Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да опростя хидравликата на ситроен

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Как да опростя хидравликата на ситроен

    Имал съм ВХ,имал съм ХМ, Ксантия,и това в продължение на 10г.Е за тия години никога не бях чувал някой да иска да съсипе активното окачване. Пич,ти не си за Ситроен,продай я,вземи си ..........някоя Корса ,за да си спокоен!!!
    088пет722пет99
    http://www.hydropompi.com/

    Коментар


    • #17
      До: Как да опростя хидравликата на ситроен

      Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
      Имал съм ВХ,имал съм ХМ, Ксантия,и това в продължение на 10г.Е за тия години никога не бях чувал някой да иска да съсипе активното окачване. Пич,ти не си за Ситроен,продай я,вземи си ..........някоя Корса ,за да си спокоен!!!
      Не е активно, освен при Ксантия Актива, ако трябва да сме точни
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #18
        До: Как да опростя хидравликата на ситроен

        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
        Усетиш ли да се втвърдява отзад или отпред и да подскача - бягай да ги помпят с азот. Изтървеш ли ги, маслото пробива мембраната , понеже азота няма достатъчно налягане , за да му противодейства и изпълва цялата сфера. Тогава сферата е за хвърляне , а ти си на изваждане. Аз сменях на предницата на старата ми Ксантия в Италия и ги платих по около 75-80 евро. Тук казват, че има по-ефтини , но не съм се интересувал. Надявам се да не ми се и налага.
        Точно така е за сферите(и за останалото),но тия цени вероятно са за нови сфери,а нищо не пречи да се сложат стари но със здрави мембрани(мембраната се къса само при изпускане на азота).
        За BX-a,преди няколко години бяха някъде към 30-50лв(не помня вече),заедно с пълненето.Сега може и по-евтини да са,но пък за XM,вероятно са различни от моите(то има разни модификаций на сферите,в зависимост от обема им,и зависи и от модела и дали е комби или не и т.н.)
        Само да поясня,че мембраните не могат да те оставят на пътя-ще друса или ще включва по-често помпата(ако е акумулатора на налягането),но ще се прибереш.
        Веднъж бях нацели една много голяма дупка(а и по принцип много време се караше колата,по лоши черни пътища) и от единия преден амортисьор прокапа масло-закарах го на майстор и се оказа,че самото стебло на хидравличния елемент се е надрало,заради изваден и скъсан прашник.Майстора смени само някакви уплътнения и си го сглоби,после си беше добре.Иначе течове съм имал от маркучите за връщащата течност(не са под налягане),та винаги си носех по една тубичка Total LHM,за резервна(в книгата пише,че за спешни случаи може да се ползва обикновенно моторно масло,ама после се сменя цялата течност).

        Той самия кара BX 1.9TD oт много години насам
        Малко уточнение офтопик: BX-a има само 1,8 с турбо,тия надписи TRD,TZD,RD,TGD, не са за мотора.Тия с турбото,нямат цифри само пише се примерно TRD Turbo(или други букви,пред Turbo).
        А двигателя на XM-a е малко по-различен XUD.Има го и с турбо и без и е с три клапана на цилиндър...

        И уточненията за активното окачване са така-в BX го няма но в XM и Xsantia го има(може и като опция).То и тая система има разни поколения.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #19
          До: Как да опростя хидравликата на ситроен

          Така е. Има и Ксантия Актива 2 , ама само на бензиновите 1.8 ,2.0 и 2.0 Турбо СТ.
          Колкото до окачването , не съм сигурен , но мисля че тези коли нямат горни носачи и на купето няма захвати за такива. Та ако се опиташ да го преработваш , ще се вкараш в такъв филм , че не е истина...
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #20
            До: Как да опростя хидравликата на ситроен

            Колега,автомобила не иска упростяване,а от време на време профилактични ремонти и каране.
            0885719173-Красимир

