Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да опростя хидравликата на ситроен

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да опростя хидравликата на ситроен

    Сдобих се с една машинка- ситроен ХМ.
    Като цяло готина кола стига да не беше тая хидравлика.
    Не че за момента ми създава особени проблеми ама живея малко в страх да не ми се скине тампона на макферсона в движение че ще се утрепам.
    Има ли начин да се махнат поне предните хидравлики и да се насадят нормални амортисьори с пружини от някое пежо примерно?
    Евентуално само отзад да остане хидравликата че там ще е по трудно да се махне.
    Тия французи са се уляли егати все едно самолет са правили, отдолу под колата наредени 7-8 тръбопровода към задната част на колата, 6 сфери и една кутия колкото акумулатор голяма пълна с платки която контролира всичкото това нещо.

    Като цяло меко вози ама като си представя колко хиляди места където може да възникнат потенциални течове и да те остави на път пък и спирачната система не е нормална с вакум и спирачна помпа ами сложили един вентил който се управлява от педала на спирачката и е вързан и тои към хидравличните магистрали.
    Ако нещо стане с тъпата хидравлика и загуби налягане ( което е 170 атм) колкото и да помпам педала спирачки грам няма да има.
    Ники

  • #2
    До: Как да опростя хидравликата на ситроен

    Не пипай нищо по хидравликата. Те хората са си го направили както трябва. Виж ако не е поддържана - това е друг въпрос.
    Направи си профилактика на хидравликата и разни ремонти по нея и това е.
    Тя иначе хидравликата си е много гот, стига да работи.
    Ако искаш кола без хидравлика, да си беше взел друга.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

    Коментар


    • #3
      До: Как да опростя хидравликата на ситроен

      Не му се плаши на Ситроена толкова много.Имал съм Ситроен BX,за над 100 хил. км.Не ме е оставял никъде,но ключа е в профилактиката и редовното обслужване–сферите се преглеждат всяка година(или година и половина).Хидравлични елементи по окачването не съм сменял-смятай сам,те заместват и амортисьорите и пружините...
      Тръбичките за хидравликата са стоманени и не се късат лесно-трябва силен удар,а и късмет да ги уцелиш...
      Системата е замислена с акъл,и е обезопасена в достатъчна степен,щом се движат такива коли по улиците,а даже се и произвеждат.
      Когато ти угасне двигателя или спадне налягането в системата,имаш запас от налягане за спирачките на задните колела от налягането в хидроелементите на задния мост.
      Замяна на част от окачването може и да стане,вероятно от Пежо 605,ама е безсмислено да се правят такива ремонти(ако все пак стават).
      Тези коли поевтиняха доста напоследък,та ако трябва механично окачване,по-добре е,направо да се бартеросва за Пежо.
      Иначе хидравликата си има много предимства,а в XM дори има режими спорт и конфорт,за регулировка на твърдостта на окачването-такава система в кола за такива пари не може да се намери на пазара.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        До: Как да опростя хидравликата на ситроен

        Че колата е готина не го отричам.
        Пък и я взех за 600 лв с нафта и мп3-ка.

        Та сега значи при натискане на спирачката ми светва една удивителна, разбрах че нещо спирачния вентил е износен и пада налягането като натисна спирачка и ме е страх да не стане гаф.
        Иначе хидравликата ме дразни че е прекалено сложна и по някакви неясни начини си решава какво да прави- един път след угасване вдига колата на макс, друг път бавно слиза, понякога както си стои запалена и задницата земе та се вирне.
        Страх ме е че може да съм някъде далеч и да вземе да легне по корем и да не иска да стане повече- абсолютно никакви спирачки няма да има пък и няма да може да се тегли.
        Пък и повечето " майстори като чуят за това окачване и бягат.
        Ники

