-посока, не съм сигурен) на 90 градуса и после просто го измъкваш. Разджуркай го малко или го накисни в бензин, би трябвало да се оправи. Ако не - от някоя морга от друг ХМ, едва ли ще ти искат повече от 10тина лева

      По отношение на тампоните се опасявам, че новините не са много добри Обикновено един от признаците, че даден тампон е тръгнал да си "ходи" е, че му се откача прахозащитният маншон и колкото и да го закачаш пак пада. Уви, по-добре е да внимаваш много с карането или пък най-добре изобщо да не я караш докато не се смени. Смяната е изключително лесна впрочем. Тампона самоделка се прави много лесно, просто трябва да не си с две леви ръце, да имаш стругар под ръка (шише ракия ) и гумен тампон с размери 4-5 см. дебелина и диаметър 14-15 см.

      Доколкото знам един от другите начини за проверка на състоянието на тампоните е да провериш какво е разстоянието между тампона и гредата на двигателният отсек намираща се зад него. Ако разстоянието е толкова малко, че трудно си подпъхваш пръстите зад сферата... Съболезнования. Все пак само съм чел за тези признаци, не ми стискаше да си купя ХМ и затова от ВХ се метнах на Ксантия Между другото пловдивските рециклирани могат да се поръчат и по пощата - мисля, че процедурата беше пращаш с куриер стария и ти връщат рециклиран. Пък те стария си го ремонтират... Ако не се лъжа имаше и място в София където рециклираха, някъде около Окръжна болница... Ще проверя (на ситроенския форум не му работи търсачката ) и ще пиша.

      За обърнатия акумулатор - щом всичко работи, божа работа

      Навремето гледах един ХМ за 1000 лева - излизам аз от него след пробното палене и каране и само като затворих вратата абсолютно безпричинно се спихна на най-ниско положение... Трябва да се внимава, особено когато не са били поддържани както трябва.
      What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

      Коментар


      • #33
        До: Как да опростя хидравликата на ситроен

        Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
        Последното (проблемите с паленето) го имам и аз - мисля, че помпата е за центровка или гълта въздух от някъде (пикаеща дюза?)
        Щом пали,а после гасне,не е от центровката.Може да има проблем с горивото(по-скоро не задържа горивото,а го връща към резервоара-има клапанчета,за целта) но не е много вероятно,щом с подаване на газ,не гасне.
        Ако дърпа въздух ще гасне и при други обстоятелства,а от дюза пак няма да пали хубаво(а infineon,пише че пали добре).
        Но при това описание,мисля че може и реглажа на празния ход да не е регулиран правилно и затова да гасне ако не му се подава газ.
        По принцип термоелемента дърпа жилото на обогатителя(променя малко аванса и вдига оборотите),докато двигателя загрее,а ако не работи тая система,а и оборотите по принцип са ниски,е възможно да гасне,когато е студено.(то зависи и с какво масло е мотора-механичните загуби в двигателя зависят от вискозитета на маслото).

        Виж първо колко са ти оборотите,като е топъл мотора.Не знам точните им стойности,трябва да се провери...И ако трябва да се регулира-в твоя случай,можеш да ги регулираш на малко по-високи стойности,поне за зимата,за да не ти гасне.
        Последно редактирано от cecoa1; 11-02-10, 18:01.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #34
          До: Как да опростя хидравликата на ситроен

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Щом пали,а после гасне,не е от центровката.Може да има проблем с горивото(по-скоро не задържа горивото,а го връща към резервоара-има клапанчета,за целта) но не е много вероятно,щом с подаване на газ,не гасне.
          Ако дърпа въздух ще гасне и при други обстоятелства,а от дюза пак няма да пали хубаво(а infineon,пише че пали добре).
          Но при това описание,мисля че може и реглажа на празния ход да не е регулиран правилно и затова да гасне ако не му се подава газ.
          По принцип термоелемента дърпа жилото на обогатителя(променя малко аванса и вдига оборотите),докато двигателя загрее,а ако не работи тая система,а и оборотите по принцип са ниски,е възможно да гасне,когато е студено.(то зависи и с какво масло е мотора-механичните загуби в двигателя зависят от вискозитета на маслото).