            Коментар


            • #21
              До: Как да опростя хидравликата на ситроен

              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
              ...
              И уточненията за активното окачване са така-в BX го няма но в XM и Xsantia го има(може и като опция).То и тая система има разни поколения.
              "Активно" окачване поне французите казваха на това което идваше в Ксантия Актива, което регулираше наклона на колата в завой. Май направо вдигаше страната на колата която беше от външната страна на завоя и/или смъкваше вътрешната. Иначе на ХМ-а самото окачване май се казваше Hydractive, но това се отнасяще по-скоро до реакцията на задното окачване според реакциите на предното. Не помня подробности. Също така не знам после със С5 и нататък какви са поколенията и какво що. Та всичко това - в рамките на спомените, не настоявам да съм прав.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #22
                До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                Правилно! 2.1ТД на ХМ-а е с 12 клапана. Има и Ксантии с тоя мотор.
                Мойта е с 1.9 ТД от модела , който е монтиран и на ВХ.
                И аз съм имал проблеми с теч от едно маркуче за обратното масло , та все доливах , докато се кандардисам да го сменя.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #23
                  До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                  Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                  "Активно" окачване поне французите казваха на това което идваше в Ксантия Актива, което регулираше наклона на колата в завой. Май направо вдигаше страната на колата която беше от външната страна на завоя и/или смъкваше вътрешната. Иначе на ХМ-а самото окачване май се казваше Hydractive, но това се отнасяще по-скоро до реакцията на задното окачване според реакциите на предното. Не помня подробности. Също така не знам после със С5 и нататък какви са поколенията и какво що. Та всичко това - в рамките на спомените, не настоявам да съм прав.
                  Прав си. На С5 вече не могат да се помпат сферите (оригиналните) , защото липсва клапанчето и всичко е капсуловано. Измислили са го франсетата. А новите са доста по-скъпи...
                  Сори за отклонението
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                    Активното на тази Ксантия е на стабилизиращата щанга,отпред.И прави точно това за което говори Goblin.Не позволява да се накланя много.Не че и без нея много се накланят,ама....Струва една торба пари тая джаджа!
                    088пет722пет99
                    http://www.hydropompi.com/

                    Коментар


                    • #25
                      До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                      Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                      Колкото до окачването , не съм сигурен , но мисля че тези коли нямат горни носачи и на купето няма захвати за такива. Та ако се опиташ да го преработваш , ще се вкараш в такъв филм , че не е истина...
                      То и механичното окачване се захваща на същите места,като хидравличното(горни носачи няма-отпред е МакФерсон,а отзад с надлъжни носачи),дори мисля,че има и заводска Ксантия с механично окачване(някакъв базов модел,ако не бъркам).
                      Задните носачи са на лагери(и с торсионите,и с хидравликата) и са проблемно място при всичките такива модели на PSA-като се разбият лагерите,задните колела се разчепват.Лагерите не са скъпи,ама смяната им е малко неудобна.

                      И аз не помня точно моделите(какво и що..)ама помня че 94 година ходих на някакво изложение в Зала Универсиада(бил съм още дете),и още тогава го рекламираха това окачване и имаше Ксантия Актива(скоро изрових една рекламна брошура от това изложение),а XM-a,се прави до 2000г,та сигурно е ползвано и там...
                      ...а може и да бъркам http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_XM
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #26
                        До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                        ОФФче,ти сам си прецени дали си струва.

                        На една друга марка слагат подобно хидропневматично окачване.Маркучите се затапват,а люлката или кантарчето или клапана който следи колко да е висока колата се оставя в отворена позиция за да циркулира помпата.Амовете се сменят с нормални,но от сьщия модел кола като с тях сменяш и пружините,че на хидропневматиката са малко по-ниски.

                        Цялата работа не е кой знае колко пари - пружини втора употреба и около 10-200 кинта бройката за амортесьор.Нямаме вьрзани спирачки кьм цялата система обаче.Другия + е,че се намират части от сьщата марка и модел.

                        Вьпреки това единия в подписа ми е 420 вместо добряка 500,тоя 500 идва само с такова окачване на задника и по тая причина леко пропуснах един потенциален проблем с колата.

