Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

    Първоначално публикуван от netsurfer Преглед на мнение
    Това в общи линии само на BMW става, на пежото ми над 50 км/ч се включва само, идентично при ситроен ...
    Пежо и Ситроен е едно и също. А там проблема се решава с един бушон. Изключва ЕСП и тракшън контрол,но оставя АБС. Със съседния бушон изключваш всички системи-целия АБС/ЕСП/... модул спира да работи. Старомодна спирачка със серво остава. Има още- можеш да си изключиш и сервото на волана,ама не е особено добре за помпата. Ако има интерес ще поровя да видя кои точно бушони бяха.

    Точно това ми харесва в моето возило,че можеш да изключиш всичко (без АБС) и ще стои така докато не го включиш пак. И се изключва наистина на цяло. По-бюджетна система,но като трябва-работи добре,а като и кажеш да стои в ъгъгла-не се обръща да наднича.
    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
    Volkswagen Bora AKL

    Коментар


    • #32
      До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

      Отговорът на този въпрос е:

      На писта, тест драйв, офроуд, или каквото и да е изпитание, тест или търсене на удоволствие посредством автомобил - системите пречат !

      След 1000км.пробег, при нормална или ежедневна употреба от средностатистически шофьор, на средностатистически автомобил - системите са животоспасяващи.

      Преди около месец системите (ЕСП) на едно БМВ ми улесниха живота в много кофти ситуация. Колата "си изби" парите само за няколко секунди.

      И да не забравяме, че има ABS - първо поколение, второ поколение, и т.н. Та под АБС обикновенно се разбират много и различни неща. Същото е и с останалите системи.

      По спомен същото това Бмв го избрахме с 8 системи под ЕСП. Същото БМВ с по-слаб двигател включваше 3 системи под ЕСП.

      Коментар


      • #33
        До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

        Абе баш 8 това си е чист тръговки трик,но както и да е. Сиситемите,които влизат в ESP(Electronic stabilizing program-целият стабилизационен модул,при различните марки може да ESC,VSA,VSC,DSC) са ABS(Anti-lock Brakes System), TCS(Traction Control System-„подобрява“ сцеплението при ускоряване), DSC(Dynamic Stability Control-системата стабилизираща колата при поднасяне), BAS(Brake Assist System-вдига спирачното налягане на максимум за около 0.08сек,ако засече рязко,но не достатъчно силно натискане на спирачния педал), EBD(Electronic Brake-force Distribution-разпределя спир. усилие между колелата), CSC(Corner-braking Stability Control-друго име за BAS).
        Такива разни за сушене на спирачките при мокро време,потегляне/спускане по налкон нямат нищо общо с ЕСП ,макар и да ползват същите компоненти. То и двигателя задвижва половината чаркове,ама не мога да кажа,че сервото ми е 160 коня,нали?
        Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
        Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
        Volkswagen Bora AKL

        Коментар


        • #34
          До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

          Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
          Абе баш 8 това си е чист тръговки трик,но както и да е. Сиситемите,които влизат в ESP(Electronic stabilizing program-целият стабилизационен модул,при различните марки може да ESC,VSA,VSC,DSC) са ABS(Anti-lock Brakes System), TCS(Traction Control System-„подобрява“ сцеплението при ускоряване), DSC(Dynamic Stability Control-системата стабилизираща колата при поднасяне), BAS(Brake Assist System-вдига спирачното налягане на максимум за около 0.08сек,ако засече рязко,но не достатъчно силно натискане на спирачния педал), EBD(Electronic Brake-force Distribution-разпределя спир. усилие между колелата), CSC(Corner-braking Stability Control-друго име за BAS).
          Такива разни за сушене на спирачките при мокро време,потегляне/спускане по налкон нямат нищо общо с ЕСП ,макар и да ползват същите компоненти. То и двигателя задвижва половината чаркове,ама не мога да кажа,че сервото ми е 160 коня,нали?

          Както кажеш колега.

          Коментар


          • #35
            До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

            Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
            Както кажеш колега.
            можеш все пак да споделиш за ситуацията и все пак с какви системи е поръчана колата?

            Коментар


            • #36
              До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

              Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
              Отговорът на този въпрос е:

              На писта, тест драйв, офроуд, или каквото и да е изпитание, тест или търсене на удоволствие посредством автомобил - системите пречат !

              След 1000км.пробег, при нормална или ежедневна употреба от средностатистически шофьор, на средностатистически автомобил - системите са животоспасяващи.
              Е тук е ключа за палатката. На всяка нормална джипка системите и се изключват съсътемите когато се включи на понижаваща предавка или се включи блокаж някакъв.
              На последното поколение автомобили благодарение на CANa, всички системи работят заедно и са мнооого ефективни. Ако някой не вярва, нека на безопасна писта извади бушоните и да направи десетина опита със и без системи. Изключвам хора който са се състезавали найсет години, на тях системите са им в главата.
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • #37
                До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

                Точно така,колега Джамбазов. По-модерните системи за електронно подпомагане са един чип. Един за всички и всички за един. Там работите са много прецизни и бързи. И най-доброто е,че не си пречат. Пак ще дам пример с моята кола,дано да не разгневя някого,просто в случая съм 100% сигурен за данните. Ако съм включил блокажа и завъртя волана на повече от 10градуса,блокажът ще стане 60%,вместо 100%,за да не се „затяга“ раздатката и да се чуват разни странни звуци и колата да подскача. Ако съм включил блокажа и през същото време се включи ABS или DSC,то блокажа се изключва напълно,за да може колата да се стабилизира. Ако карам с повече от 40км/ч блокажа се отменя (частично),за да не се загрява многодисковия съединител и да не се нарушава стабилността в завой- твърда връзка м/у преден и заден моста на сухо знаем какво прави. И това всичкото е в една кутийка,колкото мобилен телефон. По СAN-a всичко се предава навсякъде. Че май и част от контрола на двигателя е там вътре,в частност тази част отговаряща за намалянето на мощността при активиране на DSC/тракшън контрол. Oтносно CAN BUS-а, помислете си кака щяха да се включват сами аварийните светлини при рязко спиране,или кака щяха да се отключват вратите и да се включват аварийните при катастрофа. Колко тона сензори и кабели и колко надеждни щяха да бъдат?
                Калинката,не искам да те засегна,нито казвам,че БМВ преувеличават,но явно дилърите го правят. Просто това са ,засега, нещата ,които включва една подпомагаща система.
                Последно редактирано от Dino; 18-10-09, 23:14.
                Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                Volkswagen Bora AKL

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X