          Виж първо колко са ти оборотите,като е топъл мотора.Не знам точните им стойности,трябва да се провери...И ако трябва да се регулира-в твоя случай,можеш да ги регулираш на малко по-високи стойности,поне за зимата,за да не ти гасне.
          Както писах като го дръпна ръчно жилото на обогатителя има подобрение в паленето, но не колкото трябва.
          Иначе авансатора работи, като му подам + мотора почва да работи по твърдо и с повече чукане в помпата.
          Като пали В началото се държи малко като задавен бензинов мотор- леко прекъсва и тресе и 20 секунди трябва да го държа на около 1500 оборота след това се оправя и заработва гладко.
          Стува ми се че В първия момент хидравликата много го товарии затова прави номера. В началото като запаля нали ми свети стопа-а и след 20 секунди почва да примижава и угасва и тогава някакси заработва спокойно мотора.
          На топъл мотор оборотите са му около 800, с авансатор около 900.
          Ако е пален сутринта после си пали веднага без замисляне.
          Ники

          Коментар


          • #35
            До: Как да опростя хидравликата на ситроен

            Ами помпата на хидравликата се включва неколкократно,докато колата се вдигне.При всяко включване се товари мотора и това се усеща и чува.Помпата е на ремък,та може да я откачиш от мотора и да проследиш само работата на мотора при палене.(когато имах проблеми с паленето,съм въртял толкова много,че по време на въртенето,колата се вдигаше нормално,докато запали)
            Проблема не изглежда много неприятен-за 20 секунди само при палене...
            А когато е дръпнат обогатителя,мотора пак ли гасне?
            Ел.клапана на авансатора,долу на помпата,задействаш ли го по време на самото палене?(на моя нямаше такъв клапан,а аванса май се променяше с действието на обогатителя)
            Имам книга,за BX-a,в която (за всичките дизели които му се слагат) пише че оборотите са около 750-800(но твоя мотор го няма в BX)
            В краен случай,ще ходиш на читав дизелджия,да ти попровери всичко...
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #36
              До: Как да опростя хидравликата на ситроен

              Малко са му 800 оборота на турбодизелов мотор на загряло.
              На студено трябва да са около1100 , а на загрял-около 900 (може съвсем леко под..)
              Бъзни ги малко нагоре и виж как е.

              ПП: На моя помпата е фабрично пломбирана и са така...
              Последно редактирано от TigerHunter; 11-02-10, 20:33.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #37
                До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                Ами помпата на хидравликата се включва неколкократно,докато колата се вдигне.При всяко включване се товари мотора и това се усеща и чува.Помпата е на ремък,та може да я откачиш от мотора и да проследиш само работата на мотора при палене.(когато имах проблеми с паленето,съм въртял толкова много,че по време на въртенето,колата се вдигаше нормално,докато запали)
                Проблема не изглежда много неприятен-за 20 секунди само при палене...
                А когато е дръпнат обогатителя,мотора пак ли гасне?
                Ел.клапана на авансатора,долу на помпата,задействаш ли го по време на самото палене?(на моя нямаше такъв клапан,а аванса май се променяше с действието на обогатителя)
                Имам книга,за BX-a,в която (за всичките дизели които му се слагат) пише че оборотите са около 750-800(но твоя мотор го няма в BX)
                В краен случай,ще ходиш на читав дизелджия,да ти попровери всичко...
                Значи лостчето за студено палене накрая има едня ключе което задейства електромагнита, Като дърпам леко само лостчето се вдигат леко оборотите и в крайно положение като го натисне се усеща че почва да трака по така.
                Иначе мотора работи някак изключително меко, чак като подаде ток на клапана почва да трака както истински стар дизел
                Обаче дори и с авансатор ми загасна един път.
                Не че е голям проблем де ама си е дразнещо.
                А за оборотите съм писал ориентировъчно по този оборотомер неможе да се каже точно колко са.
                Веднъж забелязах обаче докато карах по инерция че показваше 1100 оборота и ме учуди.
                Да не би да има някаква друга джаджа която да му вдига оборотите когато за включи хидравликата?
                Помпата като я гледам си е 100 % мехачична само с клапана за гасене и авансатора които е вързан през едно ключе към него.