        Коментар


        • #5
          До: Как да опростя хидравликата на ситроен

          Кола за 600лв,не се кара надалеч
          Прегледай всичко,ако ще я караш по-сериозно,а лампата вероятно е за накладките на спирачките.
          Спирачния кран като е износен,тогава ти пада първо задницата,като е угасена за кратко колата.(ако и клапаните за ниворегулирането са износени,може и да не се види и да пада еднакво бързо и отпред).Отделно износения спирачен кран предизвиква задържане на спирачките-обикновенно първо задните.Получава се заради пропуски в крана,водещи до подаване на налягане,към спирачките.
          Промяната на нивото се получава от повредени ниворегулатори.Не е фатално,може и да са просто клеясали...абе с две думи-това е нормално за стар Ситроен(и моя правеше така).Освен това,мисля че при XM има и някаква електроника,която се замесва при управлението на окачването.
          Задницата се вирва,и при изрядна кола,щото елементите и,са свързани със спирачните апарати на задните колела и при спиране спада малко,а после се вдига(този ефект,намалява накланянето напред на колата при спиране,а играе и роля на регулатор на спирачното налягане,за колелата на задния мост).
          Колата може да се тегли и си спира с ръчната спирачка(ама ако работи и то спира слабичко).
          Най-добре да я види специалист по Ситроени,за да ти каже туй онуй...
          Мога да дам координати на такъв спец,в София,ако ти вършат работа....
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            До: Как да опростя хидравликата на ситроен

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Кола за 600лв,не се кара надалеч
            Прегледай всичко,ако ще я караш по-сериозно,а лампата вероятно е за накладките на спирачките.
            Спирачния кран като е износен,тогава ти пада първо задницата,като е угасена за кратко колата.(ако и клапаните за ниворегулирането са износени,може и да не се види и да пада еднакво бързо и отпред).Отделно износения спирачен кран предизвиква задържане на спирачките-обикновенно първо задните.Получава се заради пропуски в крана,водещи до подаване на налягане,към спирачките.
            Промяната на нивото се получава от повредени ниворегулатори.Не е фатално,може и да са просто клеясали...абе с две думи-това е нормално за стар Ситроен(и моя правеше така).Освен това,мисля че при XM има и някаква електроника,която се замесва при управлението на окачването.
            Задницата се вирва,и при изрядна кола,щото елементите и,са свързани със спирачните апарати на задните колела и при спиране спада малко,а после се вдига(този ефект,намалява накланянето напред на колата при спиране,а играе и роля на регулатор на спирачното налягане,за колелата на задния мост).
            Колата може да се тегли и си спира с ръчната спирачка(ама ако работи и то спира слабичко).
            Най-добре да я види специалист по Ситроени,за да ти каже туй онуй...
            Мога да дам координати на такъв спец,в София,ако ти вършат работа....
            Давай ги координатите стига да не е голям кожодер този човек.
            А по въпроса с спирачния кран - мисля че не е от накладки понеже лампата светва при натискане и угасва след отпускане чак когато подам малко газ да вдигне оборотите.
            Не забелязвам за задържат колелата, бих казал че има доста добра инерция колата.
            При угасяне не пада много бързо, понякога след 1 час стоене си стои почти както е в движение, обаче на сутринта е съвсем долу отзад.
            А забелязах че педала на спирачката ми е доста твърд и няма почти никакъв ход, но при натискане спира добре.

            При тези симптоми трябва ли да го сменям или може да карам и така?
            Предлагат ми такъв кран за 20 лв ама не се знае колко е читав.
            Ники

            Коментар


            • #7
              До: Как да опростя хидравликата на ситроен

              Това,че пада колата като угасиш,какво те притеснява-когато запалиш се вдига и нямаш проблем,освен ако не е това,че и трябва малко време.Това не е проблем-нормално е-проблем също ще е ако колата въобще не пада

              Коментар


              • #8
                До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                Твърдия педал с малък ход е специалитет на Ситроен. Такива са си. Също така им е специалитет странната хидравлика на волана, често супер-чувствителна към най-малкото завъртане. Това при по-старите модели.