                        При теб какво влиза,как се прави,колко ще струва,колко ще издьржи,кое ще натовари допьлнително замяната на едните..............идея нямам,но так като чета колко неща са вьрзани там и колко системи са на куп ти пожелавам МНОГО КЬСМЕТ или да я забравиш тая кола,газ на пазара и взимай друга с нормално окачване или поне модел който можеш по-лесно да го преправиш.Или караш до откат и после за части,600 кинта винаги и взимаш - 2 от тия хидропневматичните втора рька са тия пари.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #27
                          До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                          Колега,имам такъв бензинов шестак и да ти кажа,че колата си е много добра.Не и се плаши изобщо на хидравликата-няма нищо сложно и нищо страшно,НО първо трябва да се прегледа в какво състояние е-дали има течове,дали сферите са в ред.Ако искаш да я стягаш кажи,ще ти пратя телефони на майстори в София,да я погледнат.Вярно ще вкараш некой лев,но оправиш ли я няма да имаш проблеми с години.За мотора колегите са писали -почти е вечен.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                            Препоръчвам ти да не ходиш при Мето - според доста слухове сипва трансформаторно масло в системата вместо ЛХМ и после става "ама това ситроен били големи боклуци!"

                            За сферите: сферите се допълват без проблем, стига да не са избушили. Допълване - при братята в Горубляне, улица Павел Красов, като караш в посока Дружба се пада от дясно - едни бели врати с нарисувани зелени сферички на тях. Цена - 7 лева на сфера и ти ги взимат само ако има нужда да се допълни. Демек - те свалят, мерят и те питат, искаш ли и ли не. Ако не искаш, слагат я обратно и те така Ако се сменят сфери - магазин Скантех, цените са по около 50-60 лв. за нова.

                            За останалите неща по ХМ-а ти препоръчвам да ходиш в сервиза на Наско на улица Райска Градина 32, това е на околовръстното и Борис. Смело може да се каже, че народа от цяла България ходи там да си ремонтира ситроените

                            Проблемите с колата може би се дължат на позапушена хидравлика и ниско ниво на маслото. Аз лично откакто имам хидравлични ситроени (към 3 години вече) сипвам само ЛХМ на OMV което е по 13 лева литъра и никога не съм имал никакви проблеми. На тотал е към 20тина лева и ако ти се свидят 7-те ще ти кажа - разлика няма абсолютно никаква!

                            В АМК продават т.нар. "промиващо масло" (Hydraurincage или нещо такова беше) което се слага на мястото на ЛХМ-а, кара се около 3 до 5 хиляди километра с него и се изхвърля, после се сипва пресен ЛХМ. По книжка ЛХМ-а се сменя на всеки две години или 50-60 хил. км., щото инак почва да се сдухва системата. Силно вероятно е при теб да не е сменяно от мнооооого време. Промивното масло е 70-80 кинта тубата (5 литра) и е добър вариант за мързеливо прочистване пък и върши добра работа. Добре е да извадиш цедките на казана и да ги поизмиеш с бензин или разредител.

                            Проверка на нивото се прави така - слагаш колата на най-горната степен и гледаш поплавъка в казана, "гъбката" му трябва да е между двете черти на епруветката.

                            Това дето има собствено мнение какво да прави най-вероятно се дължи на попрецакани датчици на Hydractive-а. Поразрови се из ситро-форума да видиш къде са и им зачисти клемите и кабелите, най-вероятно това е проблема. И нещо ИЗКЛЮЧИТЕЛНО важно - никога и поради каквато и да е причина не лягай дори за секунда под хидравличен ситроен, дори ако ще само ръката да ти е под колата!!! Това е много важно - особено за стари хидрактивни ХМ-и - имат навика да се сриват за секунда до най-долно положение когато им се ебават датчиците. На някакъв пич от ситроенския форум така му се пуснал ХМ-а върху лакътя докато нещо човъркал под него. Направо го смлял, едвам го сглобили.