                Ако някой може да даде линк с някакъв manual за помпата LUCAS Roto-Diesel 062
                Ще ми е интересно да почета малко за принципа и на действие
                Ники

                Коментар


                • #38
                  До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                  Ето ръководство за Лукас/Рото-дизел:

                  http://cx.podolsk.ru/xm/docum/lucas/index.htm

                  Лукасите като цяло работят забележимо по-меко, по-трудно се забелязва това тракане като на "стар дизел" И не, няма джиджавка която да вдига оборотите при включване на хидравличната помпа, просто няма смисъл понеже тя не товари много.

                  Системата всъщност е доста проста - помпата гньети постоянно масло, тъй като е твърдо зацепена към двигателя. Има една анджаклама отпред долу към която отива металната тръба от помпата, на нея има завита сфера. Тя се вика конжектьор и има клапан с пружини, които насочват потока от помпата. При падане под 150 атмосфери на налягането в системата насочват потока към нея, при над 160-170 атм. го изключват от системата и го насочват към дебелия гумен маркуч към казана да се връща. Така непрекъснато се следи и се поддържа ниво 150-160 атм. на маслото в окачването.

                  Е има още много особености, но вкратце за помпата е това
                  What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                    Аз мислех,че става въпрос за ГНП на Бош(VE)...
                    При Lucas (най-вероятно DPC),цялата помпа е различна и на различен принцип-и обогатителя при палене работи по различен начин.При тези помпи,винаги има достатъчно обогатяване при старт(управлява се от налягането на горивото в ГНП).
                    Хидравличната помпа наистина се натоварва,чрез клапана за регулиране на налягането(аз се изразих неправилно,по-нагоре).Заслушай се колко често включва този клапан и колко дълго работи помпата(чува се)-ако е много често значи сферата на хидроакумулатора е повредена и при голямо потребление на течност,помпата се товари много начесто(и за по-дълго),с което може и да пречи на студения мотор.(а и за самата помпа е вредно).
                    Пробвай как ще пали мотора,ако откачиш помпата(махнеш ремъка и).
                    Както казах,диагностиката е добре да се прави наживо,така че,ако много ти пречи,сигурно ще ходиш на дизелджия...
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #40
                      До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                      като му налях истинска нафта от омв се пооправи паленето.
                      А за помпата на моменти я чувам кога се включва особено на светофари, но по често чувам някакво постоянно съскане около централната сфера.
                      май не е много нормално.
                      Днеска правих един тест драйв на колата, доста добре се представи само дето се престарах и сега ще ми трябва трактор да ме вади от едни преспи
                      Ники

                      Коментар


                      • #41
                        До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                        Съскането е нормално, има го при моделите с хидравлика на волана и т.нар. разпределител на потоците. Пробва ли да се измъкнеш от пряспата с възползване на особеностите на колата?

                        Демек - нахакваш се в пряспа и не можеш да излезеш. Пускаш колата на най-ниското ниво, долу. Тя смачква снега под себе си. Ти я вдигаш на нормално или високо и евентуално (ама само евентуално) се измъкваш В повечето случаи върши работа...
                        What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                          Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                          Съскането е нормално, има го при моделите с хидравлика на волана и т.нар. разпределител на потоците. Пробва ли да се измъкнеш от пряспата с възползване на особеностите на колата?

                          Демек - нахакваш се в пряспа и не можеш да излезеш. Пускаш колата на най-ниското ниво, долу. Тя смачква снега под себе си. Ти я вдигаш на нормално или високо и евентуално (ама само евентуално) се измъкваш В повечето случаи върши работа...
                          Пробвах, ама не помогна .
                          В моя случай и джип не помогна.
                          http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...9&postcount=43
                          твърде много беше снега
                          Ники

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X