                Ситроен си е цяла религия - или се кълнеш в тях, или ги мразиш. Пак се радвай че ХМ е сравнително нов модел, в сравнение с моделите от 70-те и 80-те, и чат-пат се държи като "нормална" кола.

                Първоначално публикуван от gena Преглед на мнение
                Това,че пада колата като угасиш,какво те притеснява-когато запалиш се вдига и нямаш проблем,освен ако не е това,че и трябва малко време.Това не е проблем-нормално е-проблем също ще е ако колата въобще не пада
                Проблем е ако паркираш до висок тротоар И това е част от религията на "Ситроениста" - "Не паркирай до висок тротоар". А между другото сигурен ли си че е нормално да пада съвсем ? Върти ми се че падането "съвсем долу в ниското" беше симптом за някакво износване. Не помня подробности.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                  Твърдия педал,е нормален,защото не с е помпа,а шибърен разпределител.Там преместванията са минимални и следящото действие е устроено по начин,подобен на въздушните спирачни кранове...
                  Щом пада първо задницата,вероятно е да има пропуски в спирачния кран,но може да е и от ниворегулиращия клапан или самите хидравлични елементи.(не е болка...)
                  Волана на XM, май е от тези с променливо усилие на хидравликата-при ниска скорост се върти леко,а над определена скорост се "втвърдява".
                  Даже се имаше за нововъведение в автомобилите,като го измислиха
                  Дори този модел е бил кола на годината(незнам точно на коя година)
                  Ако колата не спада видимо не виждам къде би бил проблема,но и спадането си е нормално и не трябва да те тревожи.
                  Щом не ти греят задните дискове значи няма да е проблем(ако все пак имаш дискове,щото при тоя майстор съм виждал и коли с напълно изядени задни дискове-беше останал диаметъра на диска,който не се хваща от накладките,ама това си е от шофьора).

                  Координатите на майстора съм ги позагубил,та телефон мога да ти дам чак утре,ама иначе мога да те упътя-нали си взел колата с нафта...
                  Човекът се занимава само със Ситроени и не взимаше скъпо(не съм го посещавал от 2-3години).
                  Сервизчето му се намира на ул.Народен герой,но в часта и от към бул.Цар Борис III.Влиза се от локалното на булеварда посока към околовръстното.
                  Някъде тук се намира...почти накрая на уличката(тя се прекъсва там,а си продължава после в квартала).
                  Когато аз го ползвах имаше много клиенти,дори часове си записваха някои,та да се вредят.
                  Забравих,майстора се казва Методи и сервизчето беше нещо с неговото име...

                  Сигурно има и други спецове из София,виж и във форума на Ситроен,аз познавам само този(сигурно много здрава ми е била колата).
                  Последно редактирано от cecoa1; 10-02-10, 21:24.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                    Хидравл. помпа храни сичко спирачки, волан, окачване. Като с 'хитроумни' акумулатори, при проблем с помпата всичко умира по обратния ред -окачване, волан, спирачка...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                      Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
                      ... при проблем с помпата всичко умира по обратния ред -окачване, волан, спирачка...
                      Реда за умиране е различен-волан,окачване,спирачки...(моя беше,без хидравлика на волана).
                      Волана се захранва директно от налягането,а спирачки има,поне отзад,докато не спадне налягането в окачването.

                      Между другото,за 600лв и дизел,па и движещ се,си е направо подарък.
                      На вторични ще вземеш барем половината-голяма кола е...
                      А ако я дадеш на части може и нЕкой леФ отгоре да вземеш,така че-карай и не я мисли-докъдето стигне.
                      Има една морга в Нови искър...само за марката...