                            Тампона на макферсъна който така те притеснява може да се смени по няколко варианта. Първият е с рециклиран - 200-250 лева в Пловдив, носиш стария и ти дават "нов" рецикле. Засега доста хора от ситро-форума карат с такива вече по 1-2 години и не са избушили. Втория вариант е - познат в Германия или изобщо извън България да ти поръча от тамошните представители. Оригинални, нови там са по около 150-200 евро което е кажи-речи наполовина от тукашните цени а са абсолютно същите. Третия вариант е нов от eBay, ама там е съмнително да не се оакат нещо нещата. Четвъртият вариант е самоделка - един пич от ситроенския форум си направи сам с преправяне на оригиналния и парче гумен тампон и засега е доволен. Ако те интересува драсни ЛС да ти пратя линк към темата. Има и снимки, размери, подробности и т.н.

                            Ама че дълъг пост стана

                            И за финал - не се коси, че ХМ-а има скъпа поддръжка - сам си си го причинил. ХМ е към executive клас, не може да се сравнява поддръжката му с класа Large Family Car към които са ВХ-а и Ксантията. Доста хора си купуват ХМ за по 700-900 лева и после пищят що са му скъпи частите. Ми скъпи са, това е кола за престиж, пък и ако ще да е на 20 години.

                            Между другото съединител за ХМ е по-евтин от съединител за Ксантия. Има и доста други такива куриози, така че не е толкоз зле ситуацията. Ако пък не го щеш - пусни го във форума на ситроен за продан, ще го лапне някой веднага

                            Сетих се още нещо - за тръбичките на хидравликата. Проблема при тях не е, че ще ги удариш някъде - това е 99% невъзможно. Проблема е, че гният от солта, лугата и другите гадости по пътищата и с времето почват да се разяждат. Смяната им е в рамките на 200-300 лева (за ЦЯЛАТА кола) и ако те притесняват може да си вземеш комплекта от АМК и да идеш на Райска Градина да ти ги сменят. А може да смениш и само магистралите под колата отиващи към задната част, обикновено те гният най-много а са много лесни за смяна. Мисля, че при ХМ върху тръбичките има защитно пластмасово покритие и ако е така тогава изобщо нямаш никакви проблеми с гниенето Иди ги виж на канал, ако е така хич не ги мисли...
                            Последно редактирано от swartalf; 11-02-10, 08:34.
                            What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                              Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                              ... И нещо ИЗКЛЮЧИТЕЛНО важно - никога и поради каквато и да е причина не лягай дори за секунда под хидравличен ситроен, дори ако ще само ръката да ти е под колата!!! Това е много важно - особено за стари хидрактивни ХМ-и - имат навика да се сриват за секунда до най-долно положение когато им се ебават датчиците. На някакъв пич от ситроенския форум така му се пуснал ХМ-а върху лакътя докато нещо човъркал под него. Направо го смлял, едвам го сглобили.
                              ...
                              То затова се слага колелото или трупче под колата като я вдигаш на крик... А Ситроена си е постоянно на крик...

                              Колите за 500-1000лв са най-здравите коли Ако изкара една година, биеш капата в земята и с чиста съвест вземаш друга... Новите коли излизат по толкова на месец, дори без ремонт - само от "амортизация" и каско...
                              В тазседмичния Аутобилд има статия за избор на кола до 1000Е с ТЮВ
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар


                              • #30
                                До: Как да опростя хидравликата на ситроен

                                С чиста съвест си признавам,че swartalf е по-запознат от мен със сервизите,магазините и ситроените въобще.Особено с конкретния модел.
                                В BX-a,няма електроника и датчици и затова не ги познавам.
                                А явно и цялата кола не ми е правила много специфични проблеми,та затова не ги познавам толкова обстойно.
                                Не мога да защитя майстор Мето,защото не го познавам много добре,а и не съм го посещавал от години.Тогава ми се виждаше точен и всички ремонти ги правеше пред очите ми,но не мога да гарантирам за него.Може хората в Горубляне,наистина да са по-коректни и грамотни,щом е коментирано и във Форума на марката.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X