                      P.S.Моя Ситроен BX 19RD(Break),го продадох за същите пари,с всичко платено.....на един американец от Сан Франциско.Възрастен човек беше,а жена му българка...Каза,че негов приятел си взел BX(и то точно дизел),в Америка...Много му го хвалел и т.н.-точно такъв търсел,за да си го кара спокойно из София...Не съм го чувал откакто го взе,а каза че ще се обади за втория комплект ключове..
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                        Не съм чувал за автомобил с такава скъпа подръжка(датчик за ABS цена около1300лв),за да съм 100% ще проверя утре.
                        Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                        АСК Ален Мак

                        Коментар


                        • #13
                          До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                          Не му се плаши толкова на Ситроена. Железна кола е. Много непретенциозна откъм обслужване , но наистина по окачването трябва да пипа само човек, който разбира. Щом вози меко , значи сферите са ти добре. Усетиш ли да се втвърдява отзад или отпред и да подскача - бягай да ги помпят с азот. Изтървеш ли ги, маслото пробива мембраната , понеже азота няма достатъчно налягане , за да му противодейства и изпълва цялата сфера. Тогава сферата е за хвърляне , а ти си на изваждане. Аз сменях на предницата на старата ми Ксантия в Италия и ги платих по около 75-80 евро. Тук казват, че има по-ефтини , но не съм се интересувал. Надявам се да не ми се и налага.
                          Ако ти светка лампата Стоп и удивителна - провери си нивото на хидравличното масло. Слагай масло САМО LHM. Ако пък е и на Тотал, няма грешка. Други хидравлични масла НЕ стават-не се лъжи.
                          Ако се бави сутрин да се вдигне , добре е да се провери филтърчето на хидравличното масло. Намира се в резервоарчето.
                          Друго няма по- особено.
                          Слагай нафта и газ
                          На тия дизелите са им безсмъртни.

                          Карах Ксантия , продадох я и пак си купих Ксантия
                          Поздрави!
                          Your conscience is all you can take to your grave.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                            Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                            Не му се плаши толкова на Ситроена. Железна кола е. Много непретенциозна откъм обслужване , но наистина по окачването трябва да пипа само човек, който разбира. Щом вози меко , значи сферите са ти добре. Усетиш ли да се втвърдява отзад или отпред и да подскача - бягай да ги помпят с азот. Изтървеш ли ги, маслото пробива мембраната , понеже азота няма достатъчно налягане , за да му противодейства и изпълва цялата сфера. Тогава сферата е за хвърляне , а ти си на изваждане. Аз сменях на предницата на старата ми Ксантия в Италия и ги платих по около 75-80 евро. Тук казват, че има по-ефтини , но не съм се интересувал. Надявам се да не ми се и налага.
                            Ако ти светка лампата Стоп и удивителна - провери си нивото на хидравличното масло. Слагай масло САМО LHM. Ако пък е и на Тотал, няма грешка. Други хидравлични масла НЕ стават-не се лъжи.
                            Ако се бави сутрин да се вдигне , добре е да се провери филтърчето на хидравличното масло. Намира се в резервоарчето.
                            Друго няма по- особено.
                            Слагай нафта и газ
                            На тия дизелите са им безсмъртни.

                            Карах Ксантия , продадох я и пак си купих Ксантия
                            Поздрави!
                            Имах ХМ-2.1ТД желязна кола,продадох я 460 000 км,направиха я такси и онемяха,нищо не гори ,много здрав за возия и простор няма да говоря,няма равен,колегата е много прав за маслата,така че внимавай с тях и подръжката на хидравликата.Не случайно в цял свят всички тежки и сериозни машини са на хидравлика,аз по моя не съм бутнал нищо по хидравликата.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                              Механикът ми в Италия е работил 35 години само в Ситроен. Когато преди 3-4 години му казах , чеискам да си сменя Ксантията с дизелова 1.9ТД , ми каза , че тези мотори (1.9 и 2.1ТД) се купуват "със затворени очи , без да се гледа на колко километра са". Толкова прости , лесни за поддръжка и безпроблемни били.
                              Той самия кара BX 1.9TD oт много години насам , и казва , че неговия е на 480К км, без да е пипано по него , освен консумативи...
                              За масло пък , да не говорим. Не пипа грам! От смяна до смяна не мръдва и милиметър на щеката и си източвам толкова , колото сипя. Който ще да вярва...
                              Your conscience is all you can take to your grave.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X